zhaveni
Riadiaca jednotka rele zhavenia kontroluje teplotu (sice neviem coho, mozno vody, nafty, mozno len teplotu vlastnej elektroniky).
V zavislosti od teploty riadiaca jednotka rele zhavenia vypina kontrolku zhavenia na pristrojovej doske a neskor vypina vykonove rele zhavenia - vtedy pocujete to zname cvaknutie v motorovom priestore.
Ak chcete mat prehlad o tom, kedy a ako dlho zhavicky zhavia, vyvedte si do kabiny dalsiu kontrolku napriklad z jednej zhavicky.
Pred tromi dnami rano som nemohol ani na druhy pokus motor natocit, baterka tocila so starterom velmi pomaly, vokajsia teplota bola -16°C.
Uz som to chcel vzdat, ale spomenul som si na tu svoju kontrolku skutocneho zhavenia. Pockal som si na jej zhasnutie a okamzite startoval. A baterka odlahcena o prud zhavicov dokazala motor natocit
Fiat Croma TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Probíhá to čistě mechanicky a vždy stejně. Pokud by to mělo řídící jednotku a měřilo to teplotu ( jakkoli ) tak by to při cca 60°C nežhavilo vůbec. Si někdy zkuste 5 minut po přijetí nastartovat tak, že přeskočíte žhavení. Chytne to ouplně stejně, jako kdyby se žhavilo ( pokud je motor OK ).
Btw délka Tvého reálného žhavení lze udělat i podobným způsobem - po zhasnutí kontrolky vypnout a zapnout = začít žhavit znovu. Ve velkých mrazech se to i vyplácí ( akorát těsně před tím startem je skutečně dobré počkat až to relé odpojí aby se nezatěžoval akumulátor ). 1 žhavička = cca 20 ampér. To baterce hodně ulehčí. Proto při nákupu aku mají stejnou váhu jak kapacita Ah, tak max. startovací proud A.
Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tak pardon, ja myslel, ze rele za 2000 korun nejaku elektroniku ma http://www.autodilykrc.cz/eshop/fiat/tipo?strana=2&pocet=9&eshophledej=relecsala : S tím co píšeš souhlas. Až na to, že 1.7D NEMÁ žádnou kontrolu žhavení - žádnou řídící jednotku žhavení a nevím jak jinak to ještě nazvat!
Probíhá to čistě mechanicky a vždy stejně. Pokud by to mělo řídící jednotku a měřilo to teplotu ( jakkoli ) tak by to při cca 60°C nežhavilo vůbec. Si někdy zkuste 5 minut po přijetí nastartovat tak, že přeskočíte žhavení. Chytne to ouplně stejně, jako kdyby se žhavilo ( pokud je motor OK ).
Btw délka Tvého reálného žhavení lze udělat i podobným způsobem - po zhasnutí kontrolky vypnout a zapnout = začít žhavit znovu. Ve velkých mrazech se to i vyplácí ( akorát těsně před tím startem je skutečně dobré počkat až to relé odpojí aby se nezatěžoval akumulátor ). 1 žhavička = cca 20 ampér. To baterce hodně ulehčí. Proto při nákupu aku mají stejnou váhu jak kapacita Ah, tak max. startovací proud A.
8O
Fiat Croma TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
www.autodilykrc.cz/eshop/detail/rele-zhaveni:44b4da64638bf53f
Tady to máš zespodu.
Čtyři ovládací kontakty a dva silové. Holt to něco stojí. Nevidím v tom problém.
Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Řídící jednotku mám ve slova smyslu = odemknu, žhavení předžhavuje, zapnu klíček, už je nažhaveno a rovnou startuju ( při velké zimě žhavím tak 1 sekundu ), jedu a ještě mi to 2 minuty dožhavuje podle venkovní teploty a dalších měřených faktorů které právě žhav. jednotka porovnává. Např. při teplotách nad 5°C díky žhavicí jednotce se kontrolka u nových aut ani nerozsvěcí a rovnou se startuje.
Ale je pravda, že by jste mě dostali, jestli časovač považujete za složitou elektroniku.
Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
No ten cas C je uvedeny pre 0°C.A nakonec, kdyby to porovnávalo teplotu a měnilo čas žhavení, proč by v tom katalogu byl uveden čas C=9/12 sekund?
Mozno ze dieslove Tipa maju v rele len casovac, ale Croma 2.5D a 2.5TD maju zhodne rele zhavenia, ktore zhavia podla teploty. V Crome 1.9 TDid som to mal viackrat otvorene a elektroniky je tam teda fakt dost. A prave podla tej dodatocne dorobenej kontrolky skutocneho zhavenia vidim, ako dlho to v zavislosti na teplote zhavi a hlavne dozhavuje (specialita TDid).
V knihe "Jak na to" pre Cromu 2.5D a 2.5TD je pri rele zhavenia uvedeny graf zavislosti dlzky zhavenia od teploty.
Fiat Croma TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
zapečeny fiaťak
marea 1.9 JTD 77/105
tipo 1.9 TDS 66/90-predane-s lutostou spominam
favo-lpg
favo-be - zosrotovane
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
tak to mám chápat že žavení je přeci jen regulováno(čas žavení?)tedy že krabyčka(čidlo v ní) měří okolní teplotu(tedy v motorovém prostoru) a podle toho se odvíjí doba žavení?
Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jinak ono to nespíná jenom žhavení, ale mě konkrétně to spíná i veškerou elektriku ( budíky, ovládací napětí startéru atd. ). Měl jsem to zoxidované zespodu na těch kontaktech toho relé a všechno přestalo svítit, v motoru to cvakalo jako o život a kontrolky svítili jen tak malinko. Když jsem otočil klíčkem do start tak zhaslo všechno a už to zůstalo komplet zhasnutý. Docela zajímavej počin.
Což nemění nic na tom, že to nazývám nadále žhavící relé a ne řídící jednotka. Btw u Volva to dělá to samý, jenom to ještě navíc sleduje teplotu motoru a vypíná žhavení a i přesto tomu všichni říkají relé, tož proto.
Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jinak, opravdu tam elektronika je, par soucastek tam opravdu je v te krabicce, nejake IO, atd...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
V Tipu to určitě neměří teplotu kapaliny. Je to jak píše Majster...Ano, meri to teplotu chladici kapaliny, a podle toho to zhavi urcitou dobu. Kdyz je venku -20°C, tak to zhavi 2x dele jak v lete kdy je venku 30°C.
Jinak, opravdu tam elektronika je, par soucastek tam opravdu je v te krabicce, nejake IO, atd...
Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ak by to bolo tak, comu zacinam verit, tak ta metoda merania ma aj nevyhody. Ak je napriklad jedna zhavicka vypalena, klesne odber zhavenia o 25% a tym padom je meranie teploty nepresne.to rele ma skutocne elektroniku a teplotu urcuje v momente zapnutia napajania ked sa zapne rele zhavenia, prud do zhavicov tecie cez vykonovy odpor, na ktorom sa mera rozdiel napatia, to je merane operacnym zosilovacom ten je sucastou IO casovaca....
Je sice mozne, ze elektronika niektorych typov zhaviacich rele je dostatocne inteligentna
Fiat Croma TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
este k tomu rele, on mera aj vonkajsiu teplotu.
kontakty su tam pre napajanie od spinacej skrinky, kostra, kontrolka, a starter, ten preto, aby pri zapnuti starteru sa zaplo zhavenie.
opisal som to preto, lebo sa tu vytvoril mylny nazor o startovani po odpadnuti rele, ten sa opat zapne akonahle sa zacne startovat.
zapečeny fiaťak
marea 1.9 JTD 77/105
tipo 1.9 TDS 66/90-predane-s lutostou spominam
favo-lpg
favo-be - zosrotovane
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.