Posilovač řízení

Více
16 roků 11 měsíců zpět #1 od Dvoři
Posilovač řízení vytvořil uživatel Dvoři
Ahoj Tipaři mám problám s unikáním kapaliny z posilovače řízení.Teče mi pod nádobkou jak je k ní připojená ta hadička a navíc olej je dost černej.Potřeboval bych vědět kde se vypouští a jestli ho mam vyměnit nebo nalít zpět až zelepím tu ten spoj.prosím poradte zítra to musím udělat pač když dám plný rejd tak slyším jako takový šumění a navíc jde huř zatáčet.Jo a ještě čím ho mám dolit když nevím co v tom je za olej(exzistuje uneversalní olej?) Děkuji za rady

bývalé--Tipo 1.8 GT r.v.93 77kw
nyní--Alfa Romeo 2.0JTS r.v. 2002 125kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #2 od skypan
Odpověděl skypan pro téma Re: Posilovač řízení

Ahoj Tipaři mám problám s unikáním kapaliny z posilovače řízení.Teče mi pod nádobkou jak je k ní připojená ta hadička a navíc olej je dost černej.Potřeboval bych vědět kde se vypouští a jestli ho mam vyměnit nebo nalít zpět až zelepím tu ten spoj.prosím poradte zítra to musím udělat pač když dám plný rejd tak slyším jako takový šumění a navíc jde huř zatáčet.Jo a ještě čím ho mám dolit když nevím co v tom je za olej(exzistuje uneversalní olej?) Děkuji za rady

tak především zkotroluj tu hadici,podle možosí ji(tam kde je prasklá)uřízni,nastav,nebo celou vyměn,znádobky (plast.imjekční stříkačkou)vysaj celou nápln,potom dole na servoříz.povol šrouby na trubičkách,nech vytéci zbylou kapalinu.
na pumpách koupíš servoolej(i poradí ti prodejci)jakej typ,je jich několik druhů i podle značky...v nouzi jde i hydraulický olej,má podobné vlastnosti.

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • User_69
16 roků 11 měsíců zpět #3 od User_69
Odpověděl User_69 pro téma O nic nejde
i u těchto olejů existují normy, tak bacha na to.

www.motopartner.cz/Prevodove-oleje/55-MO...lej-DEXRON-IID-1litr

www.motodubi.eu/motul/prevodauto.html

Sám o tom moc nevím, ale když už mám internet a tam funguje google, tak se napřed zeptám tam a pak se ptám na spec. fóru.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #4 od peto12
Odpověděl peto12 pro téma Re: Posilovač řízení
Ja by som odporučal originál ktorý do toho odporučuje fiat. TUTELA GI/A

Tempra 1,9 TD 66 kw SX r.v 1990 155000 km.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #5 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: Posilovač řízení
Z posilovače nikdy olej nevypustíč úplně, vždycky tam něco zůstane :(
Každopádně tam nalij pořádný olej do serva. Zkoušel jsem hydraulický a jeto pěkné svinstvo. Posilovač skoro nefungoval, olej byl za chvíli černý jak bota a navíc se hrozně pěnil. A byl to skutečně hydraulický olej co se používá do hydraulik náklaďákú a bagrů :(

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #6 od Dvoři
Odpověděl Dvoři pro téma Re: Posilovač řízení
já vím přesně kde to teče pod tou nádobkou ve spoji s hadičkou jen nevím kde jsou ty šroubky na výpust a náké odvzdušnování tam není?a na benzíně jen řeknu olej do serva a co mám za auto nic jinýho vědět nepotřebuji?Díky za rady

bývalé--Tipo 1.8 GT r.v.93 77kw
nyní--Alfa Romeo 2.0JTS r.v. 2002 125kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #7 od Tomas-Oaza
Odpověděl Tomas-Oaza pro téma Re: Posilovač řízení
olej je cerveny,je to i do automatickych prevodovek, dexron II jak je tu jiz psano,cena cca 200/ltr ,ja pouzivam nas olej od parama ATF II kterej stoji 120/ltr

Lancia Kappa 2,4 TDS
Škoda Favorit čundrbudka

www.lanciaklub.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #8 od Augustin
Odpověděl Augustin pro téma Re: Posilovač řízení

olej je cerveny,je to i do automatickych prevodovek, dexron II jak je tu jiz psano,cena cca 200/ltr ,ja pouzivam nas olej od parama ATF II kterej stoji 120/ltr

Presne jak pises.Ten dexron je dobry a mam s nim dobre zkusenosti (i kdyz take cerna :D )

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #9 od Dvoři
Odpověděl Dvoři pro téma Re: Posilovač řízení
Jo chlapy tak olej už vím ale s tím vypouštěním si nevím rady nevím kde najdu ty šrouby na vypouštění :D

bývalé--Tipo 1.8 GT r.v.93 77kw
nyní--Alfa Romeo 2.0JTS r.v. 2002 125kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #10 od TooM-As
Odpověděl TooM-As pro téma Re: Posilovač řízení
Vypuštět ? povol některou z hadiček dole a servu. jinak bacha na čerpadlo. je hliníkový a na vstupu a výstupu oleje se dá lehce ztrhnout (už se mi to stalo a potom jsem tam složitě bastlil čerpadlo z 1.6 který je trochu jiný). jsou tam dutý šrouby a měděný těsnící podložky (daj se koupit ve fiatu za pár korun) a určitě je dejte nový. Před montáží se musí vyžíhat - ohřát do červena a rychle zchladit . u mědi je to opačný než u železa a měď při rychlím ochlazení ještě víc změkne. Na ohřátí stačí PropanButanovej hořák a pozor já jsem si jednu podloužku skoro roztavil a pak nešla použít.

Odvzdušnit ? nastartovat a otočit oba plný rejdy počkat až v nádoce zmizí bublinky a pokud bude potřeba opakovat.

nenechávejte běžet čerpadlo naprázdno , kapalinou se zároveň maže. Má v sobě výsuvný lopatky který se odstředivě vysouvaj a bez kapaliny se dřou o stěny čerpadla.

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #11 od Dvoři
Odpověděl Dvoři pro téma Re: Posilovač řízení
Ok chapy Díky moc za rady už je mi to jasné po svátcích se do toho dám...

bývalé--Tipo 1.8 GT r.v.93 77kw
nyní--Alfa Romeo 2.0JTS r.v. 2002 125kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #12 od DannyF
Odpověděl DannyF pro téma Re: Posilovač řízení
Já jsem neměl možnost auto zvednout tak jsem u auta (bez nastartování !) otáčel kola na jednu a druhou stranu a vždy z nádobky kapalinu odsál balónkem a skleničkou. Jde to dost ztuha a trvá to dlouho. Je lepší mít pomocníka co bude motat volantem. Ale je to čistá práce- můžeš to dělat v saku a kapalinu dostaneš skoro všechnu ven.

Teď mi začalo téct čerpadlo kolem osy řemenice (asi vadný gufero). Nevíte co s tím? Nemáte někdo čerpadlo? Nebo pasuje tam něco jinýho třeba z Lancie?

DAN
//// Tempra 1,9Tds, 66kW, digi, klima, alu, 125tis.km, 1991, 6,9l/100km (čeká na prodej nebo šrot)
Nebožka: Lancia Prisma 1,9Tds, 58kW, 250tis.km, 1986, 5l/100km (do konce pojízdná, nyní ve šrotu)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #13 od Dresik
Odpověděl Dresik pro téma Re: Posilovač řízení

AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #14 od skypan
Odpověděl skypan pro téma posilovač řízení

Já jsem neměl možnost auto zvednout tak jsem u auta (bez nastartování !) otáčel kola na jednu a druhou stranu a vždy z nádobky kapalinu odsál balónkem a skleničkou. Jde to dost ztuha a trvá to dlouho. Je lepší mít pomocníka co bude motat volantem. Ale je to čistá práce- můžeš to dělat v saku a kapalinu dostaneš skoro všechnu ven.

Teď mi začalo téct čerpadlo kolem osy řemenice (asi vadný gufero). Nevíte co s tím? Nemáte někdo čerpadlo? Nebo pasuje tam něco jinýho třeba z Lancie?

tim guferem sem měl stejný problem v létě a měl sem náhradní servo.
nejdřív sem vyrazil do obcodu(kde prodávaj gufera a ložiska) a tam (ipodle katalogu jsem těžce narazil)páč se nevirábí ani jednobřit 8O 8O
tak druhé servo,ale bylo z benzínáku(má delší hřídel,a celkově je delší),zase náraz.tak sem opatrně vyloupnul gufero z benz.serva a nalisoval do stávajícího,no znouze cnost,ale zatím těsní..

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.483 sekund
Powered by Kunena fórum