Jak funguje samostav rucnej brzdy? Vzadu kotuce.

Více
16 roků 7 měsíců zpět #1 od csala
Zdravim vsetkych.
Tak som sa cez vikend znova pozrel na rucnu brzdu, pretoze napriek generalke brzdovych strmenov a premazania lanovodu rucka nebrzdila.
Zadne brzdice mam v podstate take, ako na prilozenom odkaze v nasledujucom prispevku.
Stale nechapem, ako sa automaticky vymedzi vôľa v zabudovanom systeme, ktory ma na starosti mechaniku rucnej brzdy.
Tu vôľu som musel pracne nastavit ja, pretoze samostav to ani po mnohych odjazdenych km nespravil. Musel som vyskrutkovat piest z brzdoveho valca na presny rozmer hrubky brzdovych dosticiek + kotuca. Az po tomto zasahu to nejak brzdi. No brzdi - auto to v kopci udrzi, ale ze by to nejak blokovalo kolesa, to ani nahodou. Pri vyradenej rychlosti a zatiahnuti rucky to spomaluje minimalne.
Inac dalsi postreh: piest brzdica ma pracovny pohyb len cca 23mm. Cize nove brzdove dosticky tam nevojdu ani nahodou. Mechanici to zrejme riesia tak, ze vymenia len jednu dosticku a druhu napoly zodratu tam nechaju

Fiat Croma TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 7 měsíců zpět #2 od csala
Tu je ten odkaz na podobne brzdice:

http://www.italiancars.org/fiat/technika/trmeny

Fiat Croma TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 7 měsíců zpět #3 od stiglitz
Kuchat vlastní píst je zbytečný a nesmyslný. Podle toho co popisuješ máš asi prorezivělý povrch pístu a potom se nevrací, není tam odskok. A taky jsem viděl měnit jen jednu destičku, je to prasečina, ale spíš se stane to že třmen nepluje v držáku a pak se sjíždí jen jedna strana destičky. Až zastavíš, sáhni na disky jestli se nehřejí. Ale taky to může dělat to že se nevrací ten píst, jak už jsem zmínil. Ale vlastní píst nerozebírej, propláchni to naftou a vyfoukej. No a ještě - to futro, pouzdro se taky nevytahuje ven, nenahradíš to. Maximálně bych dal nový gufero když by tohle bylo špatný. A až budeš dávat páku zpátky, nacpi tam vazelínu. O kroužek kterej je na tlačným šroubu slouží k tomu aby se nedostala kapalina do prostoru páky, pak by to chcalo, a taky aby třmen šel natlakovat. Jo a dá se koupit opravná sada na třmeny, je to těsnění pístu a prachovka. Drážka těsnění pístu musí být dokonale čistá. Shrnu to. Jestli chodí páka, tak bych dal těsnění, prachovku a to je vše, pokud ovšem není orezlý píst.

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 7 měsíců zpět #4 od csala

Kuchat vlastní píst je zbytečný a nesmyslný. Podle toho co popisuješ máš asi prorezivělý povrch pístu a potom se nevrací, není tam odskok. A taky jsem viděl měnit jen jednu destičku, je to prasečina, ale spíš se stane to že třmen nepluje v držáku a pak se sjíždí jen jedna strana destičky. Až zastavíš, sáhni na disky jestli se nehřejí. Ale taky to může dělat to že se nevrací ten píst, jak už jsem zmínil. Ale vlastní píst nerozebírej, propláchni to naftou a vyfoukej. No a ještě - to futro, pouzdro se taky nevytahuje ven, nenahradíš to. Maximálně bych dal nový gufero když by tohle bylo špatný. A až budeš dávat páku zpátky, nacpi tam vazelínu. O kroužek kterej je na tlačným šroubu slouží k tomu aby se nedostala kapalina do prostoru páky, pak by to chcalo, a taky aby třmen šel natlakovat. Jo a dá se koupit opravná sada na třmeny, je to těsnění pístu a prachovka. Drážka těsnění pístu musí být dokonale čistá. Shrnu to. Jestli chodí páka, tak bych dal těsnění, prachovku a to je vše, pokud ovšem není orezlý píst.

Diky za odpoved.
Futro piestu som nikdy nerozoberal. Vsetky diely su vycistene, namazane, bez korozie a zda sa, ze vsetko krasne funguje. Len si to nevie samo vymedzit mechanicku volu medzi tou tlacnou skrutkou a tou tlacnou tycinkou od paky. Musel som tomu pomoct ja a to vytocenim celeho piestu na presny rozmer hrubky dosticiek a kotuca. Kontroloval som, ci sa vobec otaca futro piestu a je to OK.
Ale rucka brzdi slabo. Hydraulika nema problem - kontrolovane na STK.
Dokaze vobec rucka s kotucami vzadu zablokovat kolesa?
Diky.

Fiat Croma TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 7 měsíců zpět #5 od stiglitz
Mě to vzadu brzdí taky mizerně, no občas z kopce brzdím i ručkou, rychleji strhnu třeba rez z kotoučů a pak to o něco líp brzdí ale není to žádná sláva.

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 7 měsíců zpět #6 od stiglitz
Tyčinka se odborně nazývá vzpěrný kolík a tlačný šroub, který do něj zapadá se při stisknutí páky musí pohybovat nahoru a dolů. Chytni třmen do ruky a pohybuj pákou... Další prst měj na tlačném šroubu. Chodí? Tenhle pohyb má na svědomí pojistná deska s malinkým výstupkem, čepem na spodní straně který MUSÍ zapadnout do vyvrtané dírky na dně tělesa třmenu. Tlačný šroub je tak zajištěn proti otáčení, pak přijde podložka, pružina a klec, zajištěná seger kroužkem. Jinak to nepracuje. Po sestavení pohybem páky musí vyjíždět píst, při každém stlačení tak o půl milimetru. Při jejím uvolnění i píst neznatelně povolí. A potom to musí chodit.

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 7 měsíců zpět #7 od csala

Tyčinka se odborně nazývá vzpěrný kolík a tlačný šroub, který do něj zapadá se při stisknutí páky musí pohybovat nahoru a dolů. Chytni třmen do ruky a pohybuj pákou... Další prst měj na tlačném šroubu. Chodí? Tenhle pohyb má na svědomí pojistná deska s malinkým výstupkem, čepem na spodní straně který MUSÍ zapadnout do vyvrtané dírky na dně tělesa třmenu. Tlačný šroub je tak zajištěn proti otáčení, pak přijde podložka, pružina a klec, zajištěná seger kroužkem. Jinak to nepracuje. Po sestavení pohybem páky musí vyjíždět píst, při každém stlačení tak o půl milimetru. Při jejím uvolnění i píst neznatelně povolí. A potom to musí chodit.

Diky moc.
Asi bude problem v tom, ze ten tlacny sroub nemam zaisteny proti otacaniu. Asi som to nespravne poskladal.

Fiat Croma TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 7 měsíců zpět #8 od stiglitz
Ano ta deska co přijde na dno má v otvoru pro tlačný šroub po stranách plošky aby se to netočilo. Ale je mi divný že jsi to poskládal, to by nemělo jít, nedostal bys tam segrovku. Ta pružina to nedovolí, i když to máš všechno dobře, tak to jde mizerně, renovujeme v továrně i tyhle brzdy tak vím...Asi jsi tu desku měl obráceně.

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 7 měsíců zpět #9 od stiglitz
Vlastně potom při pohybu páky píst vyjíždí, a po několikanásobném stlačení vyjede natolik že vůli vymezí.

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 7 měsíců zpět #10 od csala

Vlastně potom při pohybu páky píst vyjíždí, a po několikanásobném stlačení vyjede natolik že vůli vymezí.

No nejak mi to teraz brzdi. Asi si to uz sadlo. Ale uz som sa zmieril s tym, ze ked su vzadu kotuce, tak ta rucka je len na udrzanie vozidla v kopci. Ziadne frajeriny :cry:

Fiat Croma TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 7 měsíců zpět #11 od stiglitz
Ta klec, ten košík musí být bezpodmínečně stlačenej až dolů, to se nedá dělat doma, leda že by jsi měl píst navíc a rozebral ho, použil z něj matici co je uvnitř, a stáhnul by jsi její pomocí tu klec dolů. A pak to zajistil segrovkou co musí zapadnout do drážky. Rozebírání třmene je v domácí dílně vždy sázka do loterie. A zklamu tě, nemá si tam co sednout. Můžu ti poradit jen takto, kdybych to měl tady, dám ti to do kupy. Ale takhle...

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.405 sekund
Powered by Kunena fórum