Složení zadní brzdy - kotoučové

Více
16 roků 5 měsíců zpět #1 od michal_tipar
Rozebral sem zadní pístek a mechanismus kotoučové ruční brzdy, krásně vyčistil a vyměnil gufero (tu je totiž jediná možnost jak rozhýbat ručku na trvalo ne jen na chvilku). Jenže při skládání sem narazil na problém jak stlačit domeček s pružinou abych ho mohl přichytit segerovkou. Kdo se v tom někdy hrabal ví o čem mluvím, poradíte mi jaká tam je finta, jak to složit z5??? Po několika hodinách různých pokusů sem to zatím vzdal... :dead:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #2 od jirkaR
máš nějaké foto? docela by se šiklo chystám se totiž na to taky

Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #3 od michalkulistak
Odpověděl michalkulistak pro téma BRZDY
existují na to speciální kleště, ale já jsem to kdysi po dlouhém boji dokázal pomocí dvou šroubováků, kterýma jsem stlačil pružinu a brácha nasadil segrovku. je to masakr ale pokud nemáš spešl nářadí tak bohužel metoda pokus omyl :cry:. jinak myslím že se tohle téma už někde na foru probíralo, zkus pohledat

fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon 8-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #4 od michal_tipar
Jirko mám celý fotoseriál, rád bych z toho uděla návod nebo tak něco - článek,
...ale zatím chybí dopadení pachatele - vrahem je sice zahradník, ale kde ho vzít...
:idea: Rozebrání je totiž hrozně jednoduchý, jen kleštěma na segerovky chytneš dole segerku a zmáčkneš, vyskočí to samo. Pak kleštěma vytáhneš osu se závitem - dole na ní je O-kroužek tak to jde trochu tíž. Pak je tam oska co to zvedá, vyndáš špičatýma kleštěma a pak už jen vytrhnout to heblo páky od lanovodu do tělesa, to jde hrubou silou, všechno vyčistit vybrousit osu páky a vyměnit gufero (v mém případě tam byl už jen zbytek po tom starým). Dovnitř naložit přiměřené množství vazeliny, ještě sem vyměnil O-kroužek - měl sem ho z opravné sady těsnění. Pak to všechno dát z5 v opačném postupu. Došel sem až po uchycení segerovky, nedokážu to zmáčknout a zároveň tam mít dost místa na manipulaci kleštěma...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #5 od michalkulistak
Odpověděl michalkulistak pro téma brzdy
samotnému se to dělá blbě, přiber si pomocníka. pokud tam dostaneš ty šroubováky tak je nasad o závit níž at nezavazí nasazení segrovky

fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon 8-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #6 od michal_tipar
Bohužel ani s pomocníkem to nešlo líp, udělal sem si na to spešl přípravek a ten taky nepomohl...
našel sem tenhle odkaz http://www.fiattipo.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=25459&highlight=#25459
ale nějak nechápu z čeho udělat to Včko co to udrží... TO mych musel mít tvrdší materiál než je segerka... to fakt nemám
Pravda, je že se to tu řešilo mockrát ale ani jedno řešení se mi nepodařilo uskutečnit...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #7 od michalkulistak
Odpověděl michalkulistak pro téma brzdy
jo taky jsem to ted četl, já jsem teda nedělal kotoučovou brzdu ale normální, kdyžtak do těch šroubováků vybrus drážky at pořádně drží na té pružině, nějak to jít musí, co jsi zkoušel za možnosti? nemáš nějakou fotku té pružiny? v knížce je ta brzda vyfocená, ale žádná pružina není vidět

fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon 8-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #8 od michal_tipar
Jo hochu v knížce toho není, tam není vůbec zmíněné rozebírání zadního třmene kotoučové brzdy - ani v Haynesovi...
Takhle to vypadá uvnitř složený (tady už je to rozdělaný jen sesazený dovnitř kvůli focení)

Tahle je to uvnitř složený Domeček, pružina a segerovka

Rozložený to vypadá tahle

Stlačit je to třeba o nějakých 5-8mm a ta pružina má docela velký odpor, rukou to skoro nejde stlačit navíc se to musí velmi dobře vycentrovat, jinak se na domečku ohnou "packy"

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #9 od michalkulistak
Odpověděl michalkulistak pro téma brzdy
ta tyčka uprostřed je asi napevno,co? jestli jsem tu sestavu pochopil, tak by se to dalo stlačit nějakou trubkou(tím to trochu vycentruješ)z čela toho domku a tu segrovku tam natlačit tenkým šroubovákem nebo dvěma, protože jak se dívám ty kleště to tlačí do boku. podobně jsem ted skládal hlavní brzdový válec

fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon 8-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #10 od michal_tipar
Uvědom si, že nahoře nad touhle dírou je kleština co drží destičky, takže je to z poloviny nedostupné jinak než přímo zvrchu... Už vím jakou práci má gynekolog...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #11 od michalkulistak
Odpověděl michalkulistak pro téma brzdy
šak jsem myslel zatlačit na to trubkou shora, gynekolog nepoužívá segrovky :lol: už mě nic lepšího nenapadá.

fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon 8-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #12 od stiglitz
Michale, sežeň si starej píst! Jestli, ho neseženeš, zítra ti jeden pošlu. Vykuchej ho a budeš potřebovat tu matku z něj. Tou se to nechá stáhnout a pak tam dáš segrovku.

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #13 od michalkulistak
Odpověděl michalkulistak pro téma brzdy
na té tyčce vprostřed je závit? jestli jo tak to potom musí jít stáhnout a složit bez problémů

fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon 8-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #14 od Vlastík
Já to vyřešil kdysi tak,že jsem si nechal utočit na soustruhu 2 kroužky.Jeden byl na průměr toho válečku a ten druhý byl menší.Po nasazení segerovky stačilo jen pořádně zatlačit a segerka tam skočila sama.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #15 od stiglitz
Odpověděl stiglitz pro téma Re: brzdy

na té tyčce vprostřed je závit? jestli jo tak to potom musí jít stáhnout a složit bez problémů

Ta tyčka je tlačný, neboli rozpěrný šroub. Je tam závit, hrozně strmý, a dost speciální. Seger kleště musí být dlouhé a štíhlé. Ta tyčka je navíc dole zajištěná pojistnou deskou, ta má malý čep, zamezuje to tomu aby se otáčel.

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.501 sekund
Powered by Kunena fórum