Dilema

Více
18 roků 2 měsíců zpět #1 od temprař
Dilema vytvořil uživatel temprař
Chtěl bych si zvýšit výkon svého miláčka z původních 83 kW na více. Co by bylo lepší řešení. Přidat k původnímu osmiventilu turbínu anebo předělat motor na šestnáctiventil. Díky všem za rady a dobré nápady

Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #2 od MagicMisel
Odpověděl MagicMisel pro téma Re: Dilema

Chtěl bych si zvýšit výkon svého miláčka z původních 83 kW na více. Co by bylo lepší řešení. Přidat k původnímu osmiventilu turbínu anebo předělat motor na šestnáctiventil. Díky všem za rady a dobré nápady


taky by me to zajímalo!mam ten samej motor v tipu!!!Kolik tak muze stat to turbo?Je to složite to namontovat?a jaké tam dat?i kdyz kamarad znamiho ma turbo akorat u 16 ventilu a praskla mu hlava!a jeste jeden dotaz nenici se tim ten motor?

bmw 530i V8 www.ms-auto.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #3 od jirkaR
Odpověděl jirkaR pro téma Re: Dilema

Chtěl bych si zvýšit výkon svého miláčka z původních 83 kW na více. Co by bylo lepší řešení. Přidat k původnímu osmiventilu turbínu anebo předělat motor na šestnáctiventil. Díky všem za rady a dobré nápady


taky by me to zajímalo!mam ten samej motor v tipu!!!Kolik tak muze stat to turbo?Je to složite to namontovat?a jaké tam dat?i kdyz kamarad znamiho ma turbo akorat u 16 ventilu a praskla mu hlava!a jeste jeden dotaz nenici se tim ten motor?


no jelikož mám stejný motor tak mám spíš problém udržet ho v dobré kondici než zžvyšovat výkon :cry:

Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #4 od Honza
Odpověděl Honza pro téma Re: Dilema
obojím sem se zabýval a rovnou napíšu tohle:

chceš turbo- sežen motor co turbo měl/má (fiatů a lancií s turbem je/bylo), kabelový svazky a elektroniku
chceš 16v - sežen 16v motor s elektronikou
k obojímu nazapomenu dodat silnější přední brzdy z 16v

zádrhel:
i když turbo motor se od neturba liší jen elektronikou , přidaným turbem a pístama, tak bastlení na atmosféru se nevyplatí ,důvodem je že bys musel upravithlavu/písty aby jsi dosáhl menší kompresní poměr a mohl si dovolit tlačit aspon tolik co na seriovým turbomotoru, pak problémy s dodávkou paliva- poddimenzovaný vstřiky, palivová pumpa atd...pak jinej vejfuk sání...chlazení oleje

jedno tipo v turbo 2.0 8v tu v ČR jezdí a používá motor z themy turbo a ŘJ z delty se seriovou převodovkou to jede dost dobře

pokud budeš stavět z 8v 16v motor tak to je ještě horší - 16v má navíc - jiný písty(daj se upravit z 8v, ale nebude to mít v žádným případě takovou kompresi ani kdybys ses rozkrájel) hlavu(to je jasný) ostřik pístů olejem zvláštníma tryskama v bloku ,elektroniku ,vejfuk chlazení oleje

v každým případě bych byl rád že to nějak jezdí a snažil se to uvýst do 100% mech stavu s drobnejma vylepšeníma což dělám i já i dkyž ted stojím na proražený vaně...


ještě dodám holej motor na paletě má podle slov jednoho člověka cenu 3kč kg, takže pokud ho neprojedeš, nevyzkoušíš tlaky, jak ve válcích tak mazání tak větší cenu nemá...

coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #5 od MagicMisel
Odpověděl MagicMisel pro téma Re: Dilema

obojím sem se zabýval a rovnou napíšu tohle:

chceš turbo- sežen motor co turbo měl/má (fiatů a lancií s turbem je/bylo), kabelový svazky a elektroniku
chceš 16v - sežen 16v motor s elektronikou
k obojímu nazapomenu dodat silnější přední brzdy z 16v

zádrhel:
i když turbo motor se od neturba liší jen elektronikou , přidaným turbem a pístama, tak bastlení na atmosféru se nevyplatí ,důvodem je že bys musel upravithlavu/písty aby jsi dosáhl menší kompresní poměr a mohl si dovolit tlačit aspon tolik co na seriovým turbomotoru, pak problémy s dodávkou paliva- poddimenzovaný vstřiky, palivová pumpa atd...pak jinej vejfuk sání...chlazení oleje

jedno tipo v turbo 2.0 8v tu v ČR jezdí a používá motor z themy turbo a ŘJ z delty se seriovou převodovkou to jede dost dobře

pokud budeš stavět z 8v 16v motor tak to je ještě horší - 16v má navíc - jiný písty(daj se upravit z 8v, ale nebude to mít v žádným případě takovou kompresi ani kdybys ses rozkrájel) hlavu(to je jasný) ostřik pístů olejem zvláštníma tryskama v bloku ,elektroniku ,vejfuk chlazení oleje

v každým případě bych byl rád že to nějak jezdí a snažil se to uvýst do 100% mech stavu s drobnejma vylepšeníma což dělám i já i dkyž ted stojím na proražený vaně...


ještě dodám holej motor na paletě má podle slov jednoho člověka cenu 3kč kg, takže pokud ho neprojedeš, nevyzkoušíš tlaky, jak ve válcích tak mazání tak větší cenu nemá...


Aha tak to nema cenu!!!No spíš by me zajímalo jak to má ten týpek co ma to turbo na tom 16ti ventilu resený!!Budu po tom patrat a jestli se dopatram dam vedet!!

bmw 530i V8 www.ms-auto.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #6 od temprař
Odpověděl temprař pro téma Re: Dilema
Takže říkáš,abych to takl nechal

Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #7 od Honza
Odpověděl Honza pro téma Re: Dilema
řešený to má normálně- výměna kus za kus +dodělání potřebnejch periferií a předělání elektriky je to 2.0 8v

coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #8 od MagicMisel
Odpověděl MagicMisel pro téma Re: Dilema

řešený to má normálně- výměna kus za kus +dodělání potřebnejch periferií a předělání elektriky je to 2.0 8v


Jeste se zeptam!!!Kolik tak to turbo stoji?Popripade jestli mas nejakou www stranku?

bmw 530i V8 www.ms-auto.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #9 od Vlastík
Odpověděl Vlastík pro téma Re: Dilema
Já bych asi šel do přečipování řídící jednotky udajně tam je nárůst až15Kw.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #10 od temprař
Odpověděl temprař pro téma Re: Dilema
Existují dva druhy turbín a to buď s pevnou nebo proměnlivou geometrií rozváděcích lopatek statoru. U pevných lopatek má turbína stále stejný průřez a je u ní citelný turboefekt. Turboefekt znamená to že než se dosáhne maximálního plnícího tlaku,tak to chvíli trvá. Turbodmychadlo z proměnnou geometrií má ventil,který je spojen mechanismem ze statorem. Ventil na základě podtlaku reguluje průřez statoru a tím i tlak výfukových plynů na rotor. Při malých otáčkách a malém výkonu motoru se statorové listy nastaví tak,že výfukové plyny procházejí menším otvorem. Tím získaj vyšší tlak a rotor se i při malých otáčkách motoru otáčí rychle,aby bylo dosaženo potřebmého plnícího tlaku. Při vysokých otáčkách motoru,kdy je rychlost výfukových plynů vysoká se průřez pomocí ventilu zmenší a rotor se otáčí přibližně stejně jako při malých otáčkách. Turboefekt je zde malý. Uvedu ti příklad: ale např OCTAVIA 1.9 TDI z pevnou geometrií turba má 66 kW/ 90 k a 210 Nm. Z proměnnou geometrií má 81 kW/110 k a 235 Nm. A ještě jedno poučení: PŘI JÍZDĚ Z PLNĚ VYTOČENÝM MOTOREM Z TURBEM SE MUSÍ PŘED ZASTAVENÍM MOTORU NECHAT CHVÍLI BĚŽET NA VOLNOBĚH,aby došlo k dochlazení turbíny a vyrovnání teplot. Jinak se ti na hřídel napeče karbon a máš po turbíně.

Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #11 od Honza
Odpověděl Honza pro téma Re: Dilema

řešený to má normálně- výměna kus za kus +dodělání potřebnejch periferií a předělání elektriky je to 2.0 8v


Jeste se zeptam!!!Kolik tak to turbo stoji?Popripade jestli mas nejakou www stranku?


dobrej motor? nebo holý turbo

motor vcelku od 10-30klidně i více, podle toho co je to zač
turbo pořídíš od 500 za střep kterej bude kouřit a netlačit do 30 za nový běžný turbo po 100 a víc za turbo s kuličkovejma ložiskama pro závodní speciály..

běžně nějaký jetý v rozumným stavu kolem 5000,- a víc podle typu- pokud budeš chtít turbo roubovat tak sežen z auta který má/mělo stejnej obsah motoru a dosahovalo cca stejných otáček abys turbo zbytečně nepřetáčel a neposílal do motoru vysoký tlaky(sice se to dá regulovat..), múže bejt i z aut vyššího obsahu.. na 2l by šel pužít klidně turbo z octávky, subaru, fiatů, atd.. nějaký volvo, saab..

pokud vím tak do coupeček v turbo se dávali garrety T3 pro 2.0 16v motor, který zvládne nafoukat až 300PS když to je dobř eodladěný , nebo T28 , který rádo čoudí , dávalo se do 20VT copupe a je takový nic moc- coupečkaři jdoucí po výkonu se ho zbavují

coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #12 od temprař
Odpověděl temprař pro téma Re: Dilema
No počkej. O turbu,který má kuličková ložiska jsem ještě neslyšel. :!: Turbo má běžně 100 000 otáček ( i více ) a při takových točkách by ta ložiska explodovala. Nevím,jak by to bylo mazané :oops:

Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #13 od Honza
Odpověděl Honza pro téma Re: Dilema

No počkej. O turbu,který má kuličková ložiska jsem ještě neslyšel. :!: Turbo má běžně 100 000 otáček ( i více ) a při takových točkách by ta ložiska explodovala. Nevím,jak by to bylo mazané :oops:


no tak už o něm víš - turbo na kluznejch ložiskách ej pro vysokovýkoný aplikace k prdu - většinou ložisko neunese tlaky na něj působící od turbíny která tlačí vzduch do sání to je už hodně velkej problém garreta T(B?)28 seriově montovanýho do 20VT coupe kde nezvládli materiál ložiska a turbo chtě nehctě odejde na věčnost...

mazání- mazat musíš všechny turba a musíš dodržet i nějaký doporučený průměry přívodních a odvodních hadic mazacího oleje + úhel vstupu oleje do turba....

coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #14 od bastr
Odpověděl bastr pro téma Re: Dilema
přidam se taky turbo manie mne porad bere na nemeckych strankach je nekolik tipoušu s turbem a o brazilii ani nemluvim je tu problem že se vyplati nacpat tam celej motor z coupe a připadne mu trochu pomoct.když už se tam bude davat tak se vyplati udělat aspon zevrubna generalka a prohlidka .protože nevěřim že někdo kdo si da takovej motor do takovy motokary jako je tipo bude jezdit jako beranek:) aspon ja sem si kvuli blbnuti s tipem koupil ještě jedno auto na vozeni rodiny.a motor z upe tam nacpat jde a ani to nepotřebuje tolik uprav joo a ještě si vzpominam že sem v nějakem českem tuning časopise ... maxxi tuning..special... tipo 2.0 16 v turbo + dalši upravycca 320ps + 4*4pohon z alfy 155 q4!!!!! tak tomu řikam rychlik s tim by se dalo na dalnicich honit i silnějši karky

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #15 od bastr
Odpověděl bastr pro téma Re: Dilema
přidam se taky turbo manie mne porad bere na nemeckych strankach je nekolik tipoušu s turbem a o brazilii ani nemluvim je tu problem že se vyplati nacpat tam celej motor z coupe a připadne mu trochu pomoct.když už se tam bude davat tak se vyplati udělat aspon zevrubna generalka a prohlidka .protože nevěřim že někdo kdo si da takovej motor do takovy motokary jako je tipo bude jezdit jako beranek:) aspon ja sem si kvuli blbnuti s tipem koupil ještě jedno auto na vozeni rodiny.a motor z upe tam nacpat jde a ani to nepotřebuje tolik uprav joo a ještě si vzpominam že sem v nějakem českem tuning časopise ... maxxi tuning..special... tipo 2.0 16 v turbo + dalši upravycca 320ps + 4*4pohon z alfy 155 q4!!!!! tak tomu řikam rychlik s tim by se dalo na dalnicich honit i silnějši karky

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.534 sekund
Powered by Kunena fórum