otackomer na diesel bez elektroniky

Více
18 roků 2 dní zpět #1 od paldous
caute lidi,tak me napada ze by se mi hodil do auta otackomer.Asi nejlepsi by byl klasickej analogovej,ale ma to jeden hacek: nevim kde ho mam zapojit,jelikoz moje auto ma r.v. 1988 a v tom bylo jeste minimum elektroniky,takze rady typu zapoj to na cidlo otacek mi moc nepomuzou.Chtel bych se zeptat na zaklade jake veliciny meri otacky otackomery u starejch dieselu? asi to bude neco se vstrikovacim cerpadlem,ne? U benzinu neni problem zapojit to na indukcni civku ale otazkou zustava co u dieselu? nema nahodou nekdo staryho diesela co ma zapojenej taky otackomer?jestli jo mohl by se kouknout odkud to bere informace abych vedel jak ho zapojit....Pripadne se jeste zeptam nedelal to nekdo nahodou na svim aute sam? budu se muset poohlednout v naky mototechne po otackomerech do dieselu, mozno narazim na nejakej vhodnej....diki za rady

Fiat Tipo 1.7D, r.v.:1988

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 dní zpět #2 od vejvy.f
U PUNTA 1,7TD je snímač pro otáčkoměr na setrvačníku. Respektive snímač je na bloku převodovky a snímá rychlost otáčení zubů na setrvačníku.

Ale taky existujou piezo snímače, který se nacvaknou na trubičku ke vstřiku a je to. Na internetu toho je dost. Stačí se kouknout na nějaký prodejny tuning příslušenství.

FIAT TIPO 1.9TD, FIAT PUNTO 1.7TD, PUNTO S 1.1 , PUNTO 1.2 60SX, Lancia kappa SW 2.4i

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 dní zpět #3 od paldous
no jo,ale ja tam nemam zadnej snimac na prevodovce.....co ted?

Fiat Tipo 1.7D, r.v.:1988

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 1 den zpět #4 od MichalW

no jo,ale ja tam nemam zadnej snimac na prevodovce.....co ted?


Už jsem to jednou fotil Tkevlarovi, jak to vypadá. Na přírubě převodovky máš nad setrvačníkem obdelníkový otvor, do kterého se ten snímač dává. Je to snímač z 1,9TD a musel bys k tomu mít asi i přístrojovku z 1,9TD. Ten otvor je na úrovni setrvačníku a je tak jakoby za motorem, na straně u přepážky.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 1 den zpět #5 od paldous
cize neni to ten otvor co je na nastaveni predstihu stroboskopem? ten je shora ale je vepredu,musim se kouknout ci je este taky nakej otvor vzadu,ten snimac pak snima zuby na setrvacniku? a pak ten signal jde do naky ridici jednotky anebo primo do otackomeru? lebo ja tam v tom aute zadnou ridici jednotku nemam,to je auto bez elektroniky... :D

Fiat Tipo 1.7D, r.v.:1988

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 1 den zpět #6 od vejvy.f
Jo zřejmě to "počítá" zuby. Žádná řídící elektronika k tomu potřena neni.

FIAT TIPO 1.9TD, FIAT PUNTO 1.7TD, PUNTO S 1.1 , PUNTO 1.2 60SX, Lancia kappa SW 2.4i

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 1 den zpět #7 od Kracmi
jj presne tak zapojit na setrvacnik. U staryho Favorita to je taky tak(teda aspon myslim snad nekecam) a kdys tam ten otackomer nebyl tak v te prevodovce byl pro nej stejne otvor ale byl zaslepenej, u tipka to bude asi stejny ale nevim.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 1 den zpět #8 od paldous
no ale ze by to samo vyhodnocovalo? tak potom ako ten elektricky signal dava na analogovy otackomer? volakym bovdenom? 8O

Fiat Tipo 1.7D, r.v.:1988

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 1 den zpět #9 od Kracmi
Dneska uz otackomery (s rucickou) nejsou pohaneny bowdenem.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 1 den zpět #10 od paldous
no dneska ne,ale tohle bylo vyrobeno v roce 1988,vzdyt pisu ze tam neni zadna elektronika, takze to muselo byt na nejaky mechanicky vazbe,jelikoz by ty elektronicky signaly nemelo co vyhodnocovat......

Fiat Tipo 1.7D, r.v.:1988

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 18 hodin zpět #11 od vejvy.f
Já teda ještě nikdy otáčkoměr s náhonem neviděl, no asi sem moc mladej :lol: . Benzíňáky to maj napojený a cívku, i u škodovek před 20ti lety, to tak bylo. No a u diesela máš na to snímač. Jinak čidlo má dva dráty a veškerá potřebná elektronika (jeden IO) je přímo v budíku. Takže do budíku jde +,-, a signál z čidla. Už to pobíráš??????????????

FIAT TIPO 1.9TD, FIAT PUNTO 1.7TD, PUNTO S 1.1 , PUNTO 1.2 60SX, Lancia kappa SW 2.4i

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 16 hodin zpět #12 od csala

Já teda ještě nikdy otáčkoměr s náhonem neviděl, no asi sem moc mladej :lol: . Benzíňáky to maj napojený a cívku, i u škodovek před 20ti lety, to tak bylo. No a u diesela máš na to snímač. Jinak čidlo má dva dráty a veškerá potřebná elektronika (jeden IO) je přímo v budíku. Takže do budíku jde +,-, a signál z čidla. Už to pobíráš??????????????

Presne tak. Otackomery funguju v podstate na primitivnom principe. Sonda snima impulzy. Cim viac ich za jednotku casu zosnima, tym na vacsie napatie nabije kondenzator. Napatie na kondenzatore meria klasicky voltmeter, ktory je ociachovany v otackach za minutu. Samozrejme som ten princip pre pochopenie velmi zjednodusil.

Fiat Croma TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 12 hodin zpět #13 od JohnnyTD-GT
Prave ze jestli chces otackomer, tak by bylo nejlepsi sehnat pristrojovku + cidlo z 1.9TD a neni co resit, signaly od cidla si vyhodnoti ta pristrojovka, urcite tam zadna externi jednotka nebude. Jestli ale nechces prepojovat pristrojovku, tak to bude asi orisek...

Fiat Tipo 1.9TD granturismo

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 11 hodin zpět #14 od MichalW

Prave ze jestli chces otackomer, tak by bylo nejlepsi sehnat pristrojovku + cidlo z 1.9TD a neni co resit, signaly od cidla si vyhodnoti ta pristrojovka, urcite tam zadna externi jednotka nebude. Jestli ale nechces prepojovat pristrojovku, tak to bude asi orisek...


Přesně tak. Proč vymýšlet něco, co už je vymyšlené. Z přístrojovky jdou k tomu snímači vlastně jen dva dráty.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #15 od Tkevlar
Bohužel už jsem nenašel fotografie co mi posílal MichalW, ale vím kde má to čidlo být. Bohužel, pokud by jsi to chtěl udělat musíš vrtat. Přikládám foto jak je to u mě a kde má být čidlo.

Alfa Romeo 156 1.9JTD
Alfa Romeo 155 1.8TS (bohužel motor KO)
ex.Tipo 1.7D

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 3.288 sekund
Powered by Kunena fórum