Závada na chlazení interiéru?

Více
16 roků 3 měsíců zpět #1 od JiFi
Zdravím,
mám svoje první tipo, takže bez žádných předešlých zkušeností. Potřeboval bych schéma elektrického zapojení celého auta, abych mohl vše dát do pořádku po předešlém majiteli.

Také bych se chtěl optat, jak je to u tohoto auta s foukáním vzduchu do interiéru. Vzhledem že je letní počasí, tak je jasné, že nemohu očekávat nějaký svěží studený vzduch z těchto fukarů, ale když mi z toho jde i na studeno celkem teplý vzduch, tak to vznáší otázku, odkud se ten vzduch saje a zda to není příliš blízko motoru? Nebo je to normální?
Děkuji za pomoc předem. :)

Fiat Croma Nuova 1,9JTD MultiJet 88kW 2006

EX Fiat Marea Weekend 1,9TD 100 1998

EX Fiat Tipo 1,4 i.e. 1988

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #2 od TooM-As

Zdravím,
mám svoje první tipo, takže bez žádných předešlých zkušeností. Potřeboval bych schéma elektrického zapojení celého auta, abych mohl vše dát do pořádku po předešlém majiteli.

Také bych se chtěl optat, jak je to u tohoto auta s foukáním vzduchu do interiéru. Vzhledem že je letní počasí, tak je jasné, že nemohu očekávat nějaký svěží studený vzduch z těchto fukarů, ale když mi z toho jde i na studeno celkem teplý vzduch, tak to vznáší otázku, odkud se ten vzduch saje a zda to není příliš blízko motoru? Nebo je to normální?
Děkuji za pomoc předem. :)


1)Hledej zde na fóru knihu "Jak na to fiat tipo" tam jsou schémata.
2)Vzduch se nasává za haupnou před předním sklem. je tam plastové mřížka.Je možné že máš špatně nastavená lanka klapky a ventilu topení znovu hledej ve fóru tak se zde řešilo (jen ti neřeknu kde sám si to nepomatuju).
3)vítám u nás na fóru a doufám že tu dlouho budeš.

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #3 od Jenda
Tipo,jako většina zahraničních vozů má klapku,která přesměruje bud studenej ,nebo teplej vzduch.Radiátor topení má sice ventil,ale málokdy funguje uzavřenost.Jednou strunou se ovládá kohout u radiátoru a zároven klapka,která ti přehazuje bud přívod studenýho,nebo teplého vzduchu..Pokud ti to stále fouká teplej vzduch,tak se ti ta klapka nezavírá,nebo naopak neotvírá.
http://www.fiattipo.net/modules.php?name=News&file=article&sid=79

Tady je článek,je to sice výměna radiátoru,ale na první fotce je vidět ta struna v ovdenu,která ovládá klapku a s jakým si přepákováním i kohout radiátoru.

1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #4 od Augustin
Ja si osobne myslim, ze zrada je v tom ventilu. Ta klapka na regulaci pres vymenik se otevira/uzavira smerem nahoru, tzn. ze normalne je dole. Pokud je ulomene ovladani, klapka lezi dole a v zime mrznete, byt je vymenik horky.
Takze se podivej dle fotek na to ovladani toho ventilu a oprav si to, da se to zjistit jeste chycenim hadic, zda jsou teple, zrejme je budes takove mit.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #5 od rs
A ver mistrovi od chlazeni vi o cem mluvi.... :lol:
Radek

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #6 od MAXO1973
tuna som uložil nejake schemy
http://ulozto.cz/236456/colorschemy.zip

Fiat 600D bol môj prvý \\\\"Fiacik\\\\" ktoreho som rozobral do šrubky a poskladal - jazdil!
Tipo 1,6 DOHC 1989 - už je v novej stajni
Ford Focus combi 1,8TDdI

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #7 od JiFi
Odpověděl JiFi pro téma THanks
Díky za odpovědi, zkusím a napíšu, jak jsem pochodil. momentálně mě spíše trápí, že jsem urval na polňačce výfuk :D takže budu svařovat, no a zjistil jsem, že mi nebrzdí přední pravé kolo, takže to dám odborníkovi kamarádovi na opravu, snad bude stačit vyměnit třmeny.

Fiat Croma Nuova 1,9JTD MultiJet 88kW 2006

EX Fiat Marea Weekend 1,9TD 100 1998

EX Fiat Tipo 1,4 i.e. 1988

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #8 od Tonny Tempra SW
tu na foru ti chlapi super poradia.AJ mne uz vela poradili a pomalicky sa dostavam na klb tempricke,aj mne to fuka teplejsi vzduch ako by malo ale cez leto otvorim okna ale v zime to ma vyhodu pekne kuri.

TEMPRA SW 1,9 tds 66Kw 303000km
r.v:96
5l na 100km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #9 od JiFi
Odpověděl JiFi pro téma Takže jak to je

Ja si osobne myslim, ze zrada je v tom ventilu. Ta klapka na regulaci pres vymenik se otevira/uzavira smerem nahoru, tzn. ze normalne je dole. Pokud je ulomene ovladani, klapka lezi dole a v zime mrznete, byt je vymenik horky.
Takze se podivej dle fotek na to ovladani toho ventilu a oprav si to, da se to zjistit jeste chycenim hadic, zda jsou teple, zrejme je budes takove mit.


koukal jsem na tu fotku a koukal jsem do svého tipka, zjistil jsem, že klapka podle všeho chodí, tedy jako když je dole, tak je vzduch chladnější, ale trubky jsou teplé, tedy ne hned, ale po chvilce. Nevím, není to spíše tím, že tam asi mám málo chladící kapaliny? budu dolívat zítra...

Fiat Croma Nuova 1,9JTD MultiJet 88kW 2006

EX Fiat Marea Weekend 1,9TD 100 1998

EX Fiat Tipo 1,4 i.e. 1988

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #10 od Augustin
Odpověděl Augustin pro téma Re: Takže jak to je

Ja si osobne myslim, ze zrada je v tom ventilu. Ta klapka na regulaci pres vymenik se otevira/uzavira smerem nahoru, tzn. ze normalne je dole. Pokud je ulomene ovladani, klapka lezi dole a v zime mrznete, byt je vymenik horky.
Takze se podivej dle fotek na to ovladani toho ventilu a oprav si to, da se to zjistit jeste chycenim hadic, zda jsou teple, zrejme je budes takove mit.


koukal jsem na tu fotku a koukal jsem do svého tipka, zjistil jsem, že klapka podle všeho chodí, tedy jako když je dole, tak je vzduch chladnější, ale trubky jsou teplé, tedy ne hned, ale po chvilce. Nevím, není to spíše tím, že tam asi mám málo chladící kapaliny? budu dolívat zítra...

Jak Ti to chladi? Jakou mas teplotu na palubovce?
Na foukani tepleho vzduchu, v dobe kdy nema, nema vliv hladina chladici kapaliny.
Vetsinou je opacny problem, ze to netopi:
A/ kdyz to je zavzdusnene, tak to bubnuje do tep.vymeniku (TV) v palubce
B/ vzduch nejde pres komoru, kde je TV - ovladani klapky je ulomene
C/ nejde voda do TV - ventil je uzavren

Kdyz mas zavreny privod (ovladac na palubce je na modrem poli), nesmi jit tepla voda do TV - hadice jsou studene!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #11 od JiFi
Odpověděl JiFi pro téma Re: Takže jak to je

Jak Ti to chladi? Jakou mas teplotu na palubovce?
Na foukani tepleho vzduchu, v dobe kdy nema, nema vliv hladina chladici kapaliny.
Vetsinou je opacny problem, ze to netopi:
A/ kdyz to je zavzdusnene, tak to bubnuje do tep.vymeniku (TV) v palubce
B/ vzduch nejde pres komoru, kde je TV - ovladani klapky je ulomene
C/ nejde voda do TV - ventil je uzavren

Kdyz mas zavreny privod (ovladac na palubce je na modrem poli), nesmi jit tepla voda do TV - hadice jsou studene!


A/ no teplotu na palubovce mám po delší jízdě celkem rychle na 90˚C
B/ to je možné, jak to ověřit???
C/ i když je ovladač na palubovce na modré, stejně jsou trubice teplé - takže asi přívod uzavřen není

zkusím vše ještě zítra a napíšu

Fiat Croma Nuova 1,9JTD MultiJet 88kW 2006

EX Fiat Marea Weekend 1,9TD 100 1998

EX Fiat Tipo 1,4 i.e. 1988

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #12 od JiFi
Tak jsem na to koukal ještě jednou a skutečně mi jedna trubice topí a druhá taky, ale o něco méně, podle mě je tam něco špatně zapojený a nebo prostě nevím, nechci se v tom zase moc rejpat, dneska jsem si při vyjíždění z garáže urval pravé zrcátko, takže to pěkně začíná :D

viz tento obrázek:
je to skutečně motor z tipa? mám tam na dost dílech a to i motoru napsáno fiat lancia
Můj motor

Fiat Croma Nuova 1,9JTD MultiJet 88kW 2006

EX Fiat Marea Weekend 1,9TD 100 1998

EX Fiat Tipo 1,4 i.e. 1988

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #13 od Augustin
Spatny ventil, propousti.
Ano, je to spravne, delaly ty dily pro obe znacky...je to jako v koncernu VW.

Btw se divam, ze tam mas taky pekne natocene ... 260tis km, kdyz se menil rozvodak :D

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #14 od JiFi

Spatny ventil, propousti.
Ano, je to spravne, delaly ty dily pro obe znacky...je to jako v koncernu VW.

Btw se divam, ze tam mas taky pekne natocene ... 260tis km, kdyz se menil rozvodak :D


ten ventil tedy najdu kde? uvnitř auta jak je to ve středu pod palubovkou dole? asi ano, kouknu tam.

no natocene, to je tezko rict, protoze tachometr v aute ukazuje 195tisic a na motoru napsano 260tisic, takze si myslim, ze bud je menen motor a nebo jen ten plast... motor vsak funguje bezvadne... rozvodak--- tim myslis co? nejsem automechoš...

Fiat Croma Nuova 1,9JTD MultiJet 88kW 2006

EX Fiat Marea Weekend 1,9TD 100 1998

EX Fiat Tipo 1,4 i.e. 1988

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #15 od Augustin
Ventil - pripojeni hadic k vymeniku, vidis tam i tahlo, ktere je na tom prisroubovane. Mrkni pod volant, doprava.

Spise bych to videl na pretocene tacho, rozvodovy remen je pod tim krytem, vetsinou se pise udaj z tachometru na ten rozvodak, at se vi, kdy se to menilo. Je to vsak jedno, ja mel tipo s 270tis km, a jezdilo jak z praku.
:wink:

www.fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=9204

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.498 sekund
Powered by Kunena fórum