Info motorizacii 1,8
15 roků 5 měsíců zpět #16
od rs
No Honzo nemam ve zvyku se hadat ale zkusim ti oponovat.
Pise se o uprave jednotky nevim tak i jako ty jestli doslo i k uprave motoru,ale budu predpokladat ze ne. Ciste teoreticky pokud pokouknu po firmach ktere se zivi upravami motoru aniz bych neco o tom vedel zjistim ze udavaji pro tento motor zvyseni na 86kW. Zda se mi moc i toto neb pro softwarovou upravu pro atmosfery se udava navyseni o 5-10%. Coz vyplyva z funkce vstrikovani pro dodrzeni urcitych podminek chodu motoru a alespon trosku spalitelne smesi. Jedine co tyto upravy jednotky pozmeni je delka vstriku benzinu a posunou povolene pasmo lambdy. Pokud si nekdo chce vyzkouset co ten motor bude delat za takoveho provozu tak mu teoreticky staci sundat hadicku MAP senzoru a projet se stim. Ten tah motoru je citelne lepsi, ale doporucuji to neprovadet dlouho a nedivat se do zrcadka neb jsme zrovna z benzinu udelali dehta. Takze todle je podle mne uprava,ktera sice zvedne vykon a to tak ze dost prakticky na mez toho vstriku, neb vice benzinu tam uz nema cenu davat-chybi totiz vzduch na spaleni dodavaneho benzinu. Firmy pri vymene programu si jsou tohoto vedomy a proto jen upravi delku vstriku v zavislosti na podtlaku. U vetsiny motoru a nebudem si nalhavat to nepomuze neb jsou vybehane maji uz maly podtlak v sani a dojde jen spatnemu spalovani za mensiho vykonoveho narustu. Proto kdyz mi nekdo rekne ze vykon zvedne o 20% bez zasahu do motoru tak mi nejak podvedome skube koutkem.
Tak se trosku zamysleme proc to nejde tady vice. U tohoto motoru je velky problem velikost spolecneho rozdelovaciho saciho kanalu za klapkou diky nemuz dochazi k relativne dobremu potlaceni zpetneho proudeni a tim i k potlaceni, pro zvyseni vykonu duleziteho parametru, a to tz pulsniho plneni. Tady se proste tohoto jevu neda dost dobre vyuzit ani vhodne upravenou saci vackou. Teda da se to vyuzit ale jen do nebo od urcitych otacek. Kdo ten motor ma tak mi potvrdi, ze i v serii je to do cca 2500 ot mrtvola. Proste a jednoduse ten motor netahne od spodu a to je dano prave spatnym plnenim motoru v nizkych otackach.
Takze uprava by se dala provest zmensenim teto casti, ale tim se dostaneme zase k velkym rychlostem v sani a tady uz by byla nutna uprava ridici jednotky motoru neb se diky velkym rychlostem zmeni podtlak v sani a je otazka jestli by se na todle jednotka dopasovala. Dalsi mozna uprava je v posunuti doby sani a zvetsenim saciho otvoru v hlave. Tim dojde k trosku jinemu vrstveni smesi ve valci a idealne se dostaneme k lepsi homogenite smesi. Dalsi ukrok spavnym smerem by bylo provest prolesteni saciho traktu za vstrikovacim ventilem cimz dojde k mensimu podilu zachytavani benzinu na stenach sani a tim i k zlepseni chodu motoru pri nizkych otackach a hlavne pri akceleraci a deceleraci. Dalsim zlepsujicim faktorem by byl i dalsi zasah do jednotky, kdy by se provedl dvojity vstik. Prvni vetsi cast pri zacatku sani a doplneni tesne za polovinou doby sani.
Takze ano verim tomu, ze se ten motor da poladit. Verim i tomu,ze bychom se mohli dostat na zajimave vykony pri atmosferickem motoru,ale neverim v provedeni bez zasahu do saci casti nejakym univerzalnim chipem s jednoduchou upravou map. Tim se docilit nejakeho navyseni vykonu da,ale nebude to co se deklaruje.
Pokud se mylim tak mne naved spravnym smerem, ale presvedcit mne byva tezke.
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Odpověděl rs pro téma Re: Info motorizacii 1,8
chipnout o takhle moc to jde, ale je to na hraně životnosti...velmi brzo ti podaj ruku písty a těsnění pod hlavou, rpotže to krutě uklepeš (pokud nejseš hluchej, ale nad 5000 při velký zátěži neslyšíš klepání ani se stetoskopem..)
No Honzo nemam ve zvyku se hadat ale zkusim ti oponovat.
Pise se o uprave jednotky nevim tak i jako ty jestli doslo i k uprave motoru,ale budu predpokladat ze ne. Ciste teoreticky pokud pokouknu po firmach ktere se zivi upravami motoru aniz bych neco o tom vedel zjistim ze udavaji pro tento motor zvyseni na 86kW. Zda se mi moc i toto neb pro softwarovou upravu pro atmosfery se udava navyseni o 5-10%. Coz vyplyva z funkce vstrikovani pro dodrzeni urcitych podminek chodu motoru a alespon trosku spalitelne smesi. Jedine co tyto upravy jednotky pozmeni je delka vstriku benzinu a posunou povolene pasmo lambdy. Pokud si nekdo chce vyzkouset co ten motor bude delat za takoveho provozu tak mu teoreticky staci sundat hadicku MAP senzoru a projet se stim. Ten tah motoru je citelne lepsi, ale doporucuji to neprovadet dlouho a nedivat se do zrcadka neb jsme zrovna z benzinu udelali dehta. Takze todle je podle mne uprava,ktera sice zvedne vykon a to tak ze dost prakticky na mez toho vstriku, neb vice benzinu tam uz nema cenu davat-chybi totiz vzduch na spaleni dodavaneho benzinu. Firmy pri vymene programu si jsou tohoto vedomy a proto jen upravi delku vstriku v zavislosti na podtlaku. U vetsiny motoru a nebudem si nalhavat to nepomuze neb jsou vybehane maji uz maly podtlak v sani a dojde jen spatnemu spalovani za mensiho vykonoveho narustu. Proto kdyz mi nekdo rekne ze vykon zvedne o 20% bez zasahu do motoru tak mi nejak podvedome skube koutkem.
Tak se trosku zamysleme proc to nejde tady vice. U tohoto motoru je velky problem velikost spolecneho rozdelovaciho saciho kanalu za klapkou diky nemuz dochazi k relativne dobremu potlaceni zpetneho proudeni a tim i k potlaceni, pro zvyseni vykonu duleziteho parametru, a to tz pulsniho plneni. Tady se proste tohoto jevu neda dost dobre vyuzit ani vhodne upravenou saci vackou. Teda da se to vyuzit ale jen do nebo od urcitych otacek. Kdo ten motor ma tak mi potvrdi, ze i v serii je to do cca 2500 ot mrtvola. Proste a jednoduse ten motor netahne od spodu a to je dano prave spatnym plnenim motoru v nizkych otackach.
Takze uprava by se dala provest zmensenim teto casti, ale tim se dostaneme zase k velkym rychlostem v sani a tady uz by byla nutna uprava ridici jednotky motoru neb se diky velkym rychlostem zmeni podtlak v sani a je otazka jestli by se na todle jednotka dopasovala. Dalsi mozna uprava je v posunuti doby sani a zvetsenim saciho otvoru v hlave. Tim dojde k trosku jinemu vrstveni smesi ve valci a idealne se dostaneme k lepsi homogenite smesi. Dalsi ukrok spavnym smerem by bylo provest prolesteni saciho traktu za vstrikovacim ventilem cimz dojde k mensimu podilu zachytavani benzinu na stenach sani a tim i k zlepseni chodu motoru pri nizkych otackach a hlavne pri akceleraci a deceleraci. Dalsim zlepsujicim faktorem by byl i dalsi zasah do jednotky, kdy by se provedl dvojity vstik. Prvni vetsi cast pri zacatku sani a doplneni tesne za polovinou doby sani.
Takze ano verim tomu, ze se ten motor da poladit. Verim i tomu,ze bychom se mohli dostat na zajimave vykony pri atmosferickem motoru,ale neverim v provedeni bez zasahu do saci casti nejakym univerzalnim chipem s jednoduchou upravou map. Tim se docilit nejakeho navyseni vykonu da,ale nebude to co se deklaruje.
Pokud se mylim tak mne naved spravnym smerem, ale presvedcit mne byva tezke.
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 5 měsíců zpět #17
od Dresik
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Odpověděl Dresik pro téma Re: Info motorizacii 1,8
No, dat pul sta za tipo, byt 3dv a 1.8 je dle meho blaznovstvi
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 5 měsíců zpět #18
od duro7
Fiat Tipo 1,8 GT 3dv. Modráák:)
Odpověděl duro7 pro téma Re: Info motorizacii 1,8
Tak sme sa nakoniec dohodli a tipo mi stoji na dvore aj ked ma drobne nedostatky na karoseri stav je velmi dobry a moc sa mi lubi.Je na nom porobena komplet predna naprava a brzdy a je to aj citit.A inak mal to chalan ktory je zamerany na talianske auta a navyse bol mechanik,s tym zvisovynim vykonu sa nechcem hadat ked bude cas pojdem s tym na brzdu a uvidi sa kolko to ma kw.Ten chip robila nejaka firma v rakusku odkial bolo aj dovazene.Auto ma na vsetko TUV certikaty a nejazdilo celu zimu.
Fiat Tipo 1,8 GT 3dv. Modráák:)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 5 měsíců zpět #19
od Dresik
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Odpověděl Dresik pro téma Re: Info motorizacii 1,8
tak doufam, ze si ho poradne stahnul na cene
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.322 sekund