Volnoběžné otáčky 1.6. (DOHC), stříkačka, 66Kw

Více
15 roků 5 měsíců zpět #1 od rotarry
Dobrý den, můj problém: volnoběžné otáčky mám 2100/min. Seřizoval jsem předstih natočením rozdělovače. Auto jezdí bez problémů, má tah, spotřeba taky ok.Cca 8 až 9litrů, podle stylu jízdy. Zajímalo by mě zdali se dá nějak mechanicky seštelovat volnoběžné otáčky. Nedočetl jsem se to nikde. Mám stříkačku. Děkuji za pomoc. Jakub

1.6. DOHC 90 Klisen, r.v.1990

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #2 od Charles
Ahoj, tak mě napadá, že jsi měl napsat, jestli za tepla a nebo za studena. Když jsi šteloval předstih, tak jestli jsi to dělal na teplém motoru? Volnoběžné otáčky se na jednu stranu zvedají s otáčením rozdělovače a na druhou klesají. Ale dá se ještě hnout trochu s dorazem plynu na stříkačce, je možné, že není úplně dovřená klapka a potenciometr dává údaje jednotce, která tam dává moc benzínu. Ale tam se musí opravdu jemně, aby to naopak nechcípalo.
Další možnost je, že je zaseklý krokomotorek, který řídí proudění vzduchu přes obtokový ventil, je stále otevřený a proto tolik otáček. Mě to dělalo také a letělo to až někam ke 3000ot.

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #3 od rotarry
Dělal jsem to za tepla, no spíše při teplotě kolem 70 stupňů. Zkoušel jsem řídící jednotku přelstít s tím že, jsem restartoval řídící jednotku odpojením baterie a pak rozdělovačem pootočil tak aby motor měl při volnoběhu 900/min. Nechal to chvíli jed naprázdno pak jsem to chcípl a nastartoval znova s tím že jsem posunul rozdělovač spátky do polohy ve které byl dříve. Auto se chovalo tak že nejdříve volnoběh vylétl na 2000/min. a po chvíli volnoběh klesl na 1200/min.Chvíli to tak vydrželo a pak se to vrátilo zpátky. Potřebuji to zpravit, chci se zeptat kde mám hledat ten doraz?Popiš mi to trochu. Díky, mám tipo chvíli, dříve jsem jezdil s fordem.

1.6. DOHC 90 Klisen, r.v.1990

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #4 od Charles
No takhle právě nejde jednotka ošulit, protože tady u tohoto motoru se předstih nastavuje takhle mechanicky rozdělovačem. U ostatních motorizací tipa si můžeš s rozdělovačem točit jak chceš a nic se nezmění, tam si to upravuje řídící jednotka pro zapalování sama.

Doraz plynu je na vstřikovačce vzadu vpravo (když stojíš před autem). Budeš asi muset sundat airbox, aby jsi se tam dostal.

Ale nejprve, než takhle cokoliv mechanicky upravovat, bych vyzkoušel to, co tipům pomáhá a to je kontaktolová kúra a očištění koster. Kup si kontaktol (já používám od würtha) a v celém motorovém prostoru s tím přejdi všechny konektory co uvidíš. Rozpojit, prostříknout a potom tak 2x zase rozpojit a spojit, aby se očistil ten oxid, co tam bude.
Pak očisti kostřící body v motorovém prostoru a pod palubní deskou. Návod i s popiskem tu je na foru jako nějaký článek. Když nebudeš vědět jak, tak se pokusím ti popsat, kde jsou ty konektory a kostry.

S tímhle mám zkušenosti, a nejen u svého tipa, že se zlepší chod motoru, zlepší se i starty a ustálí se volnoběh.

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #5 od rotarry
Tak jsem úspěšně našel doraz plynu. Mám tam teď mezeru mezi dorazem cca. 0,5cm a otáčky jsou kolem 1100/min. Na chcípnutí to rozhodně dát nejde. Je to ted max. Zkusím ještě vyčistit kostry. Kde je ten krokomotorek? Chtěl bych ho zkontrolovat. Díky ještě jednou za rady, pomohlo mi to!

1.6. DOHC 90 Klisen, r.v.1990

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #6 od Charles
No kdyby jsi hnul s rozdělovačem, ale za plného ohřátí motoru na provozní teplotu, tak se dá volnoběh ještě stáhnout. Mě se to povedlo seštelovat tak, že mám volnoběh (podle čidel z emisí) 780ot./min, což odpovídá i poloze ručičky otáčkoměru. Studený motor má otáčky kolem těch 1200-1300ot. a když je lehký mrazík nebo kolem nuly, tak těch 1500ot.

Krokomotorek je takový ten váleček vzadu na stříkačce, jde k němu konektor tvaru čtverce se 4mi kabely. Ale na něj opatrně při vyndávání, mohlo by se ti stát, že ti praskne ta část, kde je závit a to je pak na mašli. Blbě se sháněj po vrakáčích, novej se koupit nedá.

Udělal jsi tu kontaktolovou kúru?

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #7 od Charles
Takhle to vypadá za tepla:
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=15758

a toto je za studena, po cca minutě běhu, když bylo venku asi 15°C:
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=19706

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #8 od rotarry
Díky za info a fotky. Kontaktovou kůru jsem ještě neprovedl. Mam ted týden volna takže se do toho asi pustím. Zkusím tomu vonoběhu pomoci předstihem. Nechci to ale moc přehnat protože se mi po seřízení předstihu zlepšil chod motoru a snížila spotřeba. Zajímalo mě ještě pár věcí. Mohu se tě ještě na něco zeptat? Vidím že se ve Fiatu vyznáš. Díky Jakub

1.6. DOHC 90 Klisen, r.v.1990

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #9 od Michael!!!

Takhle to vypadá za tepla:
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=15758

a toto je za studena, po cca minutě běhu, když bylo venku asi 15°C:
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=19706


Charlesi co ta kontrolka dobíjení???jak to že svítí???

Fiat Tempra 1.6i.e cat.kombi 1992!!!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #10 od Michael!!!
¨to mě to zase dělá tak že když nastartuju a motor je teplý tak mi to vyskočí na 1900 ot/min.a po cca 2 vteřinách to pomalinku padá na cca 1350-1450 ot/min. když se motor ohřeje tak mám volnoběžné ot.cca 1200!!!...Když nastartuju teplý motor hned to vispočí asik na 1350 a klesne zase na ty 1200 ot/min!!!

Fiat Tempra 1.6i.e cat.kombi 1992!!!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #11 od Michael!!!

Díky za info a fotky. Kontaktovou kůru jsem ještě neprovedl. Mam ted týden volna takže se do toho asi pustím. Zkusím tomu vonoběhu pomoci předstihem. Nechci to ale moc přehnat protože se mi po seřízení předstihu zlepšil chod motoru a snížila spotřeba. Zajímalo mě ještě pár věcí. Mohu se tě ještě na něco zeptat? Vidím že se ve Fiatu vyznáš. Díky Jakub


Kbyby náhodou ti ten krokomotek prask mám další 2 dak bych asik jeden určo prodal kdyby náhodou no!!!:)

Fiat Tempra 1.6i.e cat.kombi 1992!!!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #12 od Charles
Ta kontrolka nesvítí, jen lehce, jedna dioda je proražená, ale kašlu na ní, jelikož to dobíjí krásně.

Jinak krokomotorek na 1.6DOHC a tvou 1.6ie je úplně jinej. Na dvouvačce to je takovej kovovej váleček, který škrtí vzduch, co saje motor... kdežto ty máš takovej plochej, kterej tlačí na klapku a nechává ji pootevřenou. Ale volnoběh máš teda vysokej, 1200 je opravdu hodně.

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #13 od Michael!!!
aha tak to nic no!!!:)...no mám ale už ani pořádně nevím co stím mám dělat jsem zkusil ten krokomotorek poštelovat¨,ten mechnickej štelovák u lanka pluny je taky už na minimum no prostě nevím myslel jsem lambda sonda ale tu envím jinou abych to vyzkoušel a ted jak píšete ten předstih njn ale tak já stím jezdím tak že to tak je no!!!na tom autě furt něco dělám!!!...už mě to nák přestává bavit!!!...ted mi zrovna taky jenmě prosvicuje kontrolka ale nedobíjí to dostatečně,minulý týden mi začalo prokluzovat spojka furt něco no!!!

Fiat Tempra 1.6i.e cat.kombi 1992!!!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #14 od Charles
Tak u Tebe zase předstih neupravíš, to si dělá digiplex sám :) Lambda nemá na volnoběh moc vliv, myslím na otáčky, to asi dělá krokomotorek podle čidla teploty. řekl bych, že ti to jede pořád trochu na sytič, protože volnoběh by měl být těch 800-900ot.
Já doufám, že až to poskládám a konečně to pojede, tak, že mi to vydrží aspoň rok a půl, pak plánuju jiné auto.

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #15 od Michael!!!
čidlo teploty jsem taky měnil to pomohlo taky dost!!!...se tím snížily!!!...rok a půl to snad budu mít taky to autí ejstli mi tedy vydrží já doufám že ano:)...musí!!!:)...na new nebo prostě jiný autí nemám finance!!!...ale schním ted takovou good samotnou castly na Mercedes 123pináko mám už připravenej motor a převodovku a tak jen ta kastle byly totálně sežraná takže do železa mám ještě jednu ale tam ej práce milion!!!tak uvidíme nu jestli seženu!!!:)

Fiat Tempra 1.6i.e cat.kombi 1992!!!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.482 sekund
Powered by Kunena fórum