Vysoka teplota vody v chladiacom systeme

Více
15 roků 5 měsíců zpět #1 od eifel
Mam Tipo 1,6 i.e. 55 kW klima, r.v. 95.
V poslednej dobe som si vsimol, ze akonahle dlhsie stojim, napr. na krizovatke alebo s pusinkou v lese :o), zacne mi teplota stupat na 105-110 st. Celsia - t.j. 3-4 dieliky nad 90 st. Je to ale stale pod cervenym pasmom. Auto chyta na prvy sup a bezproblemov.
Akonahle vystupi teplota vody nad 100 st., bezproblemov zopne ventilator, ktory po cca 15-20 s. vypne, trosku auto schladi na tych 100 -105 st. a potom znovu vystupi na 110 a znovu to iste. Je to bez zapnutej klimy. Ventilator ide OK - nehrkoce, menil som aj trojkontaktne cidlo na chladici, termostat, vymenil a dotiahol som klinove remene, kvapalina sa nestraca.

Uz mi z toho vychadzaju len tri veci - bud je este nieco s vodnou pumpou, alebo je prasknute tesnenie pod hlavou - to by ale voda pretekala do oleja a motor by isiel do cerveneho behom chvilky, alebo to tak ma byt a nemam sa tym zatazovat.

Vie niekto poradit, prip. nema niekto podobnu skusenost ???

Dakujem.

...a na siedmy deň podvečer unudený stvoriteľ riekol: Buď TIPO !

A bol Fiat Tipo 8)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #2 od zula
tak moc nechápu co myslíš,ale tak je to asi v pořádku.uvidíš,jestli někdo má jiný názor

Live to ride
Tipo 1,6dohc 66kw,dgt-bývalý mazel
Brava 1,6 16v

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #3 od eifel
myslel som tym najma to, ze rucicka by mala stat v pozore na 90 st. Vacsinou na kazdom aute je to tak alebo by malo byt tak.

Ked idem po dialnici alebo mimo mesta drzi stale tych 90 st. - mozno poldielika nad 90st. ale to ho musim povytacat.

Akonahle vsak dlhsie postojim, uz to ide hore aj o styri dieliky, ale zase nie do cerveneho pasma.

...a na siedmy deň podvečer unudený stvoriteľ riekol: Buď TIPO !

A bol Fiat Tipo 8)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #4 od zula
tak nevím jestli čtyři dílky,ale každopádně,když stojíš tak ti teplota vyleze nad 90 a potom sepne ventilator,tak je to na každým autě

Live to ride
Tipo 1,6dohc 66kw,dgt-bývalý mazel
Brava 1,6 16v

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #5 od gabisto
Kvapaliny v chladiacom systeme mas dost predpokladam...

/F/I/A/T/ Tipo ´90 1,4 8V 52kW (skvela minulost)

Opel Astra G Caravan ´99 1,6 16V 74kW www.astra-g.cz
/F/I/A/T/ Palio Weekend ´99 1,7 TD 51kW www.club-fiat.com
Ford Escort Combi CL ´96 1,4 8V 55kW www.fordclub.sk

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #6 od tommy
Taky mám 1,6ie 55Kw,za jízdy 90st. a když zastavím tak po chvilce 100st. sepne ventilátor tak na 15 sekund ale drži furt kolem stovky. Po rozjezdu zase klesá na devadesát.


1.6ie 93"

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #7 od michal_tipar
mě to na 1,4 dělá taky, teplota pomalu roste, ventilátor spíná jak má, poprvé krátce pak už častěji až asi ani nevypne, chlazení obou motorů je prakticky totožné, jen tvůj vyvine asi víc tepla. Chlazení je ta tomhle motoru podle mě dost poddimenzované.
Když jsem jezdil po itálii tak jsem ten problém pocítil i za jízdy, kdy se nezvládalo chladit náporem a za jízdy jsem to měl v červeným, to už bylo o pr**er. Venku na dálnici bylo asi přes padesát a rychlost byla kolem 40-50, dalo to autu pěkně zabrat...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #8 od zula
no ono zaleží i na tom v jakém poměru máš vodu a nemrznoucí kapalinu-fridex,čím víc fridexu,tím se ti to pomaleji zahřívá

Live to ride
Tipo 1,6dohc 66kw,dgt-bývalý mazel
Brava 1,6 16v

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #9 od eifel
Ešte môže byť aj ten pomer chladiacej kvapaliny k vode. Keď som ju meral naposledy bola do -17 st. Medzitým som menil tie veci a dolieval som len čistú nemrzku. Nadobúdam dojem, že by to tak asi malo byť. Neviem si ale predstaviť cestu niekam do CR alebo IT, príp. BG v lete.

Mal som jedno Tipo, také isté akurát ročník 94, tam to nerobilo až tak veľmi, ale našiel som tam obyčajný dvojkontaktný vypínač. Len tak bez kľúčika v spínačke som ho zapol a zapol sa ventilátor.

Asi už aj iní mali podobný problém a vedeli to poriešiť len takto.

Rozmýšľam ešte aj nad tou vodnou pumpou, ak je vylágrované ložisko na oske vrtulky a krúti sa len oska naprázdno vo vrtulke, príp. ju rozkrúti len tak letmo. Ak ani to nepomôže, ešte som rozmýšľal nad výkonnejším ventilátorom a ak ani to pacnem tam ten vypínač na priamo cez baterku a keď budem dlhšie stáť aspon ho budem chladiť napriamo. Tých 100 až 105 st. pri státí je predsa len strašiak.
Keď odstavím auto úplne ventilátor ešte na 15 s zopne v chladiči a niečo zachladí, ale nepotlačí to cez pumpu do hlavy a cez celý systém keďže to ide cez klinové remene a tie idú len pri naštartovanom motore.

...a na siedmy deň podvečer unudený stvoriteľ riekol: Buď TIPO !

A bol Fiat Tipo 8)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #10 od michalkulistak
Odpověděl michalkulistak pro téma chlazení
to že teplota je za provozu 90st. je normál, při volnoběhu vyskočí i výš. no pokud nemáš jistotu , tak bych zkontroloval termostat, termospínač ventilátoru, víčko expanzní nádoby- mělo by držet přetlak myslím 1,4bar= vyšší tlak v motoru / posunutý bod varu(což je dobře), no a pak pořádně odvzdušnit. kdyby to nepomohlo, zaobíral bych se pumpou, těsněním a chladičem

fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon 8-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #11 od michal_tipar
spíš než ventilátor by pomohl větší chladič, třeba z dvojlitra, ale to je na předělání celé chladící soustavy, protože jsou jinak hadice, expanzka všechno...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #12 od eifel
Uvidíme ako sa to bude vyvíjať, keď prídu najvacsie horucavy.

...a na siedmy deň podvečer unudený stvoriteľ riekol: Buď TIPO !

A bol Fiat Tipo 8)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #13 od Ram512
Mě to dělá to samé a mám čistý fridex myslím že ty auta sou špatně dimenzované!!
Při pomalé jízdě sepíná ventilátor pořád!

Fiat Tipo 1.4ie ,1989 ,190000 km. STK 5/2012 :)

Soubor přílohy:
[/URL

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • vilímek petr
15 roků 5 měsíců zpět #14 od vilímek petr
Odpověděl vilímek petr pro téma Re: Vysoka teplota vody v chladiacom systeme
Taktéž mi to tak funguje už 3 roky a je to tak v pořádku.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #15 od jipaf
-myslím že by policajt měl spínat cca při 97° a vypínat cca 95°
-domnívám se že motoru by mělo být jedno na kolik mínusů je to naředěné, mělo by to v létě chladit vždy stejně ( i s H2O )
-to líznuté těsnění poznáš podle čeho? voda se neztrácí? a co oil? má normální barvu?

TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.531 sekund
Powered by Kunena fórum