Cladící soustava - problém
Když už bych to teda dával dohromady, tak bych rád eliminoval zpínání sahary spínačem. V chytré knize psali, že když konektor na čidlo teploty vody propojim/vyskratuju (pouze 2 póly) a sahara normálně běží tak je problém v čidlu. Určitě to tak je? Já doufám, že jo, ale přijde mi divný, že mi nefunkuje ani jedno ze 3 stejných čidel co mám doma, popřípadě jak zjistit měřením, že je čidlo v pořádku?
Za každou konstruktivní připomínku děkuju.
FIAT Tipo 1.6 i-e 66 kW
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Kdyz se to veme od zacatku- je tam dost vody? Je to poradne odvzdusnene? Na vsech ventilech a pri pustenem topeni?
Na druhou stranu, nevim jak moc rychle se ohriva tipo, ale pokud by to nebylo behem 5 km, tak termostat, pokud funguje by stejne neotevrel velky okruh a proto by se tepla voda nedostala ani do chladice.
Pumpa je docela realna moznost, zvlast pokud to dlouho stalo.
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jestli pumpa honí vodu poznáš, když otevřeš víčko od expanzky při nastartovaným motoru a pořádně přidáš plyn. Hladina ti musí viditelně klesnout, až o pár cm.
Jestli expanzka je ta nádobka kudy se leje do okruhu voda, tak v mém případě je hladina neustále v klidu bez sebemenšího hnutí. Tudíž asi pumpa. ještě bych se ale chtěl zeptat, jestli když koupim pumpu, tak si to udělám sám, nebo jestli se mi rozhoděj ventyly apodobně...
FIAT Tipo 1.6 i-e 66 kW
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
FIAT Tipo 1.6 i-e 66 kW
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Měnil jsem jen 1.4ku a tam to bylo hnaný klíňákem společně s alternátorem. Prácička pohodová, 4 šrouby a i se k tomu docela dobře mohlo.
Tak sem se pokusil tu pumpu najít. Našel sem. Zkurvenější přístup k tomu ani nemohli vymyslet, na 4 šroubkách sice drží, ale abych je povolil, tak se musí povolit kladka, kterou normální pozemšťan snad nesundá bez vyndání celýho motoru. Navíc, jelikož se mi ani v nejmenším nechce kupovat nová pumpa takřka v ceně mýho vozu, tak je pro mě jediným řešením sundaná na vrakáči. Jenomže jak jde zjistit jestli je funkční, pokud ji nenamontuju? Poraďte mi prosím někdo s tím dilema. Jo a ještě posledním otázka? Sahara má na chladíč foukat nebo foukat na motor, s tím že teplej vzduch nasává z chladiče?
FIAT Tipo 1.6 i-e 66 kW
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
...
Na druhou stranu, nevim jak moc rychle se ohriva tipo, ale pokud by to nebylo behem 5 km, tak termostat, pokud funguje by stejne neotevrel velky okruh a proto by se tepla voda nedostala ani do chladice.
...
Mě se na 1,6 OHC otvírá termostat nejpozději po 3 km.Takže Waltrovi89 doporučuju nejdříve testnout termostat.Až ti auto začne vařit zkus rukou teplotu na přívodních hadicích do chladiče,pokud bude horní znatelně chladnější,neotvírá termostat.
FIAT Tipo 1,6 159A3.046 r.v.91
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
ty čidla co máš, tak budou určitě fungovat, ale jelikož nejde teplá voda do chladiče, nemůže se ti sahara ani zapínat. takže to klidně vrať do původního stavu. To ohřívání máš zcela v pořádku, já mám po cca 4km provozní teplotu.
Přístup k pumpě je jednoduchej, já to dělal loni o prázdninách hned 2x po sobě. První byla pumpa z vrakáče, ta vydržčela měsíc a pár dní a bylo po ní, tak jsem dal novou a je zatim v klidu. Jestli je dobrá, tak poznáš to podle vůlí v ložiskách na hřídeli. Nesmí se tam hnout prakticky vůbec. Musí jít lehce s tí točit, ale na druhou stranu zase ne moc lehce, aby se dotáčela jakou dobu, to už by taky moc nevydržela. Pokud svou chceš zkontrolovat, tak sundej řemen a zahrkej s ní všemi směry, nesmí nijak cvakat, klapak nebo hrkat.
K výměně ti postačí sundat airbox, samozřejmě řemen a já si sundávám i kryt rozvodů, protože se tam dá pal snáze dostat. Ale s rozvodama nic dělat nemusíš, žádnou kladku povolovat. Jestli jsi kladkou myslel řemenici, tak tam je potřeba mít správnou velikosti ráčny a oříšku. Pak jen povolíš ty 4 šrouby a je venku
Sahara má foukat na motor, prostě aby procházel vzduch chladičem po směru jízdy. Je přece blbost, aby foukala proti srsti to by se při nějaké pomalejší jízdě navzájem rušilo s proudícím vzduchem do chladiče.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Takze fouka dopredu na chladice.
Sahara spina hlavne, kdyz auto stoji a nahrazuje tak proud vzduchu co jde proti chladici. Je fuk z jake strany to vzduch ohrivat bude, ale proste bude i kdyz auto stoji a to diky sahare:)
Jo, pokud uz tak brzo, tak bych mrknul na termostat. Pomerne jednoduse. POkud se to zacne prehrivat, tak sahnout na hadici z termostatu do chladice. Pokud bude stale studena, tak je to jasny termostat. Tomu by odpovidalo, ze nejede sahara. Protoze se do chladice, kde je cidlo nedostane horka voda
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ono se to nezdá, ale pod kapotou je daleko větší hic jak mimo auto i když je venku 50 ve stínu
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
možná autům nerozumím jako vy, ale zeptám se...
není náhodou jeden okruh topení tzv na tvrdo do kabiny?
co kdyby jste mu poradili těsně před tím, než mu to začne vařit,
zatopit si v kabině, lépe řečeno, ať si při startu a vyjetí zapne topení do kabiny...pokud mu to topí , hřeje v kabině musí být pumpa ok..
pak se snad uvidí co a jak..
může to být termostat..nebo i policajt na chladiči..ale ten kdyby asi odešel za jízdy by to snad mělo uchladit i tzv náporovým chlazením..
ps: a co řemeny? jsou napnutý???
TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.9TD Gran Turismo 1991 @ Turbo 1.5BAR
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.