Co může za vyšší emise u 1,4?
15 roků 1 měsíc zpět #1
od čenda
1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...
Co může za vyšší emise u 1,4? vytvořil uživatel čenda
Dnes jsem absolvoval STK a emise - z toho vyplývá, že tu budu ještě aspoň dva roky prudit a že se koupě Multiply zase odkládá na neurčito
Naměřili mi o něco vyšší emise kvůli bohaté směsi (ale prošel jsem, technik nad tím nakonec mávnul rukou). Ptal jsem se, čím to může být - povídal, že vzduchovým filtrem nebo netěsností ve výfuku (fučí a brble mi to v přírubovém spoji mezi předním dílem a katalyzátorem, byl jsem to svého času líný dořešit). Ptal jsem se, jestli to můžou dělat svíčky - prý ne, totéž nedovírající vstřikovač - tam by prý byly emise úplně v háji.
Mě ještě napadlo čidlo teploty motoru (to jsem po návratu z STK měřil a zdá se OK) nebo termostat, který otevírá moc brzo - včera jsem ho vařil v hrnci a otevírá při 75 °C, což je úplně mimo, podle knihy má otevírat až od asi 85 - 87 °C. Emise se ale měřily při motoru zahřátém na provozní teplotu, takže mi to nějak nejde dohromady. Lambda sonda je OK, měřil jsem ji sám před STK a i na emisích se ukázala úplně funkční.
Má někdo ještě nějaký nápad?
Naměřili mi o něco vyšší emise kvůli bohaté směsi (ale prošel jsem, technik nad tím nakonec mávnul rukou). Ptal jsem se, čím to může být - povídal, že vzduchovým filtrem nebo netěsností ve výfuku (fučí a brble mi to v přírubovém spoji mezi předním dílem a katalyzátorem, byl jsem to svého času líný dořešit). Ptal jsem se, jestli to můžou dělat svíčky - prý ne, totéž nedovírající vstřikovač - tam by prý byly emise úplně v háji.
Mě ještě napadlo čidlo teploty motoru (to jsem po návratu z STK měřil a zdá se OK) nebo termostat, který otevírá moc brzo - včera jsem ho vařil v hrnci a otevírá při 75 °C, což je úplně mimo, podle knihy má otevírat až od asi 85 - 87 °C. Emise se ale měřily při motoru zahřátém na provozní teplotu, takže mi to nějak nejde dohromady. Lambda sonda je OK, měřil jsem ji sám před STK a i na emisích se ukázala úplně funkční.
Má někdo ještě nějaký nápad?
1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 1 měsíc zpět #2
od geeny666
fiat Tipo 3DV červené 2,0 8VT
Odpověděl geeny666 pro téma Re: Co může za vyšší emise u 1,4?
u mě za to mohl katalyzátor, měl jsem vysoké CO
fiat Tipo 3DV červené 2,0 8VT
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- jumbo
15 roků 1 měsíc zpět #3
od jumbo
Odpověděl jumbo pro téma Co může za vyšší emise u 1,4? -
Pokud jsi prošel, tak je to jenom dobře. A nic bych neřešil.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 1 měsíc zpět #4
od petr1978
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Odpověděl petr1978 pro téma Re: Co může za vyšší emise u 1,4?
Koukl bych spíš na teplou vzduchu co je přímo na vstřiku. Odchází často a nadělá pěknou neplechu. Co takhle olej? Neubývá ti? Jestli ti teče do spalování přes písty nebo kolem ventilů, je pravděpodobné že budou vysoké splodiny. Pak výraznou příčinou je netěsnost výfuku před Lambda sondou. Když je netěsné potrubí, na Lambdu se dostáva čerstvý vzduch a Lambda to vyhodnotí jako chudou směs. Pak řídící jednotka přidá palivo aby dorovnala směs a emise jsou mimo.
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.341 sekund