úniky chladící kapaliny
15 roků 1 měsíc zpět #1
od pegas77
úniky chladící kapaliny vytvořil uživatel pegas77
mám takový problém
sem tam mi unikne kapalina ale jediné místo kudy je přes víčko vyrovnávací nádržky, a to tak po té co je teplota mírně nad 90 po zastavení a vypnutí motoru, a to do stavu že je v nádržce kapalina nakonec jen na dně, ventil na přepínání malý velký okruh měněno vloni kromě vadného víčka mě už nic nenapadá jedině že by vadilo neco v topení, nejdemi totiž zatepla (a někdy za studena) přepínat na teplý režim (při točení čudlem jen takové škrčení a klapkou to nepohne)
nějaká doporučení?
sem tam mi unikne kapalina ale jediné místo kudy je přes víčko vyrovnávací nádržky, a to tak po té co je teplota mírně nad 90 po zastavení a vypnutí motoru, a to do stavu že je v nádržce kapalina nakonec jen na dně, ventil na přepínání malý velký okruh měněno vloni kromě vadného víčka mě už nic nenapadá jedině že by vadilo neco v topení, nejdemi totiž zatepla (a někdy za studena) přepínat na teplý režim (při točení čudlem jen takové škrčení a klapkou to nepohne)
nějaká doporučení?
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- jumbo
15 roků 1 měsíc zpět #2
od jumbo
Odpověděl jumbo pro téma úniky chladící kapaliny -
Po jízdě nech zchládnout motor tak na 30 stupňů a pak otevři víčko vyrovnavací nadržky. Musíš slyšet zasyčení. Podle toho poznáš že máš těsnou chladící soustavu. Ja tam přetlak asi 0.5 atm.
Přes víčko si soustava může přisát vzduch, ale nesmí pustit ven. Jinak máš vadné víčko.
Zkontroluj si těsnost spojů. Zteřelé hadice vyměň.
Přes víčko si soustava může přisát vzduch, ale nesmí pustit ven. Jinak máš vadné víčko.
Zkontroluj si těsnost spojů. Zteřelé hadice vyměň.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 1 měsíc zpět #3
od jipaf
TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...
Odpověděl jipaf pro téma Re: úniky chladící kapaliny
pegas77,
co máš za motorizaci?
ventil na přepínání malý velký okruh?
to máš jako topení přední řada a zadní řada?
co máš za motorizaci?
ventil na přepínání malý velký okruh?
to máš jako topení přední řada a zadní řada?
TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 1 měsíc zpět #4
od pegas77
Odpověděl pegas77 pro téma Re: úniky chladící kapaliny
1,6 jednovačka a ventil na malý a velký okruh má snad každý ne? (studený to jde jen skrz motor a až pak chladičem nebo se pletu?
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 1 měsíc zpět #5
od jipaf
TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...
Odpověděl jipaf pro téma Re: úniky chladící kapaliny
chlazení má dva okruhy,
1- tzv na tvrdo, tj bez termostatu ale zato s ventilem ovládaným na tunelu, tím si můžeš přitopit do vozu či na skla,.. (zcela uzavřením tohoto ventilu zastavíš koloběh vody a tím pádem ti půjde do kabiny z topení studený vzduch)
2- ten je do předního náporového chladiče, tam pouští termostat kapalinu až po zahřátí motoru, aby jsi nevařil,
jinak můžeš rozebrat skoro půl auta a nemusíš vůbec přijít na to kudy se ti to ztrácí, zkusit to natlakovat, samozřejmě tak, aby jsi neroztrhal cladiče, a taky vyměnit víčko
1- tzv na tvrdo, tj bez termostatu ale zato s ventilem ovládaným na tunelu, tím si můžeš přitopit do vozu či na skla,.. (zcela uzavřením tohoto ventilu zastavíš koloběh vody a tím pádem ti půjde do kabiny z topení studený vzduch)
2- ten je do předního náporového chladiče, tam pouští termostat kapalinu až po zahřátí motoru, aby jsi nevařil,
jinak můžeš rozebrat skoro půl auta a nemusíš vůbec přijít na to kudy se ti to ztrácí, zkusit to natlakovat, samozřejmě tak, aby jsi neroztrhal cladiče, a taky vyměnit víčko
TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 1 měsíc zpět #6
od pegas77
Odpověděl pegas77 pro téma Re: úniky chladící kapaliny
jak nejlepe odvzdusnim cely system chlazeni a topení?
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 1 měsíc zpět #7
od jipaf
TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...
Odpověděl jipaf pro téma Re: úniky chladící kapaliny
k odvzdušňování tam toho moc není, celý okruh by se měl odvzdušnit docela sám od sebe, ale můžeš mu trochu pomoct...
k chladiči tam je to zcela bez odvzdušňování,
k topení do vozu pokud pustíš topení, mělo by se to taky odvzdušnit samo, ale pro snadnější a rychlejší, aby jsi nemusel dolévat kapalinu na několikkrát, tak je tam takový malý šroubek na hadicích které vedou k topení do vozu, je to jedna jediná hadice ze dvou na které to je.. jednoduché
k chladiči tam je to zcela bez odvzdušňování,
k topení do vozu pokud pustíš topení, mělo by se to taky odvzdušnit samo, ale pro snadnější a rychlejší, aby jsi nemusel dolévat kapalinu na několikkrát, tak je tam takový malý šroubek na hadicích které vedou k topení do vozu, je to jedna jediná hadice ze dvou na které to je.. jednoduché
TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- jumbo
15 roků 1 měsíc zpět #8
od jumbo
Odpověděl jumbo pro téma úniky chladící kapaliny -
Některé motory mají ještě odvzdušňovací šroub na chladiči. Ten musíš povolit taky. Jinak kapalina má být asi 3 cm pod nalévacím hrdlem vyrovnávací nadržky. Odvzdušňuje se při běžícím motoru,aby byla kapalina v oběhu. Až začne kapalina vytékat z povolených odvzdušňovacích šroubů, tak ten šroub zatáhneš.
Musíš mít zapnuté topení.
Ale hrdlo vyrovnávací nádržky je nejvyšší bod chladící soustavy, tak by se to mělo odvzdušnit samo.
Musíš mít zapnuté topení.
Ale hrdlo vyrovnávací nádržky je nejvyšší bod chladící soustavy, tak by se to mělo odvzdušnit samo.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.372 sekund