Sedicivalvole turbo?

Více
14 roků 11 měsíců zpět #1 od petas021
Sedicivalvole turbo? vytvořil uživatel petas021
Ahoj všem. Mám takovej dotaz. Mám Fiata 2.0 16V Sedicivalvole a chtěl bych tam namontit turbo. Máte s tím tady někdo prosím zkušenost? Nemusím využívat plnej plnící tlak, ale rád bych ho tam namontoval. Předem dík.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 11 měsíců zpět #2 od Hujer
Odpověděl Hujer pro téma Re: Sedicivalvole turbo?
To jsem zvědavej co k tomu "znalý" uživatelé napíšou.. :wink:

Ale podle mě když už by ses rozhodl tak to taková sranda nebude..
1) Bez jiných úprav motoru(GO, jiný písty atd..) bych se toho hodně bál..
2) Nainstalovat ho,,dopasovat atd. asi takovej problém nebude.. ale..
3) Co řízení motoru, elektrika, čidla, řj? To bude muset bejt uplně jiný

Jestli by nebylo lepší sehnat celej nafoukanej motor vč elektriky z nějaký Lancie :wink: (edit: nebo z Coupé, to mě nenapadlo...)

Fiat Tipo Sedicivalvole

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 11 měsíců zpět #3 od petas021
Odpověděl petas021 pro téma Re: Sedicivalvole turbo?
To by asi určitě bylo, ale jelikož turbo mám softwer na jednotku taky tak se mi to zdá zatím jako zbytečná investice. Nehledě na to že korun je málo. Chtěl sem to zkusit pomalinku. Nemusí to tam hned tlačit 2,5barů. Jen ho trochu na dráždit. Už sem si to načipoval, ale to turbo tomu prostě chybí.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 11 měsíců zpět #4 od Hujer
Odpověděl Hujer pro téma Re: Sedicivalvole turbo?
V sání je podtlakový čidlo do nějakejch 105kPa(edit: nebo jen do 100kPa, jsou dva typy), což znamená cca do atmosferickýho tlaku. Jakmile bys tam začal tlačit víc než je atmosferickej tlak, jednotka by si s tim nevěděla rady resp. neměla by z čeho určit že tam má sázet ještě víc paliva :wink:

Fiat Tipo Sedicivalvole

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 11 měsíců zpět #5 od petas021
Odpověděl petas021 pro téma Re: Sedicivalvole turbo?
Tady by bylo řešení čidlo vyměnit a jednotku přeprogramovat tak aby s ním uměla pracovat. Nebo zkusit stáhnout mapu nějaké jednotky třeba z cupe a nahrát jí do mé jednotky. V tomhle asi problém nebude. Teda doufám

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 11 měsíců zpět #6 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: Sedicivalvole turbo?
bez úprav motoru jako takového to vydrží pár km a bude buď fouklé těsnění a nebo praskne hlava.
Budeš muset snížit kompresi válců, asi dát celokovové těsnění pod hlavu, a určitě písty z turbo motoru. Pak tam bude dost věcí k předělání kolem řízení motoru....myslim si, že práce moc, peněz taky hromada a výsledek nic moc :arrow: taky jsem téhož názoru, že spíš sehnat celej motor z lancie 16VT nebo coupé 16VT a přehodit, než to nějak doma dělat spousty hodin 8)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 11 měsíců zpět #7 od petas021
Odpověděl petas021 pro téma Re: Sedicivalvole turbo?
Tohle se asi vyřešilo samo. Někde sem čet že tenhle motor je jeden a ten samej co v cupe čtiř válec turbo. Mám Sedicivalvole v základu 107Kw podle toho co sem viděl na vrakovišti a taky sem tam měřil tak to odpovídá tomu co mám já. Je jasný že se bude muset hlava ubrat a plech, těsnění a mnoho dalšího. Ale dělám to pro sebe a neni nad to když se to povede a jezdí to.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 11 měsíců zpět #8 od TooM-As
Odpověděl TooM-As pro téma Re: Sedicivalvole turbo?
petas021: vymýšlíš vymyšlené , tady už se to moc řešilo , sám jsem to tady řešil . všechno jde , ale nejdůležitější je kolik na to máš peněz. netuším ale proč chceš ubírat hlavu. skus si nejdřív někde přečíst jak funguje NA motor , jak funguje turbomotor, a potom se teprv pouštěj do větších akcí.
cesta mtoru z coupé je nejjednodužší .resp celého bouraného coupé. je tam dost věcí okolo které se musí měnit . a hlava ani blok to nejsou .A ještě máš sofware na turbo jo ? který a kdes ho sehnal ?

Charles: taková technická poznámka , když dáš turbo písty snížíš tím kompresi. ty to píšeš jak kdyby to byly 2 rozdílný věci.

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 11 měsíců zpět #9 od rs
Odpověděl rs pro téma Re: Sedicivalvole turbo?

petas021: vymýšlíš vymyšlené , tady už se to moc řešilo , sám jsem to tady řešil . všechno jde , ale nejdůležitější je kolik na to máš peněz. netuším ale proč chceš ubírat hlavu. skus si nejdřív někde přečíst jak funguje NA motor , jak funguje turbomotor, a potom se teprv pouštěj do větších akcí.
cesta mtoru z coupé je nejjednodužší .resp celého bouraného coupé. je tam dost věcí okolo které se musí měnit . a hlava ani blok to nejsou .A ještě máš sofware na turbo jo ? který a kdes ho sehnal ?

Charles: taková technická poznámka , když dáš turbo písty snížíš tím kompresi. ty to píšeš jak kdyby to byly 2 rozdílný věci.


Ten soft neni problem ja ho mam taky a dokoce jsem ti ho i posilal jak koukam do adeslane posty pro tebe. To vis zalohuju,zalohuju.

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 11 měsíců zpět #10 od petas021
Odpověděl petas021 pro téma Re: Sedicivalvole turbo?
Tak to teda trochu upřesním. Nikde sem tady nepsal že mám program na turbo. Trocha pozornosti při čtení neuškodí :wink: . Tim co sem napsal snad většina pochopila že mám diagnostiku. Jestli máš otázku jako tak FIAT-TESTER - FInAlisT na otázku kde sem jí vzal tak koupil. K tomu snížení hlavi. Tak upřesním sundaná hlava se sem tam rovná na magnetce tím se sníží že. Nic ve zlém, ale opravdu si to pochopil jinak než sem napsal.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 11 měsíců zpět #11 od petas021
Odpověděl petas021 pro téma Re: Sedicivalvole turbo?
Tak tak softwar je dnes to nejmenší.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 11 měsíců zpět #12 od Honza
Odpověděl Honza pro téma Re: Sedicivalvole turbo?
diagnostika vs. bin soubor podle kterýho řj "řídí" motor je jabka a hrušky..

hledej...

1) komprese - snížit -nejjednodučí věc je zvětšit vybrání v pístech (107kw má plochý dno, 102kw má malé vybrání ve dnu, turbo má hlubší a větší průměr vybrání jako 102kw)

2) vejfukový ventily -buď nimonic, nebo origo sodíkový za 2000,- kus ... serie ti schoří (NA motor má teplotu plynů do 800°C v hodně velkým extrému, u turba extrém-když už tečou písty kolem 950°C to je hodně velkej rozdíl, tkerej NA ventily nepřežijou)

3) vejfuk, sání, IC.. to vše z 16VT

4) elektorniku a kabeláž vč. čidel nejlépe z 16VT...

"přehráním softu" z jednotky 4Q? pro coupe 16VT o jednotky třeba IAW4Q1 což by mělo mít 16V 107kw tipo -píšu z hlavy, třeba se mýlím; dosáhneš toho že asi ani nenastartuješ - mapy v těchto jendotkách jsou na určitých adresách..jenže každá rodina jednotek, ne -li jednotka má jiný rozmístění map v .bin souboru... řešení je dloouho s ev tom hrabat, hledat mapy identifikovat je a pak vhodně upravit 107kw mapu podle turbomapy... což zas bude problém a bude to chtít spíš řádně odladit.. ..nejlepší řešení je vše vytrhnout z 16VT coupe a dát to do tipa.. a o tom se tu mnohokrát psalo...

coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 11 měsíců zpět #13 od petas021
Odpověděl petas021 pro téma Re: Sedicivalvole turbo?
Tak v tom případě je závěr jasný, musím sehna motor s z elektrikou. Nevíte někdo jak se cenově pohybují? Dík všem za rady. :D

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.426 sekund
Powered by Kunena fórum