Nastavení snímače škrtící klapky u motoru 1.8 (77kw)

Více
14 roků 8 měsíců zpět #1 od scorpion82
Čau lidi.
Nevíte někdo na jakou hodnotu má být nastavený snímač škrtící klapky u Tipa 1.8 (77kw),rv 92,typ motoru 159 A4 046 a jak se nastavuje pomocí multimetru???:?:

Už jsem totálně bezradnej-při nastartování za studena bez přidávání plynu motor chcípá,když už se mě ho podaří udržet,tak ještě chvíli houpe v rozsahu nějakých +/- 500 ot. a až pak se konečně volnoběh ustálý. Jenže když přidám lehce plyn,tak se zas dusí. Když už je ohřátej,je volnoběh a celkovej chod v pohodě,ale když ho zase chcípnu a nechám nějakou dobu v klidu(má ještě např. nějakých 70 stupňů C) a pak nastartuju,zase otáčky houpou..

Zkusil jsem vyměnit snad už všechno-palivový a vzduchový filtr,svíčky,kabely,víčko a palec rozdělovače,čidlo teploty chladící kapaliny,čidlo teploty nasávaného vzduchu,VAE ventil(sice z 2.0 (83kw),ale je myslím stejný),proměřil tlak palivového čerpadla,lambda sondu,zkontroloval všechny podtlakové hadičky,odpojil a zaslepil EGR,nechal jsem řj napíchnout na diagnostiku,....a všechno bezvýsledně :(

To čidlo chlad. kap. bylo nakonec špatný,ale ještě než jsem to zjistil jsem zkusil přehodit ten snímač škr. klapky z 2.0(bohužel má jinačí hodnoty,takže putoval zpátky ten původní) Jenže jsem si nezměřil hodnotu nastavení a tak se ji už dva roky snažím někde sehnat a zjistit,jestli je to příčina všech výše popsaných problémů...

Kdyby někdo věděl to nastavení nebo v čem by mohl být ještě problém,budu moc rád,když poradí..

PS: Zlatej 2.0 8v-měl jsem ho dřív a jízdní vlastnosti i spotřeba o 100% lepší :)

Fiat Tipo 1.8 GT 1992 5dv. 77kw (159.A4.046)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 8 měsíců zpět #2 od ska8er
keby ze je to snimac skrt klapky tak to diagnostika zisti!!!
a co sviecky???? kup NGK!!
premeraj cievku zapalovania ci ma hodnoty ake ma mat, ak nema skus dat inu.

ak sa nic nestane,kup pripravok na cistenie palivoveho systemu, a vylej ho do nadrze.vycistia sa tym vstreky a malo bi to prestat!! ak sa nic nestane napis!!!

FIAT TIPO 2.0 16V SEDICIVALVOLE 107KW
FIAT TIPO 1.4 51KW

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 8 měsíců zpět #3 od scorpion82
Diagnostika zjistila,že je dobrej,ale to jestli je dobře nastavenej už ne a v tom by prý teoreticky mohl být problém.

Svíčky jsou nové-NGK přímo na tenhle typ motoru a taky jsou Ok.

Přípravky na čištění pal. systému jsou většinou na petrolejové bázi a ten tam společně s malým množstvím lihu kvůli případné vodě v benzínu občas dávám.

Tu cívku mi v servisu taky myslím měřili a byla v pohodě,ale tak zkusit to ještě můžu..

Fiat Tipo 1.8 GT 1992 5dv. 77kw (159.A4.046)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 8 měsíců zpět #4 od rs
Nastaveni dorazu klapky je v poradku?
Nastavuje se 0.05-0.1mm pri stojicim a studenem motoru.
Pak je treba nastavit volnobeh pri teplote 90°C a odpojenem VAE a ucpane hadicce do sani od neho. Nastavuje se 750ot.
Hodnota odporu potenciometru s timhle nema nic spolecneho pokud neni draha nejak poskozena, ale to by spise motor udusilo. Kazdopadne snimac na klapce je tam pri normalnim provozu jen na to aby jednotka vedela jestli je klapa otevrena ci zavrena. Dulezity je MAP senzor. ALe opet ten nema nic s volnobehem spolecneho krom nastaveni spravne smesi podle podtlaku.
Je to sice elektronicky system, ale hold nektere veci se musi mechanicky nastavit.

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 8 měsíců zpět #5 od scorpion82

Nastaveni dorazu klapky je v poradku?
.


A to nastavení se může samo od sebe rozhodit? Protože s tím se nehýbalo a motor dřív takhle nezlobil. Jednoho dne to po nastartování párkrát chcíplo a pak se to jen víc a víc zhoršovalo. Ale je fakt,že se asi třikrát (v létě,když bylo teplo) stalo,že jsem ráno natočil studenej motor a otáčky ani nezakolísaly a ani to nechcíplo.

Jo a takovej dotaz-co je to ten MAP senzor?

Fiat Tipo 1.8 GT 1992 5dv. 77kw (159.A4.046)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • jumbo
14 roků 8 měsíců zpět #6 od jumbo
Zkus toto

tp://www.fiattipo.net/modules.php?name=News&file=article&sid=8

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 8 měsíců zpět #7 od Vlastík
Nastavení potenciometru u 2.0 a 1.8 se provádí tak,že se povolí ty dva šroubky,co drží ten potenciometr,tak aby se s ním dalo lehce pohybovat.Potom se potenciometrm pootočí ve směru protitahu péra,co je v něm a pustí se.Potom dotáhneš šrouby a hotovo.Prakticky když povolíš ty šroubky,co ho drží,a zahýbeš s klapkou,tak se vystředí sám.Pochybuji,ale že závada bude v tom potenciometru,ale nastavuje se takhle.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 8 měsíců zpět #8 od scorpion82

Zkus toto

tp://www.fiattipo.net/modules.php?name=News&file=article&sid=8


Dík,ale na to jsem už koukal a nijak mně to nepomáhá

1.nedozvěděl jsem se z toho hodnotu nastavení

2.např. potenciometr z 2.0 vypadá vzhledově stejně(jen barva je jiná-1.8 černá a 2.0 červená-teda aspoň já to tak mám) jako na 1.8,ale na diagnostice vykazuje chybu,jelikož má úplně jiný hodnoty a tak pochybuju,že se dá potenciometr z favorita použít na jakejkoliv motor z tipa

Fiat Tipo 1.8 GT 1992 5dv. 77kw (159.A4.046)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 8 měsíců zpět #9 od scorpion82

Dulezity je MAP senzor.


Už jsem zjistil co a k čemu přesně je ten MAP senzor a proměřoval ho a na vstupu je 4,93V (má být 5V) a na výstupu 4,3V (místo 4,65V).

Je to výstupní napětí přímo závislé na tom vstupním? :?:

Jestli je ten MAP senzor vážně špatný a nebo je problém v tom o 0,07V nižším vstupu..

Fiat Tipo 1.8 GT 1992 5dv. 77kw (159.A4.046)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 8 měsíců zpět #10 od scorpion82
A ještě dotaz-nevíte někdo jaký odpor má mít snímač teploty vzduchu u studeného motoru????

Fiat Tipo 1.8 GT 1992 5dv. 77kw (159.A4.046)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 8 měsíců zpět #11 od Vlastík
Pohybuje se to ve stejných hodnotách,jako čidlo teploty vody samozřejmě to modré,pro ŘJ.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.428 sekund
Powered by Kunena fórum