Fiat Tempra 1.6 - SPĚCHÁ !!!
14 roků 6 měsíců zpět #1
od Berry
Fiat Tempra 1.6 - SPĚCHÁ !!! vytvořil uživatel Berry
Zdravim, předem se omlouvám za ten nadpis, ale opravdu to spěchá. Mám doma Tempru, který zbejvá nanejvýš 5 dní a pak pude do šrotu, pokud se tenhle problem neodstraní.
Auto začlo blbnout zhruba před rokem a půl, klasickej problem jako tu popisuje spousta lidí, škubaní motoru po ujetí určité vzdálenosti. Problem se stupnoval že motor začal chcípat ihned po rozjetí. Auto prošlo několika servisy, měnil se potenciometr, čerpadlo, palivový filtr, kabely, svíčky, lambda sonda... Nic nepomohlo, auto ted rok stálo, tak jsme ho dnes po roce nastartovali s tim že ještě ze zoufalství zkusíme lepší benzín a aditivum na vyčištění palivové soustavy, auto chytlo krásně, asi tak 2 km jelo bez problemu motor se krásně vytáčel ale pak zase začal škubat a chcípat, zajímavé je že motor při přidávání plynu začně neskutečně škubat, ale po sešplápnutí spojky a přidání plynu se krásně vytočí do maximálních otáček jako by mu nic nebylo.
Existuje nákej snímač "přenosu výkonu z motor do převodovky" (nevim jak jinak to napsat, neni to myšlený doslova, snad chápete jak to myslim) kterej by tohle škubaní mohl ovlivnovat ? Prostě je mi divný, že po vyšplápnutí spojky (na volnoběh) se motor vytočí ale když je tam rychlost tak to škube a nejede to a to i když se jede z kopce tudíž motor neni pod zátěží.
Budu vděčnej za jakoukoliv inteligentní radu... toho auta je opravdu škoda, protože až na tenhle problem je v perfektním stavu
Auto začlo blbnout zhruba před rokem a půl, klasickej problem jako tu popisuje spousta lidí, škubaní motoru po ujetí určité vzdálenosti. Problem se stupnoval že motor začal chcípat ihned po rozjetí. Auto prošlo několika servisy, měnil se potenciometr, čerpadlo, palivový filtr, kabely, svíčky, lambda sonda... Nic nepomohlo, auto ted rok stálo, tak jsme ho dnes po roce nastartovali s tim že ještě ze zoufalství zkusíme lepší benzín a aditivum na vyčištění palivové soustavy, auto chytlo krásně, asi tak 2 km jelo bez problemu motor se krásně vytáčel ale pak zase začal škubat a chcípat, zajímavé je že motor při přidávání plynu začně neskutečně škubat, ale po sešplápnutí spojky a přidání plynu se krásně vytočí do maximálních otáček jako by mu nic nebylo.
Existuje nákej snímač "přenosu výkonu z motor do převodovky" (nevim jak jinak to napsat, neni to myšlený doslova, snad chápete jak to myslim) kterej by tohle škubaní mohl ovlivnovat ? Prostě je mi divný, že po vyšplápnutí spojky (na volnoběh) se motor vytočí ale když je tam rychlost tak to škube a nejede to a to i když se jede z kopce tudíž motor neni pod zátěží.
Budu vděčnej za jakoukoliv inteligentní radu... toho auta je opravdu škoda, protože až na tenhle problem je v perfektním stavu
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
14 roků 6 měsíců zpět #2
od jirkaR
Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal
Odpověděl jirkaR pro téma Re: Fiat Tempra 1.6 - SPĚCHÁ !!!
Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- vilímek petr
14 roků 6 měsíců zpět #3
od vilímek petr
Odpověděl vilímek petr pro téma Re: Fiat Tempra 1.6 - SPĚCHÁ !!!
Zdarec,střelím od boku,nemohl by být na vině snímač klikové hřídele?Je na setrvačníku a mohl by být špatný nebo jen zaprasený od oleje a jiného bordelu.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
14 roků 6 měsíců zpět #4
od Berry
Odpověděl Berry pro téma Re: Fiat Tempra 1.6 - SPĚCHÁ !!!
Kabely očištěny, změna žádná... K tomu snímači sem se nedostal, ale pochybuji o jeho vadě, když při vyšlápnuté spojce se motor roztočí v pohodě...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
14 roků 6 měsíců zpět #5
od rs
Ale muze to byt v tom cidle, ale to v tom pripade ze mas jednovacku. Zkus jednu vec. Vem dve podlozky vysroubuj ty dva sroubky z toho cidla ty podlozky dej mezi cidlo a misto kde je prisroubovane a pritahni ho zpatky. Dej pozor at ti sroubky nebo podlozky nestadnou ke spojce.
Zkus to jestli to bude delat. Pokud ano zvedni to jeste o jednu podlozku. Pokud to prestane tak ti pak reknu cim to je. Predpokladem pro to je ze to cidlo po vytahnuti nebude obrousene. Pokud je sezen jine v dobrem stavu.
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Odpověděl rs pro téma Re: Fiat Tempra 1.6 - SPĚCHÁ !!!
Kabely očištěny, změna žádná... K tomu snímači sem se nedostal, ale pochybuji o jeho vadě, když při vyšlápnuté spojce se motor roztočí v pohodě...
Ale muze to byt v tom cidle, ale to v tom pripade ze mas jednovacku. Zkus jednu vec. Vem dve podlozky vysroubuj ty dva sroubky z toho cidla ty podlozky dej mezi cidlo a misto kde je prisroubovane a pritahni ho zpatky. Dej pozor at ti sroubky nebo podlozky nestadnou ke spojce.
Zkus to jestli to bude delat. Pokud ano zvedni to jeste o jednu podlozku. Pokud to prestane tak ti pak reknu cim to je. Predpokladem pro to je ze to cidlo po vytahnuti nebude obrousene. Pokud je sezen jine v dobrem stavu.
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
14 roků 6 měsíců zpět #6
od Berry
Čau, udělal sem co si radil, čidlo bylo ok, možná bylo i před rokem dávané nové, už si nevzpomínám, každopádně sem to vyndal a vypodložil to.. s podložkama bych se tam asi nedostal je to na blbym místě a zaručeně by mi slítli ke spojce, tak sem tam dal místo podložek nízký matičky a dotáh to.. Nerad bych to zakřik ale za cca 4 km to neblblo, delší projíždku zatim nechci riskovat, má to spz v depozitu...
Doufám, že je konečně po problemu, každopádně díky za radu, nebejt toho tak šlo v sobotu na vrakáč ... mimochodem, docela bych si poslech to vysvětlení, pořád mi vrtá hlavou co se změní posunutím toho snímače ?
Odpověděl Berry pro téma Re: Fiat Tempra 1.6 - SPĚCHÁ !!!
Kabely očištěny, změna žádná... K tomu snímači sem se nedostal, ale pochybuji o jeho vadě, když při vyšlápnuté spojce se motor roztočí v pohodě...
Ale muze to byt v tom cidle, ale to v tom pripade ze mas jednovacku. Zkus jednu vec. Vem dve podlozky vysroubuj ty dva sroubky z toho cidla ty podlozky dej mezi cidlo a misto kde je prisroubovane a pritahni ho zpatky. Dej pozor at ti sroubky nebo podlozky nestadnou ke spojce.
Zkus to jestli to bude delat. Pokud ano zvedni to jeste o jednu podlozku. Pokud to prestane tak ti pak reknu cim to je. Predpokladem pro to je ze to cidlo po vytahnuti nebude obrousene. Pokud je sezen jine v dobrem stavu.
Čau, udělal sem co si radil, čidlo bylo ok, možná bylo i před rokem dávané nové, už si nevzpomínám, každopádně sem to vyndal a vypodložil to.. s podložkama bych se tam asi nedostal je to na blbym místě a zaručeně by mi slítli ke spojce, tak sem tam dal místo podložek nízký matičky a dotáh to.. Nerad bych to zakřik ale za cca 4 km to neblblo, delší projíždku zatim nechci riskovat, má to spz v depozitu...
Doufám, že je konečně po problemu, každopádně díky za radu, nebejt toho tak šlo v sobotu na vrakáč ... mimochodem, docela bych si poslech to vysvětlení, pořád mi vrtá hlavou co se změní posunutím toho snímače ?
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
14 roků 6 měsíců zpět #7
od rs
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Odpověděl rs pro téma Re: Fiat Tempra 1.6 - SPĚCHÁ !!!
No napovedel jsi mi tou spojkou.
Ale nepotesim te. Motor je zraly na odvoz do sbernych surovin. Tato zavada je spise znama od Fordu nez od Fiatu. Jedna se o axialni vuli na klice
Ale nepotesim te. Motor je zraly na odvoz do sbernych surovin. Tato zavada je spise znama od Fordu nez od Fiatu. Jedna se o axialni vuli na klice
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
14 roků 4 měsíců zpět #8
od Berry
Odpověděl Berry pro téma Re: Fiat Tempra 1.6 - SPĚCHÁ !!!
Po posunutí toho čidla motor šlapal zhruba 400 Km, než to začlo opět cukat. Okamžitě sem šel opět po tom čidle, posouval jsem to jak vertikálně tak i horizontálně. Ovšem nic z toho nepomohlo. Takže sem pokračoval se vstřikem, čidlem teploty nasávanýho vzduchu atd... Bohužel bez výsledku, až když sem vyměnil baterku, tak auto najednou jelo. Ale obě baterky jsou v pohodě, takže sem si řikal že to nemůže bejt baterii. Jezdil sem dál a když to opět začlo cukat (což netrvalo dlouho, cca po 10 Km..), tentokrát tak že sem byl rád že sem na neutrál dojel k odpočívadlu, tak sem vlítnul pod kapotu, odpojil mínusovej kabel, chvilku počkal, zapojil ho zpátky a auto zase jelo jako by bylo nový. Takže výsledek je takovej že po odpojení a zapojení aku auto jede. Občas 50 Km, občas 5, řek bych, že to taky dost závisí na počtu ujetejch kilometrů na jeden zátah (větší zahřátí motoru, na určitejch místech ?? )
Řešil tu už někdo stejnej problém ? V čem by moh bejt zakopanej pes, v řídící jednotce, nebo je špatný nějaký čidlo ? Jak vůbec funguje řídící jednotka, když už sem to tu nakous, po odpojení baterie se vynuluje, ale proč by po restartu fungovala dobře a po nějaký době opět začla blbnout ?
Ještě dodám že když to posledně začlo cukat a nechtělo to jet, tak bylo slyšel střílení do vejfuku. Třeba to někomu napoví..
Řešil tu už někdo stejnej problém ? V čem by moh bejt zakopanej pes, v řídící jednotce, nebo je špatný nějaký čidlo ? Jak vůbec funguje řídící jednotka, když už sem to tu nakous, po odpojení baterie se vynuluje, ale proč by po restartu fungovala dobře a po nějaký době opět začla blbnout ?
Ještě dodám že když to posledně začlo cukat a nechtělo to jet, tak bylo slyšel střílení do vejfuku. Třeba to někomu napoví..
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.374 sekund