Marně hledám lambdu, poraďte prosím

Více
14 roků 6 měsíců zpět #1 od premek_k
Ahoj,

připadám si jako blbec, ale nemůžu najít lambdu. Jedná se o tipo 1.6 SX 55kW r.v.1994.

Předpokládal jsem, že bude na svodech, ale nikde nic ....

Problémů s škubáním je tady popsáno spoustu, bohužel ho teď musím také řešit.
Nechal jsem tipo kompletně opravit a prošel technickou. Jediný problém byl s katem - ten je KO, ale to se nějak obešlo... Nicméně po 14-ti dnech , kdy jsem pravidelně jezdil 160 km/h, jsem ho uhnal - fouklo těsnění pod hlavou. Nechal jsem udělat kompletní repas hlavy, teď se mi tipo vrátilo ze servisu, ale se škubáním.

Provedl jsem základní pokusy o opravu (s přihlédnutím na to, co se dělalo), tzn. kontrolu a pročištění konektorů okolo hlavy, kontrola kostřících spojů, výměna svíček, kabelů. Svíčky byly zcela čisté, spalování se zdá OK.

Z toho, jak se to projevuje, mě to připadá jako KO lambda - na volnoběh je vidět, jak se bije ŘJ - na jednu stranu se snaží udržet motor v chodu a na druhou stranu ho jakoby dusí (podle mě se snaží eliminovat emise).
Za jízdy je to jako by fokal nárazový protivítr, když nehýbu s plynem a mám nohu pořád stejně. Pokud ho přišlápnu, tak se to na chvíli zakucká.

Chtěl jsem tedy skouknout lambdu, která asi zařvala při tom fouknutém těsnění - opravdu hodně vody do válců - hustý bílý dým přes všechny čtyři pruhy na dálnici s viditelností několik metrů. Ale jak píšu, nemůžu ji najít.

Proto prosím poraďte a omlouvám se za takový stupidní dotaz.
Děkuji

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #2 od michalkulistak
Odpověděl michalkulistak pro téma lambda
podle knížky by měla být lambáda nekde na výfukových parohách, nebo na svodu kousek před katem. jinak nechals měřit tlaky ve válcích?

fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon 8-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #3 od premek_k
Takže až pod autem ?? Abych se přiznal, tak to jsem ještě neviděl - zatím vždy byla kousek pod parohama....

Tlaky jsem neměřil, ale předpokladam, že tady nebude problém, to by mi ze servisu hlásili (Chtěl jsem po nich kompletní kontrolu všecho, co by následkem toho těsnění mohlo být KO).

Jinak nevíte jaká lambda tam bude ?? Bych se dnes stavil do kelly a o vikendu zkusil vyměnit....

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #4 od michalkulistak
Odpověděl michalkulistak pro téma lambda
normálně je vyobrazená na parohách ale před katem je ještě zátka pro měření spalin, takže je možné že bude třeba tam. pro jistotu bych ty tlaky nechal změřit. jinak mě ještě napadá slabý tlak paliva, vzduchový filtr nebo nesprávně nastavené rozvody. lambdy třeba tu http://www.zbozi.cz/items?r=hint&itemType=new&q=lambda+fiat+tipo

fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon 8-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • jumbo
14 roků 6 měsíců zpět #5 od jumbo
Odpověděl jumbo pro téma Re: Marně hledám lambdu, poraďte prosím
V kelly se koukne do katalogu a hned bude vědet.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #6 od Funman

Jinak nevíte jaká lambda tam bude ?? Bych se dnes stavil do kelly a o vikendu zkusil vyměnit....

Ahoj, skoč si do POP-ARTu do Bystřice, tam ti poradí nejlépe. Chlapi tam tomu fakt rozumí...

Robert
Bývalé: FIAT TIPO 1.6ie DGT DOHC 90ps r.v.90 - zůstane mi v srdci hodně dlouho...
Současné: Mazda 323F BA 1.8i DOHC 16V 85kW 115ps r.v.97 - jezdí fakt dost dobře...
www.fiattipo.net/modules.php?name=gallery2&g2_itemId=22522

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #7 od premek_k
Odpověděl premek_k pro téma Re: lambda

...jinak mě ještě napadá slabý tlak paliva...


no, pravda je, že po otočení klíčku neslyším natlakovat, což vždycky bylo... že by odešlo čerpadlo ??? Jde to nějak laicky zjistit ???

Ahoj, skoč si do POP-ARTu do Bystřice, tam ti poradí nejlépe. Chlapi tam tomu fakt rozumí...

Dík za tip.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • jumbo
14 roků 6 měsíců zpět #8 od jumbo
Odpověděl jumbo pro téma Re: Marně hledám lambdu, poraďte prosím
Po otočení klíčkem v zapalování je v kabině slyšet vrčení čerpadla směrem od kufru. Jinak je spálená pojistka.


www.fiattipo.net/modules.php?name=Forums...ht=pojistka+cerpadla

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #9 od premek_k
Tak předem děkuji všem za tipy a odpovědi. Je fajn, že zde ještě nedorazil "nešvar" z jiných fór, kdy se buď odpovědi člověk nedočká a nebo je zkritizován za opakující se dotaz.

Jsem si vědom, že se toto vlákno zvrhlo k dalšímu řešení škubání, který to je zde nesčetněkrát probírán....

K věci - přes víkend jsem tedy znova nahlídl na výfukové vedení a zdá se mi, že před vlnovcem by ta lambda mohla být - cca 10cm před vlnovcem umístěná z vrchu trubky. Jelikož se tam dostat je celkem pakárna a nedělám si iluze, že půjde jednoduše povolit, objednal jsem se zítra na dílenský zvedák.

Každopádně jsem prohlídl palivové čerpadlo a vedení paliva - zde se jeví vše v pořádku. Čerpadlo jsem neslyšel, neboť jsem měl plný kufr harampádí, což mi nedošlo a zmátlo mě to. Tlak čerpadla jsem orientačně ověřil přidržením prstu na hadičče u motoru a čerpadlo dle mě tlačí OK - musel jsem to držet dost pevně, aby to nestříklo. Zkontroloval jsem relé čerpadla, kdy mě napadlo, zda nejiskří, očistil jsem kontakt a zde je vše také OK.

Hledal jsem nějaký kabel, který by vedl pod auto k té lambdě a našel jsem jeden, který končí na těchto konektorech:


Můžete mi prosím potvrdit, že na tyto konektory je připojena lambda ?? Pokud ne, prosím o info, k čemu jsou. Stejně tak jen na okraj prosím o info, k čemu je ten - dle mě rezistor - pod tím plechem:



Díky moc, o dalším postupu budu informovat....

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • vilímek petr
14 roků 6 měsíců zpět #10 od vilímek petr
Odpověděl vilímek petr pro téma Re: Marně hledám lambdu, poraďte prosím
To není rezistor ale odpor vstřikovacího ventilu,no a podle chytré knihy by to měly být kabely k lambda sondě.A samotná sonda je před katalizátorem z vrchu.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #11 od Funman

To není rezistor ale odpor vstřikovacího ventilu..........

Jen pro upřesnění. Rezistor je jiný název pro odpor... :wink: :lol: :lol:

Robert
Bývalé: FIAT TIPO 1.6ie DGT DOHC 90ps r.v.90 - zůstane mi v srdci hodně dlouho...
Současné: Mazda 323F BA 1.8i DOHC 16V 85kW 115ps r.v.97 - jezdí fakt dost dobře...
www.fiattipo.net/modules.php?name=gallery2&g2_itemId=22522

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #12 od aaa_najn
jeden z tych dvoch konektorov bude vyhrievanie lambdy, ale samotny signal lamdy som mal taky "okruhly" konektor

Tipo 1.4 i.e. 51kW socque_line , clima, central, lpg, 200km, anno immatricolazione 93, 160.046

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #13 od premek_k
Ahoj,

tak se to trochu zdrželo v servise, nicméně je lambda vyměněná a problém skoro odstraněn.
Auto přestalo škubat a jede jako dřív, ale až po zahřátí. Do doby, než se zahřeje (konkrétně vysledováno - než poprvé otevře termostat), je to pořád uškubané a na volnoběh to má divný zvuk.

Že by ještě čidlo teploty ????

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #14 od aaa_najn
tak ho zkus odpojit ci ti jednotka nabehne do nudzoveho rezimu (limp home) a dosadi tam hodnoty univerzalne aby motor isiel vsade a stale

Tipo 1.4 i.e. 51kW socque_line , clima, central, lpg, 200km, anno immatricolazione 93, 160.046

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #15 od pacholda
Pro premek_k:

Koukám, že jako jeden z mála tady máš stejný motor jako já - jakou máš prosím spotřebu?

Fiat Tipo 1.6 i.e. (55kw)
Fiat Multipla 1.6 16V (76kw)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.480 sekund
Powered by Kunena fórum