Marně hledám lambdu, poraďte prosím
připadám si jako blbec, ale nemůžu najít lambdu. Jedná se o tipo 1.6 SX 55kW r.v.1994.
Předpokládal jsem, že bude na svodech, ale nikde nic ....
Problémů s škubáním je tady popsáno spoustu, bohužel ho teď musím také řešit.
Nechal jsem tipo kompletně opravit a prošel technickou. Jediný problém byl s katem - ten je KO, ale to se nějak obešlo... Nicméně po 14-ti dnech , kdy jsem pravidelně jezdil 160 km/h, jsem ho uhnal - fouklo těsnění pod hlavou. Nechal jsem udělat kompletní repas hlavy, teď se mi tipo vrátilo ze servisu, ale se škubáním.
Provedl jsem základní pokusy o opravu (s přihlédnutím na to, co se dělalo), tzn. kontrolu a pročištění konektorů okolo hlavy, kontrola kostřících spojů, výměna svíček, kabelů. Svíčky byly zcela čisté, spalování se zdá OK.
Z toho, jak se to projevuje, mě to připadá jako KO lambda - na volnoběh je vidět, jak se bije ŘJ - na jednu stranu se snaží udržet motor v chodu a na druhou stranu ho jakoby dusí (podle mě se snaží eliminovat emise).
Za jízdy je to jako by fokal nárazový protivítr, když nehýbu s plynem a mám nohu pořád stejně. Pokud ho přišlápnu, tak se to na chvíli zakucká.
Chtěl jsem tedy skouknout lambdu, která asi zařvala při tom fouknutém těsnění - opravdu hodně vody do válců - hustý bílý dým přes všechny čtyři pruhy na dálnici s viditelností několik metrů. Ale jak píšu, nemůžu ji najít.
Proto prosím poraďte a omlouvám se za takový stupidní dotaz.
Děkuji
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tlaky jsem neměřil, ale předpokladam, že tady nebude problém, to by mi ze servisu hlásili (Chtěl jsem po nich kompletní kontrolu všecho, co by následkem toho těsnění mohlo být KO).
Jinak nevíte jaká lambda tam bude ?? Bych se dnes stavil do kelly a o vikendu zkusil vyměnit....
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- jumbo
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ahoj, skoč si do POP-ARTu do Bystřice, tam ti poradí nejlépe. Chlapi tam tomu fakt rozumí...Jinak nevíte jaká lambda tam bude ?? Bych se dnes stavil do kelly a o vikendu zkusil vyměnit....
Robert
Bývalé: FIAT TIPO 1.6ie DGT DOHC 90ps r.v.90 - zůstane mi v srdci hodně dlouho...
Současné: Mazda 323F BA 1.8i DOHC 16V 85kW 115ps r.v.97 - jezdí fakt dost dobře...
www.fiattipo.net/modules.php?name=gallery2&g2_itemId=22522
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
...jinak mě ještě napadá slabý tlak paliva...
no, pravda je, že po otočení klíčku neslyším natlakovat, což vždycky bylo... že by odešlo čerpadlo ??? Jde to nějak laicky zjistit ???
Dík za tip.Ahoj, skoč si do POP-ARTu do Bystřice, tam ti poradí nejlépe. Chlapi tam tomu fakt rozumí...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- jumbo
www.fiattipo.net/modules.php?name=Forums...ht=pojistka+cerpadla
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jsem si vědom, že se toto vlákno zvrhlo k dalšímu řešení škubání, který to je zde nesčetněkrát probírán....
K věci - přes víkend jsem tedy znova nahlídl na výfukové vedení a zdá se mi, že před vlnovcem by ta lambda mohla být - cca 10cm před vlnovcem umístěná z vrchu trubky. Jelikož se tam dostat je celkem pakárna a nedělám si iluze, že půjde jednoduše povolit, objednal jsem se zítra na dílenský zvedák.
Každopádně jsem prohlídl palivové čerpadlo a vedení paliva - zde se jeví vše v pořádku. Čerpadlo jsem neslyšel, neboť jsem měl plný kufr harampádí, což mi nedošlo a zmátlo mě to. Tlak čerpadla jsem orientačně ověřil přidržením prstu na hadičče u motoru a čerpadlo dle mě tlačí OK - musel jsem to držet dost pevně, aby to nestříklo. Zkontroloval jsem relé čerpadla, kdy mě napadlo, zda nejiskří, očistil jsem kontakt a zde je vše také OK.
Hledal jsem nějaký kabel, který by vedl pod auto k té lambdě a našel jsem jeden, který končí na těchto konektorech:
Můžete mi prosím potvrdit, že na tyto konektory je připojena lambda ?? Pokud ne, prosím o info, k čemu jsou. Stejně tak jen na okraj prosím o info, k čemu je ten - dle mě rezistor - pod tím plechem:
Díky moc, o dalším postupu budu informovat....
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- vilímek petr
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jen pro upřesnění. Rezistor je jiný název pro odpor...To není rezistor ale odpor vstřikovacího ventilu..........
Robert
Bývalé: FIAT TIPO 1.6ie DGT DOHC 90ps r.v.90 - zůstane mi v srdci hodně dlouho...
Současné: Mazda 323F BA 1.8i DOHC 16V 85kW 115ps r.v.97 - jezdí fakt dost dobře...
www.fiattipo.net/modules.php?name=gallery2&g2_itemId=22522
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tipo 1.4 i.e. 51kW socque_line , clima, central, lpg, 200km, anno immatricolazione 93, 160.046
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
tak se to trochu zdrželo v servise, nicméně je lambda vyměněná a problém skoro odstraněn.
Auto přestalo škubat a jede jako dřív, ale až po zahřátí. Do doby, než se zahřeje (konkrétně vysledováno - než poprvé otevře termostat), je to pořád uškubané a na volnoběh to má divný zvuk.
Že by ještě čidlo teploty ????
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tipo 1.4 i.e. 51kW socque_line , clima, central, lpg, 200km, anno immatricolazione 93, 160.046
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Koukám, že jako jeden z mála tady máš stejný motor jako já - jakou máš prosím spotřebu?
Fiat Tipo 1.6 i.e. (55kw)
Fiat Multipla 1.6 16V (76kw)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.