problém s motorem

  • Nismowill
  • Autor tématu
14 roků 2 měsíců zpět #1 od Nismowill
problém s motorem vytvořil uživatel Nismowill
Ahoj všem,

už nějakou chvíli se potýkám s problémem spalování benzínu. Hodně se mi zvedla spotřeba a tak jsem zjisťoval, kde je problém. Lambda OK,výfuk komplet OK(mám laďák, ale ten jsem měl i předtím). problém je ten, že mi začali blbnout otáčky nebo jak bych to řekl. když na volnoběh sešlápnu trochu plyn, tak motor zareaguje tak jak má s tím, že se otáčky na tom místě kde se vyhoupli chvilku zůstanou, něco jako, kdyby bylo ztuhlé lanko a ještě to ten plyn podrželo. Následně po jakékoliv jízdě, po zhasnutí motoru hrozně praskají svody, což je nejspíš zmínka špatně spáleného benzínu,jenže z toho mi odešel pletenec, prostě je nejspíš vypálený(hrozně to řvalo), tak jsem ho vyměnil, no a mám ho tam tři dny, najel jsem 250km a už je na pár místech vypálenej, takovej černej a už to zase hučí o něco víc, než čerstvě po výměně.....jinak zapalovací kabely jdou dobře, svíčky jsou hezky opálené a jinak to jede taky pěkně, ale spotřeba je kolem 13l/100km a to jsem jel 200km v kuse a normálním tempem.....děkuji všem za rady


1.6ie 55kW 1995 najeto 71 000km (poctivejch)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #2 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: problém s motorem
podle čeho soudíš, že je lambda ok? Měl jsi ji na osciloskopu? termostat je v cajku? ale jinak bych to viděl na čidlo teploty nasávaného vzduchu, je vadné a jednotka si nastaví nějakou hodnotu (zpravidla 20°C) a podle toho tam valí přehršle benzínu...

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • Nismowill
  • Autor tématu
14 roků 2 měsíců zpět #3 od Nismowill
Odpověděl Nismowill pro téma problém
lambdu jsem měnil je to tak 3měsíce a dnes jsem ji měřil a ukazuje dobře, termostat jsem nezkoušel,vlastně ani nevím jak zjistím, že funguje dobře či špatně, taky mám podezření na to čidlo vzduchu...no do konce týdne to přeměřím, tak děkuji

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #4 od jipaf
Odpověděl jipaf pro téma Re: problém s motorem
možná že tomu nějak nerozumím, ale zeptám se, teoreticky to může být cokoliv,já bych mj kouknul..
-neroztahovali jste to? nekoukneš na seřízení rozvodů? mám svoje vysvětlení, může být o pár zubů posunutý řemen a vačka může otevírat o něco dříve a valí oheň do výfuku, proto propálené a očouzené...
-divím se že jsou svíčky krásně cihlově zbarvené, když valí přehršel benzínu, a málo vzduchu, ten motor podle mě hůř spaluje a svíce by snad měly být tmavší...

TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #5 od Předseda
Odpověděl Předseda pro téma Re: problém s motorem
Jinak termostat obecně se zkouší v rychlovarné konvici - pověsíš ho do ní na provázek (nenechává se ležet na dně, aby nebyl ovlivněnej teplotou dna), dáš vařit vodu a než se konvice vypne, měl by se otevřít.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #6 od jirkaR
Odpověděl jirkaR pro téma Re: problém s motorem
no nevím ale čidlo vzduchu ti snad nemůže takhle zvednout spotřebu nastavý 20C cožted cca je tam bych problém nehledal.Termostat by poznal na teplotě motor.
Zkusil bych asi fakt ty rozvody..

Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #7 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: problém s motorem
Jirko, tohle není 2.0, kterýmu to čidlo tepl. vzduchu bylo tak nějak volný, ale tady je to hodně důležitý snímač. Pokud si myslí, že je 20°C, tak to znamená, že i když má motor 90°C, tak tam jde hodně benzínu jakoby na sytič. Sací svody jsou totiž vyhřívány vodou z hlavy a když jsou studené, tak na nich ulpívá benzín, proto tam jde více benzínu, aby byla směs dostatečně bohatá, u teplých to není potřeba, benzín po nich pěkně ztéká...

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #8 od aaa_najn
Odpověděl aaa_najn pro téma Re: problém s motorem

což je nejspíš zmínka špatně spáleného benzínu,jenže z toho mi odešel pletenec, prostě je nejspíš vypálený(hrozně to řvalo)


no aj mne sa to stalo, ale neodchadza koli beznemu opotrebeniu (fyzickemu namahaniu) ?ak je zla zmes, preco prave pletenec odide, ked to je len "trubka" a prve co moze zmes poskodit je kat nie ?

Tipo 1.4 i.e. 51kW socque_line , clima, central, lpg, 200km, anno immatricolazione 93, 160.046

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #9 od jirkaR
Odpověděl jirkaR pro téma Re: problém s motorem

Jirko, tohle není 2.0, kterýmu to čidlo tepl. vzduchu bylo tak nějak volný, ale tady je to hodně důležitý snímač. Pokud si myslí, že je 20°C, tak to znamená, že i když má motor 90°C, tak tam jde hodně benzínu jakoby na sytič. Sací svody jsou totiž vyhřívány vodou z hlavy a když jsou studené, tak na nich ulpívá benzín, proto tam jde více benzínu, aby byla směs dostatečně bohatá, u teplých to není potřeba, benzín po nich pěkně ztéká...



no .ale 20 st nebude pouštět sytič to by muselo vykazovat teplotu nižší ,ale nejsem odborník
a co čidlo vody ? to by mohlo dělat možná větší paseku ne?

Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 2 měsíců zpět #10 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: problém s motorem
Jak jsem napsal, je to velkej rozdíl u 1.6 SPI a 2.0 MPI, jinej systém plnění i řízení motoru.

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • Nismowill
  • Autor tématu
14 roků 2 měsíců zpět #11 od Nismowill
Odpověděl Nismowill pro téma vyřešeno
tak lidi, byl jsem dneska u známého na diagnostice, tak jsme to zkoumali a vykoumali to, že ten motor je naprosto v pořádku, všechny čidla v pořádku, prostě prej jak novej motor...pak zjistil, že tam jsou různé výkyvi atd... no a problém je ve vstřikovačce...prý to dávkuje více benzínu, jelikož se zasekává jehla, no a proto mi smrdí vzducháč jak když ho namočím do benzínu a žere to jak tank, prej nic jiného to být nemůže...takže výměna již brzy...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
13 roků 6 měsíců zpět #12 od strouhalik
Odpověděl strouhalik pro téma Re: vyřešeno
Taky mám problém se spotřebou a hulí mi to jako čert...vyřešil se ten problem?

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.418 sekund
Powered by Kunena fórum