Problém s volnoběhem TIPO 1.6 DOHC

Více
13 roků 11 měsíců zpět #1 od m.m.a.r.e.s
Zdravím všechny vespolek a přeji pohodové prožití nadcházejících svátků Vánočních :)

Opět jsem se u svého Tipa setkal s menším problémem a to se zhasínáním motoru při vyřazení. Většinou se to stává při brždění motorem a následným vyřazením do neutrálu. Ekonoměr prudce vyletí k maximální spotřebě a motor zhasne. Občas se to stává i při volnoběhu, když je motor mírně zahřátý. Otáčky párkrát zahoupají, ekonoměr vyletí k maximu a motor zhasne. Je to znát i na akceleraci. Při prudkém sešlápnutí plynu motor párkrát mírně zaškubá a pak se začne rozjíždět. Při plynulém sešlápnutí plynu není žádné škubání znát.

Ani vyblikání závad nepomhlo. V paměti nic uloženo není.

Proto jsem se rozhodl zkusit přetěsnit celé vstřikování, vyměnit všechny podtlakové hadičky, zkontrolovat ukostření, čidla atd. Prostě všechno, co jsem se tady ve fóru dočetl. A také se zeptat, jestli jste se s tím někdo nesetkal? Motor je po výměně těsnění pod hlavou. Před výměnou to také dělal, ale ne tak často.

Budu rád, za každou radu.

Děkuji

Martin

FIAT TIPO 1.6 DOHC

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
13 roků 11 měsíců zpět #2 od Charles
Doporučuji vyměnit Lambdu, mě to dělala ona. A bude se to čím dál více zhoršovat až se stávalo, že to chcípalo při přeřazení a třeba v zatáčce skvělý, když zdechne motor a přestane jít posilovač řízení...

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
13 roků 11 měsíců zpět #3 od m.m.a.r.e.s
Zkusím se na ní podívat a změřit napětí na výstupu. Je možné, že jí to prasklé těsnění pod hlavou nedělalo zrovna dobře a bude po ní.

Díky za odpověd

FIAT TIPO 1.6 DOHC

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
13 roků 11 měsíců zpět #4 od duro7
ja som mal podobny problem na mojej 1,8 Dohc,po vyradeni rychlosti mi obcas zhasol motor,po vycisteni skrtiacej klapky sa to zlepsilo ale iba na kratko,stale mi obcas kolisaju otacky na volnobeu uz ma napada jedine krokomotorcek lebo lambdu som daval pred rokom novu.

Fiat Tipo 1,8 GT 3dv. Modráák:)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
13 roků 11 měsíců zpět #5 od m.m.a.r.e.s
Zkusím se na ten motorek volnoběhu taky podívat, když už to budu mít venku. Není nějaký problém v jeho demontáži? Mám jen jeden a to přímo v autě, tak bych ho (nebo něco jiného :-) ) nerad zničil. Ten motorek je tam jen našroubovaný, nebo se musí dodržet nějaký postup demontáže a montáže?

Díky

FIAT TIPO 1.6 DOHC

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
13 roků 11 měsíců zpět #6 od duro7
to by inak inak zaujimalo aj mna:) teraz sa mi do toho nechce pustat ked je vonku tak ako je a robi to iba niekedy ale chcem to vyriesit urcite tak ak s tym niekto ma skusenosti tak by to pomohlo aj mne.

Fiat Tipo 1,8 GT 3dv. Modráák:)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
13 roků 11 měsíců zpět #7 od Charles
Mares: ano je tam pouze našroubovaný, ale skutečně opatrně s jeho povolováním. Já jsem si myslel, že je vadný, tak jsem ho chtěl demontovat a při povolení se mi rozlomil v tom závitu. Je to jen slaboučká litina. A dál když ho máš venku, tak ho nepřipojuj, jinak ti uletí ten uzavírací kužel, protože se nemá o co opřít.

duro: ty máš jiný systém u 1.8, u tebe volnoběh neřídí krokomotorek, ale VAE ventil. Ten pracuje s teplotou motoru, podtlakem a tak, není to stejné.

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
13 roků 10 měsíců zpět #8 od duro7
charles ja nemam VAE ventil,zevraj sa daval aj do tychto motorov ale na mojom naozaj neni.Chcel by som vediet ak by niekto vedel ktore casti sa staraju o volnobeh,ci tam este neni nejaky poteciometer klapky a pod.

Fiat Tipo 1,8 GT 3dv. Modráák:)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
13 roků 10 měsíců zpět #9 od Charles
duro a jsi si jistý, že tam nemáš VAE? já co jsem viděl 1.8 77kW, tak tam byl, žádný krokomotorek jsem tam neviděl, u verze 1.8 66kW nevím, ten jsem nikdy neviděl...
Ale jinak ano potenciometr má taky co dělat s řízením volnoběhu, dál tam jsou čidla teplot, čidlo otáček, lambda...

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
13 roků 10 měsíců zpět #10 od duro7
charles som si isty ze tam nieje ale niekto tu raz pisal ze niektore tieto 1.8 ho mali.

Fiat Tipo 1,8 GT 3dv. Modráák:)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
13 roků 10 měsíců zpět #11 od Charles
duro, tak ukaž foto motoru a něco z toho uvidíme :) Máš vyvažovací hřídele?

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
13 roků 10 měsíců zpět #12 od m.m.a.r.e.s
Tak jsem se dneska konečně pustil do opravy mého Tipa. Vyměnil jsem pár hadiček. Našel jsem upadlou hadičku na "velké černé bedně :-) " vpředu pod nárazníkem. Předpokládám, že to bude nádoba s aktivním uhlím (nebo něčím podobným) na filtrování benzínových par jako je to u BOSCH mono motronic? Nebo se mýlím? Každopádně jsem se chtěl zeptat, jestli je to nezbytné pro provoz? Zatím jsem obě hadice, které jdou do této nádoby, propojil napřímo.(Nádoba má ulomený jeden vstup). Nevíte někdo, jak celý tenhle systém funguje? Koukal jsem, že tahle nádoba, vstřikování a nádrž je propojena membránou (je na ní znak fordu, tak nevím, jestli je to originál, nebo to tak někdo z předchozích majitelů dobastlil).Do vstřikování jde jedna tenká a jedna širší hadička. Další hadička se pak vrací zpět do nádrže. K čemu je zde ta membrána? Rád bych tenhle systém pochopil.

Dále jsem zkusil vyměnit lambda sondu za jinou a motor se částečně uklidnil. Jsem zvědavý, jestli zmizí i zhasínání motoru. Auto jsem zatím nemohl projet, protože ještě čekám na nový tersmostat. Tak snad zítra.

Díky za odpovědi

Martin

FIAT TIPO 1.6 DOHC

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
13 roků 10 měsíců zpět #13 od duro7
charles nejak neviem prist na to ako sem nahram foto.

Fiat Tipo 1,8 GT 3dv. Modráák:)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
13 roků 10 měsíců zpět #14 od m.m.a.r.e.s
Tak lambda sondou to bohužel není. Dnes jsem dal novou a bohužel chování motoru je pořád stejné:

- při delším brzdění motorem a následným vyřazením do neutrálu motor okamžitě zhasne. Nezhasne pouze pokud vyřadím a okamžitě prošlápnu plyn.

- při jízdě, pokud prudce sešlápnu plyn, motor zacuká, ale pak se začne rozjíždět a táhne pěkně a plynule bez dalšího cukání

-když je motor studený, volnoběžné otáčky houpají mezi 700 < ot < 1200. A to tím způsobem, že jdou rychle dolů, motor se začne dusit a zhasínat a v tom okamžiku vyskočí zpět na 1200, tam chvíli drží a pak opět rychle klesnou k 700 a to se stále opakuje až do mírného zahřátí. Pak jsou volnoběžné otáčky kolem 1000 ot/min. Pokud je motor ohřátý na 90 °C, drží stálé otáčky 800 ot/ min bez jakéhokoliv zahoupání.

Na autě je nově udělané těsnění pod hlavou, nové svíčky, kabely, nový termostat, vyměněné podtlakové hadičky, nová lambda. Chybí "velká černá nádoba" vpředu pod nárazníkem. Hadičky do této nádoby jsou spojené dohromady. Kostry v motoru jsem vyčistil.

ŘJ nevybliká žádné závady.

Co ještě mohu zkusit je demontovat, vyčistit a přetěsnit celé vstřikování.

Také mě napadlo, jestli by to nemohlo být přidřeným vstřikovacím ventilem? Při brždění motorem ventil nevstřikuje žádný benzín a pokud by váznul, tak ihned po vyřazení nemá motor dostatek benzínu a zhasne. Mohlo by to být tím?

Díky za další rady a nápady

Martin

FIAT TIPO 1.6 DOHC

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
13 roků 10 měsíců zpět #15 od Charles
duro: musíš to nahrát někde na server, co umožňuje prohlížení fotek a následně sem vložit odkaz, který ti to nabídne.

mares: pokud nepomohla lambda, tak ještě co čidlo teploty vody a nasávaného vzduchu? Jak na tom jsou?
Taky si někde nech, a nebo pokud můžeš sám, změřit tlak paliva. Musí být aspoň 1,1Baru, pokud je méně, tak to taky dělá problémy.
S čištěním vstřikování opatrně, aby sis nerozhodil regulátor tlaku paliva na stříkačce, pak bys už nemusel nastartovat taky vůbec...

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.560 sekund
Powered by Kunena fórum