Klikovka
13 roků 5 měsíců zpět #1
od remarque
FIAT Tipo 1,6 159A3.046 r.v.91
Čaute,
pravděpodobně budu na jaře měnit klikovku na svojí 1,6 jednobodu.Při výměně převodovky jsem zjistil velkou axiální vůli, no a vzhledem k najetým kilometrů hlavní i ojniční ložiska taky asi nebudou stoprocentní. Mám sehnanou klikovku z jiného motoru ve stoprocentním stavu (takže ji nebudu nechávat přebrušovat),koupil bych jen nové šálky a polokroužky na vymezení axiální vůle. Není mi ale jasné následující:
1.) Když použiji klikovku z jednoho motoru a setrvák z druhého motoru,je potřeba tuto sestavu nechat převážit?
2.) Nevím jestli klikovka,kterou mám sehnanou nebyla již přebrušovaná.Neznáte někdo průměry čepů na klikovce bez přebrusu?
3.) Jaké jsou utahovací momety šroubů hlavních ložisek a matic ojničních ložisek?
Předem díky za odpovědi.
pravděpodobně budu na jaře měnit klikovku na svojí 1,6 jednobodu.Při výměně převodovky jsem zjistil velkou axiální vůli, no a vzhledem k najetým kilometrů hlavní i ojniční ložiska taky asi nebudou stoprocentní. Mám sehnanou klikovku z jiného motoru ve stoprocentním stavu (takže ji nebudu nechávat přebrušovat),koupil bych jen nové šálky a polokroužky na vymezení axiální vůle. Není mi ale jasné následující:
1.) Když použiji klikovku z jednoho motoru a setrvák z druhého motoru,je potřeba tuto sestavu nechat převážit?
2.) Nevím jestli klikovka,kterou mám sehnanou nebyla již přebrušovaná.Neznáte někdo průměry čepů na klikovce bez přebrusu?
3.) Jaké jsou utahovací momety šroubů hlavních ložisek a matic ojničních ložisek?
Předem díky za odpovědi.
FIAT Tipo 1,6 159A3.046 r.v.91
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
13 roků 5 měsíců zpět #2
od cembrit
Fiat Tempra 1.6 SW 1992
Odpověděl cembrit pro téma Re: Klikovka
Ahoj to převážení budeš muset udělat určitě protože klika a setrvák se vyvažudou dynamicky jako celek a když to neuděláš tak bys mohl za pár měsíců řešit ten samej problém co ted navíc myslim že to není drahá záležitost a co se týče momentů a průměrů tak ty se někde pokusim vypátrat
Fiat Tempra 1.6 SW 1992
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
13 roků 5 měsíců zpět #3
od Skyline
Fiat Tipo 1.8 swap 2.0 16v Turbo, 3dv., bílé - ve výstavbě
Fiat Tipo 1.4, 3dv., černé
Fiat 500 BlackJack 1.4 100HP
Alfa Romeo 156 sw 2.4 10v 110kw
bejvalé:
Fiat Tipo 5dv. 1.4, 1.6, 2.0 8v, 2.0 16v
Fiat Tipo 3dv. 1.4, 1.6
Odpověděl Skyline pro téma Re: Klikovka
zajímavé, já dal setrvák z jinýho motoru kvůli větší spojce a nic sem nevyvažoval tak uvidíme co se stane

Fiat Tipo 1.8 swap 2.0 16v Turbo, 3dv., bílé - ve výstavbě
Fiat Tipo 1.4, 3dv., černé
Fiat 500 BlackJack 1.4 100HP
Alfa Romeo 156 sw 2.4 10v 110kw
bejvalé:
Fiat Tipo 5dv. 1.4, 1.6, 2.0 8v, 2.0 16v
Fiat Tipo 3dv. 1.4, 1.6
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
13 roků 5 měsíců zpět #4
od cembrit
tak stát se nemusí nic ale já s tim mam blbý zkusenosti ze škoda 120 daval sem tm setrvák pro spojku s taliřovou pružinou a když sem to složil tak pohoda a za 6 mesíců začalo něco v motoru polehounku klepat a zhorsovalo se to tak sem to vyndal a vsechny loziska vykloktaný a sám mistr mi řekl že cokoliv se takhle dělá tak se převažuje a myslim že to i uvádí literatura a co vim tak i z výroby se klika vyvažuje i se setrvákem ale sem stará škola a třeba je to už jinač
Fiat Tempra 1.6 SW 1992
Odpověděl cembrit pro téma Re: Klikovka


Fiat Tempra 1.6 SW 1992
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
13 roků 5 měsíců zpět #5
od ivobr
fiat tempra 1.9 tds ,fiat punto 1.2 mk2 8v,peugeot boxer 2.5 d
Odpověděl ivobr pro téma Re: Klikovka
ja som tiež menil klukovku a zotrvák ostal pôvodný a fachčí to dodnes,akurát mám skúsenosť že klukovka po výbruse (ja som mal po 2 výbruse) nevydrží bohviečo. moja sa zlomila a potvrdilo to aj zopár fiaťákov že to stojí za prd.
fiat tempra 1.9 tds ,fiat punto 1.2 mk2 8v,peugeot boxer 2.5 d
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
13 roků 5 měsíců zpět #6
od Charles
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 -
Killer on The Road
Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Odpověděl Charles pro téma Re: Klikovka
ano, pro jistotu by se to mohlo nechat vyvážit, honza by určitě napsal víc...
taky jsem dal jiný setrvák z jiného motoru a motor najel už 60 tisíc km a nic mu není, zatím šlape jako hodinky. Jediná kontrola byla upnutí do soustruhu a protočení, jestli nehází nebo není nějak pokřivena dosedací plocha pro lamelu.
taky jsem dal jiný setrvák z jiného motoru a motor najel už 60 tisíc km a nic mu není, zatím šlape jako hodinky. Jediná kontrola byla upnutí do soustruhu a protočení, jestli nehází nebo není nějak pokřivena dosedací plocha pro lamelu.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 -


ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
13 roků 5 měsíců zpět #7
od cembrit
Fiat Tempra 1.6 SW 1992
Odpověděl cembrit pro téma Re: Klikovka
tak všechny udaje co potřebujes sou v Haynesovi
takže at se ti daří

Fiat Tempra 1.6 SW 1992
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.081 sekund