Tipo mi blbne, cuká...

Více
12 roků 5 měsíců zpět #1 od kocickamia
Tipo mi blbne, cuká... vytvořil uživatel kocickamia
Zdar, určitě se to tady už probíralo, je toho moc a mám z toho guláš. Před 14 dny jsem koupil starý Tipo 1.4ie DGT r.v.89 a poslední dva dny mi blbnou otáčky volnoběhu, blbě startuje, cuká při jízdě. Může to být poťák klapky, lambda, palivový čerpadlo, filtr, svíčky... Dneska jsem pátral po příčině, ale nedopátral jsem se zatím ničeho. Čerpadlo vrčí, benzín tam evidentně jde, jinak by to nestartovalo. Svíčky vypadají, že jiskru hážou, palec od rozdělovače jsem čistil, i kontakty ve víčku rozdělovače. Na filtr se nedostanu, nemám možnost to zvednout. Poťák jsem už nestihl, ten zkusím zítra a lambdu nevím jak bych zkusil. Ale spíš hledám někoho z Kroměříže, kdo by byl ochotný se mi na to kouknout, já moc na auta nejsem, spíš na počítače. Moje drahá polovička mi tvrdí, že to je "skákací benzín" a i bych tomu docela věřil, protože mi to dělá od té doby co jsem natankoval na Benzině v Kojetíně. Ale od tankování jsem ujel asi 250km než to začalo blbnout, tak nevím...

Fiat Tipo 1.4ie DGT 51kW r.v.1989

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
12 roků 5 měsíců zpět - 12 roků 5 měsíců zpět #2 od cembrit
Odpověděl cembrit pro téma Re: Tipo mi blbne, cuká...
No je škoda že tomu nerozumíš a já osobně bych hledal chybu v přípravě směsi ono čerpadlo běží ale může ztrácet tlak a chvíli mu trvá že dotlakuje a tudiš logicky nevstřikuje a skáče to lambda sonda akorád smímá obsah kyslíku v plynech a podle toho dává signál řj na úpravu parametrů vstřiku když se vysere sonda tak by jednotka měla umět nahradit ten udaj za nějakej kterej má uloženej a naprogramovanej a maximálně to žere jak tank jinak jeětě bych zkoukl snímač otáček a pořádně prohlídl zapalování do jednotky nevidíš takže s ní nic neprovedeš kdybych měl střikajdu tak bych ti řekl hned zaplat panbuh že mam karbec všici co jezdili favoritem se systemem ecotronic potvrděj že není nic horšího než rozesraná stříkačka při přetrvávajícich problémech doporucuju překopat to na karbec a mas svatej klid sice chvilku trvá sehnat slusnej karbec ale kdyz se povede tak jezdis za 7.5-8L a víš že kdyz to skube tak sundás karbec profoukas maximalne vymenis prosvihly tesneni a vesele jedes dal :laugh: nehlede na to ze s karbecem muzes beztrestne delat psí kusy co se týce nastavení smesi a podobne protoze otocis vsechny srouby do puvodnich poloh a ses doma

Fiat Tempra 1.6 SW 1992
Poslední změna: 12 roků 5 měsíců zpět uživatelem cembrit.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
12 roků 5 měsíců zpět - 12 roků 5 měsíců zpět #3 od kocickamia
Odpověděl kocickamia pro téma Re: Tipo mi blbne, cuká...
No tak už vím, kde je zakopaná fena... palivový čerpadlo, dneska odešlo, ani nezavrčí. Napětí na něj jde, to jsem proměřil, po zapnutí klíčku se na kontaktech objeví na 3-5 vteřin 12V, ale motorek nevrčí :-(

edit:// když měřím odpor na jeho kontaktech, tak je 260 ohm, což se mi zdá docela moc. To by znamenalo příkon 0,5W.

Fiat Tipo 1.4ie DGT 51kW r.v.1989
Poslední změna: 12 roků 5 měsíců zpět uživatelem kocickamia.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
12 roků 5 měsíců zpět #4 od cembrit
Odpověděl cembrit pro téma Re: Tipo mi blbne, cuká...
no a seš doma :) 260 ohm to je šilenej odpor se tam muselo něco odvařit aspon víš kde máš pátrat

Fiat Tempra 1.6 SW 1992

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
12 roků 5 měsíců zpět #5 od kocickamia
Odpověděl kocickamia pro téma Re: Tipo mi blbne, cuká...
Palivový čerpadlo vyměněno a Tipo jede jak nový :-D

Fiat Tipo 1.4ie DGT 51kW r.v.1989

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
12 roků 5 měsíců zpět #6 od cembrit
Odpověděl cembrit pro téma Re: Tipo mi blbne, cuká...
tak vidiš a hned viš kde byl zakopanej pes čerpadlo nestíhalo dotlakovávat soustavu a s padajícím tlakem ti to škubalo :) poučení do let příštích

Fiat Tempra 1.6 SW 1992

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
12 roků 5 měsíců zpět #7 od kocickamia
Odpověděl kocickamia pro téma Re: Tipo mi blbne, cuká...
Ufff... včerejší nadšení pomalu opadá, po 20 kilometrech mi Tipo začalo cukat znovu, ale tentokrát jinak. Motor zněl jak traktor, zdálo se že jede na tři válce, někdy i na dva. Z toho po pár metrech to přestalo a chytlo se to, ale zas po kiláku to zase začalo prdět. Vytáhl jsem zapalovací kabely a proměřil. První byl špatný, vypadalo to že je přerušený, ale podařilo se mi ho rozdělat, o cenťák zkrátit a opravit. Ostatní se zdály OK. Teď to jede o pořádný pohlavek líp, ale stejně si to občas ještě prdne. Možná bude hin ještě třetí kabel, má docela vysoký odpor oproti ostatním.
První kabel -10 kOhm
Druhý kabel - 11 kOhm
Třetí kabel - 16 kOhm (IMHO by měl mít 12)
Čtvrtý kabel - 13 kOhm

Může to být ten problém?

Fiat Tipo 1.4ie DGT 51kW r.v.1989

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
12 roků 5 měsíců zpět #8 od cembrit
Odpověděl cembrit pro téma Re: Tipo mi blbne, cuká...
Hele jako problém bych to určitě viděl vypadá že rozumíš elektrice tak si určo spočítáš o kolik díky odporu snížíš napětí a to je problém někde tušim že do článku o zapalovacích svíčkách sem dával schéma jak probíhá jiskra na elektrodách svíčky a dal sem tam i malej popis jak to funguje takže když si tyhle dvě věci dáš dohromaty tak ti vyjde pravděpodobnej důvod proč se to děje ale samozřejmně může bejt problem i ještě někde jinde víčko rozdělovače a podobný ptákoviny hele sám sem řešil nedržící volnoběh skoro pul roka než sem vychytal všechny kraviny i zdánlivě nemožný ale ted mam spolehlivý auto a to je ta nejlepší odměna fiattipo.net/index.php/forum/1-motory-be...ky?limit=15&start=45

Fiat Tempra 1.6 SW 1992

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
12 roků 4 měsíců zpět #9 od kocickamia
Odpověděl kocickamia pro téma Re: Tipo mi blbne, cuká...
Tak a je to v pr...! Tipo dneska odešlo definitivně. Vymontoval jsem svíčky, že je očistím. První a čtvrtý válec OK, druhý a třetí neuvěřitelně zakarbonovaný, ale suchý. Tak jsem je okartáčoval, zkontroloval odtrh (byl 0,9mm, což je OK), svíčky vypadaly skoro jak nový. Očistil jsem rozdělovač, všechno sestavil, dotáhnul svíčky, zapojil kabely, nastartoval, motor běžel asi tři minuty a pak se ozvalo křup a chcíplo to. Naráz, zničeho nic. A nešlo ani točit startérem. Prostě se kousl. Nechápu to, olej byl OK, rozvody jsem předtím kontroloval, ty byly taky OK. Klikovkou šlo točit do určité polohy a pak se o něco zarazila. To už není na domácí opravu, to už je na servis. Vymontoval jsem svíčky a zjistil jsem, že ve druhém válci je normálně spodek svíčky urvaný, ohnutý středový kontakt, rozbitá keramika, prostě KO. Co se mohlo stát? To vypadá jako by píst nebo ventil vletěl do svíčky, je to možný? Každopádně je po něm jak po žabě. To je k vzteku, mám ho 14 dní :-(

Fiat Tipo 1.4ie DGT 51kW r.v.1989

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
12 roků 4 měsíců zpět #10 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: Tipo mi blbne, cuká...
jo, je to normální, občas se to stane, že svíčka upadne. Nebo je možnost, že se ulomil ventil, ale to by možná předcházelo nějaký výstřel do sání nebo do výfuku. Pokud to je svíčkou, tak samozřejmě záleží jaké tam jsou a taky jak dlouho. Mohla to být výrobní vada...
Jinak samozřejmě teď je nutné shodit hlavu a podívat se, co vše to napáchalo. Opravu bych ale viděl do 2000kč když si to uděláš svépomocí...počítej nové těsnění pod hlavu, těsnění sání a svody, srovnání hlavy a třeba nové ventily. Nebo když se to udělá pořádně a celá hlava se zgenerálkuje, tak auto pak jede jako nové, ale tam by byla cena odhadem tak o 2-3tis. vyšší, ale jak říkám, vyplatí se to udělat.

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
12 roků 4 měsíců zpět #11 od cembrit
Odpověděl cembrit pro téma Re: Tipo mi blbne, cuká...
:) přesně jak piše charles jestli máš čim jezdit a i kdybys neměl tak to v klidu rozeber sundej makovici a pořádně se podivej se co se stalo prakticky vzato pokud si zručnej tak si schopnej doma opravit skoro všechno krom děravýho pístu a ohnutýho ventilu kterej ti zničil vedení v hlavě.mě před dvouma rokama sežral favorit zapadlou podložku do sání ,pod 6ku šroub mělo to šílenej zvuk jak když klepeš kladivem brutalní rány do bloku musel sem s tim jet 8km domu protože sem zustal o pulnoci uprostřed lesa sám a myslel sem že je po motoru když sem druhej den sudnal hlavu tak sem zjistil že muj motor takovejch podložek sežral snad 10 a že nebyla první, zbytky podložek sem všechny vyndal všechno očistil a zabrousil vyměnil těsnění a motor jezdí do dneška spolehlivě a bez problémů. Takže se toho neboj

Fiat Tempra 1.6 SW 1992

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
12 roků 4 měsíců zpět #12 od kocickamia
Odpověděl kocickamia pro téma Re: Tipo mi blbne, cuká...
Jo, jezdit mám čím, autobusy aji vlaky tady jezdí párkrát za den :-) Na rozdělání motoru si určitě netroufám. Cokoliv od elektriky jo, ale mechaniku ne, tam bych mohl napáchat ještě víc škody než je teď. Buď to šoupnu místnímu automechanikovi anebo to střelím na ND a koupím něco jinýho. Tohle byla nouzovka za odešlou Feldu. Tipo jako takový se mi líbí, ale potřebuju něco spolehlivýho v čem bych vozil rodinu, ne abych se v tom věčně vrtal a po zalátání jednoho jen čekal co odejde dalšího.

Fiat Tipo 1.4ie DGT 51kW r.v.1989

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
12 roků 4 měsíců zpět #13 od cembrit
Odpověděl cembrit pro téma Re: Tipo mi blbne, cuká...
Když ono je to u tedlech aut těžký a ted nemyslim fiaty ale všeobecně starý auta u kterejch je základní problém v tom že někdo ho z nějakýho důvodu prodal a většinou to je o investicích do oprav který sou nutný proto aby to jelo a ty když to auto koupíš tak tam vzniká efekt kdy se pořád něco sere a ty jen vyměnujes ale převážně sou to prkotiny a když to vydržíš dost dlouho tak v jistým momentě najednou je auto který jen jezdí a ty ses nestaráš.mě to u tempry trvalo skoro pul rok ale je jasný že ty prkotiny nesmej bejt moc drahý.druhá věc je ta že me třeba schnil favorit a nemel sem na výběr a do práce musís takže sem vzal za vděk tempru kteou mi nabídli rodiče přítelkyne mela v hajzlu spojku rozvody netesnil motor takze sem prkotiny opravil a ted mam kočár kam nalozim vsechno a odveze me kam chci.samozřejmně je nějaká hranice a už tu byl o tom článek že mužes mit auto rád jak chces ale v momente kdy se stane udrzba neunosná nebo cena oprav převysuje cenu lepsího vozu tak je fakt lepsí to nekde zapálit sundat znacky a nechat cikány at to rozeberou do srotu.co se týče opravy tak bejt tebou tak to doma zkusim rozebrat podle knizky a ber to tak že jestli je motor v řiti tak nemáš co zkazit a ztratit jestli to pujde dat dokupy tak se hodne přiučíš a kdyz nevís jak to patrí zpátky tak si to pred rozebráním vyfotim a pak cucim na fotky a pamatuj že se vždycky někdo najde kdo ví jak to patří nazpátek :laugh:

Fiat Tempra 1.6 SW 1992

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
12 roků 4 měsíců zpět #14 od Erikson16v
Odpověděl Erikson16v pro téma Re: Tipo mi blbne, cuká...

kocickamia napsal: Jo, jezdit mám čím, autobusy aji vlaky tady jezdí párkrát za den :-) Na rozdělání motoru si určitě netroufám. Cokoliv od elektriky jo, ale mechaniku ne, tam bych mohl napáchat ještě víc škody než je teď. Buď to šoupnu místnímu automechanikovi anebo to střelím na ND a koupím něco jinýho. Tohle byla nouzovka za odešlou Feldu. Tipo jako takový se mi líbí, ale potřebuju něco spolehlivýho v čem bych vozil rodinu, ne abych se v tom věčně vrtal a po zalátání jednoho jen čekal co odejde dalšího.

ja to tak mam ted porad.Nova predni naprava a porad neco jenze co nadelas kdyz milujes neni co resit :D

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.447 sekund
Powered by Kunena fórum