Oprava vlnovce - bláznivé, ale funguje to.
12 roků 2 měsíců zpět - 12 roků 2 měsíců zpět #1
od Lasskoun
Fiat Tempra SW 1.6ie / 55kW (E85)/ 1994 / fialová metla
(+ 4 další dárcovský různého stáří a motorového provedení )
Oprava vlnovce - bláznivé, ale funguje to. vytvořil uživatel Lasskoun
Třeba se to někdy někomu bude hodit.
Počátkem května t.r. (během jízdy do Prahy, kdy nám na dálnici za jízdy umřel motor u naftové TD Tempry / nr.4 - "Chrochtadlo" z 1996) jsme s přítulou do hodiny zakoupili 1.6ie SW Tempru / nr.5 - z 1994, tzv "Lihovka", jelikož bez problémů jezdí na E85 ...... a pokračovali dále v načaté cestě.
(mmch: prodejce, co nás navigoval mobilem, dost z počátku těžce nechápal , když jsme mu během příjezdu mávali z kabiny odtahovky na které byla už jedna Tempra naložena )
T5 byla nádherně udržovaná, ale měla jedinou zásadní závadu a tou byl děravej vlnovec, takže řvala jak kráva (no řekněme spíše, že měla trochu "sportovněji laděný zvuk" ). To nám vcelku ani tak moc nevadilo, ale bohužel se to dosti negativně projevovalo na zvýšené spotřebě a hlavně smrdělo až do kabiny. A jelikož všechny naše potencionální dárkyně (T1 až T3) byly ustájeny mimo dosah "dospělého zvedáku" (tudíž vyndat první díl vejfuku bylo takřka nemožné), rozhodl jsem se pro pokus, který vcelku dopadl zdárně.
Zakoupil jsem v místním nářaďovém kvelbu 10 metrů "ploché samolepicí kamnářské těsnící šňůry pod sklo - rozměr 8x2 mm" (něco takového tesnici-snury.eod.cz/pod-sklo/tesnici-snura-pod-sklo-8x2-1bm , akorát že v krámě stála jen 12 korun) a namotal ji přes místo, kde to profukovalo.
Postup:
- pásku jsem si nejdříve po délce přehnul vejpůl a v tom místě udělal značku (viz níže)
- srovnal ji a namotal na sebe do spirály
- vzniklou spirálu vložil do zipovýho sáčku (aby se mi s ní lépe manipulovalo), konec pásky nechal koukat skrz štěrbinu ven
- našel vyšší obrubník, na který jsem si najel pomocí dvou cihel (tak abych se mohl následně vsoukat pod auto)
- nasadil si plavecké brýle (aby mi nic nepadalo do očí )
- začal s obmotáváním už na trubce vidlí (za současného sundavání krycího papíru lepidla), cca 2 cm před vlnovcem
- důležité je SILNĚ UTAHOVAT !!
- následný závit vždy z poloviny překrýval předchozí závit (pokud ujede ruka, není problém zase pásku odlepit)
- když jsem se dostal až ke znače, pokračoval zpátky k místu, odkud jsem začal (namotával jsem tak druhou vrstvu)
- konec a začátek jsem zafixoval vázacím drátem
- ve třech místech jsem vzniklou bandáž ještě dokola stáhl třemi širšími šroubovacími sponami na upevňování hadic ( www.heureka.cz/?h%5Bfraze%5D=sponka+hadicov%C3%A1 )
- za 20 minut bylo hotovo
- po ujetí cca 5 km se vypálilo lepidlo z pásky a přestalo to smrdět
pozn: zřejmě by se to mohlo podobně použít ii při ostatních opravách různých dílů výfukového potrubí, jelikož tato páska ze skleněných vláken snese bez problémů teplotu 900°C (víc jsem nezkoušel)
Toto "provizorium" nám sloužilo skoro 4 měsíce a zřejmě by sloužilo i nadále, nebýt jednoho místního "jezdce", co nám před 14ti dny napálil Tempru (zezadu v plný rychlosti, chvíli poté, co jsem zastavil a zapnul varovné blinkry). Dá se říci, že Tempra (díky tažnému + vyztužení ve "sklápěčce") dopadla podstatně lépěji než můj krk, jenž se za pár dní chystá "do servisu". To jeho auto však bylo "total ende schlus". Celej předek měl na šrot a zjevně mělo i zlomenou kastli (podle té 3 cm mezery při zavřených dveřích u řidiče).
Z toho plyne jediné: Nebojte se experimentovat (a mějte vždy správně nastavené opěrky hlavy )
Počátkem května t.r. (během jízdy do Prahy, kdy nám na dálnici za jízdy umřel motor u naftové TD Tempry / nr.4 - "Chrochtadlo" z 1996) jsme s přítulou do hodiny zakoupili 1.6ie SW Tempru / nr.5 - z 1994, tzv "Lihovka", jelikož bez problémů jezdí na E85 ...... a pokračovali dále v načaté cestě.
(mmch: prodejce, co nás navigoval mobilem, dost z počátku těžce nechápal , když jsme mu během příjezdu mávali z kabiny odtahovky na které byla už jedna Tempra naložena )
T5 byla nádherně udržovaná, ale měla jedinou zásadní závadu a tou byl děravej vlnovec, takže řvala jak kráva (no řekněme spíše, že měla trochu "sportovněji laděný zvuk" ). To nám vcelku ani tak moc nevadilo, ale bohužel se to dosti negativně projevovalo na zvýšené spotřebě a hlavně smrdělo až do kabiny. A jelikož všechny naše potencionální dárkyně (T1 až T3) byly ustájeny mimo dosah "dospělého zvedáku" (tudíž vyndat první díl vejfuku bylo takřka nemožné), rozhodl jsem se pro pokus, který vcelku dopadl zdárně.
Zakoupil jsem v místním nářaďovém kvelbu 10 metrů "ploché samolepicí kamnářské těsnící šňůry pod sklo - rozměr 8x2 mm" (něco takového tesnici-snury.eod.cz/pod-sklo/tesnici-snura-pod-sklo-8x2-1bm , akorát že v krámě stála jen 12 korun) a namotal ji přes místo, kde to profukovalo.
Postup:
- pásku jsem si nejdříve po délce přehnul vejpůl a v tom místě udělal značku (viz níže)
- srovnal ji a namotal na sebe do spirály
- vzniklou spirálu vložil do zipovýho sáčku (aby se mi s ní lépe manipulovalo), konec pásky nechal koukat skrz štěrbinu ven
- našel vyšší obrubník, na který jsem si najel pomocí dvou cihel (tak abych se mohl následně vsoukat pod auto)
- nasadil si plavecké brýle (aby mi nic nepadalo do očí )
- začal s obmotáváním už na trubce vidlí (za současného sundavání krycího papíru lepidla), cca 2 cm před vlnovcem
- důležité je SILNĚ UTAHOVAT !!
- následný závit vždy z poloviny překrýval předchozí závit (pokud ujede ruka, není problém zase pásku odlepit)
- když jsem se dostal až ke znače, pokračoval zpátky k místu, odkud jsem začal (namotával jsem tak druhou vrstvu)
- konec a začátek jsem zafixoval vázacím drátem
- ve třech místech jsem vzniklou bandáž ještě dokola stáhl třemi širšími šroubovacími sponami na upevňování hadic ( www.heureka.cz/?h%5Bfraze%5D=sponka+hadicov%C3%A1 )
- za 20 minut bylo hotovo
- po ujetí cca 5 km se vypálilo lepidlo z pásky a přestalo to smrdět
pozn: zřejmě by se to mohlo podobně použít ii při ostatních opravách různých dílů výfukového potrubí, jelikož tato páska ze skleněných vláken snese bez problémů teplotu 900°C (víc jsem nezkoušel)
Toto "provizorium" nám sloužilo skoro 4 měsíce a zřejmě by sloužilo i nadále, nebýt jednoho místního "jezdce", co nám před 14ti dny napálil Tempru (zezadu v plný rychlosti, chvíli poté, co jsem zastavil a zapnul varovné blinkry). Dá se říci, že Tempra (díky tažnému + vyztužení ve "sklápěčce") dopadla podstatně lépěji než můj krk, jenž se za pár dní chystá "do servisu". To jeho auto však bylo "total ende schlus". Celej předek měl na šrot a zjevně mělo i zlomenou kastli (podle té 3 cm mezery při zavřených dveřích u řidiče).
Z toho plyne jediné: Nebojte se experimentovat (a mějte vždy správně nastavené opěrky hlavy )
Fiat Tempra SW 1.6ie / 55kW (E85)/ 1994 / fialová metla
(+ 4 další dárcovský různého stáří a motorového provedení )
Poslední změna: 12 roků 2 měsíců zpět uživatelem Lasskoun.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.268 sekund