Výmena 1.8 za 2.0
- matthew_tv
- Autor tématu
- Offline
- Příspěvky: 22
Pri výmene z 1.6-ky na 1.8-ku boli menené aj poloosy, brzdy, prevodovka a pod. Chcem sa spýtať, či treba meniť tieto všetky veci aj pri zmene z 1.8 na 2.0 16V
Ojničné ložiská totiž odišli na svoj vyslúžený spánok, výbrus kľuky sa mi vraj neoplatí a chcem teda buď druhý motor, alebo tam dať nové ložiská a pobehať, čo sa ešte dá.
Vďaka.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jinak výměna bude zase obsahovat i těhlice a poloosy, jsou jiné, poloosy jsou širší a brzdy u 2.0 16V jsou největší, kotouče mají 284mm průměr.
Jinak skutečně budeš dávat 2,0 16V? Ten motor je potvora, pokud jsi nekoupil nějakou voňavku, tak tě před výměnou čeká důkladnější kontrola a pro jistotu nové šály, ty motory trpí hodně na mazání a odcházejí hodně moc i vačky.
Osobně jsem viděl pouze jeden exemplář sedicivalvole, které mělo motor naprosto v cajku, ale to jen proto, že majitel se mu vážně věnoval a každého půl roku obětoval peníze za nové těsnění ventildeklu, sundal ho, zkontroloval vačky pak a měnil olej. Bohužel taky nakonec tento mazel skončil na vrakáči, pán nedostal přednost a po nárazu skončil na střeše v poli...
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.8 swap 2.0 16v Turbo, 3dv., bílé - ve výstavbě
Fiat Tipo 1.4, 3dv., černé
Fiat 500 BlackJack 1.4 100HP
Alfa Romeo 156 sw 2.4 10v 110kw
bejvalé:
Fiat Tipo 5dv. 1.4, 1.6, 2.0 8v, 2.0 16v
Fiat Tipo 3dv. 1.4, 1.6
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- matthew_tv
- Autor tématu
- Offline
- Příspěvky: 22
Aj prevodovku bude treba meniť? Vraj zmena z 1.8-ky na 2.0 nepodlieha žiadnym zmenám... Tak vravel jeden človek, čo nosí veci z Talianska...chcel som sa však aj uistiť...Charles napsal: Ta 1,6ka DOHC byl nejspolehlivější motor, co jsem měl v tipu
Jinak výměna bude zase obsahovat i těhlice a poloosy, jsou jiné, poloosy jsou širší a brzdy u 2.0 16V jsou největší, kotouče mají 284mm průměr.
Jinak skutečně budeš dávat 2,0 16V? Ten motor je potvora, pokud jsi nekoupil nějakou voňavku, tak tě před výměnou čeká důkladnější kontrola a pro jistotu nové šály, ty motory trpí hodně na mazání a odcházejí hodně moc i vačky.
Osobně jsem viděl pouze jeden exemplář sedicivalvole, které mělo motor naprosto v cajku, ale to jen proto, že majitel se mu vážně věnoval a každého půl roku obětoval peníze za nové těsnění ventildeklu, sundal ho, zkontroloval vačky pak a měnil olej. Bohužel taky nakonec tento mazel skončil na vrakáči, pán nedostal přednost a po nárazu skončil na střeše v poli...
Ešte som to nekúpil, len sa rozhodujem...ojničné šály sú ohryzené, papá to olej, nemá to už tých 77kW čo malo zo začiatku, tak som chcel celý motor vymeniť...
No, človek sa stará o auto ako môže a nakoniec auto pôjde do šrotu pre niečiu nepozornosť
Skyline, ak mi to zoženieš za dobrú cenu a bez toho, aby som musel meniť poloosy, brzdy a prevodovku, tak nie je problém, na vysokú spotrebu už som si zvykol
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
no a u turbíny, tam ta jiná převodovka sice nutná asi ale chce to už z turbíny taky aby to nebylo moc krátký, a věcí k předělávání je u turbíny kapku víc než jen ta převodovka a co si budem povídat za pár kaček to taky nejní
a jinak jak psal Charles 16v musej mazat jinak je průser, když je motor venku tak by nebylo od věci sundat vanu a ventildekl a udělat kontrolu, na vačky bych se koukl ještě než bych za ten motor zaplatil radši.
a ideální je i lehce repásnout olejové čerpadlo (lehce líznout na magnetce ten zadní krycí plech a nový simering [cca 40kč])
Fiat Tipo 1.8 swap 2.0 16v Turbo, 3dv., bílé - ve výstavbě
Fiat Tipo 1.4, 3dv., černé
Fiat 500 BlackJack 1.4 100HP
Alfa Romeo 156 sw 2.4 10v 110kw
bejvalé:
Fiat Tipo 5dv. 1.4, 1.6, 2.0 8v, 2.0 16v
Fiat Tipo 3dv. 1.4, 1.6
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- matthew_tv
- Autor tématu
- Offline
- Příspěvky: 22
S turbom to niečo stojí, no... Vystačím si s hladkým benzínom Keď sa zmestím do 150-200€...viac nedám za motor, keď celé auto aj s 8 obutými kolesami som kúpil za 500€...
No, idem kupovať olej Shell, kamarát ho vie splašiť za dobrú cenu, takže mazať to bude musieť...
Koľko oleja mi treba do toho dvojlitra? Koľko treba do 1.8-ky? Ja som to v ňom ešte nemenil, len dolieval...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.8 swap 2.0 16v Turbo, 3dv., bílé - ve výstavbě
Fiat Tipo 1.4, 3dv., černé
Fiat 500 BlackJack 1.4 100HP
Alfa Romeo 156 sw 2.4 10v 110kw
bejvalé:
Fiat Tipo 5dv. 1.4, 1.6, 2.0 8v, 2.0 16v
Fiat Tipo 3dv. 1.4, 1.6
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- matthew_tv
- Autor tématu
- Offline
- Příspěvky: 22
Ešte pred mesiacom som nevedel ani to, že mám menený motor, pred cca mesiacom som sa to dozvedel, pred týždňom sme našli pod hrdzou s kamarátom kód motora, takže som ani nemal ako zisťovať, koľko oleja je treba pre môj motor...na nete je tiež problém nájsť to...
//Síce, keď to je rovnaký blok, tak rovnako asi...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Samozřejmě 1.8ma má jinak poskládanou převodovku, tak by se ti mohlo stát, že by jsi s 2.0 jel 120km/h a motor by točil na 5q už 4500otáček. Sice by to mělo lepší zrychlení, ale zase by to více žralo...
A dávat silnější motor na malé brzdy bych nedoporučoval, oni vědí moc dobře, proč dávají na silnější motorizace větší brzdy a chlazené kotouče
V motoru je skutečně přes 5L oleje a že lacině kupuje shell ještě neznamená, že to shell je už jsem viděl borečky, co z barelů rozlévali starline /což není špatnej olej/ a vydávali to za castrol, kterej stojí asi 3x víc, jen si někde sehnaly kanystry a víčka...prostě dnes se ojebává všude a mezi námi, oleje jsou všechny skoro stejné, aditiva do olejů vyrábí na celym světě pouze 3 firmy a mají stejné složení, jinak by ten olej nepatřil do dané specifikace...za další, když já měním olej po 7500km /vychází mi to 2x za rok/ tak se nebojím dát ani něco "obyčejnějšího" stejně kontroluju hladinu oleje minimálně každý týden a tím pádem vidim i jeho barvu...
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- matthew_tv
- Autor tématu
- Offline
- Příspěvky: 22
Teď mi to žere 8.5 mimo města, když jedu 100-120...
On pracuje v autoservisu a ví mi vybavit nákupní ceny, proto sem spomínal ty dobrý ceny za olej...
Kamarád zase říkal, že Starline je nejlevnější značka a taky ceně odpovída kvalita komponentů...
Ta 1.8-ka 77kw co tam mám teď, tak to nejde nic...do 120 to jede slušně, pak ale nic...jedu si tak 160, předběhnu kamaráda na feldě 1.6-ce stock a on kolem mně za pár sekund proletí, jako kdyby sem šel 50 a on 120...prostě, papá to olej, už to nic nejede a tak...
Oleje je tam tedy dost, ale to by nebyl problém, doleju to, když třeba...
Potřebuju tedy najisto vědět, jestli tam ten dvoulitr můžu dát, nebo ne...nemůžu si dovolit dohady, jde tu o jiný peníze než o pivo v pátek podvečer...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 120
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- matthew_tv
- Autor tématu
- Offline
- Příspěvky: 22
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.