Výmena 1.8 za 2.0

Více
11 roků 2 týdnů zpět #1 od matthew_tv
Výmena 1.8 za 2.0 vytvořil uživatel matthew_tv
Zdravím. Mám Fiat Tipo 1.8 8V DOHC (835.c2.000), predtým bol v aute motor 1.6 149.c2.046.
Pri výmene z 1.6-ky na 1.8-ku boli menené aj poloosy, brzdy, prevodovka a pod. Chcem sa spýtať, či treba meniť tieto všetky veci aj pri zmene z 1.8 na 2.0 16V
Ojničné ložiská totiž odišli na svoj vyslúžený spánok, výbrus kľuky sa mi vraj neoplatí a chcem teda buď druhý motor, alebo tam dať nové ložiská a pobehať, čo sa ešte dá.
Vďaka.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
11 roků 2 týdnů zpět #2 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: Výmena 1.8 za 2.0
Ta 1,6ka DOHC byl nejspolehlivější motor, co jsem měl v tipu :)
Jinak výměna bude zase obsahovat i těhlice a poloosy, jsou jiné, poloosy jsou širší a brzdy u 2.0 16V jsou největší, kotouče mají 284mm průměr.
Jinak skutečně budeš dávat 2,0 16V? Ten motor je potvora, pokud jsi nekoupil nějakou voňavku, tak tě před výměnou čeká důkladnější kontrola a pro jistotu nové šály, ty motory trpí hodně na mazání a odcházejí hodně moc i vačky.
Osobně jsem viděl pouze jeden exemplář sedicivalvole, které mělo motor naprosto v cajku, ale to jen proto, že majitel se mu vážně věnoval a každého půl roku obětoval peníze za nové těsnění ventildeklu, sundal ho, zkontroloval vačky pak a měnil olej. Bohužel taky nakonec tento mazel skončil na vrakáči, pán nedostal přednost a po nárazu skončil na střeše v poli...

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
11 roků 2 týdnů zpět #3 od Skyline
Odpověděl Skyline pro téma Re: Výmena 1.8 za 2.0
co takhle tam rovnou dát něco v turbu? ;)

Fiat Tipo 1.8 swap 2.0 16v Turbo, 3dv., bílé - ve výstavbě
Fiat Tipo 1.4, 3dv., černé
Fiat 500 BlackJack 1.4 100HP
Alfa Romeo 156 sw 2.4 10v 110kw
bejvalé:
Fiat Tipo 5dv. 1.4, 1.6, 2.0 8v, 2.0 16v
Fiat Tipo 3dv. 1.4, 1.6

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
11 roků 2 týdnů zpět #4 od matthew_tv
Odpověděl matthew_tv pro téma Re: Výmena 1.8 za 2.0

Charles napsal: Ta 1,6ka DOHC byl nejspolehlivější motor, co jsem měl v tipu :)
Jinak výměna bude zase obsahovat i těhlice a poloosy, jsou jiné, poloosy jsou širší a brzdy u 2.0 16V jsou největší, kotouče mají 284mm průměr.
Jinak skutečně budeš dávat 2,0 16V? Ten motor je potvora, pokud jsi nekoupil nějakou voňavku, tak tě před výměnou čeká důkladnější kontrola a pro jistotu nové šály, ty motory trpí hodně na mazání a odcházejí hodně moc i vačky.
Osobně jsem viděl pouze jeden exemplář sedicivalvole, které mělo motor naprosto v cajku, ale to jen proto, že majitel se mu vážně věnoval a každého půl roku obětoval peníze za nové těsnění ventildeklu, sundal ho, zkontroloval vačky pak a měnil olej. Bohužel taky nakonec tento mazel skončil na vrakáči, pán nedostal přednost a po nárazu skončil na střeše v poli...

Aj prevodovku bude treba meniť? Vraj zmena z 1.8-ky na 2.0 nepodlieha žiadnym zmenám...:( Tak vravel jeden človek, čo nosí veci z Talianska...chcel som sa však aj uistiť...
Ešte som to nekúpil, len sa rozhodujem...ojničné šály sú ohryzené, papá to olej, nemá to už tých 77kW čo malo zo začiatku, tak som chcel celý motor vymeniť...
No, človek sa stará o auto ako môže a nakoniec auto pôjde do šrotu pre niečiu nepozornosť :)

Skyline, ak mi to zoženieš za dobrú cenu a bez toho, aby som musel meniť poloosy, brzdy a prevodovku, tak nie je problém, na vysokú spotrebu už som si zvykol :D

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
11 roků 2 týdnů zpět #5 od Skyline
Odpověděl Skyline pro téma Re: Výmena 1.8 za 2.0
třeba podle mě by tam šel ten 2.0 16v na tuhle převodovku s poloosama, nevidim důvod proč by tam nepasoval když bloky sou defakto stejný ale je fakt že 1.8 sem neměl takže to odzkoušený nemám.

no a u turbíny, tam ta jiná převodovka sice nutná asi ale chce to už z turbíny taky aby to nebylo moc krátký, a věcí k předělávání je u turbíny kapku víc než jen ta převodovka :D a co si budem povídat za pár kaček to taky nejní

a jinak jak psal Charles 16v musej mazat jinak je průser, když je motor venku tak by nebylo od věci sundat vanu a ventildekl a udělat kontrolu, na vačky bych se koukl ještě než bych za ten motor zaplatil radši.
a ideální je i lehce repásnout olejové čerpadlo (lehce líznout na magnetce ten zadní krycí plech a nový simering [cca 40kč])

Fiat Tipo 1.8 swap 2.0 16v Turbo, 3dv., bílé - ve výstavbě
Fiat Tipo 1.4, 3dv., černé
Fiat 500 BlackJack 1.4 100HP
Alfa Romeo 156 sw 2.4 10v 110kw
bejvalé:
Fiat Tipo 5dv. 1.4, 1.6, 2.0 8v, 2.0 16v
Fiat Tipo 3dv. 1.4, 1.6

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
11 roků 2 týdnů zpět #6 od matthew_tv
Odpověděl matthew_tv pro téma Re: Výmena 1.8 za 2.0
Volal som s kamarátom, ktorý je v kontakte s tým človekom a ten vraví, že vôbec to nie je problém. Tak ja už neviem...
S turbom to niečo stojí, no...:D Vystačím si s hladkým benzínom :D Keď sa zmestím do 150-200€...viac nedám za motor, keď celé auto aj s 8 obutými kolesami som kúpil za 500€...
No, idem kupovať olej Shell, kamarát ho vie splašiť za dobrú cenu, takže mazať to bude musieť...
Koľko oleja mi treba do toho dvojlitra? Koľko treba do 1.8-ky? :D Ja som to v ňom ešte nemenil, len dolieval...:D

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
11 roků 2 týdnů zpět #7 od Skyline
Odpověděl Skyline pro téma Re: Výmena 1.8 za 2.0
5,2litru tušim :)

Fiat Tipo 1.8 swap 2.0 16v Turbo, 3dv., bílé - ve výstavbě
Fiat Tipo 1.4, 3dv., černé
Fiat 500 BlackJack 1.4 100HP
Alfa Romeo 156 sw 2.4 10v 110kw
bejvalé:
Fiat Tipo 5dv. 1.4, 1.6, 2.0 8v, 2.0 16v
Fiat Tipo 3dv. 1.4, 1.6

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
11 roků 2 týdnů zpět - 11 roků 2 týdnů zpět #8 od matthew_tv
Odpověděl matthew_tv pro téma Re: Výmena 1.8 za 2.0
5,2 je v tom dvojlitri?
Ešte pred mesiacom som nevedel ani to, že mám menený motor, pred cca mesiacom som sa to dozvedel, pred týždňom sme našli pod hrdzou s kamarátom kód motora, takže som ani nemal ako zisťovať, koľko oleja je treba pre môj motor...na nete je tiež problém nájsť to...
//Síce, keď to je rovnaký blok, tak rovnako asi...:D
Poslední změna: 11 roků 2 týdnů zpět uživatelem matthew_tv.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
11 roků 2 týdnů zpět #9 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: Výmena 1.8 za 2.0
myslím si, nebo ne...spíš vím jistě, že rozdíl bude už jen ve velikosti setrváku, spojky a bude jiný i počet zubů trnu převodovky.
Samozřejmě 1.8ma má jinak poskládanou převodovku, tak by se ti mohlo stát, že by jsi s 2.0 jel 120km/h a motor by točil na 5q už 4500otáček. Sice by to mělo lepší zrychlení, ale zase by to více žralo... :silly:
A dávat silnější motor na malé brzdy bych nedoporučoval, oni vědí moc dobře, proč dávají na silnější motorizace větší brzdy a chlazené kotouče ;)
V motoru je skutečně přes 5L oleje :) a že lacině kupuje shell ještě neznamená, že to shell je :D už jsem viděl borečky, co z barelů rozlévali starline /což není špatnej olej/ a vydávali to za castrol, kterej stojí asi 3x víc, jen si někde sehnaly kanystry a víčka...prostě dnes se ojebává všude :( a mezi námi, oleje jsou všechny skoro stejné, aditiva do olejů vyrábí na celym světě pouze 3 firmy a mají stejné složení, jinak by ten olej nepatřil do dané specifikace...za další, když já měním olej po 7500km /vychází mi to 2x za rok/ tak se nebojím dát ani něco "obyčejnějšího" ;) stejně kontroluju hladinu oleje minimálně každý týden a tím pádem vidim i jeho barvu...

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
11 roků 2 týdnů zpět - 11 roků 2 týdnů zpět #10 od matthew_tv
Odpověděl matthew_tv pro téma Re: Výmena 1.8 za 2.0
Hmm....120 ja chodím přes město, to je tedy, že chodím tolik každej jeden den :D
Teď mi to žere 8.5 mimo města, když jedu 100-120...
On pracuje v autoservisu a ví mi vybavit nákupní ceny, proto sem spomínal ty dobrý ceny za olej...
Kamarád zase říkal, že Starline je nejlevnější značka a taky ceně odpovída kvalita komponentů...
Ta 1.8-ka 77kw co tam mám teď, tak to nejde nic...do 120 to jede slušně, pak ale nic...jedu si tak 160, předběhnu kamaráda na feldě 1.6-ce stock a on kolem mně za pár sekund proletí, jako kdyby sem šel 50 a on 120...prostě, papá to olej, už to nic nejede a tak...
Oleje je tam tedy dost, ale to by nebyl problém, doleju to, když třeba...
Potřebuju tedy najisto vědět, jestli tam ten dvoulitr můžu dát, nebo ne...nemůžu si dovolit dohady, jde tu o jiný peníze než o pivo v pátek podvečer...
Poslední změna: 11 roků 2 týdnů zpět uživatelem matthew_tv.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
11 roků 2 týdnů zpět #11 od Erikson16v
Odpověděl Erikson16v pro téma Re: Výmena 1.8 za 2.0
podle me jinej motor=jine poloosy,brzdy,prevodovka atd atd :-D

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
11 roků 2 týdnů zpět #12 od matthew_tv
Odpověděl matthew_tv pro téma Re: Výmena 1.8 za 2.0
Človek, čo tie veci nosí z Talianska, vravel, že to sadne. Keď to vie niekto vyvrátiť, nech to vyvráti, alebo potvrdí...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.429 sekund
Powered by Kunena fórum