8V vs. 16V
16V v nových autech akorát snižuje spotřebu. v tipech mi příjde že akorát přidává na poruchovosti motoru (na tak starým motoru je tak toho víc co se může pokazit) a proto si myslím že od nich fiat v tipech opustil. navíc co sem tak četl postřehy, tak snad všichni 16ventiláci píšou, že mají spotřeby kolem 10-11l (což je hodně) a jak jim to trhá asfalt.
známej s 16V pod tím pořád leží
oproti tomu 8V (i můj) je jednodušší, míň poruchový a dle jednoho servisáka i živější na rozjezd. navíc spotřeby sou celkem v pohodě (hlavně papírově).
vyjádřete se co je s nohama na zemi lepší (jestli se vyplatí překopávat motor 8V na 16V s vizí nižší spotřeby a vyšších výkonů)
F Tipo 1.6 i.e., rv. 94
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
ahoj. už sem několikrát polemizoval co bude lepší a myslím že v případě F Tipo to bude asi 8V.
16V v nových autech akorát snižuje spotřebu. v tipech mi příjde že akorát přidává na poruchovosti motoru (na tak starým motoru je tak toho víc co se může pokazit) a proto si myslím že od nich fiat v tipech opustil. navíc co sem tak četl postřehy, tak snad všichni 16ventiláci píšou, že mají spotřeby kolem 10-11l (což je hodně) a jak jim to trhá asfalt.
známej s 16V pod tím pořád leží
oproti tomu 8V (i můj) je jednodušší, míň poruchový a dle jednoho servisáka i živější na rozjezd. navíc spotřeby sou celkem v pohodě (hlavně papírově).
vyjádřete se co je s nohama na zemi lepší (jestli se vyplatí překopávat motor 8V na 16V s vizí nižší spotřeby a vyšších výkonů)
Každopádně si spíš myslim že 16 ventil je žravější a dravější, než 8mi ventil, který naproti němu disponuje lepším zátahem odspod a nižší spotřebou...a navíc se toho fakt může dvakrát víc vysypat...16/8= 2 o 8 ventilů víc, který nemusí těsnit...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
kdyby v 16v tipu byla lepší převodovka tak bych takhel enmluvil, ale ta převodovka ten motor strašně ubijí...
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Mě třeba na Kadetíkovi (nesmrtelnej C16NZ) prasknul rozvoďák za Prahou když jsem jel na sraz a výměna ma zelenej louce s minimem nářadí...výhoda tohodle motoru je, že se nepotká, má tam dost místa. Já osobně naproti tomu neznam 16-ti ventil kterej by se nepotkal...
Takže po stránce rozvodů určitě výhoda 8-mi ventulu...samozřejmě že výkon ve vyšších otáčkách se oproti 16-ti ventilu nedá srovnávat...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ještě bych uvedl že vyměnit rozvoďák u 8-mi ventilu je balada- zvládne to úplně každej doma, u 16-ti ventilů to bývá horší. Ale taky se to dá...
Mě třeba na Kadetíkovi (nesmrtelnej C16NZ) prasknul rozvoďák za Prahou když jsem jel na sraz a výměna ma zelenej louce s minimem nářadí...výhoda tohodle motoru je, že se nepotká, má tam dost místa. Já osobně naproti tomu neznam 16-ti ventil kterej by se nepotkal...
Takže po stránce rozvodů určitě výhoda 8-mi ventulu...samozřejmě že výkon ve vyšších otáčkách se oproti 16-ti ventilu nedá srovnávat...
to bych netvrdil- málodko totiž pozná od sebe 2.0 16v a 8v - obzvlášt fiatácký starší výroby ( u novejch to je hračka, tam šlo i pozant rozdíl 2.0 od 1.8..), kdy byli společný víka vačkovejch hřídelů - tedy vzhledově motory úplně stejný..a krom svodů člověk nepoznal rozdíl
k tomu potkanýmu motoru - na opravu je výhodnější 8v motor - u 16v platíš 2x víc za výměnu dílů , kterejch tam je 2x víc.. apotká se jak 16v tak 8v- přeci jen sou to DOHC motory a ten vzájemnej úhel ventilů je velkej, navíc pravděpodobnost , že s epotká 8v je větší- cca stejnej zdvih ventilu, ale díky tomu že je ventil vetších rozměrů (oproti 32/28 ventilům v 16v) je 42/36 tuším, podstatnej rozdíl a tak to víc zasahuje do spalováku při plným zdvihu
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ještě bych uvedl že vyměnit rozvoďák u 8-mi ventilu je balada- zvládne to úplně každej doma, u 16-ti ventilů to bývá horší. Ale taky se to dá...
Mě třeba na Kadetíkovi (nesmrtelnej C16NZ) prasknul rozvoďák za Prahou když jsem jel na sraz a výměna ma zelenej louce s minimem nářadí...výhoda tohodle motoru je, že se nepotká, má tam dost místa. Já osobně naproti tomu neznam 16-ti ventil kterej by se nepotkal...
Takže po stránce rozvodů určitě výhoda 8-mi ventulu...samozřejmě že výkon ve vyšších otáčkách se oproti 16-ti ventilu nedá srovnávat...
to bych netvrdil- málodko totiž pozná od sebe 2.0 16v a 8v - obzvlášt fiatácký starší výroby ( u novejch to je hračka, tam šlo i pozant rozdíl 2.0 od 1.8..), kdy byli společný víka vačkovejch hřídelů - tedy vzhledově motory úplně stejný..a krom svodů člověk nepoznal rozdíl
k tomu potkanýmu motoru - na opravu je výhodnější 8v motor - u 16v platíš 2x víc za výměnu dílů , kterejch tam je 2x víc.. apotká se jak 16v tak 8v- přeci jen sou to DOHC motory a ten vzájemnej úhel ventilů je velkej, navíc pravděpodobnost , že s epotká 8v je větší- cca stejnej zdvih ventilu, ale díky tomu že je ventil vetších rozměrů (oproti 32/28 ventilům v 16v) je 42/36 tuším, podstatnej rozdíl a tak to víc zasahuje do spalováku při plným zdvihu
Vsadim se o co chceš, že C16NZ se nepotká...
Nevim jak je to u fiata...ale hodně starejch opláckejch 8-mi ventilů bylo takhle nesmrtelnejch...ale 16-ti ventil ani jeden...v normálních otáčkach (do 4000) se nepotkal snad žádnej z nich...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ještě bych uvedl že vyměnit rozvoďák u 8-mi ventilu je balada- zvládne to úplně každej doma, u 16-ti ventilů to bývá horší. Ale taky se to dá...
Mě třeba na Kadetíkovi (nesmrtelnej C16NZ) prasknul rozvoďák za Prahou když jsem jel na sraz a výměna ma zelenej louce s minimem nářadí...výhoda tohodle motoru je, že se nepotká, má tam dost místa. Já osobně naproti tomu neznam 16-ti ventil kterej by se nepotkal...
Takže po stránce rozvodů určitě výhoda 8-mi ventulu...samozřejmě že výkon ve vyšších otáčkách se oproti 16-ti ventilu nedá srovnávat...
to bych netvrdil- málodko totiž pozná od sebe 2.0 16v a 8v - obzvlášt fiatácký starší výroby ( u novejch to je hračka, tam šlo i pozant rozdíl 2.0 od 1.8..), kdy byli společný víka vačkovejch hřídelů - tedy vzhledově motory úplně stejný..a krom svodů člověk nepoznal rozdíl
k tomu potkanýmu motoru - na opravu je výhodnější 8v motor - u 16v platíš 2x víc za výměnu dílů , kterejch tam je 2x víc.. apotká se jak 16v tak 8v- přeci jen sou to DOHC motory a ten vzájemnej úhel ventilů je velkej, navíc pravděpodobnost , že se potká 8v je větší- cca stejnej zdvih ventilu, ale díky tomu že je ventil vetších rozměrů (oproti 32/28 ventilům v 16v) je 42/36 tuším, podstatnej rozdíl a tak to víc zasahuje do spalováku při plným zdvihu
Vsadim se o co chceš, že C16NZ se nepotká...
Nevim jak je to u fiata...ale hodně starejch opláckejch 8-mi ventilů bylo takhle nesmrtelnejch...ale 16-ti ventil ani jeden...v normálních otáčkach (do 4000) se nepotkal snad žádnej z nich...
no jo sOPLY sem netahej.. u fiatu se taky OHC motory nepotkaj - mluvím o motorech od 0,9 po 1,1 a možná ani 1,4-1,6 OHC..
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
no jo sOPLY sem netahej.. u fiatu se taky OHC motory nepotkaj - mluvím o motorech od 0,9 po 1,1 a možná ani 1,4-1,6 OHC..
JJ...pohoda... Jen jsem chtěl nadhodit výhodu starejch dobrejch nízkovýkonných 8-mi ventilů...pravda je, že pokud se ale člověk o auto stará, tak drží asi každej motor...viz například moje autíčko (teď nemyslim druhýho fiata, kde nemam tlak oleje), s kterym jezdim celkem bez většího problému či známky opotřebení už nějakejch 20000 km...má to celkem poctivejch 110000 a nežere snad ani kapku oleje...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Mám ale 8V a jsem spokojený ( celkem)
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
nevím proč, ale u novýho grande punta fiat přešel u malejch motorů z5 k 8mi ventilům...
jediný + 16v motoru a přínos na výkonu, je rozvíření směsi
8v motor dohání menší plochu ventilu trochu větším zdvihem vaček (16v má 10mm silnější motor a 9,5mm slabší..) , 8v nevím, neměřil sem ale našel jsem pár zdrojů který uváděj zdvih až 10,3mm (podle rv motoru a emeisních limitů) .. časování je +- stejný.. jen silnější 16v motor má asi o 7°ostřejší vačky (ted si to nepamatuju přesně takže případný chyby omluvte )
plocha ventilu:
plocha u 16v je 1607,6 (jendotky nevim, dosazoval sem v mm) a u 8v 1451 ,4 což je zhruba o 10% míň
hodně velkej rozdíl mezi 16v a 8 v dělá kompresní poměr.. °rozdíl 1 ve prospěch 16v je celkem dost..
takže vemu li 8v, dám tam sací ventily se stejnou plochou (někdo doporučuje ventily z BMW 2,5l 12v motoru..), jako je u 16v, zvednu kompresi na 10,5:1 a nasadím laděný svody, který má 16v v serii, tak sem na podobným výkonu jako 16v s o moc nezměněnou životností (pokud to nebudu aplikovat na mrtvým motru..)
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- TripleX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jinak stejně zastáván názor že 8 ventil je živější odspod...je jasný že nemůžu srovnávat 8-mi ventil škuchtli a 16 ti ventil dvoulitr z rukou fiata...
Je to daný už jen tím že u 16-ti ventilů se používají ostřejší vačky...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.