Možná blbej dotaz na DOHC
když mám 1.6 dvouvačku, znamená to, že mám 16 ventilů? nebo to je "jen" osmiventil?
mimo mísu: je tam dvoubodovej vstřikovač, že jo?
Už je pryč: Fiat Tipo 1.6 DOHC r.v. 1989
Nyní: Škoda Octavia 1.9TDi
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
DOHC (double) má dva sací a dva výpustný ventily = u 4válce 16ventilů = proto se DOHC motory označují 16V (16 ventilů)
OHV myslím má na válec je jeden společnej ventil
sou i 20V, to bývají sportovní motůrky RS apod., a ty mají 3 a dva ventily na válec
24V byvají už 6tiválce
F Tipo 1.6 i.e., rv. 94
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Už je pryč: Fiat Tipo 1.6 DOHC r.v. 1989
Nyní: Škoda Octavia 1.9TDi
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Zdraví Rosťa.
dříve Tempra 1,6 SW, ročník 94 LPG
nyní Stilo MW JTD 80
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Sakra chlapi nepiste tady bludy. 1,6 DOHC (149.C2.049) ma pouze 8 ventilu, vic jich tam neni (muzes se podivat pod kryt vackovek).PavelZet to napsal přesně : DOHC má 16 ventilů. S počtem vstřiků to nemá nic společného. Vstřikování bývá buď jednobodové nebo vícebodové - to pak je vstřik do každého válce samostatně. Systém se dvěma vstřiky tedy neexistuje. Do Tipa se montovalo vstřikování Mono-Jetronic (jednobodové) nebo MPI IAW. Do všech DOHC motorů se montovalo vstřikování MPI IAW tedy vícebodové. (Viz Jak na to str. 13)
Zdraví Rosťa.
Co se tyce toho vstrikovani, tak jste zase vedle. Je tam jednobod (SPI GM), neni pouzit system MPI, ty jsou od novejsich modelu, nebo popr. u Tempry.
2Criton: Proc to potrebujes vedet?
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
OHC má na každým válci jeden ventil na sání a jeden na výpust = 2 ventily na válec = u 4válce 8 ventilů
DOHC (double) má dva sací a dva výpustný ventily = u 4válce 16ventilů = proto se DOHC motory označují 16V (16 ventilů)
OHV myslím má na válec je jeden společnej ventil
sou i 20V, to bývají sportovní motůrky RS apod., a ty mají 3 a dva ventily na válec
24V byvají už 6tiválce
To double u DOHC sou 2 vačky a ne nejaký ventily
bmw 530i V8 www.ms-auto.cz
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
2Criton: Proc to potrebujes vedet?
tak jen mě to tak nějak zajímalo, koukám, že stejně asi nejsem jedinej, kdo v tom nemá jasno...
Už je pryč: Fiat Tipo 1.6 DOHC r.v. 1989
Nyní: Škoda Octavia 1.9TDi
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
OHC,případně DOHC = vačkový hřídel nad hlavou motoru
OHV = vačkový hřídel je dole,ventily jsou ovládané tyčkami a pákami
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
A stříkačka je pouze jdnobodová a tím to hasne
Hele Citron vem klíč na sraz a kouknem na to
my car:
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MultiJet 110kw!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
no to ne! dokud to jezdí, tak to rozebírat nebudu!Hele Critonn vem klíč na sraz a kouknem na to
Už je pryč: Fiat Tipo 1.6 DOHC r.v. 1989
Nyní: Škoda Octavia 1.9TDi
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
OHC .. jednovačka ..
DOHC .. to D znamena Double tzn.dvojí ... Dovuvačka .. jednoduché.
S počtem ventilů to nemá nic společného .. zůstává jich 8 !!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Sakra chlapi nepiste tady bludy. 1,6 DOHC (149.C2.049) ma pouze 8 ventilu, vic jich tam neni (muzes se podivat pod kryt vackovek).
Co se tyce toho vstrikovani, tak jste zase vedle. Je tam jednobod (SPI GM), neni pouzit system MPI, ty jsou od novejsich modelu, nebo popr. u Tempry.
Tak sorry. Mám jenom knižní vědomosti a bludy v tom případě píše H.R.Etzold v publikaci Jak na to pro Fiat Tipo 1/88 - 6/95. Podle této knihy na str. 13 v přehledu motorů 1) není žádný motor 1,6 DOHC (pouze 1,8 a 2,0) 2) žádný motor nemá typové označení 149.C2.049.
Opravdu existují ještě jiné motory než popisuje Etzold ? Rád se nechám poučit.
Zdraví Rosťa.
dříve Tempra 1,6 SW, ročník 94 LPG
nyní Stilo MW JTD 80
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 1349
Nicméně je to tak jak se tu píše DOHC 1,6 je dvouvačka ale pouze 8 ventilů a jednobodové vstřikování.
Ještě jsem si vzpoměl, když jsem koupoval auto, tak mi v servisu řekl, "doufám, že to není ekotech (nebo tak nějak, už si to nepamatuju přesně) motor, který se dodával do švýcarska, protože na ten se nedá nic sehnat", z čehož mi vyplívá, že existovali další verze motorů, podle různých národních specifikací - třeba ekologických...
jo a ještě jsem narazil na to, že se do Tipa dával motor 1,6 s 16 ventily - asi to byl motor z Bravy, někde z doby kdy se ty modely překrývali.
Michal Tipař [img:35fd246b7a]http://www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.