ALTERNÁTOR?
18 roků 2 měsíců zpět #1
od Vlastík
ALTERNÁTOR? vytvořil uživatel Vlastík
Mám takový problém.Při zapnutí vyhřívání zadního skla nebo když sepne ventilátor chladiče tak mi dost poklesnou otáčky.Je to normální?Baterie je půl roku stará a dobíjení se zdá být v pořádku. :
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
18 roků 2 měsíců zpět #2
od Pavel
my car:
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MultiJet 110kw!!
Odpověděl Pavel pro téma Re: ALTERNÁTOR?
A jak až moc ti klesnou? Každopádně ŘJ by se je měla snažit dodat, ale né vždy to tak fungovalo obvzlášť u jednobodovek.
my car:
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MultiJet 110kw!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
18 roků 2 měsíců zpět #3
od temprař
Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -
Odpověděl temprař pro téma Re: ALTERNÁTOR?
U mého auta mi to tak dělá normálně. Třeba i když zapnu světla. ( halogeny) Altík mám po GO a baterii 1/2 roku.
Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
18 roků 2 měsíců zpět #4
od Vlastík
Odpověděl Vlastík pro téma Re: ALTERNÁTOR?
Já mám právě taky 2.0 IE tak to bude asi normální.Asi tam je velký odběr proudu.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
18 roků 2 měsíců zpět #5
od temprař
Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -
Odpověděl temprař pro téma Re: ALTERNÁTOR?
No to bude asi tím. Když se ten motorek chladiče rozjíždí tak bere velkej proud. Otáčky motoru se zmenší asi tak o 150 ot / min a když běží ventilátor již normálně,tak se otáčky zase vrátí na původních 800.
Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
18 roků 2 měsíců zpět #6
od Vlastík
Odpověděl Vlastík pro téma Re: ALTERNÁTOR?
No jo jenomže mi to zůstane v nižších otáčkách pořád asi tak o 200-250ot/min.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
18 roků 2 měsíců zpět #7
od temprař
Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -
Odpověděl temprař pro téma Re: ALTERNÁTOR?
No počkej. To mi chceš říct,že ti ten motor točí jen 550 otáček. Mne se ty otáčky vždy vřátěj i při běžícím větráku zpět na pův hodnotu volnoběhu.
Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
18 roků 2 měsíců zpět #8
od Vlastík
Odpověděl Vlastík pro téma Re: ALTERNÁTOR?
jé mám volnoběžné otáčky 1000ot/min a jakmile zapnu vyhřívání tak to klesne kolem 800ot/min a celkem dost prudce skoro jak by to chtělo chcípnout a to samý jak se zapne ten ventilátor chladiče.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
18 roků 2 měsíců zpět #9
od temprař
Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -
Odpověděl temprař pro téma Re: ALTERNÁTOR?
tak to je dle mého názoru O.K
Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
18 roků 2 měsíců zpět #10
od MagicMisel
bmw 530i V8 www.ms-auto.cz
Odpověděl MagicMisel pro téma Re: ALTERNÁTOR?
Clapi mam ten samej motor a taky to dela!!sice jen tak o 100 otacek ale nikdy i vic!!
bmw 530i V8 www.ms-auto.cz
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Méně
Více
- Příspěvky: 1349
18 roků 2 měsíců zpět #11
od michal_tipar
Michal Tipař [img:35fd246b7a]http://www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Odpověděl michal_tipar pro téma Re: ALTERNÁTOR?
já bych zkusil vyčistit kontakty na altiku a na zemi aby se snížily přechodový odpory, to dokáže dost pomoct.
Dobíjení změříš při puštěným motoru musí být nad 14V, optimálně je tam 14,4V
Návod na změření jsem teď našel v chytré knížce:
Zapojit voltmetr mezi póly baterie.
Při nastartování může klesnout napětí až na 9,5V
Zapnout dálková světla
Při otáčkách 3000/min se musí napětí pohybovat v rozsahu 14-15V - to je důkazem toho, že alternátor i regulátor pracují.
Dobíjení změříš při puštěným motoru musí být nad 14V, optimálně je tam 14,4V
Návod na změření jsem teď našel v chytré knížce:
Zapojit voltmetr mezi póly baterie.
Při nastartování může klesnout napětí až na 9,5V
Zapnout dálková světla
Při otáčkách 3000/min se musí napětí pohybovat v rozsahu 14-15V - to je důkazem toho, že alternátor i regulátor pracují.
Michal Tipař [img:35fd246b7a]http://www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
18 roků 2 měsíců zpět #12
od Vlastík
Odpověděl Vlastík pro téma Re: ALTERNÁTOR?
Dobíjení se zdá být vpořádku,změřil jsem to jak popisuješ.Myslíš že tam i tak může být velký přechodový odpor který zbrzdí ten altík :
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
18 roků 2 měsíců zpět #13
od vejvy.f
FIAT TIPO 1.9TD, FIAT PUNTO 1.7TD, PUNTO S 1.1 , PUNTO 1.2 60SX, Lancia kappa SW 2.4i
Odpověděl vejvy.f pro téma Re: ALTERNÁTOR?
Vlastít: přechodovym odporem to nebude!!
FIAT TIPO 1.9TD, FIAT PUNTO 1.7TD, PUNTO S 1.1 , PUNTO 1.2 60SX, Lancia kappa SW 2.4i
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
18 roků 2 měsíců zpět #14
od Vlastík
Odpověděl Vlastík pro téma Re: ALTERNÁTOR?
Tak čím teda :
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
18 roků 2 měsíců zpět #15
od SKV
Tipo 1,4 iE, najeto
235 000 km
Odpověděl SKV pro téma Re: ALTERNÁTOR?
Je to tím, že zadní vyhřívání má cca 110 - 130watů, což je při 12 voltech cca 10 ampér /možná malinko víc/. Když k tomu zapneš ventilátor topení nebo sepne ventilátor chladiče, případně obojí dohromady, světla atd., dostaneš se s proudem dobíjení alternátoru přes 30 ampér! Takže logicky klesnou otáčky. Při volnoběhu potom alternátor nestačí dobíjet a proud jde z baterie! Alternátor běžně dodávaný do našich vozů /1,1; 1,4; 1,6; 1,7D/ dává maximálně 55 ampér, do 1,9TDi byl dodáván 65 ampérový!
Tipo 1,4 iE, najeto
235 000 km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.522 sekund