Odlehčení setrvačníku

Více
17 roků 10 měsíců zpět #1 od petr1978
Odlehčení setrvačníku vytvořil uživatel petr1978
Nezkoušeli jste někdo odlehčit setrvačník na 1.6 DOHC (149C2.046)?
Chci odlehčit setrvačník a nevím kolik si můžu dovolit. Jde hlavně o to aby mi to nechcípalo na volnoběh. Otáčky na volnoběh se asi moc přidat nedají.
Taky jsem chtěl odlehčit písty a ojnice.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #2 od paldous
Odpověděl paldous pro téma Re: Odlehčení setrvačníku
a to prosim tebe nac? chces zavodni motor? kup si Coupe dvoulitr a prekopej to cely, s tema upravama co si tu popsal ziskas jenom par koni, jinak jestli budes chtit sviznejsi jizdu staci sehnat 16 ventil dvoulitr a to je o poznani lepsi jizda....a myslim ze cenove i casove te to nevyjde o moc vic...

Fiat Tipo 1.7D, r.v.:1988

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #3 od Pavel
Odpověděl Pavel pro téma Re: Odlehčení setrvačníku
Jo to fakt s 1,6 z 91 toho asi moc neuděláš :( to spíš ten dvou litr :twisted:

my car:
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MultiJet 110kw!!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #4 od mt-tuning
spatna volba nie je ani 1.8 16v, 100 kw, ale ten 2.0 je predsa len o nieco lepsi. zbytocne pchat peniaze do motora, ked tu plati za vela penazi malo hudby...

mt-tuning
fiat tipo 2.0 16v
vw passat 1.8t 20v sport
skoda 110r

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #5 od Pavel
Odpověděl Pavel pro téma Re: Odlehčení setrvačníku
tak,tak :!:

my car:
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MultiJet 110kw!!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #6 od mt-tuning
ostatne 1.6 dohc mala otrasne kratky staly prevod, nad 120km/h toci na patke 4000, takze neviem, co tym chces riesit..

mt-tuning
fiat tipo 2.0 16v
vw passat 1.8t 20v sport
skoda 110r

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #7 od paldous
Odpověděl paldous pro téma Re: Odlehčení setrvačníku
mozna by stalo za pokus dat tam prevodovku z dieslu,ale nevim jestli ten motor bude mit dost sily se s tim rozjet, pak by to na 5 kvalt jiste netocilo 4000 pri 120, a jelo by to rychlejc,ale jak rikam, nevim jestli by to zneslo, prece jenom sou tam jiny vykony,takze treba prizpusobit taky spojku atd.....pripadne jenom vymenit stalej prevod,ale to by se asi ten motor trochu potrapil,nevim jak by to bylo s jeho zivotnosti...

Fiat Tipo 1.7D, r.v.:1988

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #8 od mt-tuning
to bude tiez zbytocna robota.. treba zvazit, ci sa oplati investovat do tuningu motora, alebo ci radsej kupit silnejsie auto. Neviem za kolko sa da v cechach kupit 16v ale urcite za nejakych 40.000 a to ti da dostatok koni, kolko ta vide odlahcenie piestov, ojnic, lestenie hlavy, znizenie hlavy, sportove zvody, ja neviem este co aby si z 90 konovej 1.6 dohc dostal 136 resp. 146 koni ako ma 1.8 16v, alebo 2.0 16v???

mt-tuning
fiat tipo 2.0 16v
vw passat 1.8t 20v sport
skoda 110r

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #9 od Honza
Odpověděl Honza pro téma Re: Odlehčení setrvačníku
no ono udělanej 1.6 motor bud erychlejší než 2.0 .. taky k tomu člověk má svý důvody.. jsme přeci všichni tady svéprávní a víme co chceme dělat..tak proč ho odrazujete

... vemte si např mě.. mam coupe 2.0 16v bez turba.. v motoru už je tolik peněz , že by za to bylo další coupe a rovnou 20VT ale k čemu to, když mě baví atmosférické motory svým projevem , navíc tam není tolik problémů a chci jezdit v určitý kategorii..navíc teď když mi to jede jako zmíněný 20VT coupe

k setrvačníku- nevím jak je na tom tvarově, jetsli na něm jsou kolíky, pro snímač otáček nebo jestli si to bere odněkud jinud..na bravo 1.6 jeden známej odlehčil o cca 2kg.. volnoběh je trochu nižšší (na bravu má 750ot/min..rozhodně to je za jízdy poznat v pozitivním slova smyslu..)), ale pokud máš štelovací šroub volnoběhu na škrtící klapce tak si ho zvedneš .pokud ale máš setrvačník tvarově podobnej jako 1.8 a 2 litry, tak tam toho moc neodlehčíš, protože on sám o sobě je dost slabej..

k převododvce.. převodovku z diesla nedoporučuju- k čemu, je moc dlouhá.. např převododvka z tipa TD by na benzínu (2.0), kterej by byl schopnej překonat odpory jet skoro 250 při 6000..... to že to točí na 5ku při 120km/h 4000 je spíš žádoucí a hodí se to k tomu motoru (já v coupe točím 4500 při 140km/h.. a ještě budu zkracovat..)

k ojnicím.. co můžeš ja akorát je pečlivě vyvážit a vyleštit z boku..na ostatní bych se vyprd, protože v tomhle motoru jsou ojnice naprd pro překonávání nějakejch extra otáček (maximum 7000 , možná 7500) a je to škoda práce. jediný seriový ojnice co se hoděj na přeleštění a vyvážení jsou z motoru 2.0 16v turbo v integrále, který snesou při troše štěstí 8000 , ale stále jsou těžký (cca 800g , oproti soutěžním 600g I ojnicím.. nebo 500g H )

za 50-70 tis můžeš mít až 190koní při cca 8000ot/min.. z 1.6 DOHC..

coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #10 od mt-tuning
ja ho nechcem odradzovat, ja som mal predtym skodu 110r, ktoru som prerabal na 130rs, a samotny motor ma vysiel na 50.000 s dvoma webrami. To len vlastna skusenost. zbytocne prachy. je to jeho vec, co chce robit, toto bol len moj nazor na vec, o tom je diskusne forum. Ak ta to urazilo, omluvam sa... :Sorry:

mt-tuning
fiat tipo 2.0 16v
vw passat 1.8t 20v sport
skoda 110r

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #11 od mt-tuning
este k tej prevodovke. co takto na dialnici ked ides 130 pri vyse 4000 otackach, co takhle vir v nadrzi. Tym chcem apelovat na ro, ze kazdy si najprv musi uvedomit na co to auto bude pouzivat, ak ho pouzivas dennodenne a nielen na sprinty, hladis trochu aj na spotrebu. kratky prevod je dobry do mestskej premavky, na dialnicu je to hlavne o spotrebe a nizkej maximalke pri vysokych otackach.

mt-tuning
fiat tipo 2.0 16v
vw passat 1.8t 20v sport
skoda 110r

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #12 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: Odlehčení setrvačníku
Tak jsem si pečlivě přečetl stanoviska a koukám že se do toho stejně pustím.
Jen jsem potřeboval vědět, na kolik až můžu jít.
Když tam dám větší motor, musím přizpůsobit kompletně celou přední nápravu, brzdy, kabeláž, čidla apd. Což se opravdu aplsolutně nevypplatí nehledě na to jestli to protlačím přes technickou.
Vetšinu ůprav si můžu udělat doma, jen do toho vrazím spoustu práce.
Odlehčení setrvačníku se nedělá z hlediska většího výkonu motoru, ale kvůli lepší akceleraci. Je to ze zákona zachování energie, setrvačník jí sežere dost. Pak další žrout energie jsou těžké písty a ojnice.
Tohle si o tom myslím já.
Znám auta co mají papírove 77 kW a jedou o dost hůře než s 55kW. Stejný obsah a váha auta.
Ták víte teda někdo na kolik kilo můžu jít u setrvačníku a kde ubírat aby se mi nerozpadl?

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #13 od mt-tuning
tak to zrovna nevim, je to otazka praxe, skus www.tipo16v.co.uk , a treba anglictinu, tam nejake tie skusenosti su

mt-tuning
fiat tipo 2.0 16v
vw passat 1.8t 20v sport
skoda 110r

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #14 od Honza
Odpověděl Honza pro téma Re: Odlehčení setrvačníku
nevím jak vypadá setrvák na 1.6 DOHC, ale asi je podobnej jako na 2.0 a 1.8.. tak tady máš inspiraci..:

guy-croft.com/viewtopic.php?p=2723#2723

a příklad kolik co váží:

Croma turbo 8.36kg (18.4 lb)
HF turbo i.e. 5.74kg (12.7lb)

guy-croft.com/viewtopic.php?t=592

coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #15 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: Odlehčení setrvačníku
Díky kluci za každou pomoc :) Až budete potřebovat, taky se budu snažit :)

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.515 sekund
Powered by Kunena fórum