Krokový motorek - oprava, vliv na spotřebu

Více
13 roků 7 měsíců zpět #1 od Tomas009
Zjistil jsem, že na svém Tipu 1.4 i.e. mám nefunkční krokový motorek volnoběhu. Máte někdo zkušenosti s tím, jak by šel opravit? Rozdělal jsem ho a prakticky nic v něm není, jen malý elektromotorek a ozubená kolečka. Nechápu, proč za to chtějí 3000, když ten samotný el. motorek by stál tak maximálně 500. Akorát nevím, jak ho z toho vyndat, je tam nějaký zalisovaný. Nezkoušel to někdo opravit, nebo repasovat?

Dál mě napadla jedna věc u které bych potřeboval, aby mi ji někdo buď potvrdil, nebo vyvrátil. Už dlouho se potýkám se zvýšenou spotřebou (cca 11-13 l). Napadlo mě, že by to mohlo být tím motorkem. Někde jsem se dočetl, že motorek dá ŘJ při jízdě signál, že je povolený plyn, auto začne brzdit motorem a ŘJ odpojí palivo. Je možné, že by tento signál do ŘJ nedošel, ta by palivo neodpojila a tím pádem by byla vysoká spotřeba? Na druhou stranu se mi zdá, že motor brzdí motorem dobře.

Díky za odpovědi

Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13 roků 7 měsíců zpět #2 od JohnnyTD-GT
Ja teda tenhle motor neznam, ale mel by mit nejakou diagnostiku ktera ukaze kde je chyba. A povel k zavreni privodu paliva by mel dat potenciometr na skrtici klapce, nevim jestli to neni soucast krokace, mam diesel, tak to fakt moc neznam

Fiat Tipo 1.9TD granturismo

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13 roků 7 měsíců zpět #3 od mino
Krokomotor moze mat vplyv aj na spotrebu, ja som mal tiez vadny a zralo mi to viac, potom som dal druhy, dal som zan asi 500 Sk na vrakovisku a odvtedy to ide OK. Ale musis poexperimentovat ci je to fakt zly len ten krokomotor..mne to trvalo dost dlho, lebo niekedy sa zdal, ze je Ok a inokedy blbol..Niekedy vraj staci ak ho precistis a ide zase, tak skus...

1,4i/51kW, (160A1046)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13 roků 7 měsíců zpět #4 od Jirka
Do toho krokomotorku ti vedou přes konektor 4 dráty.2 točí motorem podle povelů ŘJ; ty druhé 2 dávají signál ŘJ,že jsi pustil pedál plynu:když ho pustíš,doraz na hřídelce klapky se opře o tlačítko krokomotorku,v něm
teď nevím spojí nebo rozpojí obvod.Musí tam být změna při měření multimetrem,když zatlačíš a pustíš ten klobouček.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13 roků 7 měsíců zpět #5 od fenixx
Ahoj Lidi
mam dotaz rozbiral nekdo s vas krokomotor od motoru jaky mam ja?
jde mi o to ze nevim kam patri ta tensi pruzinka....Kdy jsem rozebral motorek obe bzly u sebe ,nemate nekdo schema jak taky kmotorek vypada?

TEMPRA 2.0 ie DOHC 8V

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13 roků 7 měsíců zpět #6 od Tomas009
Tak dneska jsem ten motorek rozebral ještě jednou a pořádne a našel jsem závadu. Motorek samotný se zdá v pohodě, ale nefunguje ten spínač, který dává signál, že plyn není sešlápnutý. Takové hřídelky se mají dotýkat dva napružené plíšky, které předají ten signál od spínače, ale jeden ten plíšek jsem měl ulomený.

Zkoušel jsem to nastartovat tak, že si tam není kontakt (ŘJ si myslí, že je plyn sešlápnutý). Má to dost vyskoký volnoběh a pořád pomalu stoupá. To je dost dívný a blbě se s tím jede, protože to i na volnoběh jede dost rychle. Čím dýl to vrčelo, tím ještě víc ty otáčky soupaly, takže jsem to za chvilku musel zhasnout. To je docela divný.

Pak jsem zkusil ty kontakty spojit tak, aby si ŘJ myslela, že je plyn puštěný (nesešlápnutý). V tomto případě to volnoběh drželo krásně, ale jakmile jsem přidal plyn, tak to začalo tak zhruba v 1s intervalech přerušovat palivo. Myslím, že to je právě to, že si ŘJ myslela, že zrovna brzdím motorem a vypínala palivo.

Teď jen přemýšlím, jestli by ten kontakt nešel nějak opravit, nebo nahradit jiným spínačem. Kvůli jednomu malému plíšku jinak budu muset vysolit přes tři tisíce :x

Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13 roků 7 měsíců zpět #7 od Jirka
to musíš sehnat na vrakáči levnějc,stejnej by měli mít i feldy

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13 roků 7 měsíců zpět #8 od michal_tipar
Felfy na MPIčku??? To spíš Favority nééé, ty mají stejný jednobod

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13 roků 7 měsíců zpět #9 od Jirka
jo,sorry

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13 roků 7 měsíců zpět #10 od tommy
maj to i feldy ale rok 95


1.6ie 93"

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13 roků 6 měsíců zpět #11 od gino 21

Tak dneska jsem ten motorek rozebral ještě jednou a pořádne a našel jsem závadu. Motorek samotný se zdá v pohodě, ale nefunguje ten spínač, který dává signál, že plyn není sešlápnutý. Takové hřídelky se mají dotýkat dva napružené plíšky, které předají ten signál od spínače, ale jeden ten plíšek jsem měl ulomený.

Zkoušel jsem to nastartovat tak, že si tam není kontakt (ŘJ si myslí, že je plyn sešlápnutý). Má to dost vyskoký volnoběh a pořád pomalu stoupá. To je dost dívný a blbě se s tím jede, protože to i na volnoběh jede dost rychle. Čím dýl to vrčelo, tím ještě víc ty otáčky soupaly, takže jsem to za chvilku musel zhasnout. To je docela divný.

Pak jsem zkusil ty kontakty spojit tak, aby si ŘJ myslela, že je plyn puštěný (nesešlápnutý). V tomto případě to volnoběh drželo krásně, ale jakmile jsem přidal plyn, tak to začalo tak zhruba v 1s intervalech přerušovat palivo. Myslím, že to je právě to, že si ŘJ myslela, že zrovna brzdím motorem a vypínala palivo.

Teď jen přemýšlím, jestli by ten kontakt nešel nějak opravit, nebo nahradit jiným spínačem. Kvůli jednomu malému plíšku jinak budu muset vysolit přes tři tisíce :x

ahoj,jeste zhanis ten krokovy motorek?jestli ano pis,volej 774 501070,nejak se dohodnem.

tel.774 501070

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13 roků 6 měsíců zpět #12 od hanzs
Ano starsi feldy 1,3 kolem toho roku 95, maji take bosch monomotronic

Tipo 1.4 i.e. r.v.90,
najeto cca 200 tis.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13 roků 6 měsíců zpět #13 od Tomas009

Tak dneska jsem ten motorek rozebral ještě jednou a pořádne a našel jsem závadu. Motorek samotný se zdá v pohodě, ale nefunguje ten spínač, který dává signál, že plyn není sešlápnutý. Takové hřídelky se mají dotýkat dva napružené plíšky, které předají ten signál od spínače, ale jeden ten plíšek jsem měl ulomený.

Zkoušel jsem to nastartovat tak, že si tam není kontakt (ŘJ si myslí, že je plyn sešlápnutý). Má to dost vyskoký volnoběh a pořád pomalu stoupá. To je dost dívný a blbě se s tím jede, protože to i na volnoběh jede dost rychle. Čím dýl to vrčelo, tím ještě víc ty otáčky soupaly, takže jsem to za chvilku musel zhasnout. To je docela divný.

Pak jsem zkusil ty kontakty spojit tak, aby si ŘJ myslela, že je plyn puštěný (nesešlápnutý). V tomto případě to volnoběh drželo krásně, ale jakmile jsem přidal plyn, tak to začalo tak zhruba v 1s intervalech přerušovat palivo. Myslím, že to je právě to, že si ŘJ myslela, že zrovna brzdím motorem a vypínala palivo.

Teď jen přemýšlím, jestli by ten kontakt nešel nějak opravit, nebo nahradit jiným spínačem. Kvůli jednomu malému plíšku jinak budu muset vysolit přes tři tisíce :x

ahoj,jeste zhanis ten krokovy motorek?jestli ano pis,volej 774 501070,nejak se dohodnem.


Díky, už jsem ho koupil na vrakovišti za 500. A mělo to veliký vliv na spotřebu, vyplatilo se to. Ale díky za nabídku.

Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.302 sekund
Powered by Kunena fórum