opět spotřeba
Mám podezdření, že některá z těchto věcí nefunguje a nebo jsou přerušené dráty. Kontrolka porucha vstřikování se rozsvěcí a zhasíná. Pokud je rychlost vyšší 93km, je zhasnutá. Pokud sundám nohu z plynu tak se rozsvítí. Měl někdo podobný problém?Pls help!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Takze:Ahoj mám 1,6 DOHC, dvouvačka jednobodový vstřikování a za posledních půl roku se spotřeba neustále zvětšuje 13l/100km. Prosím o radu, čím by to mohlo být a jak přeměřit lambda sondu s 1 drátem, kam (do jakého pinu na RJ) vedou vodiče čidla vzduchu a vody. Kde najdu krokový motorek a potenciometr škrtící klapky.
Mám podezdření, že některá z těchto věcí nefunguje a nebo jsou přerušené dráty. Kontrolka porucha vstřikování se rozsvěcí a zhasíná. Pokud je rychlost vyšší 93km, je zhasnutá. Pokud sundám nohu z plynu tak se rozsvítí. Měl někdo podobný problém?Pls help!
1) udelej si samodiagnostiku motoru. Navod je tady
2) Pokud se mrknes do galerie na fotky, ktere jsem tam pridal, je tam i popis vstrikovaci jednotky SPI GM
3) Co pises o tom pop-artu, mam taky s nema dobre zkusenosti. Jen si nejsem jist, zda to cidlo je stejne - nepises, zda to je na vodu ci vzduch. Da se to dobre zmerit, i kdyz hodnoty nesedi s tim, co je v knize Jak na to (jsou 10nasobne - tj. 20-30kOhm pri 20°C pro cidlo vzduchu). To vstrikovani je takovy hybrid od GM (Opel Kadett) a je to rozdilne od Bosche.
4) Lambda se meri tak, ze pri zapnutem motoru stahnes tu chranicku a das jeden vodic voltmetru na kontakt lambdy - druhy vodic na kostru. Hodnoty se musi menit prubezne od 0,45V do 1V. Zrejme mas bohatsi smes, takze spise budou vyssi, tj. okolo 1V. Popis mereni a f-ce lambda sondy je zde
Toto by Ti melo pomoci. Jinak osobne si myslim, ze to vypada bud na lambda sondu nebo termostat (oboje ma zasadni vliv na spotrebu). Dale kdyz se Ti rozsvecuje kontrola vstriku, muzou to byt cidla - teplota vzduchu, teplota vody.
Co pises o tom pop-artu, mam taky s nema dobre zkusenosti. Jen si nejsem jist, zda to cidlo je stejne - nepises, zda to je na vodu ci vzduch a bude plne kompatibilni s tim tvym vstrikovanim, viz bod 3.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jen by mě zajímalo jaký termostat máš na mysli, vím jen o termostatu, který hlídá teplotu vody a ten je dobrý, teplota motoru je +-90°C. Není tedy původní je z favorita - byla nouze a jiný nebyl po ruce.
Taky by mě zajímalo kde je na tý vstřikovací jednotce umístěn potenciometr, domnívám se že k němu patří ta hranatá svorkovnice nalevo.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Podle toho co tady pises, mas v tom trosku hokejDík za tipy a nápady, vzkoušela jsem samodiagnostiku, hlásí mi to vadné čidlo nasávaného vzduchu 25, ale to je nové a je OK - pro jistotu jsem ho včera přeměřila, i kabely jsou OK (po dlouhém pátrání Modročerný vede na RJ pin 12 a druhý je modrobílý-to je kostra ve de do té druhén patice RJ). Zkusím přeměřit ještě čidlo vody. Lambda kolísá mezi 0,45-0,94V (měla by být teda dobrá).
Jen by mě zajímalo jaký termostat máš na mysli, vím jen o termostatu, který hlídá teplotu vody a ten je dobrý, teplota motoru je +-90°C. Není tedy původní je z favorita - byla nouze a jiný nebyl po ruce.
Taky by mě zajímalo kde je na tý vstřikovací jednotce umístěn potenciometr, domnívám se že k němu patří ta hranatá svorkovnice nalevo.
Jak jsem psal, co si koupila to cidlo, tak to nesedi na ten typ vstrikovani. Jestli jsi jej merila, tak Ti zrejme ukazuje prilis nizkou hodnotu odporu, melo by tam byt okolo 30kOhm/20°C a 0,3kOhm/90°C. Vetsina cidel, ktere jsou pro Bosch, tam maji desetkrat nizsi hodnotu (2-3kOhm/20°C) a tim padem by to potom vykazovalo chybu 25.
Co se tyce toho termostatu, to je mechanicka soucastka - otevira/uzavira maly a velky chladici okruh - reguluje teplotu motoru.
Ten potenciometr - podivej se do te galerie - je to tam popsano. Btw ta hranata svorkovnice, to je ten potenciometr.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ale ty nejdřív vyblikej chybové hlášky, podle návodu to jde dobře (:
Škoda Octavia 1.9TDi Combi cca 100kw/ 300nm
Škoda Fabia 1.4-50kw
Fiat Tipo 1.6-8v DOHC 66kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.6 ie rv 91 57kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jak je na tom katalyzator?Dalsi veci jsou ty dve cidla - teplota vody a vzduchu. Co teplota vody je na dobre hodnote (80-90°C)? Pokud ne, tak je to termostat - vliv na spotrebu.Zdravím já mám tipo 1.6 ie 57kw r.v. 91 najeto 138861km spotřeba 12 až 13l a jezdím průměrnou rychlostí 80 až 110 km/h. Měnil jsem lambdu, potenciometr škrtící klapky, snímač otáček na převodovce, kontroloval jsem ukostření, hadičku digiplexu pak i digiplex , měnil jsem i řj. A do 1500ot se trochu dusí, čidla jsou podle měření ok. Když to nastartuju studený tak za 3 vteřiny chcípne až na podruhé drží otáčky. beznaděj
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Mám další dotaz. Kde je u nás krokový motorek. Mám v tom zmatek, naše stříkačky jsou jiný než v knize a tady ve většině diskusí. Mám tam jenom placatou svorkovnici na 3 dráty to bude asi ten potenciometr i tvarově by to odpovídalo. A pokud je tedy krokový motorek ten váleček kterj má svorkovnici čtvercovou pootočenou do kosočtverce se 4 pinama, tak nevím jak ho změřit. Horni dvě a dolní dvě mi ukazují 56 Ohmů, nula to není. Mám ještě jedno tipo na díly a ten ukazuje přesně to samý. Ale podle jiný diskuse by měl mít jen nulu a nekonečno nic mezi. Nevíte náhodou někdo jestli je to 100% ono? Nebo nemohl by ten krokáč někdo nafotit, jestli je to skutečně ono? Prý by měl být přímo spojen s plynovým lankem, ale u něho nic nemám. Plynový lanko už jsem měla několikrát venkua nic u toho nebylo. Prosímporaďtě, ta spotřeba mě ničí.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Podivej se na muj prispevek, kde pisu odkaz na galerii - hodil jsem tam par fotek i s popisem. Mrkni tamTak jedna dobrá zpráva a velký poděkování Augustinovi. Vůbec mě nenapadlo, že ty čidla nemusej bejt stejný a že to naše má mít 10x větší hodnoty. Tak po včerejšku se zda že čidlo už funguje, jak tady kdysi někdo psal stačí dát před to čidlo odpor 2-3Kohmy. Zkoušela jsem to sice krátce, ale kontrolka se nerozsvítí, což je dobré!
Mám další dotaz. Kde je u nás krokový motorek. Mám v tom zmatek, naše stříkačky jsou jiný než v knize a tady ve většině diskusí. Mám tam jenom placatou svorkovnici na 3 dráty to bude asi ten potenciometr i tvarově by to odpovídalo. A pokud je tedy krokový motorek ten váleček kterj má svorkovnici čtvercovou pootočenou do kosočtverce se 4 pinama, tak nevím jak ho změřit. Horni dvě a dolní dvě mi ukazují 56 Ohmů, nula to není. Mám ještě jedno tipo na díly a ten ukazuje přesně to samý. Ale podle jiný diskuse by měl mít jen nulu a nekonečno nic mezi. Nevíte náhodou někdo jestli je to 100% ono? Nebo nemohl by ten krokáč někdo nafotit, jestli je to skutečně ono? Prý by měl být přímo spojen s plynovým lankem, ale u něho nic nemám. Plynový lanko už jsem měla několikrát venkua nic u toho nebylo. Prosímporaďtě, ta spotřeba mě ničí.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Lancia Delta HPE HF 2,0 16VT 142kW
Lancia Dedra 2,0T 119kW - EX 3
Lancia Dedra 1,9TD 85kW - EX 2
Fiat Regata 1,7D -EX 1
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Taky jestli ti volnoběh drží normálně kolem 900 otáček, do krokomotorku bych nevrtal.
Čidla na DOHC a ohc jsou opravdu rozdílné, ale záleží na řídící jednotce.
Mám přesně proměřeno čidlo teploty chladící kapaliny na 1.6 DOHC v laboratorních podmínkách. Mám takové možnosti, tak stačí napsat:-)
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
, ale oba máme OHC.
Dovoluji si nesohlasit s tou hodnotou 0 ohm. Né co se týče samotného měření, teď se bavím čistě o ohmetru... jak bys potom změřil tedy hodnotu 0 ohm??? Když je na ohmetru měřená hodnota větší než daný rozsah tak to ukazuje číslo 1, přepneš rozsah a buď měříš nebo zase zvyšuješ rozsah... když ani na nejvyšší rozsah pořád jedna, odpor se blíží nekonečnu.
jestli to píšu špatně, tak mě někdo opravte.... : Na mém ohmetru to tak funguje.
To Moucha: Co se týče toho krokáče, tak DOHC tam má jiné hodnoty než OHC a ty jsi si četla právě diskuzi pro OHC, kde jsme opravdu řešili hodnoty nula a nekonečno. Někde jsem tady četl příspěvek na DOHC a bavilo se tam o hodnotách 56 ohm, ale víc toho nevím. Musí ti napsat někdo, kdo má DOHC nebo zkus ještě kouknout do fóra, jestli tam někde ten krokáč není řešenej, ale na tvůj typ motoru
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Větčina obyčejných multimetrů ti ukáže 0.
Pak stačí přepnout na menší rozsah a opravdu naměříš těch 12 Ohm.
Není logiské aby cívka, na které funguje krokomotorek u SPI 1.6 DOHC, měla nulový odpor.
Možná se taky pletu?
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.