Start za tepla a cukaní při jízdě

Více
17 roků 3 měsíců zpět #1 od security
Ahojky potreboval bych poradit při startu za studena (ranní startovaní ) se vse chova v poradku naopak pri startu po jizde cca 20km je start delsi nekdy nenaskocí vubeca musim jej opakovat a sem tam pridat plyn . kdyz naskocí sam tak zustane svitit kontorlka baterie a zhasne az pri otackach 1500 . při jizdě se mi stava ze auto po pridaní plynu začne prudce spomalovat pomuze bud podřazení nebo jak jsme zjistil rychle přidavat a ubírat plyn a po chvilvce je vse ok . moc prosím o radu v čem by mohl byt problem

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 měsíců zpět #2 od čenda
Nemáme křišťálovou kouli, abychom z ní vyčetli, co máš za auto a jestli jezdí na benzín nebo ropu... :D

1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 měsíců zpět #3 od security
Takze mám tipo 1,6 ie rok 91 . jinak se omlouvam

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 měsíců zpět #4 od Vali
Nevím, zda ti poradím dobře, protože je docela dost možností, čím to může být a většinou je to kombinace více ( vlastní zkušenost) Proto bych udělal takové vyřazovací kolečko :wink: Zaměřil bych se na čidlo teploty vody (zde je ale většinou opačnej problém - problém a cukání při prvním a studeném startu) To jakoby zaseknutí plynového pedálu, prostě to nejde za ply nem a když přidáváš tak je to jakoby ještě horší bych viděl buď na lambda sondu, nebo taky čidlo teploty nasávaného vzduchu, má hodně také vliv na výkon. Nevím, co vše ti auto dělá a nedělá a jak se chová, potom co jsem si prošel tímhle hledáním závady mě napadá až moc věcí a třeba je to jen hloupoist. Taky to může být špatný potenciometr škrtící klapky. Každpoádně jak jsem napsal, udělal bych takové kolečko kontroly, abych vyřadil možný okruch závad. Stačí k tomu ve většině případů multimetr a vědět kde a co měřit :wink: Tak tedy posílám ti odkaz na zdejší povinné čtení :lol: plus fotku motoru, kde co hledat ) mám rok 90 a nevím, jestli máš OHC nebo DOHc, kukni na mlůj a porovnej)
fiattipo.net/modules.php?name=News&file=article&sid=18
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=1788

P.S pravdou je, že poťák a lambádu nejlépe zjistíš na osciloskopu, kterj doma asi nemáš, já měl stejnej problém

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 měsíců zpět #5 od Vali
Otázka na vás ostatní, kdo by mi poradil, potřebuji nějakou inspiraci, tak někdo hoďte nějaký tip pls.
Měl jsem problémy s teplým startem, auto zahřáté na 90 a více, pak po cca 30 min. když chládlo a já chtěl startovat, tak naskočilo a padalo z otáček a zdechlo, pak už jen točilo. měněno spousty dílo, všechna čidla- voda + vzduch, lambda, termoš, svíce, kabely, náplně, filtry, prostě komplet, nakonec zjištěno slabej tlak paliva = výměna regulátoru tlaku, což se musí vyměnit celé osazení vstřikovačky. Vše provedeno, také kvůli strašlivé spotřebě ( ta čidla a lambda atd. ) a také jsem to dost poznal na výkonu.

Nicméně, problém teplých stratů není zcela vyřešen - ještě to pořád blbne, přes plyn to utáhnu - většinou, ale poté to někdy pocukává po 10 metrech OK. Nevíte někdo co by to ještě mohlo být, když je takřka vše měněné..

Použil jsem původní poťák, protože ten co jsem sehnal s osazením zase nestartoval za studena ( moje auti má prostě smysl pro humor) :lol: :lol:
Je tedy možné, že je to ještě tím poťákem, co tam mám teď + ten regec, to jsem už eliminoval ( změna ve výkonu byla taky překvapující)-- díky za jakékoli názory, už dochází inspirace :roll:

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 měsíců zpět #6 od security
mno tak ty spatne starty jsem uz vyřesíl bylo to v jezdci klapky stacilo to vycistit a seridit a je to oki to cukani zatim nevim od toho uz je zatim taky klid mno tak uvidime ale jinak mocky dekuju zarady

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 měsíců zpět #7 od axon2
Zdravím, já mám 1.6 ie 57kw r. v. 91 139000 km dělá ty samé problémy. Špatné starty a po výměně poťaku ještě horší, když se rychle přidá tak se zahltí jde špatně s nízkých otáček. Měnil jsem řj, lambdu, poťák, zap. kabely, víčko rozdělovače, palec, filtry, snímač otáček, katalyzátor, digiplex, vstřik a regulátor tlaku ,čidlo teploty vody i vzduchu. Je to trága. Neví prosím někdo postup jak nastavit ten poťák hledal jsem na internetu nikde nic vsude jen servis tam sem byl taky jen to rozhašily eště víc. :oops:

Fiat Tipo 1.6 ie rv 91 57kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 měsíců zpět #8 od Vali
To axon2:
Ćao, no tak to jsi na tom ještě hůř než já :lol: Čekám, že jak u tebe, tak asi i u mě to bude nějaká drobnost, která se dohledává strašně špatně :cry: Nicméně jen taková otázečka.. jakej tam máš poťák? Já jsem taky laboroval s poťákem a dal jsem tam z 1.4 s tím, že je to stejný, ale pozor stejný to prý není a docela bych tomu i věřil. Když jsem tam měl ten poťák z 1.4, kterej byl úplně novej měsíc používanej, takže 100% OK, tak mi auto cukalo jako prase, jak v nízkej otáčkách, tak potom pří vyšších rychlostech to absolutně nešlo za plynem ( to bylo asi taky částečně způsobeno tím špatným regulátorem tlaku). Je taky možný, že ten poťák co jsi tam dal, stál taky za prd, ono asi si nekupoval úplně novej, kdo by za to taky chtěl dát trojku že:o(

To samotné nastavování, nevím, já měnil už 3 poťáky a když tam ten poťák původní je dlouho, tak ti to ty 4 šrouby stejně nějak moc jinak z té dráhy nepustí, myslím si, že se to zas tak moc nevychýlí. Já po výměnách neměl problémy, otáčky a vše sedělo v poho. Jak se začne do tooh rýpat a přestavovat, tak je to nakonec ještě horší. Ale někdo tady psal, že to potom nastavoval tak nějak podle ucha a otáček na volnoběh:o) Není tam nic čím by se ten poťák dal nastavoat, jen tím, jak ho nasadíš na tělo vstřikovačky, nebo se pletu??? S tímhle zkušenosti vážně nemám, chce to mít asi píchlé na osciloskopu a někoho, kdo tomu rozumí.. každopádně takovej člověk a servis těžko k sehnání...

Btw.
Já měl i poťák z 1.6 údajně stejnej motor a stejně se to nemělo s mojí řj rádo, takže je opravdu důležité mít poťák dle čísla motoru.

Jinak to s tím jitím za plynem, jednak ten poťák a čidlo vzduchu - proměřil jsi, že je v celém rozsahu teplot to měněné čidlo OK, moje se taky tvářilo, že je OK, ale v určitém teplotním rozmezí bylo KO.

A ještě otázečka na závěr, jakou máš na tom spotřebu?

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 měsíců zpět #9 od axon2
No poťák mam z 1.6 tehož typu bez vydřených drah, cukání přestalo ale na první startování studeného motoru chcípne pak už drží. Při provozní teplotě drží 960 až 1000 ot./min. což je hodně ostatním co znám drží na 850ot.

Zkoušel jsem poťákem hýbat za chodu a otáčky se dají nastavit níž a šlo to dobře za plynem. Po vychladnutí to nedrželo otáčky tak jsem to dal zpět a zase pomalé stoupání otáček od 2000 ot. to už docela jde.

Čidla jsou nová a měřená vše ok a origo čidlo vody 890kč bosch italy

ps. po jakékoliv změně jsem odpojil baterii a bez rozdílu
spotřeba po výměně všeho 8,6l.

Fiat Tipo 1.6 ie rv 91 57kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 měsíců zpět #10 od Vali
To mi dělalo problém, když jsem dal taky ten poťák z 1.6 co jsem chtěl nechat s tím celým osazením. Jak jsem měnil, vůbec jsem nenastartoval až na půvpdní poťák. Pak jsem dal ten "novej" už v poho, krásně to po restartu řj jelo ALE.... Prostě nevím proč, poťák vypadá, že je jak novej, byl málo jetej a dráhy super, nicméně, moje řj se s ním nedomluvila, tak jsem musel dát můj původní, kterej právě dělá ještě trošku paseku s těma teplejma startama si mylsím, ale po výměně toho regulátoru se to o dost zlepšilo bych řekl. Není to tak časté.

Jj ta regulace toho poťáku půjde jedině tím posunutím jeho umístění, takže jsem si to myslel správně, jak říkám, jednině někoho schopného, který to asi bude korigovat pomocí osciloskopu na optimum.??? Snad

Chci taky nechat přeměřit ten druhej poťák, aby přišli co se tam děje, je na tom očividně lépe,ale ty studené starty bylo peklo. Tak uvidím.
Jinak u mě po odpojení baterie a tím tedy resetu řj bylo všechno vždycky v poho, auto jelo jak z praku, závada se žádná neprojevovala, já jásal, že je vyhráno,ale na druhý den se teprve rozhodovalo a závada se zase projevila.

Teď jsem ve fázi, že všechno dobrý ( teda relativně, jako majitel Tipa, mě určitě chápeš :lol: ) až sem tam ty teplé starty, ale tam jsem nějak na mrtvém bodě, už nevím, co dále měnit. Prostě stejně jako ty :roll:

Doporučil bych opravdu nechat seřídit ten poťák od někoho, kdo tomu rozumí. Tím dostaneš ty otáčky dolů a trochu i tu spotřebu si myslím, něco to dá na ten volnoběh, ty nižší otáčky.

P.S. odkud jsi?? Podle mě ti tady určo někdo poradí, kde se nachází v tvém okolí někdo schopný, kdo by ti to sešteloval.

Ještě není špatný, já když jsem byl na léčení s autem, dělali mi rovnou emise při měření motorovejch věcí, tím taky zjistí, jestli je všechno jak má, jestli k těm otáčkám nemáš třeba i vysoké hodnoty plynů a taky si myslím, že ti to tak nějak s těma otáčkama alespoň přiblíží optimu, nebo poradí, co proto udělat a kde může být chybka.

U mě mi říkal, že mám jak otáčky (ještě se starou vstřikovačkou a starý svíce a kabely, který bylo už lece chycený), že v poho hodnoty. Tak jsem si říkal, sakra, kde je chyba :wink:
Tak bojuj a dej vědět. Já se taky chystám zajet za mým doktorem přes auta, co provedlo s těma hodnotama ta záměna a ošéfit ten poťák :wink:

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 měsíců zpět #11 od axon2
Já jsem od Mělníka a auto jsem měl přímo ve fiatu tam říkají, že je vše ok a 1000ot volnoběh je normální . Moc se s tím nemazaly stálo to 1200kč.
Určitě za to muže ten poťák.
Když to bude "normálně" jezdit tak se v tom nebudu šťourat.
Už na to nemam náladu ani peníze.

Fiat Tipo 1.6 ie rv 91 57kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 měsíců zpět #12 od Vali
No abych pravdu řekl, tak když jsem byl já přímo ve Fiatu, tak to jsem za za 1. na*ral jako nikdy
2. stálo to peněz a nepřišli vůbec, ale vůbec na nic (pak jsem po samostudiu a hledání a pomoci tohoto webu měnil půl auta) + přístup naprosto hroznej
3. do autorizovaného servisu vím, že už nikdy

Nakonec jsem na doporučení lidí odtud jel do Litovle, kousek ode mne, musím říct, že to bylo něco, parádní přístup + ochota, našli závadu, vysvětlili a cena byla za hubičku. Jedinej problém, že ty teplé starty se neprojeví vždy a když jsem byl tam, tak samože se neprojevily. No a najít něco, když tam ta závada jakoby není je blbý. Ale doporučil, po čem jít.

K těm servisům
Většinou je lepší něco menšího, ale kde nemají nouzi o zákazníky, aby tě nenatáhli... když jsou menší, hledí si zákazníka, aby mohli konkurovat velkým servisům. Ale je to dneska opravdu ale opravdu děs, něco solidního najít :cry:

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.426 sekund
Powered by Kunena fórum