Více oktanů

Více
17 roků 2 měsíců zpět #1 od temprař
Více oktanů vytvořil uživatel temprař
Čauky. Chtěl jsem se na něco optat. Kámoš má Peugeota 306 1.6. 16V.
Řekl mi že začal tankovat do nádrže svého vozu místo původně určeného Naturalu 95 benzín Super 100. Čili je to vlastně o 5 oktanů více než stanovené výrobcem. Chtěl bych to též zkusit na tátově autě ,protože kámoš mi říká,že na plnou nádrž najede o cca 140 km více a motor má větší tah i výkon - logicky. Můj dotaz by byl,jaký na toto téma máte názor a esi by se ten motor mohl nějakým způsobem poškodit. Předem díkec za odpovědi a připomínky.

Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #2 od Vali
Odpověděl Vali pro téma Re: Více oktanů
No nejsem v tom naprosto zběhlej, ani znalej. Ale slyšel jsem toto, prodávám jak jsem nakoupil. Nová auta, která mají už rozumnou řj, prý podle toho korigují dobu vstřiku atd. No to i ty naše, to jsem teď nenapsal nic světaborného,ale co jsem chtěl napsat, tak aby to vyznělo jak má, prostě když to má více oktanů, tak ta řj tomu dá toho benzínu jakoby méně, prostě jí stačí míň.. to by mohlo vysvětlovat delší dojezd - více najetých km, ale nevím jak s tím výkonem ,to právě s tímhle zase koliduje, bo ta řj, tam prostě toho benálu dá množstevně míň, jakoby aby dostala množství 95 oktanového benzínu, Snad víš jak to myslím. Takže dojezd ano, výkon ne.
Nevím, samotného by mě to zajímalo, ale co je výše, by i logiku dávalo, po pravdě si myslím, že možná je to trošičku poznat, ale zas takovej extra rozdíl to dle mě nebude...kdyby byl kvalitní benzín 95 bez přimíchávání, tak by to asi taky vypadalo jinak :lol: :lol:

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #3 od TooM-As
Odpověděl TooM-As pro téma Re: Více oktanů
to mě zas jedna paní povídala :D :D že se více oktanovej benzín smí lejt jen do aut co maj čidlo klepání... ale taky nevím co je na tom pravdy.

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #4 od Vali
Odpověděl Vali pro téma Re: Více oktanů
Tak třeba sem dojde někdo, komu jedna paní povídala i více, než nám dohormady, jsme sám zvědavej

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #5 od me2d
Odpověděl me2d pro téma Re: Více oktanů
Tak nevim jak u fiatku,ale u feldy 1,6 to bylo docela problem.Po naliti 99okt benalu to sice jelo pekne,ale pri jizde po dalnici se motor prehrival a horelo to az ve vejfuku,páč po zastaveni svitily svody oranzove az ke katu.Nevim,ale uz bych to fakt nerisknul,prece jen,nase fiatky maj jednotky stary 15 let a vice a ty si s vice oktany asi rozumet nebudou.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #6 od mt-tuning
Odpověděl mt-tuning pro téma Re: Více oktanů
vysokooktanove benziny pouzivaju hlavne zavodne auta.. tento benzin ma velku vyhodu v tom, ze sa perfektne spaluje a vytvara silnejsiu expanziu.. to znamena vyssi tlak, vacsiu teplotu...

pri niektorych autach to moze dlhsim uzivanim sposobit tzv. podpalenie ventilov, praskanie spojov na vyfukovom potrubi a tak dalej....

predcasom Honza pisal ze riadiaca jednotka nepozna, ze mas vysokooktanovy benzin. ta to poznat nemusi, hlavne je, ze budu lepsie tlaky, lepsie spalovanie, tym aj o nieco lepsia akceleracia.... s vykonom je to tak, ze kone to neprida, len vylepsi ucinnost motora...

mt-tuning
fiat tipo 2.0 16v
vw passat 1.8t 20v sport
skoda 110r

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #7 od hondzik1
Odpověděl hondzik1 pro téma Re: Více oktanů
Pravda je, že čim vyšší oktanové číslo, tím lepší benzín a samozřejmě i jízdní vlastnosti a dojezd.
A jak psal me2d s tou filckou, motory fiatu jsou už z výroby značně předimenzované a stavěné na mnohem vyšší nároky, kdežto filcka to má taktak. Proto se dělo to co se dělo.
Hlavně vysokooktanový benzín při přílišném zahřátí motoru samovolně nevzplane jako např. Natural 91, tudíž je zapalování opravdu řízené a přesné, nedochází ke klepání nebo přečasnému zažehnutí směsi.
Vůbec bych se toho nebál a tankoval jen takové benziny. Motor víc vydrží a netvoří se tolik usazenin. Proto se tyto benziny používají u supersportů nebo rallye. Aby byly přesné a měli klidnější chod..
Osobně tankuju takovej benzín pořád, motor má 320tis. a je bez GO a ani ji vlastně nepotřebuje..
Doporučuji bezsirný benzin od Benziny VERVA 100.

Fiat Tipo 2.0 i.e 8V GRANTURISMO
cca. 350 000 km už je K.O., jen motor je stále O.K.
Nyní Tipo 1.4, 51KW, které mě mile překvapilo..
Bude transplantace a znovuoživení 2.0 ie

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #8 od Dresik
Odpověděl Dresik pro téma Re: Více oktanů

na plnou nádrž najede o cca 140 km více


:roll: :roll: K čemu to je, když je to vlastně prašť jako uhoď...dojede možná víc, ale i ten benzín stojí rozhodně víc :lol: :lol:

AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #9 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: Více oktanů

na plnou nádrž najede o cca 140 km více


:roll: :roll: K čemu to je, když je to vlastně prašť jako uhoď...dojede možná víc, ale i ten benzín stojí rozhodně víc :lol: :lol:


Jo jo, snad jen kvůli té akceleraci, jinak je to k ničemu když není motor upravený:(

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #10 od tommy
Odpověděl tommy pro téma Re: Více oktanů
Tak já nějak nevím,protože já tankoval asi dva měsíce od shellu 95 natural,ale ten vylepšenej s tím šnekem a odešel mi kat. Byl uplně vypálenej!!! Lepší akcelerace ano,ale jinak nic!!! :Sorry:


1.6ie 93"

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #11 od michal_tipar
Odpověděl michal_tipar pro téma Re: Více oktanů
víc oktanů = vyšší teplota spalování - nestihlo to kompletně prohořet ve válcích a dohořívalo to ještě ve svodech. Normálně svody nejsou rozpálený do červena...
Pro praktické použití by se musely asi najít vhodné svíčky, protože ty mají zásadní vliv na prohořívání paliva ve válci, dávkování paliva se řídí váhou vzduchu a paliva a ta je nastavená na 95 oktanů, pro 98 a víc se musí přestavit aby se upravil tenhle poměr. Snížilo by se tak dávkování paliva, protože víc vzduchu tam bez turba dostat nejde... Pak by se nestalo, že se propálí kat

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #12 od tommy
Odpověděl tommy pro téma Re: Více oktanů
jo to se mi zdá rozumné....dík


1.6ie 93"

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #13 od doomik
Odpověděl doomik pro téma Re: Více oktanů
Nove motory maji cidlo klepani a pri pouziti benalu s vyssim okt.cislem jednotka prenastavuje predzapal. Kdysi na starych motorech bylo na rozdelovacich taky oktanove kolecko, kterym se zvysoval predstih pri pouziti
benalu s vyssim oktanovym ciselm.
Vyssi oktanove cislo znamena odolnost benzinu vuci detonacnimu horeni.
Vyssi okt.cislo ti umoznuje zvysit kompresi a tim padem zvysit vykon, ale v nasich motorech to nema zaden vyznam. Muzes ho tam klidne lit a nic se ti s autem nestane, ale zase taky nic nezjiskas. Mozna ma takovy benzin jeste jina aditiva, ktera treba lepe cisti nebo neco podobneho a tim muzou byt i pro nas lepsi, ale nizzsi spotreba nebo vetsi vykon necekej.

Fiat Tipo 1,6 DOHC - PRODANO, slouzi dal
Lancia Delta Nuova 1,6 16V
Lancia Delta 1,6 GTie
Fiat Multipla 1,9JTD

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #14 od jirkaR
Odpověděl jirkaR pro téma Re: Více oktanů
no tak raději žádné expedimenty zkoušet nebudu

Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #15 od Kracmi
Odpověděl Kracmi pro téma Re: Více oktanů
Já bych se toho taky vubec nebal taky sem jednou natankoval schell ten lepsi 95oktanu a na rozjezd mi to lepsi prijde kamos dal do feldy 1,6 shell V-power racing a zadnej problem a do Tipka bych se toho taky vubec nebal

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.531 sekund
Powered by Kunena fórum