gufera ventilů 2.0 8V
2) pokud stejné jsou potřebuju postup jak je vyměnit aby zůstala hlava na motoru a ideálně aby zůataly i rozvody a vačky musím to totiž stihnout během jednoho dne a těsnění pod hlavu k dispozici mít nebudu
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Aby si je vyměnil musíš vyndat vačky, misky a pružiny. Možná by se ti to mohlo podařit když budeš mít písty v H.Ú. a ventily se ti o ně opřou ale takovou zkušenost nemám tak nevím jestli by to šlo.
FIAT TEMPRA SW 1.8i.e SX. r.v.8/96, ABS, aut. klima, DO
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
no právě tahle nějak jsem myslel ..jen nevím jestli to půjde , proto mě zajíma zda už to někdo nezkoušel. asi si to pokusně skusím na druhý hlavě ..Jestli jsou stejná se Škodovkou nevím ale sundání hlavy se nevyhneš.
Aby si je vyměnil musíš vyndat vačky, misky a pružiny. Možná by se ti to mohlo podařit když budeš mít písty v H.Ú. a ventily se ti o ně opřou ale takovou zkušenost nemám tak nevím jestli by to šlo.
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
FIAT TEMPRA SW 1.8i.e SX. r.v.8/96, ABS, aut. klima, DO
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 276
Fiat Tipo 1,9td r.v 92
Skoda Octavia combi 1,9tdi 170PS r.v 04
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prajem hodne zdaru. Ak nezabudnem, tak sa zajtra pozriem v práci do katalógu súčiastok a dám vedieť, či sú guferá z Fiatu zhodné s guferami na Škodovke.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Takze vsetky modely Fiatov, Lada 1200, 1500, Nova, Seat Ibiza 1,7D a Skoda Favorit, Rapid a130 pouzivaju rovnake gufera na ventiloch.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Samozrejme, že pri výmene musíš demontovať rozvody a tak isto vačky a teda aj guferá na vačke. Hlavne nezabudni starostlivo vymontovať hrnčeky zdvihátiek aj s k nim patriacimi nystavovacími podložkami ventilovej vôle. Riadne označiť a uložiť, aby si ich nepomiešal a po výmene ventilových gufer zase vrátil na to miesto, odkial si ich vymontova. Ušetríš si nastavovanie ventilov
Prajem hodne zdaru. Ak nezabudnem, tak sa zajtra pozriem v práci do katalógu súčiastok a dám vedieť, či sú guferá z Fiatu zhodné s guferami na Škodovke.
no to je dobrý vědět
Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
sqelé díky moc . sice cena těch gufer není nějak závratná ale když je mám doma proč je nepoužít když tam jdou že.Ako som vcera slubil, sedim v robote a pozeram tie gufera na ventily v katalogu.
Takze vsetky modely Fiatov, Lada 1200, 1500, Nova, Seat Ibiza 1,7D a Skoda Favorit, Rapid a130 pouzivaju rovnake gufera na ventiloch.
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Připrav se na to, že tě budou hodně stát těsnění pod domkama vaček. A taky dávej bacha na tloušťku těsnění pod domkama, jinak se ti změní vůle ventilů.
Minulá rok jsem měnil všechny ventily a dělal generálku. Těsnění pod hlavu stálo 800 a po vačku 2x350 Než tam ty gufera narazíš spátky nezapomeň je pořádně namazat. Nejlépe by asi bylo kdyby jsije přes noc namočil do oleje. Jinak tam jdou gufera blbě a může se ti stát že je poškodíš, nebo nenorazíš a nebodou tam držet. Tu chybu jsem udělal, vypadlo mi gufero a pak mi pěkně chcal olej do splovaní. Spotřeba oleje 1L na 100 km. Kromě toho zanesená lambda nespáleným olejem a musel jsem ji vyměnit. Taky dávej bacha aby jsi edal gufero nakřivo, nebude těsnit kolem celého dříku a následek bude stejný jako by tam nebylo.
Těsnění pod domky se dá vystřihnout z obyč tenkého savého papíru a vpasírovat do něho těsnící tmel. Pak se to jen nechá zaschnout a můžeš ho nemontovat. Má to jen jednu nevýhodu (jak už jsem zmínil nahoře), musíš vyměnit všechny podložky ventilů, protože se ti změní vůle. Originál těsnění má 0.8mm oproti papíru který má cca 0.3mm. Nepřetahuj zbytečně šrouby co drží domky, aby jsi nevyrval závity a dotahuj je od středu ven aby se ti domek nepokroutil. Když budeš dávat domky zpátky, nezapomeň že musíš mít 1. válec v horní úvrati a taky vačky tak aby ti seděli se značkama na bloku motoru. Jinak by se ti mohlo stát, že skřivíš ventily.
Tak to jsou jen takové záklaní rady.
Tak ať se ti daří
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
parádně rozepsaný díky. celkem všechno jsem věděl až na to těsnění pod domkama. to mi vůbec nedošlo .. a asi by mi to došlo až když bych montoval o výkendu. Když to jde tak dávám hermetik a asi bych ho tam taky nacpal a pak bych se asi dost divil kdyby mi to klepalo atd .. ale pokud starý těsnění vydrží demontáž tak ho tam dám zpátky a uvidím.Měnil jsem gufero na jednom válci, a jde to i bez kompresoru. Musíš samozřejmě sundat řemen a domky vaček aby jsi se k ventilům dostal.
Připrav se na to, že tě budou hodně stát těsnění pod domkama vaček. A taky dávej bacha na tloušťku těsnění pod domkama, jinak se ti změní vůle ventilů.
Minulá rok jsem měnil všechny ventily a dělal generálku. Těsnění pod hlavu stálo 800 a po vačku 2x350 Než tam ty gufera narazíš spátky nezapomeň je pořádně namazat. Nejlépe by asi bylo kdyby jsije přes noc namočil do oleje. Jinak tam jdou gufera blbě a může se ti stát že je poškodíš, nebo nenorazíš a nebodou tam držet. Tu chybu jsem udělal, vypadlo mi gufero a pak mi pěkně chcal olej do splovaní. Spotřeba oleje 1L na 100 km. Kromě toho zanesená lambda nespáleným olejem a musel jsem ji vyměnit. Taky dávej bacha aby jsi edal gufero nakřivo, nebude těsnit kolem celého dříku a následek bude stejný jako by tam nebylo.
Těsnění pod domky se dá vystřihnout z obyč tenkého savého papíru a vpasírovat do něho těsnící tmel. Pak se to jen nechá zaschnout a můžeš ho nemontovat. Má to jen jednu nevýhodu (jak už jsem zmínil nahoře), musíš vyměnit všechny podložky ventilů, protože se ti změní vůle. Originál těsnění má 0.8mm oproti papíru který má cca 0.3mm. Nepřetahuj zbytečně šrouby co drží domky, aby jsi nevyrval závity a dotahuj je od středu ven aby se ti domek nepokroutil. Když budeš dávat domky zpátky, nezapomeň že musíš mít 1. válec v horní úvrati a taky vačky tak aby ti seděli se značkama na bloku motoru. Jinak by se ti mohlo stát, že skřivíš ventily.
Tak to jsou jen takové záklaní rady.
Tak ať se ti daří
jinak kolik stojí nový ventily ,vymezovací podložky podložky atd? alespoň orientační cenu ..
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ventily na 1.6 DOHC, což je podobný motor, jsem kupoval 120kč sasí, 145 kč výfuk. Podložky kupuju za 50 kus. Hlavně tam nadávej staré podložky, jinak odrovnáš vačku. Je to dost choulostivé. Taky tam necpi žádný tmel, jsou tam olejové kanálky. Borec předemnou to řešil včechno tmelem, kvůli tomu jsem přidřel motor a při generálce vytáhl hrst tmelu z olejových kanálků.
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.