gufera ventilů 2.0 8V

Více
17 roků 1 den zpět #1 od TooM-As
gufera ventilů 2.0 8V vytvořil uživatel TooM-As
1) jsou stejná jako u škody 100 - 130 ? zbylo mi jich tu pár (8) ještě když jsem měl škodovku.
2) pokud stejné jsou potřebuju postup jak je vyměnit aby zůstala hlava na motoru a ideálně aby zůataly i rozvody a vačky :D musím to totiž stihnout během jednoho dne a těsnění pod hlavu k dispozici mít nebudu :D

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 den zpět #2 od Dan
Odpověděl Dan pro téma Re: gufera ventilů 2.0 8V
Jestli jsou stejná se Škodovkou nevím ale sundání hlavy se nevyhneš.
Aby si je vyměnil musíš vyndat vačky, misky a pružiny. Možná by se ti to mohlo podařit když budeš mít písty v H.Ú. a ventily se ti o ně opřou ale takovou zkušenost nemám tak nevím jestli by to šlo.

FIAT TEMPRA SW 1.8i.e SX. r.v.8/96, ABS, aut. klima, DO

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 den zpět #3 od TooM-As
Odpověděl TooM-As pro téma Re: gufera ventilů 2.0 8V

Jestli jsou stejná se Škodovkou nevím ale sundání hlavy se nevyhneš.
Aby si je vyměnil musíš vyndat vačky, misky a pružiny. Možná by se ti to mohlo podařit když budeš mít písty v H.Ú. a ventily se ti o ně opřou ale takovou zkušenost nemám tak nevím jestli by to šlo.

no právě tahle nějak jsem myslel ..jen nevím jestli to půjde , proto mě zajíma zda už to někdo nezkoušel. asi si to pokusně skusím na druhý hlavě ..

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 den zpět #4 od Dan
Odpověděl Dan pro téma Re: gufera ventilů 2.0 8V
Teoreticky by to jít mohlo, rozvody stejně musíš nastavit znova ale jak říkám jestě jsem to nezkušel. Pak dej vědět jak to šlo.

FIAT TEMPRA SW 1.8i.e SX. r.v.8/96, ABS, aut. klima, DO

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 den zpět #5 od jamk1
Odpověděl jamk1 pro téma Re: gufera ventilů 2.0 8V
Vymeniť gufera na ventiloch sa dajú na takmer každom aute aj bez demontáže hlavy valcov. Treba k tomu jednoduchý prípravok, ktorý sa vyrobí zo starej zapalovacej sviečky. Odbije sa z nej všetok keramický izolátor tak, aby zostal len závit. Na tento závit sa mosadzou navarí rýchlospojka na stlačený vzduch, ako sa používa na tlakových hadiciach. Sviečka sa zaskrutkuje do hlavy valcov namiesto pôvodnej sviečky, pripojí sa na kompresor a do valca sa privádza stlačený vzduch. Tento stlačený vzduch udrží ventily spoľahlivo uzavreté a môžeme v pohode zmontovať pružiny, vymeniť guferá a znovu pružiny namontovať. Iba treba dávať pozor, aby nespadol niektorý z mesiačikov do motora. Bezpodmienečne všetky otvory v hlave upchať papierom, alebo handrou. Ide to perfektne, robili sme to tak v servise. Je to pekná robota, ide to šikovno a hlavne bez demontáže hlavy.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 den zpět #6 od tom.podluzak
bezva finta

Fiat Tipo 1,9td r.v 92
Skoda Octavia combi 1,9tdi 170PS r.v 04

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 den zpět #7 od TooM-As
Odpověděl TooM-As pro téma Re: gufera ventilů 2.0 8V
sqelé paráda. jen mi chybí tne kompresor ale ten di půjčím. no ale co s vačkama ? ty asi budou muset dolů i s rozvodama co ? no uvidím jak vyjde čas. jelikož auto potřebuju do práce ...

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 7 hodin zpět #8 od jamk1
Odpověděl jamk1 pro téma Re: gufera ventilů 2.0 8V
Samozrejme, že pri výmene musíš demontovať rozvody a tak isto vačky a teda aj guferá na vačke. Hlavne nezabudni starostlivo vymontovať hrnčeky zdvihátiek aj s k nim patriacimi nystavovacími podložkami ventilovej vôle. Riadne označiť a uložiť, aby si ich nepomiešal a po výmene ventilových gufer zase vrátil na to miesto, odkial si ich vymontova. Ušetríš si nastavovanie ventilov
Prajem hodne zdaru. Ak nezabudnem, tak sa zajtra pozriem v práci do katalógu súčiastok a dám vedieť, či sú guferá z Fiatu zhodné s guferami na Škodovke.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #9 od jamk1
Odpověděl jamk1 pro téma Re: gufera ventilů 2.0 8V
Ako som vcera slubil, sedim v robote a pozeram tie gufera na ventily v katalogu.
Takze vsetky modely Fiatov, Lada 1200, 1500, Nova, Seat Ibiza 1,7D a Skoda Favorit, Rapid a130 pouzivaju rovnake gufera na ventiloch.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #10 od jirkaR
Odpověděl jirkaR pro téma Re: gufera ventilů 2.0 8V

Samozrejme, že pri výmene musíš demontovať rozvody a tak isto vačky a teda aj guferá na vačke. Hlavne nezabudni starostlivo vymontovať hrnčeky zdvihátiek aj s k nim patriacimi nystavovacími podložkami ventilovej vôle. Riadne označiť a uložiť, aby si ich nepomiešal a po výmene ventilových gufer zase vrátil na to miesto, odkial si ich vymontova. Ušetríš si nastavovanie ventilov
Prajem hodne zdaru. Ak nezabudnem, tak sa zajtra pozriem v práci do katalógu súčiastok a dám vedieť, či sú guferá z Fiatu zhodné s guferami na Škodovke.


no to je dobrý vědět :!:

Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #11 od TooM-As
Odpověděl TooM-As pro téma Re: gufera ventilů 2.0 8V

Ako som vcera slubil, sedim v robote a pozeram tie gufera na ventily v katalogu.
Takze vsetky modely Fiatov, Lada 1200, 1500, Nova, Seat Ibiza 1,7D a Skoda Favorit, Rapid a130 pouzivaju rovnake gufera na ventiloch.

sqelé díky moc . sice cena těch gufer není nějak závratná ale když je mám doma proč je nepoužít když tam jdou že.

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #12 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: gufera ventilů 2.0 8V
Měnil jsem gufero na jednom válci, a jde to i bez kompresoru. Musíš samozřejmě sundat řemen a domky vaček aby jsi se k ventilům dostal.
Připrav se na to, že tě budou hodně stát těsnění pod domkama vaček. A taky dávej bacha na tloušťku těsnění pod domkama, jinak se ti změní vůle ventilů.
Minulá rok jsem měnil všechny ventily a dělal generálku. Těsnění pod hlavu stálo 800 a po vačku 2x350 :( Než tam ty gufera narazíš spátky nezapomeň je pořádně namazat. Nejlépe by asi bylo kdyby jsije přes noc namočil do oleje. Jinak tam jdou gufera blbě a může se ti stát že je poškodíš, nebo nenorazíš a nebodou tam držet. Tu chybu jsem udělal, vypadlo mi gufero a pak mi pěkně chcal olej do splovaní. Spotřeba oleje 1L na 100 km. Kromě toho zanesená lambda nespáleným olejem a musel jsem ji vyměnit. Taky dávej bacha aby jsi edal gufero nakřivo, nebude těsnit kolem celého dříku a následek bude stejný jako by tam nebylo.
Těsnění pod domky se dá vystřihnout z obyč tenkého savého papíru a vpasírovat do něho těsnící tmel. Pak se to jen nechá zaschnout a můžeš ho nemontovat. Má to jen jednu nevýhodu (jak už jsem zmínil nahoře), musíš vyměnit všechny podložky ventilů, protože se ti změní vůle. Originál těsnění má 0.8mm oproti papíru který má cca 0.3mm. Nepřetahuj zbytečně šrouby co drží domky, aby jsi nevyrval závity a dotahuj je od středu ven aby se ti domek nepokroutil. Když budeš dávat domky zpátky, nezapomeň že musíš mít 1. válec v horní úvrati a taky vačky tak aby ti seděli se značkama na bloku motoru. Jinak by se ti mohlo stát, že skřivíš ventily.
Tak to jsou jen takové záklaní rady.
Tak ať se ti daří :)

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #13 od TooM-As
Odpověděl TooM-As pro téma Re: gufera ventilů 2.0 8V

Měnil jsem gufero na jednom válci, a jde to i bez kompresoru. Musíš samozřejmě sundat řemen a domky vaček aby jsi se k ventilům dostal.
Připrav se na to, že tě budou hodně stát těsnění pod domkama vaček. A taky dávej bacha na tloušťku těsnění pod domkama, jinak se ti změní vůle ventilů.
Minulá rok jsem měnil všechny ventily a dělal generálku. Těsnění pod hlavu stálo 800 a po vačku 2x350 :( Než tam ty gufera narazíš spátky nezapomeň je pořádně namazat. Nejlépe by asi bylo kdyby jsije přes noc namočil do oleje. Jinak tam jdou gufera blbě a může se ti stát že je poškodíš, nebo nenorazíš a nebodou tam držet. Tu chybu jsem udělal, vypadlo mi gufero a pak mi pěkně chcal olej do splovaní. Spotřeba oleje 1L na 100 km. Kromě toho zanesená lambda nespáleným olejem a musel jsem ji vyměnit. Taky dávej bacha aby jsi edal gufero nakřivo, nebude těsnit kolem celého dříku a následek bude stejný jako by tam nebylo.
Těsnění pod domky se dá vystřihnout z obyč tenkého savého papíru a vpasírovat do něho těsnící tmel. Pak se to jen nechá zaschnout a můžeš ho nemontovat. Má to jen jednu nevýhodu (jak už jsem zmínil nahoře), musíš vyměnit všechny podložky ventilů, protože se ti změní vůle. Originál těsnění má 0.8mm oproti papíru který má cca 0.3mm. Nepřetahuj zbytečně šrouby co drží domky, aby jsi nevyrval závity a dotahuj je od středu ven aby se ti domek nepokroutil. Když budeš dávat domky zpátky, nezapomeň že musíš mít 1. válec v horní úvrati a taky vačky tak aby ti seděli se značkama na bloku motoru. Jinak by se ti mohlo stát, že skřivíš ventily.
Tak to jsou jen takové záklaní rady.
Tak ať se ti daří :)

parádně rozepsaný díky. celkem všechno jsem věděl až na to těsnění pod domkama. to mi vůbec nedošlo .. a asi by mi to došlo až když bych montoval o výkendu. Když to jde tak dávám hermetik a asi bych ho tam taky nacpal a pak bych se asi dost divil kdyby mi to klepalo atd .. ale pokud starý těsnění vydrží demontáž tak ho tam dám zpátky a uvidím.

jinak kolik stojí nový ventily ,vymezovací podložky podložky atd? alespoň orientační cenu ..

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #14 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: gufera ventilů 2.0 8V
Těsnění si myslím, že nesundáš bez poškození. Je to z materiálu který vlivem tepla vytvrdne a při sundání se láme. Jestli budeš dávat nové těnění pod vačky, tak se dají sehnat různé tloušťky. Je to kvůli tomu, že se ti zaklepávají ventily při provozu motoru a zmenšuje vůle. Pak to dojde do stavu kdy už neseženeš podložky pod ventily, nebo budo tak tenké že se ti budou prohýbat. Jestli budeš měnit ventily, tak si nech opracovat sedla a taky to pořádně zabrus ať těsní.
Ventily na 1.6 DOHC, což je podobný motor, jsem kupoval 120kč sasí, 145 kč výfuk. Podložky kupuju za 50 kus. Hlavně tam nadávej staré podložky, jinak odrovnáš vačku. Je to dost choulostivé. Taky tam necpi žádný tmel, jsou tam olejové kanálky. Borec předemnou to řešil včechno tmelem, kvůli tomu jsem přidřel motor a při generálce vytáhl hrst tmelu z olejových kanálků. :(

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #15 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: gufera ventilů 2.0 8V
Takže jak tu tak čtu, nejde použít starší podložky :?: Mám doma ještě jednu hlavu a celej motor, takže by se mohly vzít odtud....i když to není tolik za nové, jen informace :wink:

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.492 sekund
Powered by Kunena fórum