Kontrola vyhřívání LS - cukání za studena

Více
16 roků 11 měsíců zpět #1 od ZB
Nevíte jak poznám správnou funkci předehřevu třídrátové lambda sondy na Tipu 1.4ie. Předpokládám, že na dvou bílých vodičích k LS má být nějaké napětí asi 12V a asi už po zapnutí zapalování, ale to stále neznamená že to funguje, nevíte zda je zapnuté vyhřívání cítit rukou na samotné LS a zda je to ovládáno přímo z ŘJ nebo přes nějaké relé? Mohl by to být důvod cukání auta se studeným motorem a zvýšené spotřeby při jízdách na kratší vzdálenosti, s čímž bojuju už poměrně dlouhu a už nevím co dalšího kontrolovat. Navedl mě na to článek na www.fordfans.cz/escort.php článek Ford Escort 16V motory a studené cukání díky za případné reakce

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #2 od hanzs
ZB: myslim, ze bude stacit zmerit proud jaky to bere, jestli bude 2-4 Ampery tak je predehrev ok.

Tipo 1.4 i.e. r.v.90,
najeto cca 200 tis.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #3 od petr1978
To cukání za studena múže být čímkoliv. Jak vysoké máš volnoběžné otáčky za studena?
Spíš bych se zaměřil na svíčky, kabely a víčko rozdělovače. Lambda by na to neměla mít až takový vliv. Na počátku se řízení motoru vůbec neřídí lambdou, ale otevřením škrtící klapky a tlakem v potrubí.
Vyhřívání je na lmbdě jen kvůli tomu, že provozní teplota je cca 600°C. Když je daleko od motoru, nedosáhneš té teploty bez ohřevu lambdy protože tam proudí vzduch mnohem víc a mnohem chladnější.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #4 od TooM-As
mám taky takový problém ale na 2.0 8V. když je to studený sešlápnutí nebo povolení plynu si docela dost zacuká. po pár minutách jízdy je to už v pořádku ale stejně je to nepříjemný.zatím to neřeším ale mám podezření na čidlo teploty nasávvaného vzduchu.

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #5 od hanzs
petr1978: naprosty souhlas. Ja i kdyz mel lambdu uplne mrtvou, tak sice zralo, ale jezdilo normalne...

Tipo 1.4 i.e. r.v.90,
najeto cca 200 tis.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #6 od ZB
Právě že čidlo teploty nas. vzduchu už jsem kontroloval a měnil a motor přestal po nastartování chcípat ale furt to ještě cuká. Čidlo vody taky zkontrolováno a je OK. Lambda už je taky vyměněná. Právě že pokud by nefungovalo vyhřívání, tak regulace směsi začne až asi o hodně později, až když se lambda ohřeje od výfuk. plynů, to zn. do té doby se jede jakoby na sitič a taky se asi LS pěkně začoudí a nemusí pak někjakou dobu správně fungovat než se zase opálí. Zase se mi nezdá jak psal někdo víš, že by se od výfuku neohřála vůbec nikdy, to by jí snad nedali tak daleko od svodů ne ,třeba golf III 1,8 jí má hned na sběrném potrubí a lépe se prohřeje a navíc nehrozí tolik přisávání vzduchu třeba netěsností výfuku a tím ovlivnění množství O2, na které lambda reaguje a vyhodnotí to jako chudou směs, kterou tedy obohatí. No byl to jen jeden z nápadů k zamyšlení, faktem je že to všem žere a škube a nikdo neví co s tím. Jezdím ještě s jinou značkou 2.0 16V a vejdu se po měste do 8,5 a mimo do 7l a tipo 9-11l/100km mimo nevim.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #7 od hanzs
ZB: jo jasne, predehrev by fungovat mel, jak rikam, zmer proud a je to...
Jinak vsem to neskube, treba me ne :) A spotreba mimo mesto, svizna jizda do 7,5l, mesto (praha, kazdy den 1 hodina v zacpach) 10 litru.
Ale take se priklanim k tomu, ze to bude spis necim jinym...

Tipo 1.4 i.e. r.v.90,
najeto cca 200 tis.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #8 od petr1978
To co jsem psal je skutečně pravda. Všimni si, že lamba co je hned na svodech není nikdy vyhřívaná, kdež to lambda dál od svodu je.
Taky když už to píše muže být někde netěsnost před lambdu, nebo v sání.
Ale to by asi dělalo i při teplém motoru.
Jak jsem říkal. zkus to na svíčkách. Také je dobré teď v zimě a po tmě ať ti někdo startuje a ty se dívej jestli ti někde nejiskří kabely. To znamená, že probíjí a může to způsobovat to cukání. Po tmě to je perfektně vidět.
Svíčky koupíš za 30 jednu. Stačí ti obyč Brisky. A víčko rozdělovače s palcem rozdělovače je taky dobré preventivně vyměnit. Taky bych zkontroloval hadičky k sání jestli tam někde motor nenásává falešný vzduch.
Je to těžko něco opravovt na dálku :(

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #9 od Vali
Souhlasím s Petrem, jak píše, proto máš vyhřívanou lambádu, protože ji máš tak daleko a teplota spalin už není tak vysoká, aby ji dostatečně ohřála. Kdežto když je hned u sběrného potrubí, tam je teplota daleko vyšší a vyhřívání tam není. Jinak mi to též dělalo to cukání, především v zimě. Myslím si, že to bylo způsobené čidlem teploty motoru - zkus to ještě jednou zkontrolovat, jestli je opravdu OK a taky OK být může, ale zkontroluj kabely, jestli někde není proseklá izolace a nebo špatnej kontakt na svorce, to taky udělej u lambdy- pokud jsi ji měnil za univerzál, tedy svorkovnici a kabely neměnil, může být někde seklá izolace a probíjet to na kostru, ale to by dělalo zase asi i na teplém motoru.
Každopádně bych to zkontroloval. Potom bych juknul na stav krokomotorku a poťáku, ale to už takovej vliv s teplotou nemá, až tedy na ten krokáč, kterej přestavuje s poťákem klapku a plní funkci sytiče za studena. Je více možností, přesto bych nejvíce sázel na čidlo teploty motoru :arrow:

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #10 od Augustin
Takovy maly dodatek. Vyhrivani lambdy je po celou dobu provozu.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #11 od Vali
To Augustin:
Podívejme kdo se nám vrátil :lol: :lol: Vítej zpět :wink:

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #12 od Augustin

To Augustin:
Podívejme kdo se nám vrátil :lol: :lol: Vítej zpět :wink:

Dekuji za uvitani, ale nejak posledni dobou nestiham a ani neresim nic moc sloziteho na Tipku - same rutinni veci, ktere znam jiz z minula a co jsem pochytil tady na foru :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #13 od petr1978
Vítej :)
Už jsem o tobě dlouho neslyšel :(
Jo, Kanada, Mexiko a Amerika je daleko :)

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.474 sekund
Powered by Kunena fórum