Záhada startování mého Tipa

Více
16 roků 10 měsíců zpět #1 od Vali
Tak pánové, už to tu dlouho nebylo - řešil jsem to asi někdy v létě naposled, ale od té doby pár novších poznatků a tedy název tématu není ani problém s teplým startem, ani se studeným.

Uvedu do situace - Studené starty nyní už v pořádku (menší problémy po výměně celého vstřiku- malej tlak paliva od regecu)
Když je auto zahřáté a stojí venku nějakou dobu, jak chládne tak přesně na dané teplotě na digi tacho to ukazuje 70 (skutečnost může být jiná) to dělá problémy. Když byl slabej regec tl. paliva pak to dost cukalo to už ted nedělá.

Auto normálně nastartuje, ale poznám, že ma jíný zvuk než normálně - hned padá z otáček, řj se to snaží udržet ale pár sekund se drší tak 300 toček a umře. Pak pořád dokola. S plynem to utáhnu na nějakejch 2000 toček, jak pustím umře. Tak si chvíli hraju a pak se umoudří - asi se změní trošku teplota nebo pán bůh co já vím. Pak poznám už ten správnej zvuk, jak si to přizvedne ty otáčky na danou hodnotu jak při startu má a OK.

Tak teď nějaké teorie čím by to mohlo být pls - zatím startnu vždy, ale víte jak to je, když už se s tím tak patlám, chci to mít ok zcela (krom toho to není jediná věc co mě teď sere)

Jinak čerpadlo dává, zvuk naběhnutí je slyšet, kabely, svíce nové, prakticky všechna čidla nové až na jedno...

snímač otáček - ale ted jsem zjistil, že jedno doma mám, bylo v autě ,když jsem ho dovezl - takže bylo asi měněné a vypadá i jako nové to na autě - leda, že by tam nějaké praso dalo něco co není úplně na to - ale to by asi nejelo vůbec že??

Pak mě napadla cívka, že by při dané teplotě dělala problémy - porušená iolace atp. ale že by jen při jedné dané teplotě???

Celkově mi přijde jakoby klapka nebyla nastavená jak má (ale to jen dle sluchu jak to pak přizvedne otáčky, že je mimo sytič) - tak by to mohlo být další - poťák, nebo krokomotorek. Ale oboje je měřený a zdá se ok, poťák trošku ojeté dráhy - žádná hrůza (poťák mám ještě jeden - už tam i byl ale nějak se mu nechtělo moc komunikovat na studenej start:o)), korkáč můžu sehnat ,ale musím zjisiti, jestli je funkční)

No jsem se zase rozepsal - tak pánové snad vás něco napadne, návrhy uvítám :wink:

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #2 od martas74
Ahoj ,máš zajimavej problém řekl bych že to bude nějeké vinutí jak jsi řekl zapal.modul nebo snímač otáček .Mě to dělalo podobnou věc studené super šel jsem nakoupit na 10-20 min.vlezu do auta občas chytlo občas ne .Připadal jsem si jako blázen kapota nahoru hejbu se všim co se dá na elektr.odpojit manželka me točí motorem ale nic .Najednou to chytlo .takhle me to cvičilo asi 3měsíce .menil jsem vstřik pořád stejné myslel jsem že se ohřeje a přidře se .nic takového porád to blblo .pak jsem klepnul na snímač otáček to když jsem stál zase před tescem a ono to makalo Výměna snímače a je to ok .Je možné že to tím bude taky ,nebo ta civka zapalování Zkus když to nechytá tak vyndej kabel zapalování a zkus jiskru nehází jiskru -Snímač KO. hází jiskru nejde palivo je špatná zapal civka nebo jiná závada zkusit změřit napájení zapal civky . -smrdí benzín? ten snímač otáček když je špatnej tak dává signál zapalování a mam za to že i palivovému čerpadlu poněvatž se musí motor točit a tím se sepne benz.čerpadlo .Neplet si to s tím že ti čerpadlo natlakuje když otočíš klíčkem to jen natlakuje ale pak už systém čeká na točení motoru jinak ti benzín neteče třeba když odpojíš hadičku od čerpadla do vstřikování jen na chvilku to dá dávku a pak nic.Kdyby byl citit benzín znamená to že budou mokré svíčky tak to čidlo maká a je špatna zapal civka .takové závady se blbě hledaj možná to není uplně přesné ale bez auta se to blbě hledá .dej vědet co jsi naměřil a co to dělá a nedělá samotného mě to zajimá ahoj Martin Vlček

Fiat a já nerozlučná dvojice.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #3 od Vali
Jj přesně jak píšeš, mě to zajímá moc - přesně jak jsi psal je to obchodová záležitost. Vždycky tak když jsem šel v létě do obchodu auto stálo a chládlo tak to potom blbo no. Jinak už si to se mnou hraje rok, myslel jsem, že to dělá jen v létě, ale teď když není moc zima a nechládne to rychle, tak to taky dělá. měnil jsem celej vstřik kvůli tomu regecu, potom se zdál být klid. Ale ne ne, už je to tu zas. Ale musím uznat, že se to chová malinko jinak než před tím - před tím to jakoby pořád točilo, ale nechytlo. Teď natočím a startnu vždycky - tzn. jiskru to dává. Pokud stojím na plynu motor běží - bez jiskry by to nešlo. Ale kdyby byl snímač KO tak by ani s plynem to asi nešlo ukecat. No to už jsou moje představy. Teď nemám vůbec čas, ale jak bude chvíle musím to zkusit.
Myslím si, že buď je to cívka zapalování nebo ten snímač, jak jsi psal no.
Zkusím to podle toho tvého postupu a uvidím - jsem opravdu hodně moc zvědavej :roll: :roll:

Co jsi psal s tím tlakováním, máš pravdu. Pokud si dobře vzpomínám, tak než jsem měnil vstřik, jak to nešlo natočit vůbec ani s plynem, tak na několikátý pokus nešlo čerpadlo ani slyšet - tzn. by vypadalo na snímač. Ale s novou vstřikovačkou sjem se do této fáze zatím nedostal.

Mám doma to čidlo asi co tam bylo před tím - je to taková blbůstka, na jakém principu to vlastně funguje??? Na odporu opět jako většina??

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #4 od hovi
je zajímavé, že to dělá jen při tom startu za určité teploty, no nedavno sem řešil něco podobného , ale byl ro renault 19 a taky to za studena šlo normálně , ale pak když se to ohřálo , tak tak to třeba jen zacukalo , nebo někdy ani to , ale jakmile si vypnul klíček, tak auto šlo nejdřív na 2 , pak na 3 válce a jak píšeš , po době taklovýho hraní se to zase chytlo a šlo to normálně . závada byla v tom , že bylo prošlehlý víčko rozdělovače a jiskra skákala pořád mezi 3 a 4 válcem a dělalo to při teplem startu to co tobě. zkusil bych to víčko skouknout pro jistotu

tipo 1.6 ie decent tuning - 14"alu , sportovní filtr,prahy,leddiodove neony,blinkry fabia,mračítka, M3 zrcátka ...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #5 od Vali
No je to taková libůstka he he :lol: No na víčko jsem koukla už dříve, tvářilo se, že je v pořádku. No ale jakmile bude čas, tak na to všchno určo kouknu a snad na něco přijdu a dám vědět. S kamarádem jsme konce roku byli pro Tipo - rozšiřuju naše řady :lol: Tak tam má pár dílů, se s ním kdyžtak domluvím a budu dělat lego :roll: Jinak díky za náměty.

Ještě bych tu měl jedno OT s těma mejma záhadama na autě - to už mě taky dohání k šílenství - povrzávání od přední nápravy a to tak, že z počátku to dělalo jen v zatáčce a teď i při jízdě na rovině - většinou při změně jízdy, dobržďování, rozjezdy, někdy i nerovnosti, někdy i jen tak pro radost. Měnil jsem uložení stabilizátoru - gumy i tyčky (i tak to chtělo) ale vrže pořád. Napdadá mě snad jen horní uložení tlumičů a nebo uložení stabilizátoru to druhé, né tyčky s pouzdrama ale na nápravnici (snad to píšu správně)

No hold sranda největí je, že já to slyším jen zprva jakož to řidiš a spolujezdec by se hádal, že to jde zleva. No s mým autem se hold vůbec nenudím :roll: :roll:

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #6 od hovi
jo to bude nejspíš to uložení tlumiče, mě to taky vrzalo a pak i bouchalo a zjistil sem , že asi ten kdo to měl předemnou dělal něco s tluničem a nedotah tu matku na tluniči a ona se pomalu povolovala a bouchalo to , tak sem jí dotah a je klid :lol:

tipo 1.6 ie decent tuning - 14"alu , sportovní filtr,prahy,leddiodove neony,blinkry fabia,mračítka, M3 zrcátka ...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #7 od Vali
No je to takovej divněj zvuk, těžko popsat - takové jakoby periodické povrzávání když se o sebe něco dře. Ale to stejně nepopíšu, to jest jedno to jsem enchtěl napsát :lol: Já to sázím buď na to uložení tlumiče jak je tam taková ta guma - respektive 2 co jsou proti sobě, matka mě nenapadla, ale přěsně nevím, kterou myslíš. Nebo ten stabík - ale jde o to, že si člověk připadá jak blázen, jsem ležel pod autem koukal a nic :cry: To stejné, když mi něco rezonovalo a já nevěděl, až pak mě napadl kryt katu a bingo. No je to jak sportka :lol: :lol:

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #8 od petr1978
Co takhle víčko rozdělovače? Vím měnil jsi kabely, nejsou náhodou silikonové? Tam stačí škrábnout do izolace nehtem a už to probíjí.
Pak se taky může přehřívat cívka. Zkusil bych cívku jen tak z prdele obalit suchým hadrem aby neprobíjel a zkusit jezdit. Tím tu cívku odizoluješ od teploty motoru a nebude se tak rychle zahřívat.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #9 od Vali
No víčko by mělo být OK, ale ještě to zkouknu- teď ještě týden nebudu mít vůbec čas ,ale už abych ten čas měl :o No s tou cívkou to zkusím - na to tak nějak sázím nejvíc. Jsem si říkal, že bych to nějak při té teplotě kdyby byla zváda poměřil, odpory nebo něco ale co bych měl naměřit přemejšlím a nevím ...

No jsou silikonové - ty kabely:o), teď mě napadá, že na kabel jdoucí od cívky mi nakapala směs z baterky, když jsem dolíval destilku a izolace je v jednom místě špatnější, ale jen ta povrchová úprava.
Ale to by nedělalo při jedné specifické teplotě kdyby to bylo tím ne :cry:

No jinak díky všem za názory, snad na to s váma brzy přijdu :wink:

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #10 od petr1978

No víčko by mělo být OK, ale ještě to zkouknu- teď ještě týden nebudu mít vůbec čas ,ale už abych ten čas měl :o No s tou cívkou to zkusím - na to tak nějak sázím nejvíc. Jsem si říkal, že bych to nějak při té teplotě kdyby byla zváda poměřil, odpory nebo něco ale co bych měl naměřit přemejšlím a nevím ...

No jsou silikonové - ty kabely:o), teď mě napadá, že na kabel jdoucí od cívky mi nakapala směs z baterky, když jsem dolíval destilku a izolace je v jednom místě špatnější, ale jen ta povrchová úprava.
Ale to by nedělalo při jedné specifické teplotě kdyby to bylo tím ne :cry:

No jinak díky všem za názory, snad na to s váma brzy přijdu :wink:


Když porušíš izolaci na kabelu, kabel nasaje vlhkost. Když se auto zahřeje, vlhkost se zase odpaří.
Na cívce nenaměříš nic, musel by jsi ji testovat na průraz, což je celkem neproveditelné v domácích podmínkách.
No tak ať se ti daří :)

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #11 od Vali
No to jsem zvědav no, uvidím, pak budu informovat :lol: No a co z toho tedy pro mne vyplývá s tím kabelem??? Má to vliv na funkci rostlináře??? :lol: :lol:

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #12 od Roman050
Odpověděl Roman050 pro téma Nazdarek
Ja som mal taky tok isty problem ale na 1,8 gt a to bolo len v palivovom filtry nič viac a ked som ho už menil tak som vičistil aj nadrž a došiel som aj na to zaroven že guma ktora drži čerpadlo v nadrži bola uplne rozožrata a rosipavala sa a som aj tu vymenil a od tej dobi nenmam problem len jeden ked je to studene tak musim dat viac plinu nema to neaky vikon ale to bude asi vo sviečkach su asik moc studene no asi tolko ale skus vymenit ten filter

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #13 od Vali
palivový filtr byl měněn cca před rokem-snad to v servise udělali,když to učtovali.Dělalo ti to jen při určité teplotě?Možná by to mohlo být to těsnění pod čerpadlem,kouknu na to.dík za reakce

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 9 měsíců zpět #14 od hanzs
Odpověděl hanzs pro téma taky
Ja mam neco trochu podobneho: studene starty ok, horky starty ok, ale kdyz je motor zahraty, jdu nakoupit tj. cca 20-30min. tak se mi stava, ze to pak nechce chytnout (vubec! ani skyt). Kdyz pustim klicek a hned to zkousim znova, tak nic... ale uz vim, ze kdyz to necham bejt tak minutu, tak pak to chytne hned po otoceni klicku... taky sranda, ale nestava se to moc casto...

Tipo 1.4 i.e. r.v.90,
najeto cca 200 tis.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 7 měsíců zpět #15 od Ram512
Tak co vyřešily jste ten problém poslední 2 dny mám to samé za studena super starty a za tepla taky stojím tak 20min a konec nenastartuje až po chvilce a ještě tak divně jak by se dusilo :(

Fiat Tipo 1.4ie ,1989 ,190000 km. STK 5/2012 :)

Soubor přílohy:
[/URL

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.497 sekund
Powered by Kunena fórum