Pri rozbiehaní mi auto skáče + velka spotreba !!!

Více
16 roků 9 měsíců zpět #1 od faklmen
Ahojte. Potrebujem radu od profikov. :(
Mam Tipo 1.4i, 1993. Vzdy pri rozbiehani mi auto chvilu skace az kym sa nerozbehne. Ked uz preradujem z 1 na 2 a dalej tak ide v pohode plynule. Robi to iba pri rozbiehani. Ked sa zahreje tak trochu menej ale skace. A zda sa mi ze to robi stale viac. Zeby spojka? Motor taha celkom dobre.

A druhy problem zere mi to cez 10 litrou. Ci to nejako spolu nesuvysi.
Chodim sice iba po meste ale max 80km. A zda sa mi to akoze dost na 1.4i !!!

Mam nové: sviečky, vzduchovy filter, mot. olej, výfuk (stred a konec), generálku alternatora. Dobijanie je OK - zmerane. Ziadna kontrolka mi nesvieti. Je to bez katalizatora, teda aspon tam nieje (ani v technicaku).

Dakujem za radu.

Fiat Tipo 1,4 i - trojdverova masina...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • vilímek petr
16 roků 9 měsíců zpět #2 od vilímek petr
Odpověděl vilímek petr pro téma Re: Pri rozbiehaní mi auto skáče + velka spotreba !!!
Čao,ta spotřeba je normální na 1.4ku,zvlášt po městě.Mě to taky tolik žere.A to skákání na 1čku,nemáš utrhlý některý silentblok motoru,jak to zabere tak se může motor sunout do zadu a tím to škubne.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 9 měsíců zpět #3 od Dresik
Zřejmě to bude silentblok, mezi převodovkou a nápravnicí.

AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 9 měsíců zpět #4 od Předseda
Může to být ale i spojka. Jinak spotřeba kolem 10 ve městě je v zimě běžná, kór jestli jezdíš jenom krátký jízdy. V létě to bude míň a kdybys to vzal po okreskách, řekněme 300 kilometrovou trasu, konstantní rychlostí 90km/h, dostaneš se v létě pod 7 litrů, v zimě mezi 7-8.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 9 měsíců zpět #5 od hovi

Zřejmě to bude silentblok, mezi převodovkou a nápravnicí.

jj přesně to je ono , mě to dělalo to samé a byl to ten silemblok , taky mi to dělalo , že když sem řadil 2 a 4 , ak mi to házelo řadičku jakoby zpět

tipo 1.6 ie decent tuning - 14"alu , sportovní filtr,prahy,leddiodove neony,blinkry fabia,mračítka, M3 zrcátka ...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 9 měsíců zpět #6 od Vali
Tak já přidám taky trošku do vínka, ale z zcela jiného soudku :lol: Všichni jste to hned odsoudili na silentblok, no to je pravda, to by být mohlo - zkus otevřít haupnu a zahejbat motorem jak moc to má vůle, kdyby byl urvanej silent, tak by to mělo jít poznat.

Druhá věc, která mě napadá z tvého psaní je tom že jsem měl obzvláště v zimě stejnej problém s cukáním při rozjezdu, hlavně na studeném autě - při zahřátí už to bylo lepší + kombinace s dost vysokou spotřebou a to i v létě. Dělalo to u rychlostního stupně 1 a 2 to cukání. No a tedy konečně odpověď zní :lol: :lol: čidlo nasávaného vzduchu, nebo čidlo teploty vody - neřeknu ti, které z nich to zaručeně je, protože já měl v tahu oboje + ještě lambdu, každopádně po výměně cukání už není za studena. Ale co si tak vzpomínám, mělo by to být spíš to čidlo teploty vody (motoru) z možných varinat vzduch vs voda dávám 80% na vodu :wink:

Kdyby to byl silent urvanej, tak by to podle mne, dělalo i při jinejch rychlostních stupních a neměnilo by se to s teplotou. Ale třeba se pletu. Jak se dají čidla lehce zkontrolovat a co měřit, tu na föru najdeš. Kdybys nevěděl, tak mi napiš :wink:

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 9 měsíců zpět #7 od Dresik
I to to může dělat. Mě to třeba cuká je při rozjíždění. S teplotou se to sice sníží, ale zůstává to. Silentblok mám objednanej, tak to zkusíme a uvidím. Měl sem na čumendu převodovku svěšenou a docela tam už lítá. Plus mi jdou ještě vibrace až do volantu..

AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 9 měsíců zpět #8 od Vali
Tak tedy pro faklmena jak a co měřit:
Prvně jukni na tento zpracovaný článek, nejsem jeho autorem, ale mi tenkrát taky pomohl: fiattipo.net/modules.php?name=News&file=article&sid=18

Tady máš foto, jak se vyznat v tovjí vstřikovačce a kde co najít
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=1788

Budeš potřebovat multimetr - lépe digitální, stojí pár kaček. Zaměřil bych se spíše na to čidlo vody, ale když budeš v tom, přeměř i to čidlo vzduchu. Je lepší to čidlo vzduchu vydělat, drží na 1 šroubu s thorx hlavou, poté střídavě chladít a zahřívat např. pomocí fénu a současně měřit odpor, který musí rychle reagovat a měnit se.

V případě čidla vody, je to obdobné , ale nemontoval jsem ho kvůli tomu z auta. Změřil jsem odpor při dané venkovní teplotě, pak nastartoval auto, jak se postupně zahřívalo, tak jsem vypl motor, odpojil konektor a měřil. Šlo by to asi i pomocí drátků přemostit na měřák a sledovat při tom ohřívání, což by bylo nejlepší. Někdo to vydělává a dává do rychlovarné konvice, což je vůbec nejlepší varianta.
Tady ti posílám obrázek, kde je teplotní závislost odporu. Hodnoty jsou stejné pro čidlo vody i pro čidlo nasávaného vzduchu
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=3157
Jak v případě čidla vody, tak vzduchu, je důležíté projet ty teploty od záporných hodnot (hodit na chvíli do mražáku) tak po zahřátí (fén, čidlo vody rychlovarka) čidlo se může v určitém rozsahu tvářit OK, ale při dané teploté může mít výpadek a je tím pádem špatné. Pokud ti to ukazuje při jedné teplotě nekonečný odpor, nebo hodnoty přeskakují, je čidlo už KO.
Tady foto jak vypadá čidlo nasávaného vzduchu
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=1359
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=1363
schéma klapky, kde je vidět, kde čidlo je.
čidlo teploty vody bohužel nemám foto, ale najdeš ho, když stojí u auta čelek k přednímu sklu, tak na levo od motoru (je to přímo na motoru, ale jak to lépe pospat:o) ) , v místě kde jde do airboxu hadice na sání teplého vzduchu, tak mezi 3. a 4. válcem na sacím potrubí je to čidlo, má je dvoukontaktové a jiné tam není :lol: Tak hodně zdaru :wink:

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 9 měsíců zpět #9 od faklmen
Odpověděl faklmen pro téma Diki hoši
Tak dik Vali. Musim si najst cas a skusim to podla tvojho navodu testnut. Dufam ze s tym nieco poriesim. :)

Fiat Tipo 1,4 i - trojdverova masina...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 9 měsíců zpět #10 od Vali
Ok zkus a uvidíš no :wink: pak dej vědět, jak to dopadlo ...

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 9 měsíců zpět #11 od Dresik
A mě zas přišel dneska nový silentblok, tak budu měnit a uvidím :)

AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 9 měsíců zpět #12 od Dresik
Gumídek sem vyměnil a škubání zmizlo :D I vibrace do volantu skoro přestaly, ale ještě je pořád něco cítit, tak nevím. Jinak pro zajímovost, jak se dá ušetřit.

Silentblok k převodovce na mojí deltu 1.6 16V rok 98 podle všech katalogů v eshopech a taky podle eperu za cenu 1600-1900 :!:
Dostal sem nabídku za 1100, ale nakonec sme našli, že gumídek z Tipa je podle obrázku stejný. Tak sem ho objednal a až na pár malých odlišností je úplně stejný a sednul jak prdel na hrnec a cena? 450 :lol: :lol:

AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 9 měsíců zpět #13 od gabisto
Pani...

Ja mam taky isty problem s tym skakanim... Na 1 to za studena skace a za tepla je to lepsie... A spotreba je tiez okolo 9 - 10 litrov...
Cital som vase prispevky... Su super, len ja by som potreboval radu tiez, lebo ja mam karburator a nie vstrekovanie...Viete mi niekto s tym pomoct? Fakt to zastudena dost skace :cry:

Diky moc chlapi

/F/I/A/T/ Tipo ´90 1,4 8V 52kW (skvela minulost)

Opel Astra G Caravan ´99 1,6 16V 74kW www.astra-g.cz
/F/I/A/T/ Palio Weekend ´99 1,7 TD 51kW www.club-fiat.com
Ford Escort Combi CL ´96 1,4 8V 55kW www.fordclub.sk

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 9 měsíců zpět #14 od Vali
Tak já bohužel s karbecem neporadím, ale snad se tu někdo najde. V karbecu ale většinou pomůže pročištění, ale jak říkám na tomto poli se neorientuju. Snad se někdo, kdo poradí najde :wink:

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 9 měsíců zpět #15 od Dresik
A jaký je to skákání? Tak, že se ti při záběru spojky třese motor s výfukem až dozadu a nebo je to spíš cukání z špatný směsi?

AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.477 sekund
Powered by Kunena fórum