Odpor kabelů ke svíčkám

Více
16 roků 8 měsíců zpět #1 od Max-el
Odpor kabelů ke svíčkám vytvořil uživatel Max-el
dnes jsem se zase šťoural v autě a zjistil, jsem že mám jeden kabel ke svíčce přerušený. Jel jsem tedy koupit novej. Řekli mi, že mají nějaký univerální, nebo co. Když jsem se prodavače ptal na délku a závislost odporu, tak říkal, že v tom neni problém.
Potom ještě přišel nějakej maník v tričku Renault, znal se s prodavačem, tak mu říkal, jakej na to má názor. Od toho maníka jsem se dozvěděl, ať jsem rád, že mam vůbec nějakej kabel a že na takové vzdálenosti neni problém.
Když jsem porovnal odpor starých drátů tak mají 400 ohmů a ten novej má 4,5 kiloohmu

jakej na to máte názor? na netu jsem se dozvěděl, že by to mělo být asi jedno. Akorát teď nevim, jestli koupit všechny nový, nebo to takhle nechat.

Fiat Tipo 1.8 GTI 3 dveře r.v.12/94
Fiat Stilo 1.9 JTD Multi Wagon r.v.12/05

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #2 od Jenda
Odpověděl Jenda pro téma Re: Odpor kabelů ke svíčkám
To si mi nasadil brouka do hlavy,Já koupil nové kabely,sou to 3 dny a taky sou univerzál.Vím onich akorát to,že sou emerický,ale vyráběj se v polsku.Zkusím je změřit staré a nové.Jakej kabel má těch 4,5 Kiloohmů? Myslím,kterej je to délkově?

1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #3 od Max-el
Odpověděl Max-el pro téma Re: Odpor kabelů ke svíčkám
no, délkově je tak ke třetí svíčce, ale já ho používam ke druhé, protože kratší neměl...
na netu jsem se ještě dočetl, že ty s větším odporem jsou uhlíkové a jsou lépe odstíněné proti řušení radiového signálu. Ty druhý prý měli kvůli rušení odpor ve svíčce

Fiat Tipo 1.8 GTI 3 dveře r.v.12/94
Fiat Stilo 1.9 JTD Multi Wagon r.v.12/05

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #4 od BlackJack
Přesně si četl. Podle mě máš uvnitř vlákno, uhlíkový to asi nebude. Větší odpor je prospěšný. Nedochází k takovému velkého průboji proudu vlivem odporu a tak má jiskra na svíčce jiné vlastnosti. S rušením to má taky samozřejmě něco společné. Staré motocykly bez odrušených svíček nebo fajek ruší televizory i na poměrně velkou vzdálenost. V tom bych však neviděl problém u dnešních svíček. Nicméně větší odpor bude lepší. Řekl bych, že mají lepší zapalovací vlasnosti a to i na motocyklech o 50 a 125ccm (odzkoušeno)

mrkni třeba tady .. www.kabloelektro.cz/CZ/katalog_specialni/13.pdf

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #5 od Max-el
Odpověděl Max-el pro téma Re: Odpor kabelů ke svíčkám
no dobře a jakej to může mít vliv celkově, když je jenom na jedné svíčce?

Fiat Tipo 1.8 GTI 3 dveře r.v.12/94
Fiat Stilo 1.9 JTD Multi Wagon r.v.12/05

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #6 od BlackJack
Moderní VN kabely většinou obsahují skelná vlákna a grafitový prach, teda ten uhlik. A to z těchto děvodě:
- Odrušení - dnes už není takový problém s odrušením svíček a kabelů .. teda celé zapalovací soustavy
- Kabel má velký vnitřní odpor - Klesne tedy maximalní proud jiskry, což příznivě působí na životnost elektrod svíčky (dekarbonizace svíčky, vyjiskření svíčky a další faktory)
- díky nižšímu proudu jiskry jiskra "hoří" delší dobu, je vyšši šance na zapálení celé směsi (výhodou pro chudé směsi)

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #7 od BlackJack
Ještě bych chtěl podotknout, že čím kratší kabel, tím lépe. Nejde ani tak o jeho odpor jako o kapacitu ztráty způsobené ilozací kabelu. Zvláště za vlhka kabel funguje jako kondenzátor - ten se musí nabít a to nějakou tu energii sežere, sníží se tím maximální napětí. Někteří autovýrobci to vyřešili tak, že vecpali minicívku rovnou do fajky a částečně bylo po problémech. Ale to není to taky zrovna požehnané řešení.

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #8 od Kounect
Já jsem kupoval onehdá na Nissana, 1.8 turbo dvojsvíčka na válec = celkem 10 kabelů a to v Tesle Blatná. Bylo to vyráběný na zakázku, koncovky české, kabel silikonový uhlíkový made in USA :-) Což to je jedno, ale vyšlo to i s poštou na 860,- a odpor měli 13kOhm. Pohodička, můžu vřele doporučit.
Pro příklad : www.tesla-blatna.cz/cs/zapalovaci-kabely...0-66,657,187#results

Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/ :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #9 od Charles
Taky mám ty z tesla Blatná, jen jsem je koupil jinde, a jsem spokojen, jinak cívka u tipa dává průrazné napětí 30 kV a to je dostatečné, aby to i těch 13kOhmů překonalo a zbylo dost na svíci

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #10 od michal_tipar
Blatenský kabely jsem koupil v létě - celou sadu a maximální spokojenost. Uni kabely nejsou špatné, lepší než kus drátu, odpor je závislý na délce a časem se snižuje. Jako uni se asi dají koupit různé druhy, nevím jak se liší. Na stránkách Tesly Blatná byly nějaké materiály kolem vlastností, ale na Tipo tam měly jeden model (na můj motor) takže nebylo z čeho vybírat. Před výměnou jsem jezdil asi 3 roky na náhradní kabel koupený ve fiatu jen podle délky a bez problémů. Ještě nebyla přesná délka k dispozici a tak sem vzal delší.
Jo a mě umřel konektor ve fajfce, asi vypadla pružinka a vyjiskřil se, úplně se rozpadl. Proto jsem kupoval UNI nabel.
Novou sadu sem koupil proto, že odpory kabelů už byly cca třetinové proti hodnotě která se uvádí v knížce.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #11 od hovi
Odpověděl hovi pro téma Re: Odpor kabelů ke svíčkám
já mam kabely ke svíčkam z nějakého forda , už nevím co to bylo, ale jsou uhlíkové a mají dokonce 2 odpory - jeden v koncovce na síčku a druhá eště u víčka rozdělovače , a jako nemohu si stěžovat je poznat zuplně rozdil , když dam klasické kabely - nové a tyto, při těch klasickách se mi to zdá , jako by to neházelo takovou jiskru, motor de pomaleji do otáček a stěmito je to úplně paráda :wink:

tipo 1.6 ie decent tuning - 14"alu , sportovní filtr,prahy,leddiodove neony,blinkry fabia,mračítka, M3 zrcátka ...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.424 sekund
Powered by Kunena fórum