Diagnostika systému Mono-Jetronic
16 roků 8 měsíců zpět #1
od Charles
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Diagnostika systému Mono-Jetronic vytvořil uživatel Charles
ahoj všem,
našel jsem na internetu velmi zajímavou věc, tak mi objasněte zda to jde u tipa nebo ne, cituji:
Systém vstřikování Mono-Jetronic obsahuje vnitřní diagnostiku, která neustále monitoruje všechny prvky systému. V případě výskytu chyby nebo poruchy ji zaznamená do paměti závad. Možnosti vyhodnocení (vyčtení) paměti závad jsou dvě:
● blikacím kódem, jehož výstup je zpravidla přes kontrolku na přístrojové desce (u některých vozidel však není zapojena, ale příprava je zavedena a lze jednoduchým zásahem zprovoznit) nebo diagnostickou zástrčkou
● pomocí diagnostického přístroje, připojeného na diagnostické rozhraní vozidla.
Jak již bylo uvedeno, systém Mono-Jetronic je u všech typů vozidel vybaven vnitřní diagnostikou. V řídicí jednotce je trvalá paměť, která uchovává závady, jež se vyskytnou během provozu motoru. Pokud motor neběží, je nutné po dobu asi 6 sekund startovat a nevypínat zapalování. Tímto způsobem se závady opět uloží. U vozidel, která byla vyráběna přibližně do konce roku 1988, může být uložena pouze jedna závada, u později vyrobených vozidel je to až 11 závad. Chyby týkající se lambda regulace mohou být indikovány teprve po 12 minutách jízdy. Jestliže se závada neopakuje při osmi následujících startech, je automaticky smazána.
Vyhodnocení paměti závad blikacím kódem probíhá při zapnutém zapalování nebo běžícím motoru. Přitom se musí spojit diagnostické rozhraní na přibližně 3 sekundy s kostrou. Při zahájení komunikace začne trvale svítící chybová kontrolka blikat. Nejsou-li zaznamenány žádné závady, je to znázorněno určitým kódem. Konec vyhodnocení paměti závad je rovněž znázorněn zvláštním kódem. Po ukončení vyčtení může být paměť chyb smazána. To lze provést vypnutím zapalování, propojením diagnostického rozhraní s kostrou, zapnutím zapalování a po 10 sekundách odpojením diagnostického rozhraní od kostry. Při vyhodnocení paměti závad pomocí diagnostického přístroje je celý proces zkoušky řízen pomocí menu a dílčích nabídek. Vnitřní diagnostika nikdy nezahrnuje všechny oblasti systému. Může se stát, že chyby, které se týkají přímo nebo nepřímo systému, zůstanou vnitřní diagnostikou neodhaleny.
našel jsem na internetu velmi zajímavou věc, tak mi objasněte zda to jde u tipa nebo ne, cituji:
Systém vstřikování Mono-Jetronic obsahuje vnitřní diagnostiku, která neustále monitoruje všechny prvky systému. V případě výskytu chyby nebo poruchy ji zaznamená do paměti závad. Možnosti vyhodnocení (vyčtení) paměti závad jsou dvě:
● blikacím kódem, jehož výstup je zpravidla přes kontrolku na přístrojové desce (u některých vozidel však není zapojena, ale příprava je zavedena a lze jednoduchým zásahem zprovoznit) nebo diagnostickou zástrčkou
● pomocí diagnostického přístroje, připojeného na diagnostické rozhraní vozidla.
Jak již bylo uvedeno, systém Mono-Jetronic je u všech typů vozidel vybaven vnitřní diagnostikou. V řídicí jednotce je trvalá paměť, která uchovává závady, jež se vyskytnou během provozu motoru. Pokud motor neběží, je nutné po dobu asi 6 sekund startovat a nevypínat zapalování. Tímto způsobem se závady opět uloží. U vozidel, která byla vyráběna přibližně do konce roku 1988, může být uložena pouze jedna závada, u později vyrobených vozidel je to až 11 závad. Chyby týkající se lambda regulace mohou být indikovány teprve po 12 minutách jízdy. Jestliže se závada neopakuje při osmi následujících startech, je automaticky smazána.
Vyhodnocení paměti závad blikacím kódem probíhá při zapnutém zapalování nebo běžícím motoru. Přitom se musí spojit diagnostické rozhraní na přibližně 3 sekundy s kostrou. Při zahájení komunikace začne trvale svítící chybová kontrolka blikat. Nejsou-li zaznamenány žádné závady, je to znázorněno určitým kódem. Konec vyhodnocení paměti závad je rovněž znázorněn zvláštním kódem. Po ukončení vyčtení může být paměť chyb smazána. To lze provést vypnutím zapalování, propojením diagnostického rozhraní s kostrou, zapnutím zapalování a po 10 sekundách odpojením diagnostického rozhraní od kostry. Při vyhodnocení paměti závad pomocí diagnostického přístroje je celý proces zkoušky řízen pomocí menu a dílčích nabídek. Vnitřní diagnostika nikdy nezahrnuje všechny oblasti systému. Může se stát, že chyby, které se týkají přímo nebo nepřímo systému, zůstanou vnitřní diagnostikou neodhaleny.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 8 měsíců zpět #2
od čenda
1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...
Odpověděl čenda pro téma Re: Diagnostika systému Mono-Jetronic
1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 8 měsíců zpět #3
od Ram512
Fiat Tipo 1.4ie ,1989 ,190000 km. STK 5/2012
[/URL
Odpověděl Ram512 pro téma Re: Diagnostika systému Mono-Jetronic
Ted ještě zjistit jak tu žárovku do přístrojovky napojit a kde sou ty kable
Fiat Tipo 1.4ie ,1989 ,190000 km. STK 5/2012
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 8 měsíců zpět #4
od Charles
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Odpověděl Charles pro téma Re: Diagnostika systému Mono-Jetronic
Právě že mě dostalo nejvíc to, že ta kontrolka není zapojena, ale příprava tam je. Kdžy se nad tim zamyslim, tak je to fakt, že u tipa tam není žárovka (mimo 1.6 DOHC a 2.0). A je třeba pravda s tim, že na diag. zásuvce jsou jen dva kabely, protože to by znamenalo tu nezapojenou kontrolku...asi by to nebylo špatný ošéfovat a kdyby to fakt šlo udělat, tak by to asi hodně lidem tu ušetřilo práci a mnoho zbytečných oprav
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.305 sekund