Převodovka - problémy se zpátečkou

Více
16 roků 6 měsíců zpět #1 od remarque
Čau, špatně mi jde řadit zpátečka,někdy musím 2-3x sešlápnou spojku aby šla (a nebo musím silou) a jde jakoby přes zuby,jakobych neměl úplně sešláplou spojku.Dneska to dokonce i škublo autem,přestože pédál spojky byl až na podlaze.Nastavením spojky to ale myslím nebude,protože spojkový pedál je o cca 1cm výše než brzdový.Ostatní kvalty jdou bez problémů.Mám Tipo 1,6 159A3.Nevíte čím by to mohlo být?Předem díky.

FIAT Tipo 1,6 159A3.046 r.v.91

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • vilímek petr
16 roků 6 měsíců zpět #2 od vilímek petr
Odpověděl vilímek petr pro téma Re: Převodovka - problémy se zpátečkou
Zdarec,já taky musím někdy zpátečku na 2krát,ale spojku mám dobrou tak nevím proč tam neleze napoprvé.Při řazení zpátečky mě nic nechrastí ani to nejde přez zuby,tak nevím.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 6 měsíců zpět #3 od peto12
Ja zase musím niekedy na 2 krát jednotku. A aj keď podraďujem z 2 do 1 tak mi to niekedy ide ztuha. Ale myslím si že tak, ako v mojom, aj vo vašom prípade príčinou bude obdratý synchrón.

Tempra 1,9 TD 66 kw SX r.v 1990 155000 km.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • vilímek petr
16 roků 6 měsíců zpět #4 od vilímek petr
Odpověděl vilímek petr pro téma Re: Převodovka - problémy se zpátečkou
Asi tam bude někde chyba,ale zatím to jezdí a řadí tak to neřeším.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 6 měsíců zpět #5 od peto12

Asi tam bude někde chyba,ale zatím to jezdí a řadí tak to neřeším.


Presne tak neriešim to ani ja. Spojka a prevodovka sú zatiaľ jediné veci v ktorých som sa ešte nevŕtal. Okrem výmeny oleja v prevodovke. A dúfam že to tak aj zostane. :lol:

Tempra 1,9 TD 66 kw SX r.v 1990 155000 km.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 6 měsíců zpět #6 od Charles
Potvrzuji, taky mám občas problémy ji tam dostat, ale našel jsem fígl v podobě zařazení jedničky (bez popojetí) a pak tam jde už dobře, ale musim absolutně stát, jak jen malilinko popojíždim, škvrknu přes zuby :( Nevim jak tomu pomůže ta jednička, jestli se to tam vevnitř nějak pootočí :roll: Ale jak tu psal Peto12 špatný synchron, tak nevim jestli nekecám, ale tipo synchron na zpátečku určitě nemá, ostatně asi jako snad žádný auto :? kdyžtak mě opravte :wink:

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 6 měsíců zpět #7 od peto12

Potvrzuji, taky mám občas problémy ji tam dostat, ale našel jsem fígl v podobě zařazení jedničky (bez popojetí) a pak tam jde už dobře, ale musim absolutně stát, jak jen malilinko popojíždim, škvrknu přes zuby :( Nevim jak tomu pomůže ta jednička, jestli se to tam vevnitř nějak pootočí :roll: Ale jak tu psal Peto12 špatný synchron, tak nevim jestli nekecám, ale tipo synchron na zpátečku určitě nemá, ostatně asi jako snad žádný auto :? kdyžtak mě opravte :wink:


Môže byť. Nevidel som schému prevodovky na tipo alebo tempru ale to ma napadlo ako prvé. Ináč ja mám dosť veľkú vôlu na radiacej páke. Tak to môže byť aj tým.

Tempra 1,9 TD 66 kw SX r.v 1990 155000 km.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 6 měsíců zpět #8 od remarque
No když nad tím teď ještě přemýšlím,vzhledem k tomu,že mi to dnes dvakrát za sebou při zařazení zpátečky cuklo s autem nebude problém spíš ve spojce?Jen si nedokážu vysvětlit,proč na ostatní rychlosti je (zatím) v pohodě.

FIAT Tipo 1,6 159A3.046 r.v.91

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 6 měsíců zpět #9 od Charles
No selskym rozumem to snad ani nejde synchon na zpátečku, protože přece zařazením zpátečky vlastně mezi převodový kola vkládáš další ozubený kolo, který ti otočí směr chodu... a protože se otáčí obráceně než zbytek převodovky, tak nevim jak to synchronizovat, protože aby se tam dalo vložit, musí ty ozubený kola stát...proto asi když ti dostatečně nevypne spojka, tak se to lehce otáčí a pak to tam škvrkne přes zuby a proto i cukne s autem

ale to je jen moje úvaha, třeba to tak není :P

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 6 měsíců zpět #10 od Ram512
taky mi to dělalo ale jak sem vyměnil spojku ta je to good :lol:

Fiat Tipo 1.4ie ,1989 ,190000 km. STK 5/2012 :)

Soubor přílohy:
[/URL

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 6 měsíců zpět #11 od Augustin
Na tipku jsem vzdycky radil zpatecku tak, ze nejdrive jsem dal za 4 a pak jsem v pohode vzdycky zaradil zpatecku napoprve a bez problemu se skripanim zubu. :wink:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 6 měsíců zpět #12 od Jenda
Jen tak se zeptám,už ste někdo koukali,kolik oleje je v převodovce?

Mě tam jde taky špatně zpátečka,ono po 19ti letech provozu neni divu,ale olej ta převodovka potřebuje,má velkej vliv na řazení. :wink:

Ještě vám povím,že pokud kouknete na ten olej a bude čistej,tak to nenznamená,že je tam měněnej nedávno.Olej v převodovce bejvá většinou čistej a díky dokonalé těsnosti ani neubejvá,ale dokáže bejt čistej i po cca 10ti letech provozu.Domnívám se,že po takovejch letech ztrácí mazací schopnosti,a to je důvod,proč se mění.Bohužel si nevzpomínám,po kolika Km se má v převodovce měnit,ale to už se zjistí. :wink:

1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 6 měsíců zpět #13 od remarque
V knize "Jak na to" uvádějí interval výměny převodového oleje 120000 km.

FIAT Tipo 1,6 159A3.046 r.v.91

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 6 měsíců zpět #14 od Jenda
No,a ted si vemte,ze ty auta maj objetý 3 Zeměkoule a nikdo neví kdy to kdo měnil.Je vyzkoušeno,že po výměně oleje,jde i lépe řadit :wink:Sice zpátečku už to asi neopraví,ale kvalty dopředu půjdou lépe.

1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • vilímek petr
16 roků 6 měsíců zpět #15 od vilímek petr
Odpověděl vilímek petr pro téma Re: Převodovka - problémy se zpátečkou
Já mám svědomí čisté,měnil jsem ho loni na jaře.Ale můžu říct že ten co jsem vypustil tak zrovna moc čistý nebyl.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.489 sekund
Powered by Kunena fórum