Jaký převodový olej do Tempry 1,6 66kw, rv. 95

Více
15 roků 8 měsíců zpět #1 od Milarepa77
Dal jsem před půl rokem do převodovky olej od Aralu EP Synth 75w90 který je naprosto bezúdržbový. Byl jsem velmi spokojen, ale poslední dobou se mi stává, že když se převodovka zahřeje a já pustím na neutrál spojku, slyším klepání v převodovce. Přemýšlel jsem tam tedy nalít jiný hustší olej, ale nevím jaká viskozita je pro tento motor určena. Díky

Tempra s.w. 1,6i 66kW rv. 95 digiklima

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • vilímek petr
15 roků 8 měsíců zpět #2 od vilímek petr
Odpověděl vilímek petr pro téma Re: Jaký převodový olej do Tempry 1,6 66kw, rv. 95
Zdarec,to nemusí dělat olej ale už může odcházet spojkové ložisko,nebo celý komplet (spojka).

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 8 měsíců zpět #3 od Milarepa77
No spojkový komplet jsem dával nový, spíš to vypadá na ložisko v převodovce

Tempra s.w. 1,6i 66kW rv. 95 digiklima

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 8 měsíců zpět #4 od MaxMotoz

No spojkový komplet jsem dával nový, spíš to vypadá na ložisko v převodovce


A ložisko za setrvačníkem co je nalisované v klice si měnil?To někdy dokáže taky pěkně rachotit.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 8 měsíců zpět #5 od Milarepa77
Mňo :) , já prostě sehnal spojkový komplet, a nechal to v servise vyměnit v tom kompletu byl tuším přítlačák, lamela a ložisko, je teda fakt, že problémy jsem zaznamenal po výměně, ale tomu servisu dost věřím a ložisko bylo od výrobce INA a lamela + přítlačák od Exeda takže by tam nějaká záruka kvality měla být. Asi někde koupím nějakou přísadu do převodového oleje, mám v merku něco od Ekolube. Někde bude vůle a já ji musím aspoň dočasně vymezit na začátku září mne čeká cesta do Chorvatska a netoužím cestou po nějaké závadě. Olej tam mám jeden z nejkvalitnějších, dělal ho jen Aral a teď ho dělá už jen Castrol, neboť Aral jak to tak vypadá s olejema skončil.

Tempra s.w. 1,6i 66kW rv. 95 digiklima

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 8 měsíců zpět #6 od MaxMotoz

Mňo :) , já prostě sehnal spojkový komplet, a nechal to v servise vyměnit v tom kompletu byl tuším přítlačák, lamela a ložisko, je teda fakt, že problémy jsem zaznamenal po výměně, ale tomu servisu dost věřím a ložisko bylo od výrobce INA a lamela + přítlačák od Exeda takže by tam nějaká záruka kvality měla být. Asi někde koupím nějakou přísadu do převodového oleje, mám v merku něco od Ekolube. Někde bude vůle a já ji musím aspoň dočasně vymezit na začátku září mne čeká cesta do Chorvatska a netoužím cestou po nějaké závadě. Olej tam mám jeden z nejkvalitnějších, dělal ho jen Aral a teď ho dělá už jen Castrol, neboť Aral jak to tak vypadá s olejema skončil.


Tak bych řek že na to ložisko se asik jako všechny servisy vyflákli.Pokud máš spojkovou sadu,tak tam to obyčejné kuličkové ložisko není.Podle mých zkušeností z doby, kdy sem dělal v servisu, bylo některým vždy zatěžko sundat setrvačník,vyrazit staré a dát nové celokryté ložisko-práce navrch cca 15min.Je to smutné, ale bohužel pravda. Pokud se jedná o různé přídavky do olejů,tak potřebuješ něco, co ti opraví vůle a ne jen nějaký vysoce viskózní lubrikant.Doporučoval bych tenhle. nagara.cz/ , kolonka rvs master , možnosti. Tenhle přípravek umí opravdu zázraky.Mám to vyskoušené a nestačil sem se divit co to všecko dokáže opravit. Na motorce dokonale hlučná převodovka dnes jezdí jako nová.Hromada zachráněných motorů-fakt špica.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 8 měsíců zpět #7 od TooM-As
Milarepa77 - co třčba zkontrolovat hladinu ? dal normálně 80w90 . Řadí to v pohodě ?

MaxMotoz - hele možná se pletu jelikož jak znovu píšu ohc motor z tipa se mi do pařátů ještě nedostal každopádně dohc motory na klice žádné kuličkové ložisko nemají a myslím že ani ohc tam nic mát nebude.

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 8 měsíců zpět #8 od Tomas-Oaza
ja teda spojek menil taky neklolik a nejen na tipech a nikde jsme nemenili lozisko pod setrvakem, max kdyz chtel zakaznik vymeni gufero na klice :wink:
jinak olej by tam mel byt 75W lijem ho normalne do italu do prevodovek dle manualu a bez problemu.

Lancia Kappa 2,4 TDS
Škoda Favorit čundrbudka

www.lanciaklub.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 8 měsíců zpět #9 od rs
Jak tak ctu tu recenzi na ten pripravek tak jsem si vzpomnel jak prohaneli tu hondu na tom okruhu v americe bez oleje a po pouziti pripravku PS(nevim kolik).
Rekl bych to asi tak uklidnit a z tisit se da i tak ze se , pokud to chci prodat, prida do uleje vhodna vazelina.V tomto pripade grafitova je samomazna a jelikoz jsem uz par prevodovek takto osetrenych videl tak i funguje,Jenze ma to nevyhodu vesmes jen chvili.Stejne svinstvo klidne v bazaru primichaj i do servo oleje.Krom toho ze ten volant jde vice tezko a cerpadlo se muze v krajnih polohach zblaznit je to tiche.V mem pripade to trosku prehnali a volant se zasekaval(sranda v 90 a zatacce).
Takze kouzlo vsech techto pripravku je v pridani nejake kluzke primesi.Vesmes se dnes pouziva teflon v kombinaci z nejakym aktivatorem(chlor uz chvalabohu zakazali).
No ja osobne tyto pripravky neodsuzuju at si kazdy utraci zac se mu zachce ale motoru a prevodovce si myslim se clovek daleko vice odvdeci tim ze bude menit olej casteji nez v predepsanych intervalech.
A jinak at date do motoru nebo prevodovky olej jaky chcete samzrejme podle specifikace tak bude patricny dil spokojeny nebo moc moc spokojeny.Jinak jak jsem se docetl nedavno tak se stejne plna syntetika neda koupit.
Radek

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 8 měsíců zpět #10 od Tomas-Oaza
i kdyz je to trochu OT ,
pripravkum do motoru jsem taky neveril a minuly rok jsme na nasem sraze udelali pokus. koupil jsem skodovku 120 s motorem cca 15 tis po GO do ni pripravek MILITEC. dal jsem novej olej v brne ,nalil pripravek a jelo se na sraz. tak se v sobotu rano auto zahralo, olej jsem vypustil a zacal pokus-jizda do uplneho zadreni motoru. byla i tipovaci soutez kdo se trefi jak dlouho auto bude jezdit. vydrzelo celych 26 minut jizdy a to se nejak nesetrila :lol: no a od te doby kazdou druhou vymenu olej davam ten pripravek do kappice a je to znat na chodu motoru :wink:

kdo si chce pocist tak muze
www.lanciaklub.cz/forum/viewtopic.php?t=...povac%ED&start=0

Lancia Kappa 2,4 TDS
Škoda Favorit čundrbudka

www.lanciaklub.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 8 měsíců zpět #11 od MaxMotoz

Milarepa77 - co třčba zkontrolovat hladinu ? dal normálně 80w90 . Řadí to v pohodě ?

MaxMotoz - hele možná se pletu jelikož jak znovu píšu ohc motor z tipa se mi do pařátů ještě nedostal každopádně dohc motory na klice žádné kuličkové ložisko nemají a myslím že ani ohc tam nic mát nebude.


No já bych řek že tam bude.Zatím ho tam měly všechny auta.Bez něho by to řekl bych ani nešlo-snad jen MB 1000 tam měla kluzné ložisko ze samomazné bronzi.Někde ti přece musí držet hřídel převodovky za lamelou ne?Možná se pletu,ale zatím sem na něj vždy narazil.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 6 měsíců zpět #12 od Milarepa77
Tak jsem nějak zapoměl napsat jak jsem to řešil :lol: . Problém je pravděpodobně v tom, že ten ital tam pravděpodobně lil 80W90. Řazení šlo ztuha a nikdo mi nedal informaci jak dlouho tam ten převoďák je tak jsem to vyměnil a nalil jsem tam EP Synth 75W90 od aralu protože tomuto oleji bezmezně věřím ( škoda že s tím Aral přestal ), jenže když jsem tenhle olej vypouštěl, nevěřil jsem svým očím, takhle černej snad nemám ani v motoru. Tenhle kvalitní olej asi prostě rozpustil všechny usazené nečistoty. Nic méně nalil jsem tam 80W90, řazení jde sice trochu tíž, ale vše se ještě projeví až bude venku tak -5. Jinak hlučnost je tak o 50 % nižší. Jinak např. ten Militec mám taky vyzkoušenej a funguje vcelku dobře, problémem ale u těhle přísad je, že mění vlastnost oleje a nejšastěji ho okyselují, což má neblahý vliv na těsnění a korozi. Nejlepší je kvalitní olej.

Tempra s.w. 1,6i 66kW rv. 95 digiklima

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.428 sekund
Powered by Kunena fórum