Výfuk nebo katalyzátor?
U Tipa 1,4ie (r.v. 1990, bazarová koupě před 4,5r. ) se mi začaly projevovat závady již zde hojně řešené : špatný start za studena (dusí se), do zahřátí motoru se dusí, občas chcípne (křižovatky), při plném sešlápnutí plynového pedálu se "ztrácí výkon" - plyn se musí lechtat jen lehoučce.
Takže po přečtení diskusí zde na fóru bych soudil, že bych měl prohlédnout čidla a pod...
Co mi však dělá navíc je to, že např. při jízdě z kopce - při uvolnění plynu se zespodu vozu ozývá klasický trabantovsko-wartburgovský zvuk výfuku. (že by nefungoval nějaký válec si nemyslím - to jsem si naposlouchal při odchodu svíček na věčnost). Jindy se toto neozývá (při neutrálu u stojícího vozu)
Dále po dojezdu a vypnutí motoru se otývá táhlý zvuk asi 3sec zezadu, zespodu. Takové táhlé, slábnoucí hučení.
Můj názor je , že je buď chyba ve výfuku (přepážka?) nebo v katalyzátoru (může se taky vevnitř sesypat?). Díra by tam teď neměla být, v pátek jsem jedinou nechal zavařit.
Výfuk mám 3 roky (polák), katalyzátor je tam "původní", vlnovec je starý 1,5 roku.
Do čeho bych se měl pustit jako první - nebo jak poznám, kde je vevnitř něco v nepořádku ?
nebo že by ten zvuk vydávala palivová pumpa ?
Děkuji za každou vaši radu.
Tipo 1,4ie r.1990
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 706
Lancia Kappa 2,4 TDS
Škoda Favorit čundrbudka
www.lanciaklub.cz
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 10
Tempra s.w. 1,6i 66kW rv. 95 digiklima
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Podle toho co jsi psal o katalyzátoru, tak bych soudil, že je po něm. Má asi dost najeto a nic není na věky. Katalyzátor když odejde, tak se to projeví na emisích samozřejmě a hlubším zvuku auta. Samozřjmě je i vyšší spotřeba
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
FIAT TIPO 1.9TDs predosly majitel Majster.302 000 km motor super, uz je v novej kasni.Pomaly davany do kopy
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Mam skoro ten samej problém jen mi nechrastí výfuk ale při studeném startu auto škube a po chvilce je to ok co to může být?? Čidlo teploty vody je ok měřeno vyměněno taktéž čidlo teploty nasavaného vzduchuNo to klepání by asi mělo pocházet od přepážky v zadním tlumiči výfuku, ale výkon to ovlivnit nemůže. Co se týče výkonu při rozjezdu to by měla dělat vzduchová klapka, když je špatná jezdíš za studena při rozjezdu přískokem vpřed, nejdřív se to dusí a pak to vyrazí. Zkus ještě vzduchový filtr, ale ten to asi nebude, kouknul bych hlavně na tu klapku, pokud máš potenciometr tak na něj, určitě to bude v dodávce vzduchu to jsem si jist. a tu přepážku moc poklepem nezjistíš, musel by jsi výfuk z auta oddělat a zatřepat s ním, jinak nemáš šanci to zjistit. Pak je ještě na snadě zapalování ale jestli to před tím jezdilo OK a na nic jsi nešahal tak tím to nebude.
Fiat Tipo 1.4ie ,1989 ,190000 km. STK 5/2012
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 10
Tempra s.w. 1,6i 66kW rv. 95 digiklima
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
je tu uz vela popisaneho o tom ze ludia mali problem s autom a na diagnostike im ziadnu chybu nevyhodilo
Fiat Tipo, 1.4 karbec, r.v. 1990, 210 000 km - predané
Fiat Brava, 1,6 16V, r.v. 1998, na tacho 61 500 km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 10
Tempra s.w. 1,6i 66kW rv. 95 digiklima
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.