Výfuk nebo katalyzátor?

Více
16 roků 3 měsíců zpět #1 od cvrnda
Výfuk nebo katalyzátor? vytvořil uživatel cvrnda
Ahoj, prosím o radu - pokud máte s tímto jakoukoli zkušenost:

U Tipa 1,4ie (r.v. 1990, bazarová koupě před 4,5r. ) se mi začaly projevovat závady již zde hojně řešené : špatný start za studena (dusí se), do zahřátí motoru se dusí, občas chcípne (křižovatky), při plném sešlápnutí plynového pedálu se "ztrácí výkon" - plyn se musí lechtat jen lehoučce.
Takže po přečtení diskusí zde na fóru bych soudil, že bych měl prohlédnout čidla a pod...

Co mi však dělá navíc je to, že např. při jízdě z kopce - při uvolnění plynu se zespodu vozu ozývá klasický trabantovsko-wartburgovský zvuk výfuku. (že by nefungoval nějaký válec si nemyslím - to jsem si naposlouchal při odchodu svíček na věčnost). Jindy se toto neozývá (při neutrálu u stojícího vozu)

Dále po dojezdu a vypnutí motoru se otývá táhlý zvuk asi 3sec zezadu, zespodu. Takové táhlé, slábnoucí hučení.

Můj názor je , že je buď chyba ve výfuku (přepážka?) nebo v katalyzátoru (může se taky vevnitř sesypat?). Díra by tam teď neměla být, v pátek jsem jedinou nechal zavařit.

Výfuk mám 3 roky (polák), katalyzátor je tam "původní", vlnovec je starý 1,5 roku.

Do čeho bych se měl pustit jako první - nebo jak poznám, kde je vevnitř něco v nepořádku ?
nebo že by ten zvuk vydávala palivová pumpa ?

Děkuji za každou vaši radu.

Tipo 1,4ie r.1990

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #2 od Tomas-Oaza
ten vyfuk poklepej rukou a ucitis jestli je vysypanej ze by chrastil

Lancia Kappa 2,4 TDS
Škoda Favorit čundrbudka

www.lanciaklub.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #3 od Milarepa77
No to klepání by asi mělo pocházet od přepážky v zadním tlumiči výfuku, ale výkon to ovlivnit nemůže. Co se týče výkonu při rozjezdu to by měla dělat vzduchová klapka, když je špatná jezdíš za studena při rozjezdu přískokem vpřed, nejdřív se to dusí a pak to vyrazí. Zkus ještě vzduchový filtr, ale ten to asi nebude, kouknul bych hlavně na tu klapku, pokud máš potenciometr tak na něj, určitě to bude v dodávce vzduchu to jsem si jist. a tu přepážku moc poklepem nezjistíš, musel by jsi výfuk z auta oddělat a zatřepat s ním, jinak nemáš šanci to zjistit. Pak je ještě na snadě zapalování ale jestli to před tím jezdilo OK a na nic jsi nešahal tak tím to nebude.

Tempra s.w. 1,6i 66kW rv. 95 digiklima

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #4 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: Výfuk nebo katalyzátor?
No pokud myslíme ten stejný zvuk při jízdě z kopce s rychlostí a bez nohy na plynu, tak mě to dělá lehce kapající vstřikovač...jak tam spadne kapka a motor ji nasaje, tak to zablafe samozřejmě.
Podle toho co jsi psal o katalyzátoru, tak bych soudil, že je po něm. Má asi dost najeto a nic není na věky. Katalyzátor když odejde, tak se to projeví na emisích samozřejmě a hlubším zvuku auta. Samozřjmě je i vyšší spotřeba

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #5 od MaxMotoz
Odpověděl MaxMotoz pro téma Re: Výfuk nebo katalyzátor?
Taky bych to tipoval na rozsypaný katalyzátor.Vím že na sieře se mi rozsypal,pěkně to řinčelo a pak to vylítalo postupem času ven.Poznat to šlo lehce-když byl dobrý, tak při poklepu na něj měl takvý pevný zvuk(jako že je plný) no a když se odebral na věčnost, tak to znělo jako normální plechovka.I zvuk to mělo jako když tam je rezonátor, takový pěkně chraplavý.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 1 měsíc zpět #6 od Palinko46
tak k tomu zvuku kamošovi na Audine A6 ma taky chraplavy zvuk pri akcerelacii a po pridani plynu.nevedeli sme čo je za chybu našli sme malu dieročku na vyfuku tak sme ju zavarili ale teraz mi je to už jasne :twisted: rano v praci ho asi nepotešim auto ma nalietane niečo cez 200t km a pochybujem aby bol meneny katalizator :cry:

FIAT TIPO 1.9TDs predosly majitel Majster.302 000 km motor super, uz je v novej kasni.Pomaly davany do kopy :D

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 1 měsíc zpět #7 od Ram512
Odpověděl Ram512 pro téma Re: Výfuk nebo katalyzátor?

No to klepání by asi mělo pocházet od přepážky v zadním tlumiči výfuku, ale výkon to ovlivnit nemůže. Co se týče výkonu při rozjezdu to by měla dělat vzduchová klapka, když je špatná jezdíš za studena při rozjezdu přískokem vpřed, nejdřív se to dusí a pak to vyrazí. Zkus ještě vzduchový filtr, ale ten to asi nebude, kouknul bych hlavně na tu klapku, pokud máš potenciometr tak na něj, určitě to bude v dodávce vzduchu to jsem si jist. a tu přepážku moc poklepem nezjistíš, musel by jsi výfuk z auta oddělat a zatřepat s ním, jinak nemáš šanci to zjistit. Pak je ještě na snadě zapalování ale jestli to před tím jezdilo OK a na nic jsi nešahal tak tím to nebude.

Mam skoro ten samej problém jen mi nechrastí výfuk ale při studeném startu auto škube a po chvilce je to ok co to může být?? Čidlo teploty vody je ok měřeno vyměněno taktéž čidlo teploty nasavaného vzduchu

Fiat Tipo 1.4ie ,1989 ,190000 km. STK 5/2012 :)

Soubor přílohy:
[/URL

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 1 měsíc zpět #8 od Milarepa77
Tohle je vždy běh na dlouhou trať, samozřejmě že nejlepší by bylo zajet k nějakému profíkovi který ti auto napíchne na diagnostiku. Takhle musíš postupovat pokus - omyl :D . Ono ještě záleží co máš za zapalování. Já mám Tempru 1.6 z 95 roku a tam už není co seřizovat. To čidlo teploty vody byl dobrej nápad, ale tím to nebylo. Pokud to dělá jen za studena je potřeba se zaměřit na součástky které mají s teplotou příčinou souvislost, jako např. svíčky, lambda, klapka, čidla teplot atd. ale z vlastní zkušenosti vím, že než okolo toho dva dny běhat a zkoušet, je lepší obětovat cca 500 kč. za diagnostiku a vědět to hned a jistě.

Tempra s.w. 1,6i 66kW rv. 95 digiklima

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 1 měsíc zpět #9 od drto
Odpověděl drto pro téma Re: Výfuk nebo katalyzátor?
no ono na tej diagnostike ti tiez nedokazu vsetko zistit :wink:
je tu uz vela popisaneho o tom ze ludia mali problem s autom a na diagnostike im ziadnu chybu nevyhodilo :roll:

Fiat Tipo, 1.4 karbec, r.v. 1990, 210 000 km - predané

Fiat Brava, 1,6 16V, r.v. 1998, na tacho 61 500 km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 1 měsíc zpět #10 od Milarepa77
Já mám pro tyto případy jistotu že můžu zajet do obce Žamberk k panu Tomanovi na kterého nedám dopustit. Je to profesionál a na jeho práci jde vidět, že ho to baví a neustále se vzdělává. S jeho prací jsem byl vždy naprosto spokojen. Ono jde asi o to jak se s tím ten danný mechanik moc zabírá. Je jasný že u staršího auta toho jednotka ( pokud ji to auto vůbec má ) asi moc neprozradí. Zato u novějších vozů je to s diagnostikou asi o moc jednodušší. Palivový, vzduchový a el. systém provozu motoru není natolik složitý aby si s tím mechanik který chce a má patřičné znalosti, neporadil. Podle mne je to v přístupu, znalostech a vybavenosti, nikdy v tom nehledejte vědu. U paliva je prostě nádrž, filtr, čerpadlo, přetlakový ventil a vstřiky, atd.. U vzduchu je filtr, čidlo teploty, popř. váha, klapka, volnoběžný kanál atd. U el. je snímač otáček, čidlo teploty vody, lambda sonda, kabel k svíčkám, svíčky, u starších tipů palec, nastavení předstihu na zapalování atd. Někdy může být problém jen v špatně nastavených ventilech. Prostě jde o to do jaké míry své práci ten daný člověk rozumí a jak moc se s ní chce zaobírat a hlavně za jakou cenu. Jsem názoru že min. 60 % z těhto věcí je trochu zručnější chlap schopen zjistit sám ale je také otázkou zda se mu vyplatí se s tím babrat třeba dva tři dny než na to přijde, nebo si za to zaplatit u opravdového profesionála a ve volném čase vydělat třeba i víc. Mne to babrání kupříkladu baví, je to můj koníček a jak můžu, hned něco rozdělám. Je sice fakt že mi při zpětné montáži občas něco zbyde ležet v kufříku, ale asi to tam stejně bylo nahovno protože zatím všecno fungovalo a do dneška funguje :lol:

Tempra s.w. 1,6i 66kW rv. 95 digiklima

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.399 sekund
Powered by Kunena fórum