OLEJ OLEJ OLEJ
Castrol jsou skutečné sračky ! Ké? bych tyto sračky mohl dopřát i svému vozu.
stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
prismy a obě mají nalítáno skoro toté?..v jedné byl pořád 10W40 a v druhé 15W40
a mů?u s klidem říct, ?e ta s tou desítkou má ten motor perfektní..je to opravdu
znát..
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 1349
?ebříček olejů?
Michal Tipař [img:35fd246b7a]http://www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
klidem doporučít, zda mohu polosyntetiku - čili 10W40 dát do motoru po minerálu
? Rád bych mu ho dopřál ale s kýmkoli toto konzultuji dojdu v?dy ?e zhruba
polovina lidí by to tam nalila a polovina mi říká ?e si takto oddělám motor. ?e
ten olej tam uvolní údajně usazeniny vytvořené minerálním olejem a něco se ucpe.
Jaké je vlastně slo?ení polosyntetiky - je to snad syntetický olej s minerálem
napolovic ? Poradíte někdo ?
stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
učely slou?í něco jako vyplachovací olej, aby uvolnil tyto usazeniny..
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 706
si takovej sajrajt co uvolnuje usazeniny, nali to pred vypustenim do motoru
nech klapat asi 10 min a pak to vypust. klidne muzes dat i ten proplachovej
olej a pak tam dej polo synteticu. ale prvni vymenu bych udelal driv nez
obvykle ,kvuli tem usazeninam
Lancia Kappa 2,4 TDS
Škoda Favorit čundrbudka
www.lanciaklub.cz
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
to bude něco stát, ale udělám to. Jinak kámo? automechanik mi říkal ?e moderní
oleje usazeniny nevytváří, ?e jsou aditivovaný a to i minerály.
stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 706
ale motor v aute neni zas nejnovejsi, a neco se tam z aty leta usadilo
Lancia Kappa 2,4 TDS
Škoda Favorit čundrbudka
www.lanciaklub.cz
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ja se z neho zblaznim, tak se konecnce dohodneme, teda spis mi TurboDieselovy
Jakej byste doporucili pro TD?
Ja tam asi naleju Shell Helix Diesel Plus 10W40, ten uz sem tam mel a nebyl spatny a do toho jeste naleju nejakou tu prisadu...
FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Alfa Romeo 156 1.9JTD
Alfa Romeo 155 1.8TS (bohužel motor KO)
ex.Tipo 1.7D
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
1) V knize k Tipu se uvádí olej viskozity 15 W-40, což je minerální olej. Doporučuje se však olej viskozity 10W-40, což je celoroční polosyntetický olej, který má lepší vlastnosti a je vhodnější zejména v zimním období - lepší starty. Nechci nikomu brát jeho vyzkoušenou značku oleje, protože parametry olejů stejné viskozní třídy by měly být přibližně stejné.
2) Pár informací o českých olejích - na trh se distribuují oleje pod obchodním označením Mogul (dříve výrobce Koramo Kolín) nebo Trysk (Paramo Pardubice). Tyto společnosti se sloučily a v současné době se jedná o jednu společnost - PARAMO Pardubice. Sortiment výrobků byl z obchodního hlediska ponechán.
Z tohoto sortimentu bych doporučil :
MOGUL FORTE GX-FE PRO (polosyntetika - SAE 10W-40, Benzín + Nafta), MOGUL FORTE GX-FE (polosyntetika - SAE 10W-40, B + N), MOGUL FORTE RACING (syntetika - SAE 5W-40, B + N), MOGUL FORTE RACING PRO (syntetika - SAE 5W-40, B + N), případně MOGUL FUTURE (syntetika - SAE 0W-40, B + N), TRYSK SPEED (polosyntetika - SAE 10W-40, B + N) TRYSK RACING (syntetika - SAE 5W-40, B + N), TRYSK RACING MAX (syntetika - SAE 0W-40, B + N).
Záleží také na každém z nás, kolik svému miláčkovi chceme dát!
3) K míchání olejů - měl by se držet olej stejné viskozní třídy, ale smícháním olejů se nic nestane - přilitím minerálu se zhorší se kvalita původního syntetického oleje!
4) Na dotaz, zda se něco stane, když se vymění za minerální olej polosyntetika - nic se nestane. Šíření názoru o zadření motoru se nezakládá na pravdě! K uvolnění usazenin a následnému zadření nebo přidření by došlo, pokud by se předtím v motoru používal obyčejný olej bez aditiv ( dříve jej používaly první škodovky - jednalo se o označení M6 A).
5) Ze zkušeností závodníků autokrosařů - při porovnání opotřebení motorů v extrémních zátěžích, vzhledem k použití různých olejů, je nejlépší olej naší výroby
Tipo 1,4 iE, najeto
235 000 km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prinejhorsim zadres motor, co horsiho by se mohlo stat, ze?Díky za názor. Asi to příště zkusím. Projedu to, pořádně prohřeju a dám novej filtr a polosyntetiku. Tak uvidím.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.