startovani - Tempra

Více
16 roků 2 měsíců zpět #1 od jirka
startovani - Tempra vytvořil uživatel jirka
Mám problém při startování teplého motoru, ale až pokud stojí cca 15 min. Čidlo tep. vody je nové. Čerpadlo benzín bylo již dříve měněno. Diagnostika nevykazuje chybu. Jedná se Tempra 1,6 r.v. 1992. Prosím o radu. Jirka

Tempra 1,6

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #2 od Pavel
Odpověděl Pavel pro téma Re: startovani - Tempra
A co to jako přesně dělá? Jako že za studena to chytne normálně a po zahřátí to vzdechne nebo když to chcípneš a pak to nemůžeš nastartovat?

my car:
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MultiJet 110kw!!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #3 od Jenda
Odpověděl Jenda pro téma Re: startovani - Tempra
Trochu upřesni závadu.Jinak je X možností proč? :wink:

1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #4 od Vali
Odpověděl Vali pro téma Re: startovani - Tempra
Sázím 95% na vadný snímač otáček na setrváku. Nech si změřit křivku na osciloskopu u někoho, budeš vědět hned, ale měřit v celém rozsahu teplot. Když vyřadíš případně tohle, tak můžeš heldat dál. Pokud je měněné čerpadlo a čidlo teploty vody, pak bych sázel právě na tohle. Hledal jsem tuto závadu docela dlouho, nicméně u mě to bylo trošku komplikovanější,ale tím nebudu motat hlavu.

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #5 od Pavel
Odpověděl Pavel pro téma Re: startovani - Tempra
JJ přidávím se k Valimu, na 95% snímač otáček, pokud vše jiné je v pořádku jako nesoxidované kabey a tak podobně.

my car:
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MultiJet 110kw!!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #6 od jirka
Odpověděl jirka pro téma Re: startovani - Tempra

A co to jako přesně dělá? Jako že za studena to chytne normálně a po zahřátí to vzdechne nebo když to chcípneš a pak to nemůžeš nastartovat?


No za studena to chytne normálně a jede to normálně. Až zastavím po delší jízdě a nechám auto stát cca 15 min, tak nemohu nastartovat. Jinak když zastavím a startuji hned, tak to jde.

Tempra 1,6

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #7 od Pavel
Odpověděl Pavel pro téma Re: startovani - Tempra
Tak vyměň snímač otáček, zajeď na vrakáč tam ti ho za 500 daj, když to bude fungovat tak si kup funglovku!

my car:
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MultiJet 110kw!!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #8 od jirka
Odpověděl jirka pro téma Re: startovani - Tempra

Tak vyměň snímač otáček, zajeď na vrakáč tam ti ho za 500 daj, když to bude fungovat tak si kup funglovku!


Díky za radu, zkusím to. Jirka

Tempra 1,6

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #9 od Vali
Odpověděl Vali pro téma Re: startovani - Tempra
Nebo to nech změřit na osciloskopu, budeš mít jistotu a rovnu koupíš novej, ušetříš 500 a taky z toho vrakáče nemusíš mít jistotu.
Po mojí vlastní zkušenosti a vyměnění skoro poloviny auta, nevěřím ničemu, co si nezměřím.

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #10 od simir
Odpověděl simir pro téma Re: startovani - Tempra
Přesně s tímto jsem se již setkal (dokonce též Tempra 1,6) a bylo to snímačem otáček na setrvačníku. Zahřál se a přestal fungovat a digiplex přestal dávat jiskru na svíčky. Při zastavení motoru se snímač přehřeje a jak se netočí setrvačník ani nic jiného, co by udělalo kolem něj průvan na ochlazení, tak nejde. Pokud to při onom problému hází jiskru na svíčky a nechytá, hledal bych problém jinde. Ale je to závislé na teplotě (čidlo vody, teploty nasávaného vzduchu atd...)

Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #11 od Pavel
Odpověděl Pavel pro téma Re: startovani - Tempra
Vše fajn, ale má to chybu čidlo teploty jak vzduhu tak vody nemůže mít vliv na nastartování motoru! tzv. pokud je řj jednotka v pořádku respektive její adaptační a základní mapy v ní uložené, dokáže za stracené signály (teplota vzduchu vody, lambda sonda) najít základní nastavení ze kterých bude vycházet poté se jedná o nouzový režím řj. Připomínám že se bavíme o sytému jednobodovému vstřikování Bosh. Fakt bych vyměnil ,,hallák,, (čidlo otáček motoru)

my car:
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MultiJet 110kw!!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #12 od simir
Odpověděl simir pro téma Re: startovani - Tempra
To Pavel: čidla teploty nemají vliv na jiskru, ale na dávkování ano a pokud je nějaké špatné, nikdy se neví, co ŘJ udělá. Ona náhrada nefunkčního čidla za hodnotu uloženou v jednotce není vždy stoprocentní - nic není dokonalé

Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #13 od Vali
Odpověděl Vali pro téma Re: startovani - Tempra
Je pravda, že řj je schopna si hodnoty nahradit, ale u čidla vzduchu je většinou problém, že není špatné jako takové, ale jen při určité teplotě a to řj už nedokáže korigovat, takže to pak problémy dělá, krom toho se to ani neuloží do chybových "regitrů". Na starty to vliv má, protože společně s čidlem teploty vody dávkuje palivo a čidlo teploty vody má vliv na polohu škrtící klapky. Ale dá se říci, že s tímto by se opravdu řj snad mohla nějak popasovat, ale nikdy člověk neví. Co se týče LS, tak teď jsem dovezl auto z diagnostiky a u naše tipu aut má LS velký vliv na volnoběh a na výkon. U jiných aut až takovej vliv nemá. Pocítil jsme to sám, že auto lépe tahá, když LS chodí jak má.

Ten snímač otáček umí opravdu dělat takové hlouposti, už jsme to slyšel od více lidí a stejná závada, krom toho u mě to bylo to stejné, nicméně u mě byl špatný protikus ke snímači na setrváku.

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.458 sekund
Powered by Kunena fórum