seřízení motoru

Více
15 roků 11 měsíců zpět #1 od Pavel Jandák
seřízení motoru vytvořil uživatel Pavel Jandák
Lidi chci se zeptat,jak často se musejí seřizovat ventily u 1.4 i.e.,51kw,1993.Můžu Vás poprosit o návod,jak na to?Ještě se chci zeptat,jak často měnit motorový olej.Budu ho tam mít rok a naježděno na něm bude 10000km.Díky moc

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 11 měsíců zpět #2 od Freedom
Odpověděl Freedom pro téma Re: seřízení motoru
tak s tim olejem je to ted tak akorát....má se měnit tak po těch 10000km.....někteří výrobci maj i 15000km

Fiat Tipo 1.7D 88 v karoserii 2.0 z roku 92
Nyní Lancia Delta HPE 1.6 76kW

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 11 měsíců zpět #3 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: seřízení motoru
U olejů se uvadí, že diesel po 10 tkm a u benzínu po 15 tkm. Ale taky záleží co píše výrobce, protože některé oleje se mají měnit například po 2 letech i v případě, že se nenajede příslušný počet km.
Jinak ventily se mají kontrolovat a případně dělat vůle po 60 tkm, stejně jako výměna chladící kapaliny ;)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 11 měsíců zpět #4 od Pavel Jandák
Odpověděl Pavel Jandák pro téma Re: seřízení motoru
a ta kontrola a seřízení ventilů se provádá jak?Díky

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 11 měsíců zpět #5 od michal_tipar
Odpověděl michal_tipar pro téma Re: seřízení motoru
moudrá kniha povídá... že u nafťáku se mění olej standardně po 7500km!
Záleží na oleji, standardní minerál se mění po 10tkm, polosynťák asi vydrží těch zmiňovaných 15tkm - já ho měním tak po deseti. Plná syntetika vydrží 20tkm (Selnia 20K)
Docela by mě zajímalo jestli měníte oleje na ropácích po 7500 nebo 10000???

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 11 měsíců zpět #6 od Předseda
Odpověděl Předseda pro téma Re: seřízení motoru

Docela by mě zajímalo jestli měníte oleje na ropácích po 7500 nebo 10000???


No, zatím jsem s ním najel asi 3 tisíce, tak ti pak řeknu :)

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 11 měsíců zpět #7 od Jenda
Odpověděl Jenda pro téma Re: seřízení motoru
já měním vždy při těch 10 000Km u každého auta co jsem měl.Ono při těch 10 000Km už je ten olej černej jak bota.

1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 11 měsíců zpět #8 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: seřízení motoru
Můj olej má 12 tkm a zatim je dobrej, ale měnit ho budu brzy, už mám doma na to připravenej olej a filtry.

Jinak se tu ptal kolega na výměnu podložek. To se dělá nejlépe pokud se shodí vačka. Jde to i bez její demontáže, ale tam už to je složitější a chce nutnou (veleobrovskou) dávku trpělivosti a šikovnosti. Vymezovací podložky na ventilové vůle jsou nacvaknuty do ventilových zdvihátek a to docela silně, takže ven se dostávají docela špatně. Zespoda každé podložky je napsaná její původní hodnota, ale je možné, že už je vyběhaná a má na sobě lavorek. Takže když vyndáš podložku a víš jakou jsi měl vůli, tak jen lehce dopočítáš potřebnou sílu nové podložky. Jinak pokud budeš sundávat vačku, je potřeba dát nová těsnění, které bude vyšší než to stávající a tak se ti vůle nepovede trefit na první pokus :? takže přeju pevné nervy :)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 11 měsíců zpět #9 od remarque
Odpověděl remarque pro téma Re: seřízení motoru

U olejů se uvadí, že diesel po 10 tkm a u benzínu po 15 tkm. Ale taky záleží co píše výrobce, protože některé oleje se mají měnit například po 2 letech i v případě, že se nenajede příslušný počet km.
Jinak ventily se mají kontrolovat a případně dělat vůle po 60 tkm, stejně jako výměna chladící kapaliny ;)


U většiny aut (ne-li u všech) je předepsaná výměna oleje jednou za rok (pokud se najede příslušný počet km, tak samozřejmě dříve).Je tomu tak i u Tipa - Cituji z knihy Jak na to: "U vozidla,které není často v provozu, stačí provést výměnu oleje jednou za rok." - Strana 251.

Já jen,že tady všichni řeší najeté km,ale že jim olej "kvasí" v motoru už druhým nebo třetím rokem nikoho nebere.Takový olej už asi požadovaným specifikacím moc vyhovovat nebude.

FIAT Tipo 1,6 159A3.046 r.v.91

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 11 měsíců zpět #10 od tommy
Odpověděl tommy pro téma Re: seřízení motoru
Olej měním po 10 000km,ventily se seřizují pouze podlozky a ve fiatu mi řekli,že pokud necvakaj tak nic nedělat,ale jinak za to chtěj v original Fiat servisu 800kč


1.6ie 93"

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 11 měsíců zpět #11 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: seřízení motoru
To remarque: ukaž mi, kdo mění olej v autě každej rok, ani autorizovanej servis ti nemění olej podle datumu, ale podle najetých km :? Jinak na obalu syntetiky castrol 0W-30 jsem četl, že výměna po těch najetých km a nebo po 2 letech. Takže to asi něco vydržet musí bez toho, aby to měnilo svoje mazací vlastnosti ;)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 11 měsíců zpět #12 od rs
Odpověděl rs pro téma Re: seřízení motoru

To remarque: ukaž mi, kdo mění olej v autě každej rok, ani autorizovanej servis ti nemění olej podle datumu, ale podle najetých km :? Jinak na obalu syntetiky castrol 0W-30 jsem četl, že výměna po těch najetých km a nebo po 2 letech. Takže to asi něco vydržet musí bez toho, aby to měnilo svoje mazací vlastnosti ;)


Ja menim kazdy rok nekdy i dvakrat,ale kazdopadne i kdyz se nenajede predepsany pocet kilometru je doporuceno menit kazdy rok olej pokud se z autem jezdi pokud ne tak jednou za dva roky.
Jinak ono se tam nejedna az tak o mazaci schopnosti jako o to ze se olej znehodnocuje vzdusnou vlhkosti a castym jezdenim se studenym motorem(coz znamena prakticky to same).
Jinak 0W-30 neni zrovna ten spravny olej pro TIPO.

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 11 měsíců zpět #13 od remarque
Odpověděl remarque pro téma Re: seřízení motoru

To remarque: ukaž mi, kdo mění olej v autě každej rok, ani autorizovanej servis ti nemění olej podle datumu, ale podle najetých km :? Jinak na obalu syntetiky castrol 0W-30 jsem četl, že výměna po těch najetých km a nebo po 2 letech. Takže to asi něco vydržet musí bez toho, aby to měnilo svoje mazací vlastnosti ;)


Tady nejde o to,jestli to tak někdo dělá nebo nedělá.Výrobce to prostě doporučuje a s tím nic neuděláš ani kdyby ses na hlavu postavil - každý ať s touto informací naloží dle své libosti.
To můžu klidně zpochybňovat výměnný interval 15tkm a tvrdit,že stačí měnit až pod 20tkm.

P.S. Autorizovaný servis se nemusí rovnat odborný servis :wink: .

FIAT Tipo 1,6 159A3.046 r.v.91

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 11 měsíců zpět #14 od Jenda
Odpověděl Jenda pro téma Re: seřízení motoru
Např. servis VW u auta VW Polo R.v. 2003 1.4TDi tříválec nám bylo řečeno olej 0W30,výměna bud po 2 letech,nebo po najetí 20 000km.-podle toho,co uplyne dřívé,jestli čas,nebo Km.

Bohužel tento druh oleje navrhnul němec a po půl roce zjistili,že pro tento motor je tento olej moc řídký a nevydrží od výměny do výměny.Takže navrhli hustější olej a ten už vydrží.Jinak nevím přesně kolik,ale tohle auto má dost velkou předepsanou spotřebu oleje samo o sobě,ale zase na tříválce to jede jako dělo.Pro moji mamku zbytečně silný. :lol: Ten motor mít v Tipu,tak to auto vzlítne. :driver:

1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 11 měsíců zpět #15 od rs
Odpověděl rs pro téma Re: seřízení motoru
Takze todle byl spatne informovany servis VW.
Dovolim si citovat vyjadreni VW zastoupeni pri vysvetleni LongLife Servise.
Cituji
Program LongLife Service, který s nepatrnými výjimkami platí pro všechny osobní vozy Volkswagen prodané po 1. lednu 2002 a užitkové vozy od modelového roku 2005, dokáže tyto náklady výrazně snížit.
Zatímco až dosud museli majitelé těchto automobilů Volkswagen do servisu na pravidelnou výměnu oleje vždy po ujetí 15 000 km (nebo jednou za rok), nyní lze v závislosti na způsobu provozu vozu najet mezi výměnami oleje u zážehových motorů i vznětových motorů až 30 000 km (2.5 V6 TDI až 35 000 km).
Časová lhůta předepsané výměny oleje se u zážehových i vznětových motorů posouvá z dosavadních 12 až na 24 měsíců.

Takze nekde neco skripe.

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.533 sekund
Powered by Kunena fórum