Jak poznám propálený těsnění pod hlavou/ prasklou hlavu

Více
15 roků 10 měsíců zpět #1 od hondzik1
Zdravím...
Tak do novýho roku jsem s mým autíčkem vstoupil tak, že mi bouchnul chladič, padnul pod auto a zůstal kdesi...

Nespozoroval jsem to hned, takže jsem asi ještě 7 km jel bez vody... Ručička teploměru vylítla na 130 až po delší dobe :roll:
Chladič už mám novej, naplněno, vše O.K.

Auto normálně startuje, jede, má tah, do vody mi to nefouká, šlem na olejovým víčku neni, bílej dým z výfuku neni... Nebo aspoň se nic nezměnilo oproti stavu předtím...

Jen se ptám: Je možný, že to motor přežil bez úhony?? Nebo jak zjistit, jestli nemám propálený těsnění pod hlavou, nebo nedejbože prasklou hlavu mimo výše uvedených věcí...

Díky za názory...

Fiat Tipo 2.0 i.e 8V GRANTURISMO
cca. 350 000 km už je K.O., jen motor je stále O.K.
Nyní Tipo 1.4, 51KW, které mě mile překvapilo..
Bude transplantace a znovuoživení 2.0 ie

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #2 od Zuntak
Jo taky jsem tohle řešil, v tomhle počasí kolem 0 by se možná nic nemuselo stát jak píšeš viděl bys to že by ti ubývala voda v chladiči nebo dým s výfuku a v neposlední řadě v oleji,co vím tak hlava se skroutí když do ní naleješ studenou vodu a ona se šokem skroutí ale jestly se nepovolovala hlava tak si myslim že motor to udržel ,dával bch si pozor jestly neubejvájí kapaliny(olej,voda) a asi taky bych občas kouknul na hlavu jestly nejni nějak špinavá nebo jestly nemokvá.Jinak si myslim že v tomhle počasí by se to nedalo zkazit.Hlavně hlídat

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #3 od Honza
no někdy to motor přežije zcela bez újmy...

taky mi kdysi na tipu bouchnul zarostlej chladič (pozdě jsme si všimnul stoupající teploty a pozdě zapnul větrák..čímž už nebyla šance teplotu srazit..)...od tý doby po výměně stále jezdím...

nedávno se mi při ladění mašiny podařilo uvařit i mašinu -nějak nešlo nasát vou z nádrže,tak se motor neměl šanci jak zchladit...doufám že to litinová hlava a vložky přežily bez pokroucení..by to jinak bylo na mašli (2 roky práce při pořádání akcí v h...u :roll:) ..nechal sem chcíplej motor spadnout na 80°C pak se v tý zimě objetoval a klasicky nabral vodu a motor nehcla běžet 15minut pod vodou..

coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #4 od hondzik1
No teplota mi vylítla na 130... Pak ještě asi tak minuta jízdy, motor držel vysokej volnoběh.. Hned jsem auto odstavil, a nechal chladnout.. Jen se z něj linula pára...
Pak už odtah, novej chladič, antifreeze na -40 stupňů...

Zatim nepozoruju nic... Snad ten mráz v něčem pomohl... V době jízdy bylo -12 stupňů tak to snad ustál bez úhony...

Fiat Tipo 2.0 i.e 8V GRANTURISMO
cca. 350 000 km už je K.O., jen motor je stále O.K.
Nyní Tipo 1.4, 51KW, které mě mile překvapilo..
Bude transplantace a znovuoživení 2.0 ie

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #5 od hondzik1
Nebo ještě jinak...
Co všechno se mohlo stát s motorem, po cca 7 km jízdy absolutně bez vody a hlavně bez chladiče, když mi pak teplota vylítla na 130 (dál ani nejde)
Ale motor stále běží a chytá napoprvé...

Fiat Tipo 2.0 i.e 8V GRANTURISMO
cca. 350 000 km už je K.O., jen motor je stále O.K.
Nyní Tipo 1.4, 51KW, které mě mile překvapilo..
Bude transplantace a znovuoživení 2.0 ie

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #6 od Jenda
ten antifríz na -40 doporučuju ještě trochu zředit,jinak ti to sežere těsnění.

1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #7 od Charles
No ke mě přijel minulou sobotu jeden nejmenovaný člen našeho klubu. Když jsem mu po tom šmejdil (na jeho valstní přání), tak jsem cvičně otevřel víčko expanzky. No tak nejen, že byla prázdná, ale chybělo mu tam celkem přes 3 litry vody, byla to 1.6 OHC, tam je náplň myslim 5,5l :oops: a v tomto stavu s tím prosím jel asi 90km :lol: mrzlo a bylo asi -8°C, tak se to stíhalo chladit. Jinak chladič měl úplně suchej, jeho celé chlazení probíhalo v radiátoru uvnitř auta :D a divil se, že mu ukazuje palubka jen asi 70° :total:

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #8 od S3m8a
2charles klidne se k tomu priznam, ale je to beznej stav tech 70 i s dolitou vodou proto sem to neresil ted sem i prozmenu zas neztratila ani kapka od ty doby co sem dojel jsem akorat jeste odvzdusnil a upustil kvuli doliti fridexu a zatim je hladina cca stejna ... ono se to podle me totiz vyparilo po ceste jak sme koukali na ten chladic- jak prosakoval mirne tak kdyz jedu tech 10kousku do skoly tak se to pomalu ani neohreje ale tech 90 km si to asi zatopi vic to bude podle me ten problem ... ;-)
ono za tu dobu co to mam sem tam dolejval voud tak jednou max dvakrat a to jen trosku tak me nenapadlo ani ze by se mohla ztracet :-P

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #9 od Honza
co se může stát při jízdě bez vody? přidřený písty jsou častej jev... kdyby tipo mělo vložky válců,tak díky přidření pístů se vložky můžou hnout

coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #10 od hondzik1

co se může stát při jízdě bez vody? přidřený písty jsou častej jev... kdyby tipo mělo vložky válců,tak díky přidření pístů se vložky můžou hnout


Auto necvaká, nic v něm nebouchá, nemlátí... Stále jde skvěle do otáček... A je tichoučkej jak ....
Tak snad je to v poho a přidřený to nemám...
co ještě může bejt :?:

Fiat Tipo 2.0 i.e 8V GRANTURISMO
cca. 350 000 km už je K.O., jen motor je stále O.K.
Nyní Tipo 1.4, 51KW, které mě mile překvapilo..
Bude transplantace a znovuoživení 2.0 ie

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #11 od BlackJack

ten antifríz na -40 doporučuju ještě trochu zředit,jinak ti to sežere těsnění.

Souhlasím. Nemrznoucí směs vznikne teprve zředěním kondenzátu s vodou.

Jinak chladič měl úplně suchej, jeho celé chlazení probíhalo v radiátoru uvnitř auta

Teď nechci rozvádět problém, ale u 1.9TD, při poklesu hladiny vody nedochází k čerpání vody přes radiátor. Takže lehce poznáš, hlavně v zimě, že hladina vody je nižší než minimum na expanzce :wink:

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #12 od Charles

Teď nechci rozvádět problém, ale u 1.9TD, při poklesu hladiny vody nedochází k čerpání vody přes radiátor. Takže lehce poznáš, hlavně v zimě, že hladina vody je nižší než minimum na expanzce :wink:


No já jsem se taky právě divil, ale Jenda to potvrdí, neměl v hadicích ke chladiči vůbec vodu. Taky jsem právě se ptal, jestli to topí a majitel řekl, že dobře. Voda k radiátoru šla normálně, hadice byly teplý. Taky mi to nejde moc do hlavy, ale jak je vidět, možné je vše :lol: On asi neotevíral termostat, takže voda pořád jen jela do topení a zpět :?

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #13 od S3m8a
jj topeni valilo dobre pravdepodobne mi nekde prosakuje chladic protoze pary je z nej jak svina kdyz se otevre kapota pri ohratym motoru

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #14 od hondzik1

ten antifríz na -40 doporučuju ještě trochu zředit,jinak ti to sežere těsnění.

Ten už je naředěnej... Takže nic neudělá... Koncentrát tuhne při -12,
v poměru 1:1 tuhne při -40 stupních
A i kdyby byl neředěnej, nesžere nic, je to jen monoglycerol, ten je neagresivní... Ne jako fridex.. To je sajrajt..

Fiat Tipo 2.0 i.e 8V GRANTURISMO
cca. 350 000 km už je K.O., jen motor je stále O.K.
Nyní Tipo 1.4, 51KW, které mě mile překvapilo..
Bude transplantace a znovuoživení 2.0 ie

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.464 sekund
Powered by Kunena fórum