A ledy tají

Více
15 roků 10 měsíců zpět #1 od Jenda
A ledy tají vytvořil uživatel Jenda
Tak sem zaplatil povinné ručení a že se svezu po 3 měsících zase Tipem.Párkrát sem ho mezitím nastartoval,ale byly to takové přejezdy do garáže a z garáže.Ale posledních 14 dní stálo na ulici.Já blbec sem si namlouval,že je tam dostatečná nemrznoucí směs,byla,ale málo.
No dal sem baterku,nastartoval,Ani ne po 5 minutách teplota na 90C,tak sem už věděl která uhodila,koukám na nádržku,tam led,sáhnu na chladič,skoro mi přimrzla ruka,topení to samé.Natáhnul sem prodlužovák,došel domu pro fén a dvě a půl hodiny rozmrazoval chladič.Do auta sem dal přímotop a nastavil na radiátor topení.Ku podivu to motor přežil.


PS: nepodcenujte tyhle mrazy,já měl s prde... kliku.

1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #2 od hondzik1
Odpověděl hondzik1 pro téma Re: A ledy tají

Tak sem zaplatil povinné ručení a že se svezu po 3 měsících zase Tipem.Párkrát sem ho mezitím nastartoval,ale byly to takové přejezdy do garáže a z garáže.Ale posledních 14 dní stálo na ulici.Já blbec sem si namlouval,že je tam dostatečná nemrznoucí směs,byla,ale málo.
No dal sem baterku,nastartoval,Ani ne po 5 minutách teplota na 90C,tak sem už věděl která uhodila,koukám na nádržku,tam led,sáhnu na chladič,skoro mi přimrzla ruka,topení to samé.Natáhnul sem prodlužovák,došel domu pro fén a dvě a půl hodiny rozmrazoval chladič.Do auta sem dal přímotop a nastavil na radiátor topení.Ku podivu to motor přežil.


PS: nepodcenujte tyhle mrazy,já měl s prde... kliku.


Joooo.... To neni moc milý....
Ale je mi to známý....:-(
Já na silvestra ztratil chladič a jel jsem bez chlazení asi 9 km...
Já blbec si nevšiml, že teplota už je dávno přes 130C...
Naštěstí to motor taky přežil bez úhony a pro jistotu mám teď náplň na -40C.

PS: nebojte se.. Nesežere mi to sání ani chladič.. Je to už poměru 1:1... Samotný koncentrát mrzne už při -12C

Fiat Tipo 2.0 i.e 8V GRANTURISMO
cca. 350 000 km už je K.O., jen motor je stále O.K.
Nyní Tipo 1.4, 51KW, které mě mile překvapilo..
Bude transplantace a znovuoživení 2.0 ie

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #3 od hondzik1
Odpověděl hondzik1 pro téma Re: A ledy tají
Jinak gratuluju... Že to přežil bez úhony... Je to klika... :)

Fiat Tipo 2.0 i.e 8V GRANTURISMO
cca. 350 000 km už je K.O., jen motor je stále O.K.
Nyní Tipo 1.4, 51KW, které mě mile překvapilo..
Bude transplantace a znovuoživení 2.0 ie

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #4 od gabisto
Odpověděl gabisto pro téma Re: A ledy tají
No tak to takisto blahozelam, ze ste to obaja prezili :wink: Tipo fyzicky a Ty psychicky :D ...

Ale mam otazku... Ak by som nahodou mal chladiacu zmes namiesanu napr do -12 a vonku je -20 tak to asi v motore zamrzne... No a ked potom nastartujem take zamrznute, tak co sa vlastne deje v tom motore? :idea:

/F/I/A/T/ Tipo ´90 1,4 8V 52kW (skvela minulost)

Opel Astra G Caravan ´99 1,6 16V 74kW www.astra-g.cz
/F/I/A/T/ Palio Weekend ´99 1,7 TD 51kW www.club-fiat.com
Ford Escort Combi CL ´96 1,4 8V 55kW www.fordclub.sk

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #5 od hondzik1
Odpověděl hondzik1 pro téma Re: A ledy tají

No tak to takisto blahozelam, ze ste to obaja prezili :wink: Tipo fyzicky a Ty psychicky :D ...

Ale mam otazku... Ak by som nahodou mal chladiacu zmes namiesanu napr do -12 a vonku je -20 tak to asi v motore zamrzne... No a ked potom nastartujem take zamrznute, tak co sa vlastne deje v tom motore? :idea:


Led začne tát u nejteplejších míst motoru obrovskou rychlostí. Vytvoří se vodní film v ledovém obalu, zejména v kanálcích kolem válců a o hlavy, kterej rychle dosáhne bodu varu a následné expanze vodních par... Ale ty nemají kam unikat, poněvadž je drží ledovej špunt... Tlak dosáhne celkem velkejch hodnot, proto se to musí někde projevit. Roztržení chladiče, prasknutí rožhaveného bloku či hlavy... Prostě si to cestu najde... Pára má sakra sílu...
Doufám, že to takhle stačí.... :wink:

Fiat Tipo 2.0 i.e 8V GRANTURISMO
cca. 350 000 km už je K.O., jen motor je stále O.K.
Nyní Tipo 1.4, 51KW, které mě mile překvapilo..
Bude transplantace a znovuoživení 2.0 ie

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #6 od Jenda
Odpověděl Jenda pro téma Re: A ledy tají
Děje se to,že ten motor tlakuje a přehřívá se,nemá kudy upustit tlak,může prasknout těsnění,vodní pumpa a kdekoliv jinde na motoru.Prostě bude se to chtít dostat ven a nemá kudy.Proto sem ho ohřál na 90,pak sem to zkoušel ještě 3x,dostal sem se i na 120 C,ale chladič i ostatní bylo pod ledem.Pokud by venku bylo - 20 a ty si tam měl jen na - 12,tak bud to uplně zamrzne,jako mě (taky sem měl namícháno) a nebo se udělá ledová tříšt.Což je napůl tekutý a napůl pevný stav chladící směsi a jde to samovolně se sledováním teploty motoru rozběhnout.

1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #7 od hondzik1
Odpověděl hondzik1 pro téma Re: A ledy tají
Přece jen... Pára hnula světem.... Lokomotivy, důlní stroje a vlastně pohon všeho.... A hnulo to fakt se všim.... (Titanic, Lokomitivy atd)
To jen pro představu jakou to má sílu a co všechno se v tom motoru děje...

Fiat Tipo 2.0 i.e 8V GRANTURISMO
cca. 350 000 km už je K.O., jen motor je stále O.K.
Nyní Tipo 1.4, 51KW, které mě mile překvapilo..
Bude transplantace a znovuoživení 2.0 ie

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #8 od gabisto
Odpověděl gabisto pro téma Re: A ledy tají
No super, diky moc...

A jak to poznam, ze mam "zamznuty" motor? Iba tak, ze sa rychlo zahrieva? Hadice nebudu "tvrde od ladu"?

/F/I/A/T/ Tipo ´90 1,4 8V 52kW (skvela minulost)

Opel Astra G Caravan ´99 1,6 16V 74kW www.astra-g.cz
/F/I/A/T/ Palio Weekend ´99 1,7 TD 51kW www.club-fiat.com
Ford Escort Combi CL ´96 1,4 8V 55kW www.fordclub.sk

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #9 od hondzik1
Odpověděl hondzik1 pro téma Re: A ledy tají

No super, diky moc...

A jak to poznam, ze mam "zamznuty" motor? Iba tak, ze sa rychlo zahrieva? Hadice nebudu "tvrde od ladu"?


Tvrdý budou, ale spolehlivě to poznáš tak, že teplota bude na 90C během chvilky a nebude to vůbec topit...

Fiat Tipo 2.0 i.e 8V GRANTURISMO
cca. 350 000 km už je K.O., jen motor je stále O.K.
Nyní Tipo 1.4, 51KW, které mě mile překvapilo..
Bude transplantace a znovuoživení 2.0 ie

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #10 od gabisto
Odpověděl gabisto pro téma Re: A ledy tají
Jasne, chapem... A co znamena "behem chvilky"? 3min? 5 min? 10...? :wink:

Chlapi, ste super... :wink:

/F/I/A/T/ Tipo ´90 1,4 8V 52kW (skvela minulost)

Opel Astra G Caravan ´99 1,6 16V 74kW www.astra-g.cz
/F/I/A/T/ Palio Weekend ´99 1,7 TD 51kW www.club-fiat.com
Ford Escort Combi CL ´96 1,4 8V 55kW www.fordclub.sk

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #11 od Jenda
Odpověděl Jenda pro téma Re: A ledy tají
na volnoběh se normálně v zimě ohřeje tak odhaduju 18-25 min,pokud motor nepustí vodu jinam,což sem zažil dneska ráno,tak bude na 90C tak do 10 min,spíš ještě mín.

1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #12 od hondzik1
Odpověděl hondzik1 pro téma Re: A ledy tají

Jasne, chapem... A co znamena "behem chvilky"? 3min? 5 min? 10...? :wink:

Chlapi, ste super... :wink:


No asi tak ty 3 až 5 minut... Což je v tomhle mrazu nemožný ani s funglovym termostatem....
Ale nechtěj to nikdy poznat... Hodně tim riskuješ.. Jestli si nejsi jist bodem tuhnutí Tvé chladící kapaliny, tak si ji co nejdřív změř a případne uprav aspoň na těch -20 až -25C
Já osobně ji mám na -40... Pro jistotu... :D

Fiat Tipo 2.0 i.e 8V GRANTURISMO
cca. 350 000 km už je K.O., jen motor je stále O.K.
Nyní Tipo 1.4, 51KW, které mě mile překvapilo..
Bude transplantace a znovuoživení 2.0 ie

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #13 od michal_tipar
Odpověděl michal_tipar pro téma Re: A ledy tají
pokud nebudeš mít v okruhu jen čistou vodu tak to nezmrzne nikdy na kus ledu, ale na takovou kaši-rosol, ta je trochu pumpovatelná, tak nedojde ke zničení morotu, pokud tam ale bude jen destilka, zamrzne i vodní pumpa a neroztočí se, ale to už by měly být venku mrazový pojistky, to už je po válce...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #14 od BlackJack
Odpověděl BlackJack pro téma Re: A ledy tají
Já jsem se pojistil tak, že když jsem měnil chladící kapalinu, nechla jsem trochu v pet flašce a když jdu do auta, mrknu, jestli nezmrzla :lol:

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #15 od Dresik
Odpověděl Dresik pro téma Re: A ledy tají
Koukam, ze jsem tu destilku z auta vypustil zavcasu :D

AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.514 sekund
Powered by Kunena fórum