haluv snimac nebo tlak cerpadla
15 roků 8 měsíců zpět #1
od security
haluv snimac nebo tlak cerpadla vytvořil uživatel security
Zdyrvim tipeře chtěl jsme se zeúptat mam tipo 1,6 r.93 66kw znejakeho duvodu mi nechce drzet otacky a po zahrati nenastartuje vubec mechanik si mysli ze by to mohl byt statny tlak čerpadla benzinu ja si mylsim ze by to mohl nyt i haluv snimac potreboval bych poradit jako hodnotu by mel mit haluv snimc ok a jaky by mel byt tlak čerpadla.
Auto se mi chova ted tak ze pri prudkem pridání plynu klesne vykon a po cca 20km chcapa a pak uz nenaskoci vubec ....predem dekuji za rady...
Auto se mi chova ted tak ze pri prudkem pridání plynu klesne vykon a po cca 20km chcapa a pak uz nenaskoci vubec ....predem dekuji za rady...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 8 měsíců zpět #2
od jipaf
TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...
Odpověděl jipaf pro téma Re: haluv snimac nebo tlak cerpadla
zkus jen z legrace (a nestojí to ani korunu) po pár kilácích odšroubovat víčko od nádrže, jestli nasaje více vzduchu - podtlak - je ucpaný tzv vzdušník (nevyrovnává se tlak po úbytku benzínu v nádrži) - netahá benzín z nádrže a tím vznikají podobné problémy, za zkoušku nic nedáš a pak se uvidí co a jak dále, vždy při každé poruše si myslím že je důležitévycházet od jednoduších zkoumání závad až po ty složitější a draší
TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 8 měsíců zpět #3
od čenda
Tuším 700 - 900 ohmů.
1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...
Odpověděl čenda pro téma Re: haluv snimac nebo tlak cerpadla
potreboval bych poradit jako hodnotu by mel mit haluv snimc
Tuším 700 - 900 ohmů.
1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 8 měsíců zpět #4
od Vali
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Odpověděl Vali pro téma Re: haluv snimac nebo tlak cerpadla
Tak snímač má mít cca těch 750 -900 ohm, ale to ještě neznamená, že když to naměříš, tak je v pořádku. Pokud je zcela KO v danou chvíli, tak se ti může podařit naměřit nekonečný odpor. Potom máš vyhráno, ale nejlépe je to píchnout na osciloskop, vidíš tam napěťové křivky a víš, jestli je ok nebo ne. Což je docela složitější, než v danou chvíli, respektive i zta studena, pak po zahřátí změřit kolik dává čerpadlo před vstřikem tlak. Myslím, že u 1,6 by měla být hodnota 1,1 Bar. Ruku do ohně bych za tu hodnotu ale nedal. On to někdo upřesní.
Já osobně více sázím na halův snímač. Čerpadlo není výkonostně závislé na teplotě, max. patice na relé čerpadla, kdy by se mohlo stát, že především relé zůstane viset a nesepne.
Já osobně více sázím na halův snímač. Čerpadlo není výkonostně závislé na teplotě, max. patice na relé čerpadla, kdy by se mohlo stát, že především relé zůstane viset a nesepne.
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 8 měsíců zpět #5
od Charles
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Odpověděl Charles pro téma Re: haluv snimac nebo tlak cerpadla
Mě se jen nezdá, že by byla 1.6ka s 66kw z roku 93, pokud nejde o předělávku...podle mě to má jen 55kW...ale jinak by mělo být těch 800-900Ohm jak tu psal Čenda. Jinak to bude asi problém v některém z čidel, jelikož pokud to nestartuje po zahřátí, tak se někde změní odpor a dělá to problémy. Jinak čerpadlo by mělo dávat tlak kolem 1.1-1.2Baru, to se dá změřit budíkem. Ale to by špatně startovalo i za studena, takže bych čerpadlo vyloučil.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 8 měsíců zpět #6
od Vali
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Odpověděl Vali pro téma Re: haluv snimac nebo tlak cerpadla
Jak jsem psal, jediná závislost teploty s čerpadlem je dle mne již zmíněné relé a to je ještě velmi vzácné, snad to tu psal jen jeden dva lidé. nejčastěji v je to právě H. snímač, kterej dělá takovej bordel po zahřátí a zdechne to, nebo nechce startovat, vím o čem mluvím....řešil jsme to dva roky, s tím, že u mě to bylo trošku komplikovanější. Takže bych opravdu 90% sázel tam. Ale takto od stolu je těžké dělat závěry, to je zase troufalost...
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 8 měsíců zpět #7
od security
Odpověděl security pro téma Re: haluv snimac nebo tlak cerpadla
Lidičky moc děkuji za všechny rady osobně taky sazím na H. snimč .... jinak se omlouvam za mistifikaci ... jak jsme psal tak jsm nejak prekliknul a misto 55Kw tam hupslo 66Kw a nejak jsme si toho nevsimnul......ten odpor me zajimal protoze znami ma taky tipo 1,6 ale dvouvacku nejde mu otackomer a ma tam pichnuty odpor 55KOhm. pokud to nebude Hsnimac vyzkousim a urco informuji jak jsme dopadnul .... Zatim teda všem tipařum Děkuju.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 7 měsíců zpět #8
od security
Odpověděl security pro téma tak uz nedrzi ani za studena
Zdravym .... tak jsme si sehnam Hsnimac a porad nic dokonce uz co se vtom mechanik vrtal auto nestaruje ani za studena a kdyz tak nedrzi otacky a chcipne pod otackama se chvily drzi a pak proste chcipa a pri pridávaní se dusi......
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 7 měsíců zpět #9
od jipaf
TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...
Odpověděl jipaf pro téma Re: haluv snimac nebo tlak cerpadla
čus,
a co filtr paliva, na volnoběh stíhá protékat a při přidání už nestíhá,
jinak to může být cokoliv, nějaká porucha se nějak projevuje ale pokaždé to může být něco jiného,
já když si náhodou nevím rady, jdu za odborníkama do servisu ale do značkového ( jj, i tam člověk může narazit na vola,malá pravděpodobnost)
tam se je na to nechám kouknout, odhalit závadu, nechat si říct předběžnou cenu, pak řeknu že na to momentálně nemám... zaplatím za tu chvíli co se na to koukají a pokud to nemám, tak se kouknu kde to seženu levně, třebas i vrakáč a opravím si to sám
možná že to vyjde levněji jak měnit skoro 1/2 auta a minimálně 14dní neprojet se... když jeden den nevyjedu od baráku už to je pomalu na šampus
tak hodně zdaru při opravách a NEBERTE HLAVNĚ NIKDO NIC OSOBNĚ
čus jura
ps: za odborníkama v servisu jsem byl jenom 1x - porucha potenciometru
škrtící klapky u první tempry
a co filtr paliva, na volnoběh stíhá protékat a při přidání už nestíhá,
jinak to může být cokoliv, nějaká porucha se nějak projevuje ale pokaždé to může být něco jiného,
já když si náhodou nevím rady, jdu za odborníkama do servisu ale do značkového ( jj, i tam člověk může narazit na vola,malá pravděpodobnost)
tam se je na to nechám kouknout, odhalit závadu, nechat si říct předběžnou cenu, pak řeknu že na to momentálně nemám... zaplatím za tu chvíli co se na to koukají a pokud to nemám, tak se kouknu kde to seženu levně, třebas i vrakáč a opravím si to sám
možná že to vyjde levněji jak měnit skoro 1/2 auta a minimálně 14dní neprojet se... když jeden den nevyjedu od baráku už to je pomalu na šampus
tak hodně zdaru při opravách a NEBERTE HLAVNĚ NIKDO NIC OSOBNĚ
čus jura
ps: za odborníkama v servisu jsem byl jenom 1x - porucha potenciometru
škrtící klapky u první tempry
TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 7 měsíců zpět #10
od Vali
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Odpověděl Vali pro téma Re: haluv snimac nebo tlak cerpadla
No tak v mnoha věcech s tebou souhlasím, jako například jít do "autorizovaného servisu" než měnit půlku auta. Ale musí mít člověk to obrovské štěstí, aby narazil na někoho schopného. Já bohužel mám zkušenost naprosto opačnou, s autorizovanejma servisama obzláště. Jsou neschopní a ještě k tomu si za to nechají nepřiměřeně zaplatit.
Ale každopádně je pravda, že je lepší prvně vše řádně proměřit a pak teprve něco měnit, než měnit pokus omyl. Na druhou stranu, když je možnost mít např. půjčený náhradní díl, tak je to fajn.
Ale každopádně je pravda, že je lepší prvně vše řádně proměřit a pak teprve něco měnit, než měnit pokus omyl. Na druhou stranu, když je možnost mít např. půjčený náhradní díl, tak je to fajn.
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 7 měsíců zpět #11
od Vali
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Odpověděl Vali pro téma Re: haluv snimac nebo tlak cerpadla
Jak jsem slíbil na SZ, píšu sem, ať případně můžou reagovat další.
Nevím,co vše jsi již kontroloval a co ne. Jak jsem se dočetl, tak h. snímač ano.
Ono je toho vždycky strašně moc, čím to může být, tak chce jít tak nějak od toho nejjednodušího k tomu složitějšímu.
Možná se budu opakovat, možná to s daným tématem nebude až tak souviset, ale je lepší to projít tak nějak vše...stejně zde nezahrnu všechno a budu rád, když mě někdo další doplní.
Dodávka paliva - sundej airbox - tak ať vidíš na klapku, jestli tam jde benzín (psal jsi, že startneš, ale po chvíli zdechá, nebo má špatný volnoběh). To, že tam benzín jde, neznamená, že ho tam jde jak má . Tak tedy jak si se tu už ptal, zkontrolovat tlak dodávaného paliva. Odpojit hadičku co jde na vstřik a do vlastního vedení vložit tlakoměr. Hodnota by měla bý těch 1,0 baru (pro motor 835C...). Pokud je jiná, tak může být špatné čerpadlo, nebo regulátor tlaku paliva. Pokud nemáš možnost doma, tak to nech poměřit v servise, ti ví, jak měřit tlak čerpadla a průtok, stejně tak jak otestovat regulátor. Pokud máš možnost toho měřáku doma, pak se to dá doma, náročné to není. Palivový filtr je na tom jak? Nicméně může to vlivem toho hůř tahat, ale že by to způsobovalo až takové problémy se mi nezdá.
Jiskra - zkontroluj kabely, svíčky, rozdělovač - pokud teda nemáš bezkontakt..nevím, jak je to u 93 a výše. A cívku zapalování . Změřit odpory kabelů, s rostoucí délkou roste odpor...všechny kabely by měly mít odpor ve stejném rozsahu řádově kohmy, dle toho co tam máš za kabely. Svíčky vyndej a jukni jak vypadají, jak pálí, jestli je směs bohatá budou hodně černé, nebo jestli je zaolejovaná atp. Zkus jestli ti dává jiskru, to je jedno na jakém válci. Jednu svíčku vyndej ven a nech ji na kabelu a proti bloku motoru zkus jestli hází jiskru (tím myslím v době, kdy ti to nepůjde natočit, když zdechne auto) Ale opatrně na závit, pokud by bylo motor už zahřátej, ať nezdrbeš závit.
No a samotná cívka zapalování - změř primár a sekundár okruh (v době, kdy startnout jde, tak asi budou hodnoty v pořádku, ale jakmile to bude zdechat, je možné že to souvisí s teplotou, tak vždy měř ve stavu, kdy startnout jde a pak hledej anomálie - to platí pro všechna měření, nejen cívku) Tak tedy primár je krajní piny v kontaktech cívky, tam kde jde konektor se 4 pozicema...tam bys měl naměřit cca 0,400 - 0,500 ohm, sekundár je jeden z krajních pinů jako před tím,ale plusovej, na cívkce je to nakreslené a místo kde připojuješ kabel proti tomu, tam by měl naměřit cca 5 kOhm (snad si to pamatuju dobře, měřil jsme to o víkendu, tak matně vzpomínám) Koukni jaký je kontakt u kabelu na cívku, právě teď o víkednu jsem koukal, že kabel byl zcela zooxidovanej na kontaktu cívky.
Další věcí jsou čidla - nevím, jak přesně je to u těch novějších motorů (mám 90) ale na vstřiku je čidlo nasávaného vzduchu někdy způsobuje cukání za studena,ale ne zdechání. Ćidlo teploty vody způsobuje spíše spotřebu a nekultivovanost chodu, ale nezdechne, bo si natáhne případně tovární hodnoty. Lambda spotřeba a kolísání volnoběhu. Nicméně kontrola těchto čidel je popsána tady:
www.fiattipo.net/modules.php?name=News&a...e=article&sid=18
Více už psát nebudu, protože by ses v tom tak nějak ztrácel si myslím a udělej tyto věci, až vyloučíš, dá e jít dál.
Krom toho ber tyto věco jako návrh, neříkám, že je to správně, jsou to moje úvahy, které jsme tak nějak nastřádal za chvilinku,co se o to zajímám a jsem laik. Rád se nechám od ostatních opravit, nebo doplnit, poud tam najdete nějaký blaf
Držím palce, ať na to příjdeš
Nevím,co vše jsi již kontroloval a co ne. Jak jsem se dočetl, tak h. snímač ano.
Ono je toho vždycky strašně moc, čím to může být, tak chce jít tak nějak od toho nejjednodušího k tomu složitějšímu.
Možná se budu opakovat, možná to s daným tématem nebude až tak souviset, ale je lepší to projít tak nějak vše...stejně zde nezahrnu všechno a budu rád, když mě někdo další doplní.
Dodávka paliva - sundej airbox - tak ať vidíš na klapku, jestli tam jde benzín (psal jsi, že startneš, ale po chvíli zdechá, nebo má špatný volnoběh). To, že tam benzín jde, neznamená, že ho tam jde jak má . Tak tedy jak si se tu už ptal, zkontrolovat tlak dodávaného paliva. Odpojit hadičku co jde na vstřik a do vlastního vedení vložit tlakoměr. Hodnota by měla bý těch 1,0 baru (pro motor 835C...). Pokud je jiná, tak může být špatné čerpadlo, nebo regulátor tlaku paliva. Pokud nemáš možnost doma, tak to nech poměřit v servise, ti ví, jak měřit tlak čerpadla a průtok, stejně tak jak otestovat regulátor. Pokud máš možnost toho měřáku doma, pak se to dá doma, náročné to není. Palivový filtr je na tom jak? Nicméně může to vlivem toho hůř tahat, ale že by to způsobovalo až takové problémy se mi nezdá.
Jiskra - zkontroluj kabely, svíčky, rozdělovač - pokud teda nemáš bezkontakt..nevím, jak je to u 93 a výše. A cívku zapalování . Změřit odpory kabelů, s rostoucí délkou roste odpor...všechny kabely by měly mít odpor ve stejném rozsahu řádově kohmy, dle toho co tam máš za kabely. Svíčky vyndej a jukni jak vypadají, jak pálí, jestli je směs bohatá budou hodně černé, nebo jestli je zaolejovaná atp. Zkus jestli ti dává jiskru, to je jedno na jakém válci. Jednu svíčku vyndej ven a nech ji na kabelu a proti bloku motoru zkus jestli hází jiskru (tím myslím v době, kdy ti to nepůjde natočit, když zdechne auto) Ale opatrně na závit, pokud by bylo motor už zahřátej, ať nezdrbeš závit.
No a samotná cívka zapalování - změř primár a sekundár okruh (v době, kdy startnout jde, tak asi budou hodnoty v pořádku, ale jakmile to bude zdechat, je možné že to souvisí s teplotou, tak vždy měř ve stavu, kdy startnout jde a pak hledej anomálie - to platí pro všechna měření, nejen cívku) Tak tedy primár je krajní piny v kontaktech cívky, tam kde jde konektor se 4 pozicema...tam bys měl naměřit cca 0,400 - 0,500 ohm, sekundár je jeden z krajních pinů jako před tím,ale plusovej, na cívkce je to nakreslené a místo kde připojuješ kabel proti tomu, tam by měl naměřit cca 5 kOhm (snad si to pamatuju dobře, měřil jsme to o víkendu, tak matně vzpomínám) Koukni jaký je kontakt u kabelu na cívku, právě teď o víkednu jsem koukal, že kabel byl zcela zooxidovanej na kontaktu cívky.
Další věcí jsou čidla - nevím, jak přesně je to u těch novějších motorů (mám 90) ale na vstřiku je čidlo nasávaného vzduchu někdy způsobuje cukání za studena,ale ne zdechání. Ćidlo teploty vody způsobuje spíše spotřebu a nekultivovanost chodu, ale nezdechne, bo si natáhne případně tovární hodnoty. Lambda spotřeba a kolísání volnoběhu. Nicméně kontrola těchto čidel je popsána tady:
www.fiattipo.net/modules.php?name=News&a...e=article&sid=18
Více už psát nebudu, protože by ses v tom tak nějak ztrácel si myslím a udělej tyto věci, až vyloučíš, dá e jít dál.
Krom toho ber tyto věco jako návrh, neříkám, že je to správně, jsou to moje úvahy, které jsme tak nějak nastřádal za chvilinku,co se o to zajímám a jsem laik. Rád se nechám od ostatních opravit, nebo doplnit, poud tam najdete nějaký blaf
Držím palce, ať na to příjdeš
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 7 měsíců zpět #12
od security
Odpověděl security pro téma Re: haluv snimac nebo tlak cerpadla
Ahoj moc dekuji .
Veci ktre popisujes jsme jiz vyskousel ted resim kompletne celý vstřik cidlo nasavaneho vzduchu krokomotorek, potak atd..... dneska budu mit kompletne na zapujceni vstrikovaci jednotku tak budu postupne zkouset kde by to mohlo byt cerpadlo jsme vyloucily po vysistení hadicek atd.... palivo bezproblemu proudi a pri otackach 3000 a vise auto drzi ale nedrzi volnobech ...... tak uvidim jak to dopadne .....jestli najklapne ani to tak budu hledat jeste nekde jinde.. chlapy vsem dekuji za konzultaci a doufam ze to klapne a ze se poprve tenhle rok dostavym i na sraz
Veci ktre popisujes jsme jiz vyskousel ted resim kompletne celý vstřik cidlo nasavaneho vzduchu krokomotorek, potak atd..... dneska budu mit kompletne na zapujceni vstrikovaci jednotku tak budu postupne zkouset kde by to mohlo byt cerpadlo jsme vyloucily po vysistení hadicek atd.... palivo bezproblemu proudi a pri otackach 3000 a vise auto drzi ale nedrzi volnobech ...... tak uvidim jak to dopadne .....jestli najklapne ani to tak budu hledat jeste nekde jinde.. chlapy vsem dekuji za konzultaci a doufam ze to klapne a ze se poprve tenhle rok dostavym i na sraz
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 7 měsíců zpět #13
od security
Odpověděl security pro téma Re: haluv snimac nebo tlak cerpadla
Tak lidicky tak prej uz to vsechno funguje aspon mi ted volal mechanik tak jsme stastny jako blecha....... nakonec to ma za sebou benzinopve cerpadlo mno tajk jsem rad ze jenom tak uf se mi oddechlo a ted doufam ze to bude xkm bez poruchy
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.458 sekund