Hluk motora FIAT TIPO

Více
15 roků 2 měsíců zpět #1 od skyline21
Hluk motora FIAT TIPO vytvořil uživatel skyline21
Zdravim pani. Pls potreboval by som par rad. Ide o auto Fiat Tipo, r.v. 1992, je to 1.7D. Moj prvy problem sa tyka startovania za studena, napr. chladneho rana. Baterka je v poriadku. Ked otocim klucom, necham samozrejme zhavit, aj 2-3x ale motor len toci a toci, akoby sa miestami aj chytal ale nenaskoci ani za svet. Jedine na potiahnutie inym autom sa rozoberie. Popoludni, ked nieje chladno, naskoci bez problemov.
Moj druhy problemik sa tyka hluku motora. Problizne na zaciatku roka motor zacal viac hucat. Z nicoho nic, znie to akoby som sale jazdil s otvorenou kapotou a bez vyfuku. Kde moze byt problem?
Za vsetky rady vdaka.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 měsíců zpět #2 od skypan
Odpověděl skypan pro téma Re: Hluk motora FIAT TIPO
standartní bolesti....ale začnu od začátku:jak sou na tom filty a oleje?na zimu je dobré to koupit a vyměnit(ulechčíš motoru na zimních startech),
zkontroluj si žavící svíčky a jejich funkčnost,tj.třeba jestli už není vadná a tímpádem jestli už třeba se nenahřívá dlouho...
že dlouho startuješ a jakoby má motor snahu,tak to bývá že ti padá nafta zpátky do nádtže pořádně si zkontroluj palivovou soustavu (trubyčky a jejich přechody,až k nádrži a jejich případné netěsnosti)a vyměn naft.filtr

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 měsíců zpět #3 od Pumpa
Odpověděl Pumpa pro téma Re: Hluk motora FIAT TIPO
presne tak asi ... ten isty problem som mal niekedy som potreboval aj 10 otacky na startovanie motora .... tak som vycistil vsetky kostry filter som okamzite vypustil kusok preplachol nalial do plna a potom kusok benzinu som dal do nadrze nech to precisty ... zhavice skontroluj odpoj tu vodiacu listu zober niaky solidnejsi kabel daj ho na + na baterke a prechadzaj zhavicmi ked prebehne iskra na ich hlavicke kde sa dava matica na upevnenie tak je dobry ak nie tak zraly na vymenu ..... najprv len prejdi vsetky hadicky ci ti to niekde netaha falosny vzduch .... postupne vsetko porob a informuj co si skusal a ci niak pomohlo .

Fiat Tipo 1.9TD Gran Turismo 1991 @ Turbo 1.5BAR

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 měsíců zpět #4 od skyline21
Odpověděl skyline21 pro téma Re: Hluk motora FIAT TIPO

presne tak asi ... ten isty problem som mal niekedy som potreboval aj 10 otacky na startovanie motora .... tak som vycistil vsetky kostry filter som okamzite vypustil kusok preplachol nalial do plna a potom kusok benzinu som dal do nadrze nech to precisty ... zhavice skontroluj odpoj tu vodiacu listu zober niaky solidnejsi kabel daj ho na + na baterke a prechadzaj zhavicmi ked prebehne iskra na ich hlavicke kde sa dava matica na upevnenie tak je dobry ak nie tak zraly na vymenu ..... najprv len prejdi vsetky hadicky ci ti to niekde netaha falosny vzduch .... postupne vsetko porob a informuj co si skusal a ci niak pomohlo .


Dik moc pani za rady :). Vyskusal som vsetky zhavice, nooo zaujimave veci som zistil. 3ks boli vadne. absolutne sa ani nezohriali. Tak som dal druhe, ktorych funkcnost som si vyskusal a auto chyta na 1-2 otocenia, dokonca aj rano ked je dost chladno a motor studeny. Takze tento problem je vyrieseny.
Ale ten hluk motora stale nie. Nasiel som niekde na nete, ze ten hluk moze robit aj kvapkajuca tryska, tak som podla toho navodu povoloval prevlecne matice ku kazdej a vraj ze pri ktorej tryske to prestane hucat tak ta je vadna. no neprestalo ani pri jednej, len miestami som mal pocit ze druha a tretia by to mohla teoreticky byt. ale nemam istotu. Co si o tom myslite? Pre upresnenie toho hluku: motor znie akoby som nemal pripojene ani vyfukove potrubie :D. Ale to mam, a je v poriadku ;). Ten klepavy zvuk znie z motora si myslim. som si isty.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 měsíců zpět #5 od Pumpa
Odpověděl Pumpa pro téma Re: Hluk motora FIAT TIPO
mna to moje tipo uz za tych 5 rokov velakrat prekvapilo pozraj aj na ine moznosti drziaky motora silentbloky napriklad konkretne ten na pravom nosniku alebo ten na hlavny na napravnici hocico pripadne chod na vrakac zohnaj si tam niake trisky za par centov a skusaj nech vies co mozes vylucit moje tipo vzdy si nieco namna vymysli a vzdy sa unahlujem a vymienam a potom zistujem ze ani som nemusel .....lebo ako ked motoru nedavas zabrat za studena a dodrzujes pravidelne intervaly vymien nema problem moja 1.9 tka turbo diesel bez zasahov do motora ide uz 235 tisici kilometer (neratam rozvody , olej , kvapaliny) vsetko seriove .

Fiat Tipo 1.9TD Gran Turismo 1991 @ Turbo 1.5BAR

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 měsíců zpět #6 od skyline21
Odpověděl skyline21 pro téma chod motora
Chalani, uvedene problemy sa podarilo vyriesit, ale objavil sa jej zaujimavejsi, ktory ma uz viackrat vytocil poriadne. O co ide? Normalne som rano nastartoval, siel autom asi 5km a potom znicoho nic zacalo spomalovat. Plynovy pedal som mohol dat aj na podlahu, akoby som ho nemal ani stlaceny. Predvcerom ked mi to zacalo robit, myslel som ze dochadza palivo, tak som doliat 5 L, cca. Vcera sa na aute nejazdilo a dnes ked som surne potreboval ist, tak mi to zacalo vynechavat. Z nicoho nic. Myslite si ze to moze byt nedostatkom paliva, alebo bude chya niekde inde? Privodne hadicky som skontroloval a dotiahol, vzduch by nemalo tahat nikde, aj napriek tomu to robi. Aj pri volnobeznych otackach uplne zacne vynechavat a po chvili opat ide. Ale tak sa jazdit neda.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 měsíců zpět #7 od Předseda
Odpověděl Předseda pro téma Re: Hluk motora FIAT TIPO
Co naftový filtr? Není v něm voda?

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 měsíců zpět #8 od skyline21
Odpověděl skyline21 pro téma Re: Hluk motora FIAT TIPO

Co naftový filtr? Není v něm voda?


Filter som menil asi pred 2 mesiacmi. Samozrejme ze som namontoval novy.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 měsíců zpět #9 od skypan
Odpověděl skypan pro téma Re: chod motora

Chalani, uvedene problemy sa podarilo vyriesit, ale objavil sa jej zaujimavejsi, ktory ma uz viackrat vytocil poriadne. O co ide? Normalne som rano nastartoval, siel autom asi 5km a potom znicoho nic zacalo spomalovat. Plynovy pedal som mohol dat aj na podlahu, akoby som ho nemal ani stlaceny. Predvcerom ked mi to zacalo robit, myslel som ze dochadza palivo, tak som doliat 5 L, cca. Vcera sa na aute nejazdilo a dnes ked som surne potreboval ist, tak mi to zacalo vynechavat. Z nicoho nic. Myslite si ze to moze byt nedostatkom paliva, alebo bude chya niekde inde? Privodne hadicky som skontroloval a dotiahol, vzduch by nemalo tahat nikde, aj napriek tomu to robi. Aj pri volnobeznych otackach uplne zacne vynechavat a po chvili opat ide. Ale tak sa jazdit neda.

no to ti řeknu přesně čím to je...před lety se mi to stalo na Lancii a to stejný problem...
jemný burdel se mi usadil v přechodce z hadičky do trubičky a udělal tam špunt,kousek od vývodu z nádrže...koukal sem jako péro,kdyš sem profukoval trubičky a vyfoukll sem pěticentimetrový špunt 8O ,od té doby auto jelo jako z praku :wink:

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 měsíců zpět #10 od skyline21
Odpověděl skyline21 pro téma Re: chod motora

Chalani, uvedene problemy sa podarilo vyriesit, ale objavil sa jej zaujimavejsi, ktory ma uz viackrat vytocil poriadne. O co ide? Normalne som rano nastartoval, siel autom asi 5km a potom znicoho nic zacalo spomalovat. Plynovy pedal som mohol dat aj na podlahu, akoby som ho nemal ani stlaceny. Predvcerom ked mi to zacalo robit, myslel som ze dochadza palivo, tak som doliat 5 L, cca. Vcera sa na aute nejazdilo a dnes ked som surne potreboval ist, tak mi to zacalo vynechavat. Z nicoho nic. Myslite si ze to moze byt nedostatkom paliva, alebo bude chya niekde inde? Privodne hadicky som skontroloval a dotiahol, vzduch by nemalo tahat nikde, aj napriek tomu to robi. Aj pri volnobeznych otackach uplne zacne vynechavat a po chvili opat ide. Ale tak sa jazdit neda.

no to ti řeknu přesně čím to je...před lety se mi to stalo na Lancii a to stejný problem...
jemný burdel se mi usadil v přechodce z hadičky do trubičky a udělal tam špunt,kousek od vývodu z nádrže...koukal sem jako péro,kdyš sem profukoval trubičky a vyfoukll sem pěticentimetrový špunt 8O ,od té doby auto jelo jako z praku :wink:


Myslis pri nadrzi v hadicke? alebo niekde inde? Stacilo by prefuknut hadicky a malo by byt ok? bo neviem ci som ta spravne pochopil :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 měsíců zpět #11 od skypan
Odpověděl skypan pro téma Re: Hluk motora FIAT TIPO
jo,profoukni komplet celý sistém a budeš mít klid. :)

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 měsíců zpět #12 od skyline21
Odpověděl skyline21 pro téma Re: Hluk motora FIAT TIPO

jo,profoukni komplet celý sistém a budeš mít klid. :)


No jo teda, zajtra to skusim, dam vediet ako to dopadlo, dufam ze to konecne pojde, bo ma uz slahne asi :(

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 měsíců zpět #13 od skyline21
Odpověděl skyline21 pro téma Motor
Pani, vsetkym vam dakujem za rady. Auto opat poslucha, startuje bezproblemovo i za studena, nezhasina pocas jazdy ani nemeni otacky po zahriati :).
Stale su tu iste veci, detaily, ktore este nie su na aute ok a to su ten hluk motora napr. Niekde som cital, ze to mozu robit trysky. tak som skusal povolovat prevlecne matice po jednej ale nic som nezistil. Je mozne ze to tak klepe vackovka alebo ventily?
A este jeden detail: dost casto musim dobijat baterku. Napr. staci ak mam aj pocas jazdy zapnuty zosilnovac a pustenu hudbu asi 15min a na druhy den uz baterka ani nepipne. Je mozne ze alternator zle dobija alebo je v elektrike chyba niekde inde?
Skuste nejake tipy, snad pomozu. Vdaka majstri.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 měsíců zpět #14 od Libor
Odpověděl Libor pro téma Re: Hluk motora FIAT TIPO
A není už ta baterka v háji... někdy moc nevydržej.... no a jestli ti to správně dobíjí zjistíš když na baterce při nahozeném motoru změříš napětí voltmetrem... mělo by tam být kolem 13,5 - 14 V ....ale z vlastní zkušenosti doporučuju to měřit až cca 2-3 min po nastartování.... zezačátku se baterka srovnává ze startu a ještě nějaký čas jedou žhavičky a napětí jsem měl jen kolem 12,5 V ... po těch cca 2 min už je to v pohodě.

F/I/A/T/ Tempra 1,9 TD 1993 250tis.km
Moje hobby www.foto-tapety.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 měsíců zpět #15 od Pumpa
Odpověděl Pumpa pro téma Re: Hluk motora FIAT TIPO
urcite uz tvoja baterka ma nieco za sebou na 100% je niaky clanok v baterke v haji pripadne alternator nedobija ako kolega hore spomina premeraj to ak budu hodnoty pod 13V ... tak precisty komplet vsetky kostry + kabel na alternatore ocistit vystriekat niecim proti oxidacii pripadne natriet vazelinou ale podla mna alternator dobija len baterka to uz nedokaze dostat do seba lebo uz niaky ten clanok jej vypovedal ... skus na skusku si pozicat inu baterku aspon 68-cku pripadne 72-jku . sice standartne su altiky na dizlakoch v tipach 65A ale na zimu ti treba poriadnu baterku .

Fiat Tipo 1.9TD Gran Turismo 1991 @ Turbo 1.5BAR

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 1.995 sekund
Powered by Kunena fórum