Moje Tipo šklbe!
15 roků 1 měsíc zpět #1
od Hody
Slovakia, Fiat Tipo 1.7D, modrá metalíza tmavá, r.v. 1988
Moje Tipo šklbe! vytvořil uživatel Hody
Dúfam že to nie je duplicitná téma, ale neviem si poradiť. Moje Tipo 1.7D r.v.1988 štartuje v celku normálne (bez problémov), pri pohnutí z miesta a vypúšťaní spojky v celku pohoda, spojka zatiaľ neprešmykovala. No od istého času sa začalo auto divne správať. Po rozbehu z miesta pi pridaní viac plynu (teda dosiahnutia vyšších otáčok) zašklbe motorom, alebo prevodovkou, alebo kolesom - neviem. Proste trhne akoby ho seklo na chvíľu alebo čo. Trhne a keď držím nohu rovnako na plyne tak skáče chvíľu ako „koza“ a potom znova prestane. Nie je to ako zdusenie motora alebo pokles otáčok, ale jednoducho ako by zablokovanie čohosi. Vymenil som palivový filter a hadičku od filtra k čerpadlu - nič to nezmenilo.
Potom ako som s tým jazdil ďalej každé ráno do práce napriek spomínanému problému sa k tomu pridalo ešte to, že po rozbehu na rýchlosť cca 49 Km/h mi začalo triasť predkom auta akoby to bolo nevyvážené koleso alebo hrča na kolese no na volant sa to veľmi neprenášalo. Zastavil som a popozeral kolesá, no nič neobyčajné som nezbadal. Šiel som ďalej no a keď to znova začalo robiť pri 50 Km/h vyhodil som rýchlosť (zaradil som neutrál) a vtedy pri rovnakej rýchlosti cca 50 Km/h prestalo hádzať a triasť autom - akonáhle zaradím hocijakú rýchlosť 3-ku, 4-ku, 5-ku trasie akoby celím autom. Potom som to skúsil pri cúvaní- zaradil som spiatočku a dal som plyn na podlahu (cúval som maximum ako so dalo no ani raz nešklblo a ani netriaslo.
Nadvihol som Tipo na kláty a hýbal volantom, kolesami, točil som kolesom a neviem nič čudné som nezbadal. Kontroloval som šróby na prevodovke, olej v prevodovke. Neviem si dať rady a auto potrebujem do práce. Poraďte prosím! Môže to byť Homokineťák? Poloos? Tlmič? Čepi? Prevodovka? Silenblok? Čerpadlo paliva? Vzduchová bublina v palivovom systéme? Čo to môže byť sakra? Ako na to prídem? Do servisu sa mi nechce. POMÓÓÓC!!!!!!!! Na <br> rozpacích Zlý nebo <br> velmi zuřivý
Potom ako som s tým jazdil ďalej každé ráno do práce napriek spomínanému problému sa k tomu pridalo ešte to, že po rozbehu na rýchlosť cca 49 Km/h mi začalo triasť predkom auta akoby to bolo nevyvážené koleso alebo hrča na kolese no na volant sa to veľmi neprenášalo. Zastavil som a popozeral kolesá, no nič neobyčajné som nezbadal. Šiel som ďalej no a keď to znova začalo robiť pri 50 Km/h vyhodil som rýchlosť (zaradil som neutrál) a vtedy pri rovnakej rýchlosti cca 50 Km/h prestalo hádzať a triasť autom - akonáhle zaradím hocijakú rýchlosť 3-ku, 4-ku, 5-ku trasie akoby celím autom. Potom som to skúsil pri cúvaní- zaradil som spiatočku a dal som plyn na podlahu (cúval som maximum ako so dalo no ani raz nešklblo a ani netriaslo.
Nadvihol som Tipo na kláty a hýbal volantom, kolesami, točil som kolesom a neviem nič čudné som nezbadal. Kontroloval som šróby na prevodovke, olej v prevodovke. Neviem si dať rady a auto potrebujem do práce. Poraďte prosím! Môže to byť Homokineťák? Poloos? Tlmič? Čepi? Prevodovka? Silenblok? Čerpadlo paliva? Vzduchová bublina v palivovom systéme? Čo to môže byť sakra? Ako na to prídem? Do servisu sa mi nechce. POMÓÓÓC!!!!!!!! Na <br> rozpacích Zlý nebo <br> velmi zuřivý
Slovakia, Fiat Tipo 1.7D, modrá metalíza tmavá, r.v. 1988
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- vilímek petr
15 roků 1 měsíc zpět #2
od vilímek petr
Odpověděl vilímek petr pro téma Re: Moje Tipo šklbe!
Zdarec,já bych to viděl na některý silentblok na motoru nebo převodovce.Mrkni a uvidíš.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 1 měsíc zpět #3
od michalkulistak
fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon
Odpověděl michalkulistak pro téma motor
mohla by být i zrada v převodovce, neozývají se nějaké zvuky při tom škubání? jo a proč je tu ten dotaz dvakrát? pro jistotu?
fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 1 měsíc zpět #4
od Libor
F/I/A/T/ Tempra 1,9 TD 1993 250tis.km
Moje hobby www.foto-tapety.cz
Odpověděl Libor pro téma Re: Moje Tipo šklbe!
Podle toho co píšeš tak to vypadá že je utrhlý nejaký silentblok motoru...potom se tam chudák motor klepe až to hází s autem
F/I/A/T/ Tempra 1,9 TD 1993 250tis.km
Moje hobby www.foto-tapety.cz
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 1 měsíc zpět #5
od Hody
Slovakia, Fiat Tipo 1.7D, modrá metalíza tmavá, r.v. 1988
Odpověděl Hody pro téma Re: Moje Tipo šklbe!
No áno, to by bolo ešte fajn keby to bol "len" nejaký silenblok. Zdá sa to byť najpravdepodobnejšie. Len neviem koľko je tých silenblokov a kde sú skryté? Ako ich mám hľadať? Viem že oni držia motor tesp. prevodovku. Ale akosi ich neviem nájsť. Nemáte niekto foto?? Modlím sa aby to nebola prevodovka alebo poloos prípadne nebodaj kľukovka alebo niečo podobné. Zajtra by som sa mal na to pozrieť. Cením si každý váš postreh a pripomienku (skúsenosť) Zatiaľ vďaka!
Slovakia, Fiat Tipo 1.7D, modrá metalíza tmavá, r.v. 1988
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Méně
Více
- Příspěvky: 469
15 roků 1 měsíc zpět #6
od Tonny Tempra SW
TEMPRA SW 1,9 tds 66Kw 303000km
r.v:96
5l na 100km
Odpověděl Tonny Tempra SW pro téma Re: Moje Tipo šklbe!
Homokynetytak vylucis tak ze pootocis kolesami a pri nenastartovanom motore chyt poloosu pri kolese a mykaj s nou do vsetkych stran-ak bude mat poloosa v kolese volu a bude klepat tak to je ona ,ak nie tak chod po silentblokoch v prevodovke.
Ja som mal podobne priznaky a bol to hom.klb v kolese.
Ja som mal podobne priznaky a bol to hom.klb v kolese.
TEMPRA SW 1,9 tds 66Kw 303000km
r.v:96
5l na 100km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- vilímek petr
15 roků 1 měsíc zpět #7
od vilímek petr
Odpověděl vilímek petr pro téma Re: Moje Tipo šklbe!
Silenbloky poznáš jednoduše,jsou gumové a na každé straně je jeden a třetí je vzadu na motoru.Vezmi motor do ruky na vrchu a hýbej s ním ,já jak jsem měl urvaný na spolujezdcově straně tak se motor hýbal celkem dost nahoru i dolu tak by jsi to mohl poznat.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 3 týdnů zpět #8
od Hody
Slovakia, Fiat Tipo 1.7D, modrá metalíza tmavá, r.v. 1988
Odpověděl Hody pro téma Šklbanie čiastočne vyriešené!!!
Potom ako som už vyskúšal všetko možné aj nemožné a na nič som neprišiel (možno akurát tak že skutočne jeden zo silenblokov už naozaj nie 100%ný ). Tak som to vzdal a odviezol som moje Tipo ku kolegovi domov (ktorý je tiež FIAŤÁK. Doteraz mal Cromu 2.5TD a teraz má UNO 1.3D) Ešte v ten deň mi volal že ide po palivovom systéme. Začal tým že vyčistil mi nádrž v ktorej bolo mimochodom doslova smetisko: Vybral odtiaľ gumenú rúčku z fúrika a asi 3-4 kusy rôzny úlomkov z plastov-čosi ako dolámaná lopatka pre deti do piesku Vyčistil mi sitko v nádži kde vraj tiež bolo dosť usadenín. Vyskúšal auto, no stále to šklbanie neprestalo. Pokračoval hadičkami až sa dostal ku palivovému filtru, presnejšie ku držiaku palivového filtra kde zistil, že systém nasáva vzduch popri neoriginálnom odvzdušňovacom šróbe, ktorý určite nebol pôvodný a bol nahradený nejakým šróbom ktorý dobre netesnil. Tak mi tam dal pod ten šrób gumenú podložku. Naštartoval a išiel. Ani raz mu nešklblo. Lenže, toto riešenie nebolo z dlhodobého hľadiska najlepšie, tak sme tam dali druhý držiak palivového filtra z Fiatu Duna 1.7DS. Vyskúšali sme to išlo to OK. Prehnali sme Tipko na max.otáčkach až do rýchlosti cca 120 Km/h. Šklbanie prestalo no to chvenie "akoby"prednej nápravy sa na hladkej ceste prejavivalo vždy pri určitých otáčkach motora-najmä pri rozťahovaní. No po dosiahnutí rýchlosti a uvolnenia nohy z plynového pedálu to chvenie prestáva. On tvrdí že palivový filter nedosadá správne k tomu držiaku s Fiatu Duna 1.7DS a preto vraj pri väčšom odbere paliva dochádza k tím akoby nepravidelným otáčkam. No neviem - neviem.????
Slovakia, Fiat Tipo 1.7D, modrá metalíza tmavá, r.v. 1988
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.365 sekund