Tipo 1,9 td nejde nastartovat

  • ardo
  • COM_KUNENA_TOPIC_AUTHOR
  • Návštěvník
  • Návštěvník
3 roků 3 měsíců zpět #1 od ardo
COM_KUNENA_MESSAGE_CREATED_NEW
Zdravim.
Mam tipo 1,9 td s ktorym nejazdim. Obcas som ho prestartoval, pripadne prebehol a vsetko bolo OK. Teraz som ho po polroku zase skusil startovat a neslo. Zistil som, ze je padnuta nafta. Dolial som ju do filtra aj do hadice, ktora ide od filtra. Auto pri startovani chytilo na jeden potom obacs na dva valce. Vymenil som vsetky zhavice, ale velmi to nepomoho. Chyta to na jeden az dva valce, ide z toho biely dym. Aj v motorovej casti vidim biely dym a akoby to obcas strielalo aj v motori.
Neviete co tomu moze byt a co s tym?
Moze sa diesel roztiahnut? Pomoze to?
Dakujem za Vasu pomoc.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
3 roků 3 měsíců zpět #2 od ZR
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Mne keď dymilo na bielo bola odídená triska pretože nevstrekuje poriadne naftu ale len "síka" potom to poriadne nespaluje. Ak máš odídené dve a viac myslím že by to mohol byť problém. A osobne by som to nerozťahoval radšej.

Fiat Tipo 1.7 D
Fiat Tipo 1.9 TD
Fiat Tipo 1.9 T.ds.X
Fiat Tipo 1.6 i.e.
Fiat Tipo 1.4 i.e.
Fiat Tipo 1.9 TD

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

  • ardo
  • COM_KUNENA_TOPIC_AUTHOR
  • Návštěvník
  • Návštěvník
3 roků 3 měsíců zpět #3 od ardo
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Tryskami to byt môze. Ale zeby odisli vsetky naraz?
Tie trysky viem vymenit aj sam, alebo to musi ist do servisu?
Co si platil za vymenu tej trysky.
Este to vraj mozu byt aj skocene rozvody.
Ako sa to da skontrolovat?

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
3 roků 3 měsíců zpět #4 od ivobr
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
trysky mohlo zalepit po takej dobe. treba ich vykrútiť,rozobrať rozhýbať a znovu zložiť. pri rozoberaní držiaka trysky si urob znaky na obidve polovice aby si to dotiahol zhruba tak ako to bolo,lebo môžeš zmeniť tlaky tej tryske ked ju viac pritiahneš alebo menej. daj si pozor aby si nič z vnútra nepotratil. vo vrchnej časti držiaka je struna s podložkami v spodnej je tryska. tými podložkami sa nastavuje tlak trysky,čím hrubšia podložka tým väčší pracovný tlak má tryska. to len tak mimochodom aby si bol v obraze. ty rieš hlavne trysku,najskôr bude zalepená ihla ktorá je v strede a tú treba vytiahnuť a vyčistiť aby behala lahko von aj dnu. najideálnejšie by bolo vyskúšať ich ako prášia a pri akom tlaku. ja na to mám nožnie aj s budíkom takže si to robím doma. ty to len skús vyčistiť a uvidíš či to pomôže :)

fiat tempra 1.9 tds ,fiat punto 1.2 mk2 8v,peugeot boxer 2.5 d

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
3 roků 3 měsíců zpět #5 od ivobr
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
a ešťe k tým rozvodom: na vačke je výrez na remenici a musí sedieť s dierou na plechu za remenicou,čerpadlo má tiež výrez na remenici a na plechu za nou je vylisovaný trojuholník a na kluke treba zhodiť remeničku na klinový remen čo ide na alternátor tú držia štyri šrouby na imbus a na tej remenici za tou čo zložíš je čiarka a na bloku tiež znak. :)

fiat tempra 1.9 tds ,fiat punto 1.2 mk2 8v,peugeot boxer 2.5 d

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

  • ardo
  • COM_KUNENA_TOPIC_AUTHOR
  • Návštěvník
  • Návštěvník
3 roků 3 měsíců zpět #6 od ardo
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
to ivobr: Vyborne navody. Velka vdaka. Skusim tie vstrekovace vycistit. Mozes mi este napisat v com to cistis? (technicky benzin?) Ked ich budem davat von z motora ide to lahko, alebo su s tym problemy?

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
3 roků 3 měsíců zpět #7 od ZR
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Tak ako hovorí ivor. Ja osobne som to všetko čistil v technickom benzíne a išlo mi to von normálne tak by maloísť aj tebe aj keď som to zatiaľ rozoberal len raz.

Fiat Tipo 1.7 D
Fiat Tipo 1.9 TD
Fiat Tipo 1.9 T.ds.X
Fiat Tipo 1.6 i.e.
Fiat Tipo 1.4 i.e.
Fiat Tipo 1.9 TD

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

  • ardo
  • COM_KUNENA_TOPIC_AUTHOR
  • Návštěvník
  • Návštěvník
3 roků 2 měsíců zpět - 3 roků 2 měsíců zpět #8 od ardo
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Tak chlapi, zdravim Vas.
Trysky som vymontoval a vycistil. Islo to celkom dobre, ale v konecnom dôsledku to moc nepomohlo. Takze vsetko zostalo pri starom. Motor natocit isiel, ale chod velmi nepravidelny a kudoly bieleho dymu zostali.
Mal som tam jedneho cloveka co sa trochu vyzna a povedal, ze rozvody niesu skocene, lebo auto chyta hned. Na jeho radu som este vyskusal vymenit palivovy filter, ale ani toto nepomohlo. Este mi poradil, aby som dal nieco do nafty na precistenie plivoveho systemu. Takze som to skusil. Pouzil som pripravok Liqui Moly diesel Spulüng.
www.liqui-moly.sk/vyrobok/5170-vyplachovac-dieselmotorov
Je to nemecky vyrobok a videl som, ze to pouzivaju v servisoch. Môze sa to pridat do nafty, ale ucinnejsie je to pouzit ciste. Hadice od cerpadla sa zavedu do tej plechovky a motor to nasava miesto nafty. Zafungovalo to u mna velmi dobre. Motor nastartoval ihned na vsetky valce a isiel hladko. Dokonca aj biely dym zacal postupne miznut, az bol v podstate normalny. Ked sa to spotrebovalo, tak som hadice zapojil naspät a pustil motor na naftu. Takze teraz motor staruje dobre, ide na vsetky valce a aj dym je v podstate ok. Ale teraz, ked bezal motor dlhsie a nie iba chvilkovo, tak som si uvedomil, ze ide na dost vysoke otacky a vlastne vobec nereaguje na plyn. Skusal som plyn pridavat rukou priamo na cerpadle, ale ani na to nereaguje.
Neviete co s tym? Vdaka za rady.
Last edit: 3 roků 2 měsíců zpět by ardo.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
3 roků 1 měsíc zpět #9 od ivobr
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
mal si skúsiť napojiť čerpadlo z nejakej bandasky a tak skúsiť popridávať,by si mal istotu či nieje niečo pripchaté. ak by to robilo aj tak a rozvod je v poriadku,tak to bude už len čerpadlom.

fiat tempra 1.9 tds ,fiat punto 1.2 mk2 8v,peugeot boxer 2.5 d

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

  • ardo
  • COM_KUNENA_TOPIC_AUTHOR
  • Návštěvník
  • Návštěvník
3 roků 1 měsíc zpět #10 od ardo
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Mam skôr podozrenie ci nieje nieco s turbom.
Na palubovke neukazuje ziadny tlak. Da sa nejako zistit ci sa turbo toci?

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
3 roků 1 měsíc zpět #11 od ivobr
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
keby bolo aj nefunkčné turbo tak by sa plyn dal na mieste pridať a ty píšeš že ti plyn nereaguje.

fiat tempra 1.9 tds ,fiat punto 1.2 mk2 8v,peugeot boxer 2.5 d

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

  • ardo
  • COM_KUNENA_TOPIC_AUTHOR
  • Návštěvník
  • Návštěvník
3 roků 1 měsíc zpět - 3 roků 1 měsíc zpět #12 od ardo
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Som niekde cital, ze ked nejde turbo, tak sa moze motor prepnut do nejakeho nudzoveho rezimu.
Takze by som to turbo chcel skontrolovat ci vobec ide. Chcel som odpojit nasavanie do turba a zistit ci sa toci, ale je tam z hora velmi zly pristup. Da sa turbo skontrolovat aj inac, aby som nemusel auto odtahovat a davat na zdvihak?
Last edit: 3 roků 1 měsíc zpět by ardo.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
3 roků 1 měsíc zpět #13 od ivobr
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
nepočul som ešte na turbodieslovej tempre o núdzovom režime motora,kedže motor nemá žiadnu riadiacu jednotku ani elektronicky ovládané čerpadlo (čo je aj jeden z dôvodov pre ktorý to auto držím pri živote). ale sú tipá aj tempry,ktoré majú na čerpadle tam kde sa pridáva plyn pridanú nejakú elektroniku (ja to tam nemám),ktorá je poprepájaná s podtlakom od vývevy na brzdy aj s turbom a zrejme nejako to turbo ovplyvnuje zrejme kôli spotrebe,ale niesom si istý. na poslednej tempre čo som kúpil na súčiastky teraz nedávno to bolo poodpájané a auto šlo normálne ako moje,takže si nemyslím že by to nejako brzdilo motor,alebo turbo. k turbu sa najskôr dostaneš ked odkrútiš servočerpado od sania a na hadiciach sa dá trochu pridvihnúť a zatlačiť trochu za sanie a potom sa už dostaneš zložiť gumené koleno s turba a skúsiš prstom či sa točí.

fiat tempra 1.9 tds ,fiat punto 1.2 mk2 8v,peugeot boxer 2.5 d

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

  • ardo
  • COM_KUNENA_TOPIC_AUTHOR
  • Návštěvník
  • Návštěvník
3 roků 1 měsíc zpět #14 od ardo
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Ten nudzovy rezim som cital pri inych turbodiseloch, tak som myslel, ze to ma aj tento. Ale ked tento motor nema nudzovy rezim, ako hovoris, tak mi vychadza, ze problem uz moze byt iba v cerpadle. Ked som totiz vtedy preplachoval motor, tak palivo islo rovno do cerpadla a vsetko ostatne bolo odpojene. Spravalo sa to rovnako. Nastartuje to normalne a hned ide do otacok cca. 3000 rpm. Tie si drzi a na pridavanie a uberanie plynu nereaguje. Stale ide v tych otackach. Je nieco na cerpadle, co by to mohlo spôsobovat?

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
3 roků 1 měsíc zpět #15 od ivobr
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
studený motor po štarte drží v otáčkach sytič,akurát nie v takých vysokých a stále sa dá pridať plyn. môžeš to skúsiť odpojiť a uvidíš či sa niečo stane. je to lanko,ktoré ide z valčeka na termostate do čerpadla.

fiat tempra 1.9 tds ,fiat punto 1.2 mk2 8v,peugeot boxer 2.5 d

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Vygenerováno za 0.722 sekund
Powered by Kunena fórum