Zima už nastala a je třeba zahřívat ...
Předpokládám, že většina z vás zahřívá motor a nežene ho studený.
Někteří z vás zahřívájí způsobem, že chvilku počkají, jiní zase, že zahřívají i jiné součásti auta pomalejší jízdou.
Je jen na každém, jaký způsob mu vác vyhovuje a který mu připadá lepší.
Hlavně nesmíte zapomenout, že než se začnout mazat vahadla ventilů a kluzné ložisko turba, trvá i několik sekund, než začne ojel na těchto místech působit. Taky záleží na zvoleném oleji (viskozita), jeho stáří a jeho dobou používání.
Doba zahřátí motoru taky záleží na materiálu, ze kterého je motor (blok a valce) vyrobeny. Hlíník se zahřívá rychle, naopak telo získané rychle ztrácí (při odstavení auta vám rychle chládne, třeba když manželka pořád nakupuje, nakupuje, nakupuje .. však to někteří znají ). Litiny se zase chovají tak, že se dlouho nahřívají, ale zase akumulované teplo déle drží.
Dneska se od výroby motory balí do těch plastových schránek, aby se snížila hlučnost a podstatně urychlilo zahřívání motoru.
Takže ať už zahříváte jak to nejlíp umíte, tak všem Dieselovým přeji co nejmíň problémů v zimě ..
FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Svýho milovanýho 2,0 16V už nemám. Strašně mi chybí.Měl sem ho rád
Jeho foto zde:
moje.auto.cz/tom-16v/sedicivalvole.html
Nyní jezdím alfou 155 2,5 TD foto zde:
moje.auto.cz/tom-16v/alfice.html
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 169
Fiat Tipo 1.9TD granturismo
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Já vchladnějším počasí nastartuju a nechám motor cca. 5 minut běžet na místě. Po cca. 5ti minutách pomalu vyrazím a než dojedu nkam, kde se dá auto lehce honit, tak už je motor dostatečně teplej.
No ja myslim ze se to nema nechat zbitecne stat nastartovaný!!a jeste 5 minut!!!!!a kor u diesla!ten se bezici na volnobech skoro vubec nezahriva!ja nastartuju pockam tam pul minutky!!!!To je doba nez se pripoutam roznu svetla atd a jedu!
bmw 530i V8 www.ms-auto.cz
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
To já mám problém....Budík teploty neukazuje zřejmě zprávnou teplotu(tak max 60°C)Nevíte zajak dlouho se motor tak nějak přiměřeně zahřeje???Má ho od včerejška,tekže to zatím nevím jak odhadnout
A nebo mas termostat v haji!
bmw 530i V8 www.ms-auto.cz
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Alfa Romeo 156 1.9JTD
Alfa Romeo 155 1.8TS (bohužel motor KO)
ex.Tipo 1.7D
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
A s tím kožichem ... podle mě by to pomohlo zahřívání, ale musel by si ho někdě šikovně umístit do míst, kde nějak intenzivně fouká nápor studeného vzduchu. Myslím, že motor by se neměl přehřívat - vem si, že v létě máš chlazený motor, tak jak pak by si asi pohrála zima s motorem? Navíc, když "zabalíš" motor, auto odstavíš a pak se do něj vrátíš, tak budeš mít rozhodně teplejší motor. Jak už jsem říkal .. dneska jsou motory celé zabalené v plastových krytech
FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
1.9 TDsX - r.v. 1991 - 270.000 km - po smrti
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
bmw 530i V8 www.ms-auto.cz
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Presne.Mnoho lidi se domiva že čím dyl to nechaj bezet na volnobeh tim lip a ono je to naopak!!
Co mam z toho, ze motor bezi na mieste? Nech pracuje do zataze hned, aspon sa skor zohreje.
Nastartujem a po 3 sekundach vyrazam.
Fiat Croma TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Presne.Mnoho lidi se domiva že čím dyl to nechaj bezet na volnobeh tim lip a ono je to naopak!!
Co mam z toho, ze motor bezi na mieste? Nech pracuje do zataze hned, aspon sa skor zohreje.
Nastartujem a po 3 sekundach vyrazam.
No me prave zarazil Zemca s tema 5ti minutama!
bmw 530i V8 www.ms-auto.cz
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Svýho milovanýho 2,0 16V už nemám. Strašně mi chybí.Měl sem ho rád
Jeho foto zde:
moje.auto.cz/tom-16v/sedicivalvole.html
Nyní jezdím alfou 155 2,5 TD foto zde:
moje.auto.cz/tom-16v/alfice.html
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Svýho milovanýho 2,0 16V už nemám. Strašně mi chybí.Měl sem ho rád
Jeho foto zde:
moje.auto.cz/tom-16v/sedicivalvole.html
Nyní jezdím alfou 155 2,5 TD foto zde:
moje.auto.cz/tom-16v/alfice.html
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Lidi já to mám jakýsi divný z tou teplotou [smilie=bluecolorz5_pdt_06.gif] .... Jednou jedu 10km do města a normálně se zahřeje na nějakej těch 90 stupnů voda aj olej je na tom dobře,ale podruhý jedu 20km z nákupů z olmika a je to na těch necelích 70 voda,olej u té silné čáry a tlak je na třech barech čili je to celkem furt studený po dvaceti kilácích Je to fakt divný
ja bych to videl na ten termostat!
bmw 530i V8 www.ms-auto.cz
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.