Zima už nastala a je třeba zahřívat ...

Více
18 roků 1 týden zpět #1 od BlackJack
Jiný kraj, jiné teploty :o
Předpokládám, že většina z vás zahřívá motor a nežene ho studený.
Někteří z vás zahřívájí způsobem, že chvilku počkají, jiní zase, že zahřívají i jiné součásti auta pomalejší jízdou.
Je jen na každém, jaký způsob mu vác vyhovuje a který mu připadá lepší.
Hlavně nesmíte zapomenout, že než se začnout mazat vahadla ventilů a kluzné ložisko turba, trvá i několik sekund, než začne ojel na těchto místech působit. Taky záleží na zvoleném oleji (viskozita), jeho stáří a jeho dobou používání.
Doba zahřátí motoru taky záleží na materiálu, ze kterého je motor (blok a valce) vyrobeny. Hlíník se zahřívá rychle, naopak telo získané rychle ztrácí (při odstavení auta vám rychle chládne, třeba když manželka pořád nakupuje, nakupuje, nakupuje .. však to někteří znají :lol: ). Litiny se zase chovají tak, že se dlouho nahřívají, ale zase akumulované teplo déle drží.
Dneska se od výroby motory balí do těch plastových schránek, aby se snížila hlučnost a podstatně urychlilo zahřívání motoru.

Takže ať už zahříváte jak to nejlíp umíte, tak všem Dieselovým přeji co nejmíň problémů v zimě .. :wink:

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 1 týden zpět #2 od Killer
To já mám problém....Budík teploty neukazuje zřejmě zprávnou teplotu(tak max 60°C)Nevíte zajak dlouho se motor tak nějak přiměřeně zahřeje???Má ho od včerejška,tekže to zatím nevím jak odhadnout
:wink:

Svýho milovanýho 2,0 16V už nemám. Strašně mi chybí.Měl sem ho rád
Jeho foto zde:
moje.auto.cz/tom-16v/sedicivalvole.html
Nyní jezdím alfou 155 2,5 TD foto zde:
moje.auto.cz/tom-16v/alfice.html

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 1 týden zpět #3 od JohnnyTD-GT
Me se rucka teplomeru poprvy pohne asi po 4 - 5ti km klidnou jizdou, ale to uz docela topi. A motor by se mel i v lete nechat trochu zahrat a neslapat na nej hned od nastartovani.

Fiat Tipo 1.9TD granturismo

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 1 týden zpět #4 od Zemca
Já vchladnějším počasí nastartuju a nechám motor cca. 5 minut běžet na místě. Po cca. 5ti minutách pomalu vyrazím a než dojedu nkam, kde se dá auto lehce honit, tak už je motor dostatečně teplej.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 1 týden zpět #5 od MagicMisel

Já vchladnějším počasí nastartuju a nechám motor cca. 5 minut běžet na místě. Po cca. 5ti minutách pomalu vyrazím a než dojedu nkam, kde se dá auto lehce honit, tak už je motor dostatečně teplej.


No ja myslim ze se to nema nechat zbitecne stat nastartovaný!!a jeste 5 minut!!!!!a kor u diesla!ten se bezici na volnobech skoro vubec nezahriva!ja nastartuju pockam tam pul minutky!!!!To je doba nez se pripoutam roznu svetla atd a jedu!

bmw 530i V8 www.ms-auto.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 1 týden zpět #6 od MagicMisel

To já mám problém....Budík teploty neukazuje zřejmě zprávnou teplotu(tak max 60°C)Nevíte zajak dlouho se motor tak nějak přiměřeně zahřeje???Má ho od včerejška,tekže to zatím nevím jak odhadnout
:wink:


A nebo mas termostat v haji!

bmw 530i V8 www.ms-auto.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 1 týden zpět #7 od Tkevlar
Ja nastartuji a jedu z kopce a pak jeste z jednoho to trva tech cca 15 vterin a az pak jedu, a tak je to vzdy. Ale mam dotaz myslite ze by pomohlo rychlejsimu ohrevu kdybych hodil pres motor kozich (jako u stareho trabiku)? Neprehrival by se pak, pokud bych jel nekam dal? :idea:

Alfa Romeo 156 1.9JTD
Alfa Romeo 155 1.8TS (bohužel motor KO)
ex.Tipo 1.7D

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 1 týden zpět #8 od BlackJack
Ano, to je pravda, že se diesel stáním na místě při volnoběžných otáčkách zahřívá velice pomalu.

A s tím kožichem ... podle mě by to pomohlo zahřívání, ale musel by si ho někdě šikovně umístit do míst, kde nějak intenzivně fouká nápor studeného vzduchu. Myslím, že motor by se neměl přehřívat - vem si, že v létě máš chlazený motor, tak jak pak by si asi pohrála zima s motorem? Navíc, když "zabalíš" motor, auto odstavíš a pak se do něj vrátíš, tak budeš mít rozhodně teplejší motor. Jak už jsem říkal .. dneska jsou motory celé zabalené v plastových krytech :wink:

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 6 dní zpět #9 od rat21
Nechat motor po nastartovani je u dizla najhorsia moznost. Motor sa po 5 minutach skoro vobec nezahreje a cim dlhsie bezi studeny, tym horsie. Oleju 15w40 trva priblizne 10 sekund (vseobecne), nez ho cerpadlo vytlaci do hornych rozvodov, cize na vacku. Ja v zime 15 sekund po nastartovani vyrazam pomalou jazdou.

1.9 TDsX - r.v. 1991 - 270.000 km - po smrti :-(

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 6 dní zpět #10 od MagicMisel
Mnoho lidi se domiva že čím dyl to nechaj bezet na volnobeh tim lip a ono je to naopak!!

bmw 530i V8 www.ms-auto.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 6 dní zpět #11 od csala

Mnoho lidi se domiva že čím dyl to nechaj bezet na volnobeh tim lip a ono je to naopak!!

Presne.
Co mam z toho, ze motor bezi na mieste? Nech pracuje do zataze hned, aspon sa skor zohreje.
Nastartujem a po 3 sekundach vyrazam.

Fiat Croma TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 6 dní zpět #12 od MagicMisel

Mnoho lidi se domiva že čím dyl to nechaj bezet na volnobeh tim lip a ono je to naopak!!

Presne.
Co mam z toho, ze motor bezi na mieste? Nech pracuje do zataze hned, aspon sa skor zohreje.
Nastartujem a po 3 sekundach vyrazam.


No me prave zarazil Zemca s tema 5ti minutama!

bmw 530i V8 www.ms-auto.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 4 dní zpět #13 od Killer
Lidi já to mám jakýsi divný z tou teplotou [smilie=bluecolorz5_pdt_06.gif] .... Jednou jedu 10km do města a normálně se zahřeje na nějakej těch 90 stupnů voda aj olej je na tom dobře,ale podruhý jedu 20km z nákupů z olmika a je to na těch necelích 70 voda,olej u té silné čáry a tlak je na třech barech čili je to celkem furt studený po dvaceti kilácích :roll: Je to fakt divný

Svýho milovanýho 2,0 16V už nemám. Strašně mi chybí.Měl sem ho rád
Jeho foto zde:
moje.auto.cz/tom-16v/sedicivalvole.html
Nyní jezdím alfou 155 2,5 TD foto zde:
moje.auto.cz/tom-16v/alfice.html

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 4 dní zpět #14 od Killer
Kdy byste náhodou věděli co stím je nebo jestli je to normální byl bych vděčnej :wink:

Svýho milovanýho 2,0 16V už nemám. Strašně mi chybí.Měl sem ho rád
Jeho foto zde:
moje.auto.cz/tom-16v/sedicivalvole.html
Nyní jezdím alfou 155 2,5 TD foto zde:
moje.auto.cz/tom-16v/alfice.html

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 4 dní zpět #15 od MagicMisel

Lidi já to mám jakýsi divný z tou teplotou [smilie=bluecolorz5_pdt_06.gif] .... Jednou jedu 10km do města a normálně se zahřeje na nějakej těch 90 stupnů voda aj olej je na tom dobře,ale podruhý jedu 20km z nákupů z olmika a je to na těch necelích 70 voda,olej u té silné čáry a tlak je na třech barech čili je to celkem furt studený po dvaceti kilácích :roll: Je to fakt divný


ja bych to videl na ten termostat!

bmw 530i V8 www.ms-auto.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.496 sekund
Powered by Kunena fórum